Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

Já mám najeto s Octavii IV už skoro 10 000 km, jezdím každý den od 1.7. a zásadní problémy zatím žádné, ale časté drobné problémy ano.

 

1) Jakmile nastartuji a chci hned vypnout start-stop systém, tak klikám na mechanické tlačítko SET a někdy musím kliknout i 5-6x než naskočí obrazovka, to samé platí pro Klimatizaci.

 

2) Problém s AppleCar, občas nejde navázat spojení, někdy se sama od sebe stopne hudba a jakmile ji pustím zase se hned vypne. A asi 5x už mi spadl celý systém. 

 

3) Pokaždé jak otevřu auto nebo restartuji dlouhým podržením palubní systém, tak asi na sekundu zapráskají reproduktory.

 

4) Pokud nechám nevypnu Start-Stop, ale vypnu Line Assist a přijedu na semafory, kde mi Start-Stop vypne motor, tak po nastartování se Line Assist sám zapne. 

 

5) Systém uzávěru výdechu klimatizace není dobrý a regulovatelný, celkově hodně lidí co vozím má problém s nastavení klimatizace a pořád upravují.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Diktik napsal:

Já mám najeto s Octavii IV už skoro 10 000 km, jezdím každý den od 1.7. a zásadní problémy zatím žádné, ale časté drobné problémy ano.

 

1) Jakmile nastartuji a chci hned vypnout start-stop systém, tak klikám na mechanické tlačítko SET a někdy musím kliknout i 5-6x než naskočí obrazovka, to samé platí pro Klimatizaci.

 

2) Problém s AppleCar, občas nejde navázat spojení, někdy se sama od sebe stopne hudba a jakmile ji pustím zase se hned vypne. A asi 5x už mi spadl celý systém. 

 

3) Pokaždé jak otevřu auto nebo restartuji dlouhým podržením palubní systém, tak asi na sekundu zapráskají reproduktory.

 

4) Pokud nechám nevypnu Start-Stop, ale vypnu Line Assist a přijedu na semafory, kde mi Start-Stop vypne motor, tak po nastartování se Line Assist sám zapne. 

 

5) Systém uzávěru výdechu klimatizace není dobrý a regulovatelný, celkově hodně lidí co vozím má problém s nastavení klimatizace a pořád upravují.

 

 

Je pravda že po startu systém nabíhá delší dobu. 

1) řeším tak že jsem si dal do oblíbených a jen stáhnu lištu dolu a kliknu na vypnutí start stop. (tento úkon dělám 5 vteřin po startu a bez problémů)

2) mám vždy automaticky připojeno, ale je pravda že když jsem přes to jel hudbu tak se mi jedno samo vyplo (moc to na hudbu nepoužívám)

3) nezaznamenal jsem (mám klasické nepříplatkové repro)

4) Nevypínám Line Assist :)

5) Jo jo jak jsem psal udělal bych výdechy určitě jinak, ale naučil jsem se s tím žít a již na ně nesahám 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Diktik napsal:

Já mám najeto s Octavii IV už skoro 10 000 km, jezdím každý den od 1.7. a zásadní problémy zatím žádné, ale časté drobné problémy ano.

 

1) Jakmile nastartuji a chci hned vypnout start-stop systém, tak klikám na mechanické tlačítko SET a někdy musím kliknout i 5-6x než naskočí obrazovka, to samé platí pro Klimatizaci.

 

2) Problém s AppleCar, občas nejde navázat spojení, někdy se sama od sebe stopne hudba a jakmile ji pustím zase se hned vypne. A asi 5x už mi spadl celý systém. 

 

3) Pokaždé jak otevřu auto nebo restartuji dlouhým podržením palubní systém, tak asi na sekundu zapráskají reproduktory.

 

4) Pokud nechám nevypnu Start-Stop, ale vypnu Line Assist a přijedu na semafory, kde mi Start-Stop vypne motor, tak po nastartování se Line Assist sám zapne. 

 

5) Systém uzávěru výdechu klimatizace není dobrý a regulovatelný, celkově hodně lidí co vozím má problém s nastavení klimatizace a pořád upravují.

 

Díky za recenzi 

Ten výdech pod rádiem vadí? Dá se nastavit úplně nahoru a pak mi to tu ruku neofukuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano největší problém jsou ty pod radiem. Já i když je nastavím úplně nahoru, tak to citím. Když jedu sám nastavím je tak ať foukají na spolujezdce, ale jinak je už často vypínám po chvíli než se vychladí auto.

 

Já Line Asist vypínám u nás v okolí se hodně staví a je plno zužení a ten systém dělal nesmysly.

 

Ještě mě napadlo napsat, že občas bojují s Matrix dálkačema. I když je předemnou volná cesta a úplná tma, tak celé levé světlo je vyplé, ale ne vždy. Stává se to především na dvouproudové cestě, která není rozdělena, pouze 2 nepřerušované čáry. Jinak, ale světla svítí super. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 25 minutami, Diktik napsal:

Já Line Asist vypínám u nás v okolí se hodně staví a je plno zužení a ten systém dělal nesmysly.

 

Tomuhle u mnoha uživatelů nerozumím...


Mám Lane Asist (ne Line) na O3FL, a NIKDY (ani manželka), která s tím také jezdí jsem neměl žádnou nutnost žádný asistent vypínat... Mám ho stále zapnutý (aktivuje se přes 60km/h, nevím ale jak u O4 ?), a bez ohledu na stav silnice stačí správně používat blinkry, a není vůbec žádný problém...

 

To že občas (ale skutečně výjimečně) mě do řízení drobně kecne jinak než bych chtěl vůbec neberu jako problém, spíše je to dobré, že to upozorní, nijak to nevadí, ruce to "nepřepere".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s tím asistentem v jiných autech taky nemám problém, ale tady mi přijde, že strašně citlivě nastavený a nevím kde bydlíte, ale okolo Ostrovy jsou všude zužení a náhradni žluté čáry a Asistent několikrát prudce škubl volantem i přesto, že měl jet rovně a na levé straně betonové rozdělení a vpravo kužely. 

 

Takže ano, já tyto systémy podporuji, ale v tomto voze co mám ne. Každý kdo s tímto autem jel, měl s tímto asistentem problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud by mě zlobil jen android auto, start stop, němá Laura a hot-spot, tak bych se s tím dokázal vyrovnat a počkat si na update sw, ale chápu, že pro někoho je to životní nutnost...  chybí mi víc informací od lidí, kteří už auto delší dobu používají... se špatnou zkušeností se ozve každý, ale když je vše ok, tak málokdo... nicméně věřím, že to časem doladí a bude to ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic proti preferencím každého člověka, nicméně nefunkční infotainment u auta, kde je jeho hlavním ovládácím prvkém je docela problém. Můžeš je hájit jak chceš, ale tohle je prostě průser. Kdyby to nebyl průser, tak by se o tom ostatně už nepsalo ve velkém i ve Škodováckém odboráři apod. Nevím, jaké informace od lidí chceš, když to auto je venku defacto teprve chvíli, díky koroně, zpoždění a chybám s e-call, se první produkční kusy ani dlouho prodávat nemohly, předváděčky musely být zamčené ve skladech dealerů atd. atd. 

Jinak lidem křivdíš, minimálně na tomto fóru se dost jedinců ozve i z pozitivními zkušenostmi, jen to bohužel aktuálně není záležitost Octavie IV. Věřím ale v to, co píšeš, snad se to brzy odladí a bude to ok.

Editováno: , autor: PetriCZECH
  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdybych měl shrnout obojí tak asi takto:

 

Pozitiva:

1) Aerodynamika, hluk, komfort a spotřeba

2) Kvalita audia, podle mě velký posun (Podle mého názoru základ lepší jak Canton v Kodiaqu)

3) Sedačky

4) Matrix světla (i když mají své chyby)

5) Adaptivní tempomat

 

Negativa:

1) Klimatizace

2) Pomalý start infotainmentu + občas blbne AppleCar

3) Matrix světla jak jsem psal už, na dvouproudové cestě, která není oddělená svodidly vypne levé světlo (dalkové)

4) Po výjezdu z delšího tunelu (1 km +) během slunečného dne, přestane na 30-45 sekund fungovat Lane Assist, Front Assist (Kamera se pomalu adaptuje na světlo)

5) Kvalita couvací kamery 

6) Lane Assist (Pro mě nevyhovující, ale na dálnici ok.)

 

Já jsem i přes vše velmi spokojený a věřím, že až to vše vyladí, tak to bude úplná pecka.

 

IMG_6397.jpg

IMG_6396.jpg

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento tyzden som si konecne prebral svoje nove sluzobne auto (Style, 1,5 TSI, 6st.manual) a hoci mam zatial najazdenych len nieco vyse 700km,musim bohuzial potvrdit,ze SW nie je 100%-ny.. asi 3-4 krat mi zazmatkoval pri Carplay,bud ho vyplo uplne alebo hudba cez Spotify isla,ale na displeji neboli ziadne ikony,skratka “tma”.. pomohol az restart systemu. 

 

Lane assist je velmi aktivny a zasahy do riadenia su pomerne agresivne,co v zuzeniach na dialnici naozaj nemusi byt kazdemu prijemne a rozumiem tomu,ak to niekto vypne. Osobne ho zatial mam pusteny a davam mu sancu. 
 

Celkovo,to auto je ako zena (pri vsetkej ucte k neznejsiemu pohlaviu) na vsetko ma nazor a povie vam ho,resp.zobrazi na displeji virtual cocpitu v mieste beznom pre otackomer,obcas aj za doprovodu pipnutia. Napr.aj ked si vypnete tie otravne “eko tipy” a chcete si vpustit pri zapnutej klime na minutku cerstvy vzduch pri jazde lesom,tak to mate o par sekund pred sebou,aby ste ich zavreli,pretoze ide klima.. a pod.

 

BTW klima.. za mna je to oproti O3 FL velky posun k lepsiemu,mam stale pustenu klimu v rezime auto na 22st. s nastavenym jemnym fukanim a nemam vobec potrebu do toho sahat. Stredne vyduchy vzduchu mam nastavene hore,ten lavy otvoreny len ciastocne a nefuka mi ani na ruku,ani nikam inam. Osobne som spokojny ovela viac ako s autami v minulosti. 

 

Inak prve dojmy su velmi pozitivne,auto je velmi tiche (ok,na nekvalitnom asfalte pocut pracu podvozka,ale to skor kvoli tomu,ze zvysok rapidne stichol a nie kvoli tomu,ze by bol podvozok viac hlucny). Podvozok je fakt komfortny aj na 18-kach,ale pritom drzi stopu a poslusne ide kam natocite volant (da sa zvyknut aj na jeho tvar aj na nove ovladanie na volante). Z auta citit tuhost a istotu,ale pritom je uzivatelsky prijemne,povedal by som,ze take “makke”,nastavene na pohodove hltanie dlhych kilometrov. Nenuti vas ist rychlo,ale ked idete,zvladne to s istotou a navyse celkom maskuje realnu rychlost. 
 

Ak niekoho zaujima spotreba,tak pri este surovom motore mam za tych 700km priemerku 6,5 l/100km (40% dialnica,10% mesto),co je velmi dobre si myslim. 
 

Casom pridam viac skusenosti,kazdopadne ak niekoho nieco konkretne zaujima,pytajte sa ?

027E0BD8-B898-4AB1-ADBA-71246CDAF896.jpeg

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro zájemce Active, 125 let ( akce prý končí na konci září) jsem našel skladový kus.

Světelný senzor má ( nikde to není dohledatelný).

Měkčené tapece i syntetická kůže jako výplň, vzadu v podbězích ,,koberec”  zůstali z Ambitionu. Místo loketky a zadních výdechů vysoký tunel a vzadu dvojitý držák na pití.

Grafiku budíků jsem nezkoumal jestli jsou z Fabie nebo O3 FL.

783F9324-8D9F-4782-A17A-F9D1A23355BD.jpeg

5F20F317-6202-4A1C-A1E3-3EDF1425717C.jpeg

289092B4-B818-43A4-A413-6715297123A5.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych jeden takový obecný dotaz, nicméně ho řeším ve své 4ce :).

 

Startování tlačítkem, vzhledem k množství elektronice mohu sednout sešlápnout brzdu a stisknout jednou tlačítko a rovnou nastartovat? 

Nebo je správný postup sednout jednou stisknout tlačítko bez brzdy, počkat sešlápnout brzdu a znovu stisknout tlačítko pro nastartování? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, TomN napsal:

Startování tlačítkem, vzhledem k množství elektronice mohu sednout sešlápnout brzdu a stisknout jednou tlačítko a rovnou nastartovat? 

 

Tak je to i v O3FL (O3), bylo by divné, kdyby v O4 ne... T
To "množství elektroniky" si zajistí správné "nabootování - nastartování" auta :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...