Přejít na obsah

Rozvody 1.4 TSI CAXA / řetěz, napínák, přestavovač / přeskočené, výměna


canzou

Doporučené příspěvky

Nedávno jsem koupil tohoto fešáka (Golf 1.4 TSI, 90 kw, 2009, CAXA). Motor při studeném startu chrastí asi 5 sekund, najeto 140 tis,  navštívil jsem tedy VW, udělali mi ohledně stavu řetězu diagnostiku, poté se pan mechanik tvářil jak Alenka v říši divů, odpověděl jen, že je napnutý, přečasovaný. Ptám se jestli ho mám vyměnit, opět čučel jako bych mluvil čínsky. Pak řekl, že on by ho vyměnil a zase se tvářil velmi šalamounsky. Na 20.2 mám již domluvenou výměnu OEM dílů u mechanika. Jezdím velké vzdálenosti, čeká mně cesta do Maďarska, tak se nabízí otázka zda s tím jet, nebo si vzít do té opravy jiné auto. A teď babo raď :D 

Editováno: , autor: joemikes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj mám golfa V 2007, 1.4TSI 90kW.

Před 70000km byly vyměněny rozvody. Nyni se mi rozsvítila kontrolka motoru. Diagnostika píše chybu P0016. V servise si myslí ze je třeba udělat rozvody. Prý jsou dvě možnosti buď za pět tisíc nebo za deset, dražší varianta ma byt spolehlivější. Ma se tam měnit navic olejové čerpadlo ktere pak neustále napina řetěz nebo co. Celková cena s práci je tedy 10 nebo 15 tisíc. Má ta dražší varianta cenu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v servise mi jen řekl, ze ta dražší varianta spočívá v tom že je tam navic variator (nebo tak nějak) který dává neustále tlak oleje a nedojde tak k povoleni řetězu. Popravdě auto jen napichl na diagnostiku a tam vyčetl chybu P0016 trvale.  Rozvody byly dělany pri 111000 nyni má auto 177500km

Ja našel cenu rozvodu kolem 5600 + prace dá tech 10000tak možná.

 

Prý s tou levnější variantou se to může stát po pár tisících km opět.

 

Editováno: , autor: actionboyCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk, ta sada na výměnu rozvodů za cca 5600 Kč je vše, co potřebuju? V cca 40 tis. km (někdy kolem roku 2012) mi měnili v autorizáku rozvody, přičemž chrastění ale nepřestalo a konstatovali, že to může být ještě způsobeno přestavovačem vačkové hřídele. Nicméně cena za výměnu toho hebla byla cca 16 tis. Kč (jen samotný díl měl tuším stát kolem 12 tis. Kč). Tak jsem teď zmaten, zda je to stejná komponenta, která je již v ceně té sady nebo se jedná o něco jiného?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to přesně tak, jak píšeš - dříve byl přestavovač jako samostatný díl za tebou uvedenou cenu, dnes je součástí uvedené rozvodové sady za daleko menší peníze. Co ta sada obsahuje, je zřejmé z odkazu na škoda díly. Oproti té od actionboyCZ tam nebudou šrouby a těsnění. Něco k této problematice je i zde: http://forum.octaviaclub.cz/index.php?/topic/28475-kontrola-napínáku-řetězu-14-tsi-udělat-nebo-ne/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

možná to někoho bude zajímat - na 1 neautorizovaný servis a 5 autoriz. servisů jsem odeslal následující dotaz:

 

Dobrý den,
můžete mi prosím napsat cenovou nabídku na výměnu rozvodů (včetně přestavovače vačkové hřídele, napínáku řetězu...) na Škodu OII, r.v.2010, motor 1,4 TSI CAXA?

 

Některé servisy se následně ještě ozvaly s dotazem na VIN.

 

Výsledek je tento:

 

Neautorizovaný servis (nicméně žádná garážovka) - práce cca 3 600, rozvodová sada (včetně napínáku) 4 500, přestavovač vačk.hřídele 11 200 = 19 300 Kč

AS1 - rozvodová sada 5 400 (včetně stavěcí jednotky pro vačkovou hřídel), práce 2 500 = 7 900 Kč

AS2 - cca 12 000 Kč (včetně práce, bez rozpisu toho, co sada obsahuje) - doporučena i výměna oleje

AS3 - rozvodová sada 6 000, napínák 1 100, přestavovač vačk.hřídele 14 500, práce 4 500 = 26 100 Kč

AS4 -Výměna rozvodové sady včetně řetězu pro pohon olejového čerpadla a nového motorového oleje longlife s filtrem  cca 19 570,-Kč. Po započtení slev z Šekové knížky Škoda cca 17 620,-Kč. 

AS5 - materiál (neuvedeno co obsahuje) 10 200, práce 3 000 = 13 200 Kč

 

Zajímavé, jakých cenových rozdílů byly schopny servisy dosáhnout... Zjevně se vyplatí si před jakoukoliv trošku větší opravou nechat vypracovat cenovou nabídku. Pro zajímavost posílám rozpis materiálu, který poslal ten AS1 (bez dotazu na VIN).

nabídka.jpg

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Zdarec borci, také mám 1,4 TSI 90KW   CAXA. Najeto zatím 80xxx ,  ale také mě čekají do budoucna rozvody... Chci se zeptat v jakém kilometrovém nájezdu je potřeba měnit rozvody ??? Motor zatím v klidu, je tichý a pěkně auto jede. Já tak počítám výměnu kolem 100 tk. Někteří to mění třeba až ve 130 tk, nevím, ať něco nezanedbám a jestli není lepší to nechat vyměnit už třeba v 90 tk.   ??? Díkec za radu. PS: olej měněn pravidelně jednou za rok s nájezdem cca 12 tk  Castrol 5W30 LL

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...