Jump to content
Pawouk

Motor 1.0 TSI

Recommended Posts

Kompresory klimatizace si řešte v odpovídající sekci a tématu, tady to nemá co pohledávat. Příspěvky mimo téma odstraněny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 16. 12. 2018 na 16:17, Lukitos napsal:

Dnes jsem v časopise Svět motorů našel zajímavý odstavec o couvání a rozjezdu s 1.0 TSI 81 kW. Bylo tam hodně napsáno o prokluzující spojce při couvání a nakonec i menší rada. Není potřeba vždy mačkat plyn, auto si samo přidá na 1300 otáček. Hned jsem to zkusil a opravdu je to tak. Funguje, jak na zpátečku, tak na 1. Na rovině, tedy není potřeba mačkat plyn například při parkování, nebo popojíždění. Auto si samo přidá, aby motor nezdechl. 

Všimol som si to aj na 2. prevodovom, ked vojdem napr. na parkovisko na dvojke a motor je podtočeny sám trochu roho plynu pridá 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky to tak praktikuji, buď bez plynu nebo lehounce plyn a při ideálním rozjezdu tam je 1500 otáček. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám s 1.0 81 kW najeto cca 7 tis. Kdo s motorem jezdí v nízkých otáčkách, 2 tis a pod, tak dělá podle mě opravdu chybu. Motor mě překvapil tím, že vliv na spotřebu má víc lehká noha než výše otáček. Nyní jezdím nejčastěji k 3 tis. a světe div se, na spotřebu to nemá velký vliv. Na dálnici použiji 6 jen z kopce nebo když  bych chtěl jet nad 130. Pokud člověk auto podtáčí, tak má tendenci víc přišlápnout plyn. Už dřív jsem si všiml, že spotřeba je kolikrát menší na nižší stupeň než na vyšší stupeň a méně otáček. V případě jízdy k 3 tis. se motor netrápí, je větší rezerva výkonu, takže není potřeba tak často řadit, motor nevydává dunivé zvuky. Při řazení jdu na 3500 (kromě 1,2). S Rapidem jsme jezdili na dovolené na Šumavě 4 lidi, auto naložené a spotřeba pak byla 5,5l. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám sice jen 70kw, nejezdím pod 2 tis. a jinak se otáčkama zbytečně nebavím a to při spotřebě kolem 5,5 , kterou až tak moc neřeším. Do práce jezdím 130km tam i zpět ve dvou obden. Najeto 6 tis. km a dnes jsem to rovnou nechal na výměnu oleje při reklamaci Sandenu a palivového čerpadla. Olej na měrce je už celkem černý a jinak jsem ho chtěl měnit až po cca 10tis. km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V ‎25‎.‎6‎.‎2019 na 23:04, vendalehy napsal:

Tak Jardo už jsi zkusil projet jine rapidy a jak to dopadlo

Tak už jsem projel 3 další rapidy 81kW  (2 bez filtru a jednoho letošního s filtrem, tedy stejného, co mám) a nějaké to "chvění" ve volantu je u všech. Sice ne striktně v tom rosahu otáček, co u mě (cca2000-2500), ale je tam. Ještě jsem poprosil kolegu, co má firemní flotilu na starosti, aby se s tím mým zkusil projet a (cituji)  "...nic mimořádného tam necítím...". Přičítám to tedy mé rozmazlenosti z doposud provozovaného atmosférického čtyřválcového téměř dvoulitru sice prémiové značky, ale věku patnáctiletého a pomalu si zvykám na typický projev tříválce. Nejspíš si zkusím ještě koupit potah na volant, ten to taky drobet utlumí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím, kolik máš najeto, ale chvění mám také v tomto rozsahu, ale znatelně ubylo, najeto 8 tis. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam take rapida rok 2019 a nic nepocituji zadne chveni. Ale je pravda, ze ho moc nesetrim takze nemam cas se venovat chveni volantu :). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V ‎12‎.‎8‎.‎2019 na 10:40, Ondraj73 napsal:

Nevím, kolik máš najeto, ale chvění mám také v tomto rozsahu, ale znatelně ubylo, najeto 8 tis. 

Mám na jeto přes 5.000, nedokážu říct, jestli se to zklidnilo nebo jsem si zvykl, nicméně už mi vadí míň.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Jarda66
      Dobrý den, mám problém se svým autem, jedná se o Škoda Octavia II 1.9 tdi 77 kw PD rv. 2006, najeto 165 000 km. Při ujetí cca 15-20 kilometrů (a při zahřátí motoru) začne auto v motorové části cukat, většinou když jedu po dálnici cca 130-140km/h a cca 2800-3000 otáčkách a motor občas zdechne->( při vyřazení a dojetí například na křižovatku), za studena je vše v pohodě a auto jede normálně. Chtěl bych se zeptat, zda někdo neměl stejný problém, nebo někdo neví o co jde. Diagnostika ukázala chybu škrtící klapky a špatnou žhavící svíčku. Měnil jsem škrtící klapku, svíčky, vyčistil EGR ventil, vyměnil váhu vzduchu, všechny filtry jsou taky nové, čidlo teploty taky nové. Kontakty na svorkovnicích pročištěné. Vačková hřídel vypadá taky v pohodě. Jediné co mě napadá jsou vstřiky, ale nejde mi do hlavy, že by za studena auto fungovalo normálně. Do přílohy dávám video jak se auto chová. Předem děkuji všem i za názory :) 
      video-1560711811.mp4 video-1560877961.mp4
    • By janstochl
      Zdravím,
      chtěl jsem poprosit o radu, motor v Oct II (2.0 FSI, r.v.2006) mi zastudena dělá takový zvláštní zvuk, vždz se jakoby na chvilku rozvibruje a zase to ustane. Po zahřátí na asi 75 stupňů to již nedělá. Pokusil jsem se to natočit na video (viz příloha). Pokud byste někdo tušil, co by to mohlo být, byl bych moc vděčen. Nechci něco podcenit.
       
      Byl jsem s tím v jednom servisu a tam moc nevěděli a v podstatě mi poradili, abych se zeptal zde:-)
       
      Za jakoukoliv radu a názor předem moc děkuji.
       
      Honza
      20190527_103547.mp4
    • By MRoom
      Jelikož jsem tu nic podobného nenašel, přidávám tip na jednoduché a levné řešení instalace těsnění motorového prostoru. A hlavně funkční, zvláště v zimních plýskanicích a břečkách soli. Jde o samolepící těsnění typu "pralinka", já koupil 3 metry za nějakých 109 Kč, potřeba je méně, je to i s rezervou. Nejdříve jsem uvažoval o lepeni na kapotu, ale tam se to neosvědčilo, těsnění by muselo být dost masivní. Důležité je dobře odmastit před samotným lepením a pak nalepit po hraně přední masky a světel.
       
      Jinak nemám problém s omýváním wapkou ani v myčce. Mám to již několik měsíců a viditelně klesla prašnost v motoru a hlavně se nedostane na motor voda se solí stříkající od aut, takže sdílím něco, co mám ověřené a funguje. Třeba to bude pro někoho inspirace.






    • By chipik
      Prodám náhradní díly z motoru BXE z Octavie, r.v. 04/2009. Ve 2013 při 212000km praskla ojnice - klasika. Vozidlo ale jezdilo převážnou většinu cest z Prahy do Bratislavy, takže motor byl i přes velký nájezd km naprosto v pořádku.
      Na prodej: vstřikovače, lišta, turbodmychadlo, pokud by někdo sháněl písty, vačka, hadice okolo motoru, el. instalace, tandemové čerpadlo, váha vzduchu, všechny ostatní čidla a snímače, setrvačník, alternátor, dále mám k dispozici velký setrvačník, spojkovou lamelu a přítlačný talíř..
      Pokud si ještě na něco vzpomenu, ještě dopíšu. Leží mi to doma v garáži od 2013 a zatím jsem neměl čas to rozebrat, nafotit a nacenit. V případě zájmu o některý díl napište dotaz spolu s cenovou nabídkou a po dohodě daný díl demontuji.
      Kontakt prosím do SZ.
      Děkuji.
       
      Je na tom ještě chladič spalin, EGR ventil, škrtící klapka sání, atd...
    • By M Zoul
      Ahojte,
      chtěl bych se zeptat, jestli tady z vás někdo již řešil výměnu motoru u FII RS za jiný. Konkrétně se mi honí v hlavně myšlenka že bych chtěl koupit RSo a swapnout do toho motor Octavie III RS t.j. 2.0 TSI včetně převodovky. Zajímá mě hlavně to jestli by se vešel, což si myslím že by mohl, jelikož Polo GTI už má dneska 1.8TSI.
      Dále by mě zajímalo jestli je vůbec možné legálně zapsat takhle jiný motor i s převodovkou. Nebo jaká by byla alternativa a nebo co by k tomu bylo potřeba.
      Děkuji za rady a postřehy 

×
×
  • Create New...