Přejít na obsah

Výběr motoru


Tomas_TDi

Doporučené příspěvky

mal som kedysi O2FL s 1.6 TDI, predtym O2 1.9 TDI. obidva sedany s 5-stupnovy manualom, mali vykon 105 koni a boli to prednokolky.

1.6 bola lenivejsia v nizkych otackach oproti 1.9. subjektivne jemne sviznejsia pri vyssich otackach. no porovnatelne vozenie. 1.6 o nieco uspornejsia. 

 

potom som mal O3 RS combi TDI. pocas navstev servisu dostavame nahradne auta a raz sa mi usla O3 1.6 TDI. a teda tam som sa cudoval, ake je to auto lenive. predbiehat na okreske - som si musel poriadne rozmysliet. myslim, ze v O3 su tie motory ine ako bola 1.6 TDI v O2 - ladene na spotrebu a emisie... 

 

a tiez zalezi ako a kadial jazdis. ak prevazne dialnice a mas rychlejsie tempo (150 km/h) tak sa priprav, ze ta 1.6 bude zrat hodne viac ako sa uvadza v papieroch. pri sluzobaku to potom nerobi dobre knihe jazd (ak to musis riesit. u nas mame nadspotrebu tolerovanu len 15% a zvysok si clovek bud dotankuje alebo doplati). realnu nadspotrebu (voci tym nezmyslom v papieroch) som mal pri vsetkych Skodovkach zhruba 30%. no jazdim dynamickejsie nez priemerny vodic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Neříkám, že jsem zastánce elektromobility, na to to chce ještě nějakou dobu vývoje, aby byl slušný dojezd za rozumnou cenu, ale proč dávat jen titulek, když je to tam napsané i přesně:

Citovat

...v sousedním Německu je to o něco lepší, avšak ne zcela ideální. Berylls odhaduje, že v Německu může řidič provozovat běžné auto se spalovacím motorem tři a půl roku nebo ujet s ním 50.000 kilometrů, než se elektromobil typu Nissan Leaf kvůli tamější uhelným elektrárnám ekologicky vyplatí. V České republice je situace podobná, protože vysoký podíl využívání neobnovitelných zdrojů při výrobě elektřiny je podobný jako v Německu...

Já nevím, ale u nás si člověk auto nechává běžně déle než 55tis km nebo 3,5 roku.  Stačí se podívat jaký je průměrný věk aut u nás.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj, 

vybírám novou OIII a mám dilema který motor. Původně jsem byl pevně rozhodnut pro 2.0TDI 110kW vzhledem k tomu, že v současné době v koncernu mám 2.0 TDI 103kw tak mi to přišlo jako jasná volba. Jenže po prohlídnutí ceníku jsem narazil na 1.5TSI 110kw která mě celkem zaujala vzhledem k pozitivním recenzím na internetu (u OIII povětšínou teda 1.4) a cenou nižší o 65000Kč - což je částka která se dá buď ušetřit při nákupu a nebo za to vzít vyšší výbavu, každopádně počítám s tím, že se rozdíl smaže vyšší spotřebou u TSI po cca 100 000 km. Teď ale k jádru pudla - ročně najezdím cca 25-30 000 km s tím že 30% jsou krátkodobé jízdy po městě cca 5km tam a 5km zpátky a zbytek jsou dálkové cesty okolo 150km denně z 80% po dálnici nebo silnicích první třídy. Byl jsem se i s 1.5TSI projet a příjde mi, že je ten motor takovej jalovej a k dynamičnosti má hodně daleko a po sešlápnutí plynu se nědělo nic (řadil jsem jak jsem zvyklej u TDI) - je to pouze můj pocit, že je to líný? Je vůbec 1.5TSI rovnocennou volbou k 2.0TDI? Má někdo osobní zkušenost s oběma motory jak s průběhem výkonu a spotřebou?  Jak se 1.5TSI chová když se do ni naloží 4 lidi a jede se třeba svižnější dálniční přesun nebo v kopcovitém terénu na vysočině?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moja vlastná skúsenosť je, že s TSI proste nemôžeš radiť ako s TDI, lebo v nízkych otáčkach TSI proste nemá ťah. S 1.5 TSI skúsenosť nemám, no mal som niekoľko krát možnosť použiť Leona 1.4 TSI 125k s manuálom. Keď ho človek točil, tak to nakoniec nebol až taký lemroch. Ale potom to zas žralo.
Za mňa 2.0 TDI 150k ideálny motor do oktavie, ak človek jazdí viac ako 20000 ročne a nejazdí prevažne krátke trasy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže v podstatě pokud nejsem závodník co jezdí neustále ve vysokých otáčkách nebo nevezmu 1.5TSI v DSG, který následně bude řadit jak šílenej tak benzín nedává smysl, respektive ne v 1.5 pokud při 100 očekávám, že kvůli nějakýmu pružnějšímu zrychlení nechci podřadit z 6 na 4

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spiš si projeď oba motory (OIII je všude plno) a zhodnoť co konkrétně tobě vyhovuje, co sedí jednomu, nemusí vyhovovat druhému. Že by na 6q 1.5 TSI zrychlovala nějak výrazně hůře než TDI se  říct nedá. Ale jsou to prostě rozdílné motory s rozdílným projevem a každému sedí něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kvůli pružnějšímu zrychlení asi potřeba podřadit bude. Navíc DSG "eko"řadí, takže se tam snaží cpát co nejvyšší stupeň, který bych tam ručně nedal. Něco asi udělá turbolag, benzín "nepotáhne vocpoda" tolik. Na takový km už diesel smysl má, imo. Taky záleží, jak dlouho si auto chceš nechat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 4. 2019 na 12:58, vojta_s napsal:

Takže v podstatě pokud nejsem závodník co jezdí neustále ve vysokých otáčkách nebo nevezmu 1.5TSI v DSG, který následně bude řadit jak šílenej tak benzín nedává smysl, respektive ne v 1.5 pokud při 100 očekávám, že kvůli nějakýmu pružnějšímu zrychlení nechci podřadit z 6 na 4

To je otázka, co si pod pojmem "řadit jak šilenej" představuješ. Už z principu, DSG převodovka má o jeden kvalt víc, takže řadí častěji a pokud nemáš místo nohy cihlu, tak se nemáš čeho obávat. Naopak při požadavku na co vejvětší zrychlení dokáže využít potenciál motoru, ale opět potvrzuji i názor ostatních, svez se v obou verzích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řadí jak šílený beru tak, že drží zbytečně kvalt co nejvýše a když ten výkon potřebuje tak přeřadí o několik kvaltů dolů. Měl jsem možnost se svézt po dálnici a po městě a přišlo mi to takový ucukaný a neustále to řadilo sem a tam. Pokud člověk pojede po okresce 90 tak to asi pojede plynule, ale co se bude dít když člověk bude chtít někoho předjet - auto podřadí a pak se tak 1-2sec nic neděje a pak teprve jede. Asi nejsem nastavenej na tyto malý benzíny :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U tej 1.5 tsi v o3 sa prejav vyrazne zlepsi po par tisic km (4-5). Aspon u mna to je tak. Zo zaciatku to bolo lenivejsie. Teraz to je dost zive. Ale urcite bude prejav iny ako 2.0 tdi. A myslim ze podradenie o dva stupne pri predbiehani nie je ziadny problem. Motor zvlada v pohode a netreba ho uplne dusit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím,

rád bych Vás poprosil o názor. Chceme si koupit ojetou Octavii III. Vybrali jsme TSI 1.0 z 05/2017, která ma najeto 55tkm. Náš roční nájezd bude 10-15tkm. Chci se zeptat na názor na tento motor s tímto nájezdem, jední nás odrazují, že ten motor vydrží max dalších 50tkm, další říkají, že se ho nemáme bát...

 

Předem díky za názory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I o 1.2 TSI EA211 se v OIII mluvilo tak, že vydrží maximálně 100tis a pak pude do kytek. No, některé ty motory mají už najeto přes 200tis. km a kupodivu stále bez větších problémů jezdí. Životnosti bych se nebál, pokud vám ten motor vyhovuje projevem, je za adekvátní cenu, nevidím důvod proč se mu cíleně vyhýbat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně bych se ho nebál. Maji ho kolegové a oba jsou nadmíru spokojeni. Jeden přecházel z dvoulitru Subaru a druhý ze Seatu Toledo.

Dnes je holt doba taková a 3.0l v benzínu prostě “netáhnou”.

Oba jezdí okolo 5,0l a jeden z nich najezdí za rok ke 30tis.km. Takže za mě asi tak :-)).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej se na foru do motorových sekcí 1.0 TSI u FIII, Rapidu a OIII - zatím tam nikde žádné větší problémy nejsou. Co bude za rok, dva, ti nikdo neřekne. Zatím to vypadá docela nadějně. Běž se s tím projet a pokud ti bude vyhovovat jízdní projev tohoto motoru, není se třeba zbytečně obávat, stejně tak, jako u jiných motorů - pokazit se totiž může cokoli a kdykoli všude. To bys taky totiž nemohl koupit vůbec nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dobrý deň prajem, chcem sa spýtať či máte niekto skúsenosti so Škodou Octaviou III 2014 1.8TSI rozmýšľam, že by som si toto auto zaobstaral ohľadom spotreby tu chápem chcem vedieť aké to má vady? Čoho sa mám obávať? Mám vôbec rozmýšľať nad týmto motorom ? A samozrejme prevodovka DSG 7 stupnova, veľa ľudí na ňu nadáva že sa kazí ako to naozaj je ? Budem rád za každu pravdivú a podstatnú informáciu :) ďakujem 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...