Přejít na obsah

Aký olej do 1.2 TSI EA211 (vymena oleje a filtru)


Radzimko

Doporučené příspěvky

Nejlepší co se týče kvalita to je otázka. Já tomu nevěřím. Rozdíl v těch olejích bude kosmetický a jak už to psal před námi, je lepší kupovat levnější a častěji měnit.

Jediné co je na tom Ravenolu dobré je právě to ověření originality. Na druhou stranu Motulu nikdo olej nepančuje a určitě pro motor bude lepší najet 10K km na motul než 20K km na Ravenol.

Mě z toho vychází když už značku tak jedině Ravenol, abych věděl že tam neleji padělek a pokud chci udělat to nejlepší pro auto, tak motul a měnit dvakrát častěji, stejně to vyjde levněji než Ravenol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba se řict že nekteré oleje jsou vyrobene v technologie hydrocrackingu čili uplně nejsou syntetické. Pak pao techmologie je uplně synteticka technologie. Motul je hydrocracking a milers už je pao. Levnějši ravenol je taky hydro ale tenhle dražši už je pao technologie. 

Takže mam dilemat dražši ravenol nebo milers performance.

Musi být 5w30 . Nekupim 0w30. To neni pro mně dobrý olej

Editováno: , autor: TOMUS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se mi nějak nezdá čoveče... a jaký je to rozdíl? 0,2 nebo 0,3 stupně v neprospěch 0W30?

K vzhledem tomu že 1.2 TSI nemá moc výkonu na jízdu ve 160 km/h tj. v obou případech jede ve vysokém režimu zatížení a motor je chlazen primárně vodou, tak mi přijde silně nepravděpodobné že by olej udělal nějaký rozdíl v teplotě při tak vysoké zátěži.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 2. 1. 2023 na 12:44, Martinak34 napsal:

Já jsem toto téma "prolouskal" a v srpnu jsem tam nalil Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30. Roční nájezd počítám minimálně 15 tisíc (manželka s tím skoro denně do 25 km vzdálené práce). 

Té dálnici bych se nebál, protože udržet tempo nad 130km/h při té hustotě provozu je vcelku nereálné :-) 

moc si ho neprolouskal ked si zvolil specifikaciu 504.00-507.00 namiesto 502.00

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak je moznost dat olej 502 tak urcite ho dat a menit skor idealne po 10t.

Najlepsia lacna volba Shell Helix Ultra 5W-40.

Neexistuje dovod liat tam Helix AV-L 0W-30, ten tam leju lebo je longlife, ten olej je ale v benzine po 12t na sracky a po cca 18 000 to je cista voda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 1/6/2023 at 10:22 AM, TOMUS said:

Ano, proto ze na dalnici casto jezdim kolem 160 km/h a olej 0w30 strasne se hreje pri teto rychlosti. U 5w30 je to trosku lip.

Toto je blbosť. Ak vyberáš z dvoch olejov, tak práve 0W-30 je lepší z tej vyššie spomenutej dvojice viskozít, lebo pri prevádzkovej teplote sa správajú rovnako, a kým je olej studený, tak 0W zabezpečuje lepšie mazanie ako 5W.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zdravím, chci se jen ujistit, jestli mi v autorizáku dali správný olej. Mám F3 2017 81kW. Co jsem dohledal na fakturách tak v 47000km mi dali Shell Long AV-L 0W20, v 62000km Shell Long AV-L 0W30, v 74000km Shell Long 0W30. Opsáno z faktur, normu už nezjistím. Teďka v 89000km mi dali Shell Ultra 5W40. Na štítku u motoru je norma 504.00

Moje otázka zní, jestli je to vyhovující olej pro tento motor? (diskuzi jsem četl, ale ztrácím se v tom docela). Nechal jsem po výměně oleje v 74000km změnit interval výměny oleje na 1r/15000km. Může to být ten důvod změny oleje z long life na ten 5W40?

Jo a jinak auto jezdí 5dní v týdnu město tak 3km do práce a zpět. Víkendy více a několikrát za rok delší cesty po dálnici. Co jsem tak četl, tak by vyhovoval asi ten long life, protože rychleji maže? Chápu to správně?

Díky.

Editováno: , autor: Rob_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

všechny oleje byly dány v té době správně..i ten poslední. ted ti dali 5W40 specifikace 502.00 nebot jsi změnil interval na roční a tam se dává tato specifikace a viskozita..ty před tím byly tzvn. longlife oleje pro ten delší interval 0W20 508.00 a 0W30 504.00 což je povolená alternativa...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Rob_ s pevneho intervalu sa uz neda prejst na premenlivy t.j. ak uz si na rocnom tak na 2 rocny uz neprejdes. 

Zalezi kolko km najazdis rocne.  Pre motor je najvyhodnejsie menit este o cosi skratenejsi interval. Ja pri rocnom intervale najazdim cca 8tkm, cize interval je na cca polovici. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, ski1961 napsal:

všechny oleje byly dány v té době správně..i ten poslední. ted ti dali 5W40 specifikace 502.00 nebot jsi změnil interval na roční a tam se dává tato specifikace a viskozita..ty před tím byly tzvn. longlife oleje pro ten delší interval 0W20 508.00 a 0W30 504.00 což je povolená alternativa...

Diky. Me ale na stitek u motoru napsali 504.00. To znamena, ze to je napsane spatne? Ale olej spravny? Viz priloha.
I podle tabulky, kterou jsem nasel v tomhle tematu, by tam mel byt u pevneho int. 502.00. Prikaldam do prilohy take. 

96991E74-539E-45FA-BD17-6BED71DB4C30.jpeg

 

C45D83B6-CD80-429A-A4D7-18A2CF5C6529.jpeg

Editováno: , autor: Rob_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro pevný interval je možné použít jak olej VW504.00 tak i VW502.00 (resp i VW508.00) u tohoto motoru (ale nevím kdo by to dělal, jelikož je ten olej dražší). Ale asi nevím o něčem s normou VW504.00 ve viskozitě 5W40.

@houmr máš někde podloženou informaci, že přechod zpět nelze?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@houmr

taky by mě zajímalo, odkud je informace, že nelze zpětně přejít z pevného na proměnlivý ? pokud tedy nemyslíš to, že nejde přejít z pevného na proměnlivý sám přes nulování na budíkách..tam ano..tam ten ruční nulovací proces funguje automaticky přes to tlačítko jen na jeden rok, ale diagnosticky v AS žáný problém není, aspoň tedy o něm nevím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, ski1961 napsal:

@Rob_ a jseš si jistý, že ti tam dali 5W-40 ? pokud jsi seš jistý, že je štítek špatně....mělo by tam být 502.00 čemuž odpovídá i ten roční interval, jak už jsem psal v předešlé reakci..

Jisty si nejsem, ale na fakture to je napsane prave. Proto se ptam. Viz foto. 

28537D9F-7153-4E00-9268-2C5D8FF4A117.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ski1961 ked som este mal Leona 1,2 TSI EA 211 (2014), tak som prechadzal s LL 5W-30, na rocny 5W-40. V servise povedali, ze v pohode mozem prejst s LL na rocny kedykolvek, ale spat s rocneho na LL sa uz neda (prijimaci technik origo servis). Na druhu stranu uz som vela peral v servise pocul ;-)

 

@Rob_ pozeram ze za 5W40 mas super cenu, u nas by mi tiez mali liat 5W40 a cena na fakture 23,66 eura

 t.j. cca 560kc (ibaze leju 5W40 a fakturuju LL, len podla nazvu oleja speci light tazko zistit, co to je).

 

Inak standardka v servise naleju 5W40 napisu 504 normu.  Pri mne servis ten isty  vzdy pri servise, aha vy mate rocny interval. 

Na fakture:  motorovy olej speci light s cenou za liter 23,66 eura, mozem iba vestit s gule, co tam za sudovicu naliali ;-)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
On 12/23/2022 at 8:50 PM, 15degren said:

Nevím proč přecházíte s nízkým nájezdem na 502.00 5W40, který má právě výrazně rychlejší degradaci a horší mazání za studena.

Pokud bych jezdil kolem komína, tak bych tam nalil právě 0W20 nebo maximálně 0W30, tj určitě aspoň 504.00 nebo 508.00. Jedna oba ty oleje mnohem lépe mažou za studeného motoru a jednak jsou mnohem časově odolnější než stará specifikace, nehledě na to, že to jsou oleje, které generují méně karbonu při spalování, takže když nemáte možnost moc auto prohnat po dálnici tak se aspon tolik nekarbonuje.

 

Je třeba si uvědomit, že nejvíc se motor opotřebovává právě starty a krátkými cestami. 0W20 maže okamžitě, maže při mrazech a tyto vlastnosti si udrží dlouho.

 

Moje zkusenost. Kratke trasy. TSI pusti benzin do oleje, nestiha se odparit, kdo jezdi jenom studeny motor. Takze fakticky uz pri 3000- 5000km, zalezi jak malo jezdite, uz je olej plny benzinu a ten stira vsechen ten film, muzete dat i 10w60. Pritom kondice aditiv i oleje i barva jsou jeste v poradku.

Takze pri takovem rezimu uzivani ja menim po par mesicich pri asi 6000km a potom je zbytecne platit za drahe oleje 0w-20/30 C5 norma 504/508, ale dat rozumnou levnou volbu 5w-40 treba Shell, nebo ja davam Shell 0w-40, ale A3B4( tedy normu 502), ktery lip maze za studena, nebo uz existuji i levne 0w-30/5w-30 ktere jsou A3B4 tedy pro motory bez GPF.

Pokud jiz mate GPF, tak vam nezbyva jenom nejake C, tedy norma 504/508 takze asi C5.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pokud máš v oleji takové množství benzínu, jak uvádíš, bylo by vhodné zkontrolovat stav vstřikovačů a palivového čerpadla. V minulosti se tyto komponenty měnily dokonce i v rámci záruky právě kvůli průniku benzínu do oleje. U motoru EA111 šlo o konstrukční vadu, která způsobovala pomalé zahřívání motoru a tento problém byl poměrně rozšířený. U novějšího EA211 se situace zlepšila, a pokud palivová soustava funguje správně, problém s benzínem v oleji už není tak intenzivní abys musel měnit olej tak brzy i když jezdíš krátké trasy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...