Jump to content

Škoda Octavia IV


_Denis_

Recommended Posts

@JirikHL Myslím, že i tak zůstane Mamba poměrně vzácná barva, většina ji bude obdivovat, ale málokdo sebere odvahu aby jsi skutečně objednal a byl středem pozornosti na každé křižovatce :-) Navíc ji furt má pouze Octavie (RS, Sportline) a Enyaq RS. To spíš ta oranžová Pheonix se rozšíří rychle. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Rozšíření sériové výroby:

 

Středový airbag-pro všechny výbavy

Multifunkční kožený volant-všechny výbavy

Asistent rozjezdu do kopce-všechny výbavy

Progresivní řízení-sériově pro Sportline

Web rádio-sériově pro Bolero

 

Nový paket Active plus:

 

pípak vzadu,16" kola Twister,8 repro

 

Mamba pro Sportline

 

Přepínání tlačítka Travell Assist-TA a ACC

 

Nový paket PW8 a PW9-vnější zrcátka s pamětí a osvětlením nástupního prostoru

 

Aktualizace názvů některých výbav a  paketů

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

U RS zrušení šedého prošívání, zůstává pouze červené. 

Ukončení béžového interiéru

ukončení bezrámečkového vnitřního zpětného zrcátka

ukončení koženky na zadní straně opěradel

Link to comment
Share on other sites

před 23 hodinami, Dixik2 napsal:

Rozšíření sériové výroby:

 

Středový airbag-pro všechny výbavy

Multifunkční kožený volant-všechny výbavy

Asistent rozjezdu do kopce-všechny výbavy

Progresivní řízení-sériově pro Sportline

Web rádio-sériově pro Bolero

 

Nový paket Active plus:

 

pípak vzadu,16" kola Twister,8 repro

 

Mamba pro Sportline

 

Přepínání tlačítka Travell Assist-TA a ACC

 

Nový paket PW8 a PW9-vnější zrcátka s pamětí a osvětlením nástupního prostoru

 

Aktualizace názvů některých výbav a  paketů

 

 

 

Takže pro Style nic moc update.

Link to comment
Share on other sites

K příspěvku Igora - on je negativní prakticky vždy. Ostatně i o třetí generaci napsal, že nic tak hrozného ještě nebylo a volně parafrázováno si ji nikdy nekoupí. Na druhou stranu je pravda, že z pracovního okolí slyším na OIV velmi negativní reakce. Jednomu kolegovi asi rok netopila a nikdo nevěděl, co s tím. Mrznoucí infotainmenty klasika.

 

Průsery byly, všichni jsme asi viděli např. náběh Superbu a asi nikdo nečeká extra kvalitu napříč značkama. U nás jezdí management bavorákama a ani jeden si ještě nikdo neodkoupil na soukromo. Na druhou stranu OIV je opravdu silně nedodělaná a tak nějak si říkám, že zaplaťpámbu za OIII z roku 2018, však ono se to zatím třeba pořeší...

 

A ještě jeden doplněk. OIII Bolero, vlastně ze sklonku výroby, co jiného je taky konec roku 2018 - neustálé restarty a poslední týden dokonce komplet reset tak, že mě vypadlo komplet nastavení a nově se (i přes dřív provedené adaptace) mně začaly objevovat hlášky o důvodech pro deaktivaci startstopu. Tak je otázka, jestli už líp bylo..

Link to comment
Share on other sites

@JirikHL :
Musím súhlasit, že v prípade rýchleho rodinného kombi RS nemá žiadnu adekvátnu alternatívu. Predaje v prevedení RS ale Octaviu nezachránia. Gro predajov tvorili vždy Style a Ambition.
Nemôžem ale súhlasit s tvrdením, že auto hodnotím na základe zopár desiatok jedincov, co sú nespokojní na diskusných fórach. To by bolo úplne super, keby ich bolo len pár desiatok a len na internete! Najhoršie je práveže to, že tých nespokojných ludí je množstvo práveže v reálnom živote a pri pive sa Franta s Honzom nebaví o tom, aká je tá Octavia super a že raz si na nu urcite našetrí a kúpi - ale o tom, že je to tak nah*vno auto, že si ju nikdy v živote nekúpi.

 

@patrikcevela + další, co na nu ešte cakáte:
Dakujem za názory, držím palce, aby ste sa áut dockali co najskôr a boli ste spokojní. Naozaj by som si rád precítal potom dojmy po presadnutí z O3 do O4 a s odstupom casu krátke zhodnotenie.

 

@bojler:
Áno, pamätníci pamätajú na nástup O3 po O2. O3 nebola velmi pozitívne prijatá najmä kvôli dizajnu, v nemilosti bol ale len zopár mesiacov na zaciatku predaja. Potom sa to zlepšilo a nakoniec z nej bol úspešný model. Ubehli 2 roky od uvedenia O4 a zázrak sa nekoná, predaje klesajú...
Nepamätám si však už, ci som zrovna k O3 písal, že si ju nikdy nekúpim. Pre úplnost dodávam, že nakoniec som ich mal 3, tú poslednú som predal teraz vo februári a ako na najlepšiu z nich spomínam (logicky) na benzínovú RSu. Ale O4 som nekúpil a naozaj naozaj nikdy ani nekúpim.
Negatívny urcite nie som vždy - ked je co pochválit, tak pochválim a ked je co skritizovat, tak skritizujem. Proste už nie som zaslepený Škoda fanúšik, snažím sa odosobnit.
Spomínal si problém s Bolerom z MR2018. Vysvetlenie je nasledovné - "soudruzi z NDR" chceli ušetrit a u výrobcu v PL (Preh, bývalý Technisat Polska) si vyžiadali zníženie ceny nimi výrábaných infotainmentov. Výsledkom sú umierajúce Bolerá a Amundseny s H4x, kde proste odíde eMMC modul. Prejavuje sa to presne ako píšeš, náhodné reštarty, "zabúdanie" nastavení, nakoniec to skoncí tak, že rádio sa bud dokola reštartuje na Škoda logu, alebo zostane cierny displej. Riešenie je jediné, výmena. Odporúcam, ak už auto nie je v záruke, zožen si do zásoby náhradu, kým sa ešte dajú zohnat. Inak toto isté je problém aj s MIB3-OI jednotkami, bohužial tiež Preh.


Preco je to auto také nepodarené? Preco ani po 2 rokoch nie sú schopní vyladit softvér? Na O4 nadávajú aj v servisoch mechanici resp elektrikári. Každú chvílu je nutný nejaký povinný update, ktorý zablokuje cloveka + diagnostický prístroj + nabíjacku aj na 5-6 hodín. Väcšina updatov je ako balík pre viacero jednotiek, robí sa v jednom kroku a ked raz zacne, treba ho dokoncit ako celok. Nic výnimocné, ked po aktualizácii hlavne OCU alebo MIB jednotka už nenabehne. Dám si tú námahu a spravím zoznam všetkých TPI a sevisných akcií, ktoré zatial pre O4 za tie 2 roky sú a porovnám to s TPI a servisnými akciami za prvé roky pre O3.

 

Na záver asi dodám len tolko, že dobré autá sa už nevyrábajú. Ako správne dakto na predošlej strane spomenul, s novým MR sme sa vždy tešili na to, co pribudne. Teraz len trpneme, co nám zasa vyškrtnú. Nejaké zmeny už boli popísané, ja som pocul ešte o jednej - 1 reprácik pre parkovacie senzory bez ohladu na to, ci sú len zadné alebo aj predné.

 

Pridávam ešte slúbené video vrzgajúcich tapacírov z novej Octavie. Bravó, pôvodne problém s vrzgajúcimi madlami z prvých Kodiaqov, ktorý úspešne vyriešili zmenou materiálu madiel v roku 2019 je tu zrazu znova. A teda vrzga to fakt kvalitne!

 

 

 

Plus som ešte našiel pocty predajov pre SK trh za minulý rok v mesiacoch 1 až 9, ktoré tiež jednoznacne ukazujú pokles. Pre porovnanie aj rok 2020. Je to cierne na bielom - v roku 2019 v mesiacoch 1-9 sa predalo u nas 3728 ks Octavii (este O3). V roku 2020 to bolo 2822 ks (mix O3 aj O4) a v roku 2021 to bolo uz len 2552 ks. Nech ratam ako ratam, O4 sa v porovnani s O3 proste predava cca o tretinu menej. Takisto pekne vidno, ze v top 10 najpredavanejsich modeloch ako jedina straca Octavia. Fabiu do uvahy neberiem, tam je to len -11 ks.

20-21_Trhove_podiely_CE.thumb.jpg.52d6eb2e137bd2e7ac76a2711299b2c0.jpg20-21-Registracie.thumb.jpg.edb3df1a35830a2bb0881feb14de5648.jpg20-21-Znacky.thumb.jpg.8c225b216d51ea9ff8b7d030cc49514f.jpg20-21-Modely.thumb.jpg.9a2a746db787b9ccc3796cf8a745b4c3.jpg19-20-Modely.thumb.jpg.94778fa66fe353e1b9403a665c0476c7.jpg

 

Edit: Pozeram, ze pri kopirovani to rozhodilo diakritiku, niekde je a niekde nie. Sorry.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Takové dohady mě připadají zbytečné... O tom, že O4 není zrovna prodejní hit si už dávno šeptaj i vrabci na střeše. Na druhou stranu, když se zrovna nic nezkazí (což bohužel nebývá často), tak se s ní jezdí docela hezky. Pohodlné, tiché, úsporné (a taky svéhlavé) auto... 

 

PS: O4 to se svou pověstí dotáhla tak daleko, že spousta lidí už předem má negativní předsudky. Znám řadu firem, kde místo O4 rovnou berou něco jiného, aniž by jedinou O4 vyzkoušely! 

Link to comment
Share on other sites

Nevím jestli to nevidíte moc černě, myslím že prodeje ovlivňuje i u octy SUV móda. Jinak u nás ve firmě lidi se služebními O4 moc spokojeni nejsou, po předchozích generacích a je fakt, že toto mne ovlivnilo natolik, že O4 jsem soukromě nechtěl a ve výběru skončila Scala a i30 a mám pocit, že bohužel jsem dal přednost Scale.

Česká ekonomika je dost napojena na škodu a jestli dopadneme tak, že lidi vyrábějící díly pro škodu si to zároveň ale nebudou chtít koupit, tak to bude blbý.

Link to comment
Share on other sites

O4 je hezké auto ale příliš ošizené, hlavně na infoteimantu, a to se ji vrací v prodejnosti. Šetři se všude ale tohle Škodovka přehnala, stačilo mi když jsem snima komunikoval, vše odkazovali na reklamace ale že si servisy neví dodnes rady a jen stále přehrávají a záplatují soft je realita. Hardwerově podimenzovaný systém nikdo nepřizná. Pět let starý Samsung taky nenaučíte novým věcem když na to hardwerově nestačí. Jsem rád že jsem se O4 zbavil.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Pro mě osobně je zásadní důvod proč si nekoupit O4 - špatný SW, středové ventilátory foukají na předloktí, což o to v zimě to nevadí, ale v létě kvůli tomu přelepovat výdechy ? No nevim proč bych se tak trápil a nakonec top důvod - fakt nechci šmatlat po displeji když chci upravit ventilátory nebo upravit radio a to bez ohledu na to jestli je SW a HW dostatečně výkonný nebo ne ( i kdyby se to nesekalo tak bych to nechtěl). Když nemají na mechanický kolečko, nebo blbé tlačítko, ať raději nevyrábí auto vůbec, to prostě vymýšlel nějakej jantar toto mi rozum nebere, nikdo soudný by to tak nechtěl. Vsadil bych se že 99 zákazníků ze 100 by si vybralo místo digitálního panelu, prosté kolečko jako to bylo u O3. Právě dosažitelnost a jednoduchost všech důležitých prvků bylo něco co jsem na OII i OIII miloval a dokázal jsem díky tomu odpustit hrůzostrašný podvozek o proti třeba fordu nebo renaultu.. V OIV vzalo za své.

Edited by 15degren
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nelze za uplynulé dva roky (a vlastně špatná situace trvá i nadále) posuzovat zájem o O IV pouze z prodejních čísel. To by bylo možné kdyby výroba běžela tak jak před covidem. A to rozhodně neběží. Pokud nemohou (nejsou schopni) vyrábět to co je požadováno, nebude ani prodejnost nijak zázračná. Když někdo čeká na novou Octávii i více než rok asi to o něčem svědčí. Myslím, že i díky termínům dodání ztrácí zákazníky.

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

jj, nedostatek dílů nebo pracovních sil a z toho pramenící zpožděné dodávky a pak druhotně její možná ta nekvalita, soustředění ovládání do displeje, SUV móda... Imho Škoda je i dnes vnímána širokou veřejností jako výrobce kvalitních vozů, to jestli si pokazí pověst bude spíše záležitost dalších let. Co pozoruji ve svém okolí, tak majitelé, či řidiči služebních vozidel až tak s nejnovějšími modely škody spokojeni nejsou a když to sdělí ve svém okolí, tak tomu nikdo nechce moc věřit.

Link to comment
Share on other sites

před 54 minutami, 15degren napsal:

Vsadil bych se že 99 zákazníků ze 100 by si vybralo místo digitálního panelu, prosté kolečko

Mno je pravda, že ovládání O4 je spíš pro mladší ročníky, netřeba to nějak vyvracet. Taťka se už někdy ztrácí i v infotainmentu O3FL a to je přecejen ještě dělaný podle "staré školy" s tlačítky na všechno důležité. 

 

Nicméně po zkušenostech měsíc a půl co mám s O4, když pominu menší zaškobrtnutí včera, tak už bych se asi ke kolečkám těžko vracel. Nemyslím teď z důvodu ergonomie, tam stále vyhrávají na plné čáře, ale prostě to vypadá nemoderně a možná až zastarale. Interier O4 speciálně ve verzi RS vypadá za mě o hodně lépe a "honosněji" než Superb3 ve Sportline nebo O3FL L&K které máme v rodině... Ale chápu, že 100 lidí 100 chutí

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja som si za štyri mesiace tak zvykol na O4 style, že po presadnutí do druhého auta v rodine, Rapid, som sa stále plietol a tie tlačidlá mi pomaly prekážali. V O4 do automatickej klimatizácie nezasahujem, zvuk regulujem na volante, stanice prepínam na volante, svetlá matrix, elektrická brzda, bezklúčové štartovanie a odomykanie, virtuálny pedál na kufri, to všetko funguje automaticky bez potreby niečo pracne zapínať a nastavovať. Klúč mám vo vrecku a všetko funguje. Mám softvér od výroby 1889 a funguje bez problémov. Bál som sa, že to bude príliš zložité na ovládanie pre mňa, ale na dobré sa rýchlo zvyká a to ovládanie je intuitívne, zvykol som si rýchlo. Softvér je odladený, aj keď to trvalo dva roky, ja som svoje auto dostal v januári 2022. Je to radosť na takom aute jazdiť. Kúpil som ho súkromne za hotovosť a nemenil by som.

  • Like 2
  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

@15degren otočné tlačítko, otočné tlačítko.....

 

Ano, chybí tam, ale otočné tlačítko na ovládání hlasitosti je i na volantu. Proč si lehce nezvyknout a neovládat to tedy na volantu? :) Pokud člověk chce, tak si lehce zvykne. Pokud člověk chce hejtit, důvod si vždycky najde. A přepínání stanic určitě 99% lidí dělá přes dotyk i v OIII, takže proč by to měl být zápor u OIV? Nerozumím.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No vidíte. Já jsem 60+ a elektronická hračička. Oslavil jsem před měsícem první výročí čekání, tak se to snad blíží. A já se naopak těším, až to budu vše zprovozňovat. Při mých častých cestách na dovolenou používám v OIII tři mobilní telefony. Jeden klasika, který je propojen přes Bluetooth na auto. Auto nemá navigaci. Proto druhý jako navigační.  A když jedete někde po Evropě, tak vás sice navigace vede, ale netušíte na jaký hrad zrovna koukáte vedle dálnice. Tak je tam třetí mobil, kde jedou třeba mapy.cz a člověk na něm krásně vidí, kudy a kolem čeho zrovna jede. 

  

No a na OIV se těším, protože bude mít Columbus a Head-up displej. Budu používat na navigaci Columbus a nadále používat jeden telefon jako mapový? Nebo je navigace v telefonu lepší a Columbus nechám běžet na hlavním displeji jako pouze mapový náhled kudy jedu? Co grafické ztvárnění? A údajně lze navigační pokyny z telefonu promítat nejen na displej před sebou, ale i na head-up (někdo to tu psal). Co Laura? Bude schopna zoomovat mapu, případně spolupracovat s mobilem? Mobil budu připojovat přes WiFi, nebo kabelem, či Bluetooth? ......

 

Je toho strašně moc, moc práce, experimentů, zkoušení, hledání, hodin. A já se na to těším :-). 

  • Like 2
  • Upvote 5
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@boban1108 Na head up displeji se promítá interní navigace a stejně tak i navigaze z Android Auto (a určitě i carplay) ať už je to Waze, Google Maps, nebo Mapy.cz. Navíc se pokyny z těchto navigací promítají i do budíků. Ne cela mapa, pouze pokyny.

 

Mít navigaci na head up displeji je moc příjemné. Člověk skoro ani nepotřebuje kokpit, vše duležité má na skle před sebou.

Edited by JirikHL
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

před 2 hodinami, 15degren napsal:

Pro mě osobně je zásadní důvod proč si nekoupit O4 - špatný SW, středové ventilátory foukají na předloktí, což o to v zimě to nevadí, ale v létě kvůli tomu přelepovat výdechy ? No nevim proč bych se tak trápil a nakonec top důvod - fakt nechci šmatlat po displeji když chci upravit ventilátory nebo upravit radio a to bez ohledu na to jestli je SW a HW dostatečně výkonný nebo ne ( i kdyby se to nesekalo tak bych to nechtěl). Když nemají na mechanický kolečko, nebo blbé tlačítko, ať raději nevyrábí auto vůbec, to prostě vymýšlel nějakej jantar toto mi rozum nebere, nikdo soudný by to tak nechtěl. Vsadil bych se že 99 zákazníků ze 100 by si vybralo místo digitálního panelu, prosté kolečko jako to bylo u O3. Právě dosažitelnost a jednoduchost všech důležitých prvků bylo něco co jsem na OII i OIII miloval a dokázal jsem díky tomu odpustit hrůzostrašný podvozek o proti třeba fordu nebo renaultu.. V OIV vzalo za své.

 

S O4 mám najeto 45.000 km a ani s jedním bodem nesouhlasím...asi patřím k tomu 1% :-)

 

-> SW, řešil jsem pouze drobnosti, ale je pravda, že SW měl být lépe odladěný již před začátkem prodeje

-> ventilátory - bez problému se dají nastavit tak, že o nich nevíte

-> manuální ovládání klimatizace - automatika funguje perfektně, maximálně uberu/přidám 0,5 stupně jedním kliknutím

-> ovládání přes infoteinment je jen otázka zvyku

 

O4 jsem si koupil jako soukromá osoba a koupil bych si ho znovu. 

Nejvíce mě štve kvalita laku a čelního skla, stříkající špína do motorového prostoru a hluché místo na nárazníku kombi, kde se hromadí nepořádek.

 

  • Like 1
  • Upvote 7
Link to comment
Share on other sites

Souhlasim a jsem s 🚗 max. spokojeny. Mel jsem obavy z dotyku, foukani stredovych vyduchu klimatizace atd. coz se v recenzich hodne kritizovalo… Jednoduse receno, je to nove a jine nez drive.  Rychle se na to da ale zvyknout a HW knofliky uz bych zpet nechtel. Je to podobne jako u mobilu, take jsem nechtel opustit tlacitkovy Nokia 6310i , ikdyz to byl super tel  😂) ale dnes uz mame vsichni dotykove a nikomu to nevadi. Za dobu 4m co auto pouzivam u me nedoslo k zadnemu zaseknuti ci zamrznuti systemu (HW58/SW1889). Nektere appky nejedou, nepamatuje si posledni nastaveni ap. ale celkove hodnotim velmi pozitivne. Jako minus urcite komunikace vyrobce-autorizak-zakaznik, to je tragedie. Co mi hodne vadi je kvalita laku. Velmi snadno se poskrabe. Napr. kdyz je lak trochu zapraseny a lehce se staci otrit napr oblecenim, tak se vytvori ihned skrabance. Na dennim svetle to neni tak moc patrne, ale pod uhlem a zarivkovym osvetlenim v garazi je to sila. Mate nekdo podobnou zkusenost?

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...