Jump to content

Recommended Posts

Před hodinou, Jaro92 napsal:

Nazdar, tiez nabehane 40000 km zadne kotuce spalene do modra od platniciek

Edited by bouchy
nejde mi zapsat komentář
Link to post
Share on other sites
Před hodinou, Jaro92 napsal:

Nazdar, tiez nabehane 40000 km zadne kotuce spalene do modra od platniciek ,

Tak to je divné - tos jezdil se zataženou ručkou ne? Takových 80% odbrzdí předek (což potrvzují ostatní majitené, kteří mají se zadkem spíš problémy - koroze, neojetí, rýhy...), ostatně já mám podobnou zkušenost, byť asi na nesrovnatelných autech (a výrobci miniaut se vrátili k bubnových brzdám vzadu, protože přežijí auto a jsou levné). Neznám motorizaci, ale modré, tudíž spálené zadní kotouče jsem nikdy neviděl ani na fotce (navíc musejí být zkroucené). Běžnému autu odejdou brzdy už mnohem dřív, než dojde na změnu barvy teplem (do červena), není to jen o železe, ale i těsněních, brzdiči).Nebo pak je druhá možnost, že si pleteš silnici se závodní dráhou, což už je pro ostatní mnohem nebezpečnější situace...

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Blbost, v provozu se nedá docílit překalení kotoučů špatným používáním a v žádným případě ne zadních kotoučů.

Bude to závada.

Edited by 15degren
Link to post
Share on other sites

Myslím si, že se škodovce brzdy na kodiaqu vůbec nepovedly a Jaro92 nemusí být hned závodník, protože má zadní brzdy k.o.

Já jsem měnil zadní desky i kotouče na záruku v cca 21.000 km, protože strašně hučely a špinily a nyní jsem byl na servise v 60.000 km a mam vyměněné přední i zadní desky i kotouče, protože mi už svítila kontrolka opotřebení a byly sjetý.  Když jsem se divil, dozvěděl jsem se že adaptivní tempomat brzdí jenom zadníma a že současný materiál už nevydrží tolik jako dřív. Je pravda ze na trojkové octavce scoutu 4*4 dsg jsem také předek desky i kotouče dělal cca po 65.000 km pravidelně, ale ne zadek. 

Link to post
Share on other sites

Tak to je zajímavá informace o tom adaptivním tempomatu, ale celkem pochopitelná. Ani nevím, jak jsou uděláné ty elektronické ruční brzdy, XDS atd. ale asi pístkem nebo krokovým motorem (spekulace). To, co nevíme, zda majitel těch modrých kotoučů nemá 4x4, elektronický diferenciál (aka brzdění odlehčeného kola), některý auta mají i předsušení desek při změně vlhkosti. Sám mám najeto 26tkm a zbývá tak 5 mm, nevím, jestli jsem dobrře koukal... no brzdy si zjevně žijí svým životem.

Link to post
Share on other sites

A brzdíte motorem? Nerozumím těm rozdílům. Já mám najeto 67 tisíc a pořád platí, co jsem v tomto vlákně psal už v listopadu 2019. 100 tisíc km mně destičky i kotouče vydrží na 100%. Ale brzdím hodně motorem, podřazuji pádly klidně i na 3 v 80km/h. Motor točí vyšší otáčky, ale brzdí účinně.

Link to post
Share on other sites

Co mě zaráží, jsou ty obrovské rozdíly v nájezdu na původních deskách a kotoučích. A jak vidno, netýká se to pouze Kodiaqa, ale i Karoqa a Superbu. Chápu, že někdo najede 50 a druhý 60 tis, ale rozdíl 15 vs. 85 je propastný. A nejsou to výjimky.

Link to post
Share on other sites

@cosby nějaká speciální péče či údržba? Styl jízdy, místo parkování ... myslíš, že to hraje nějaký zásadní vliv? Nebo jde opravdu jen o shodu náhod a smůlu na špatnou dodávku?

Link to post
Share on other sites
V 20. 4. 2021 na 10:51, Karel Bůna napsal:

Kolik máš najeto?

29600 km

Me brzdy urcite kilo nevydrzi.

Je to dano stylem jizdy. Na brzdy chodim pozdej ale o to intenzivneji. Uz se mi xkrat stalo, ze mi kodiaq prestal brdit, jak byly brzdy zahrate.

 

 

Edited by acom
Link to post
Share on other sites

Já nejezdím styl "brzda, plyn" ale snažím se brzdit motorem, předvídat, apod.  Jasně, někdy tomu dám plný knedlík, ale není to dennodenní styl. Ale že by to byl takový rozdíl v nájezdu co se týká výměny destiček, bych nikdy netipoval.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
před 23 minutami, acom napsal:

29600 km

Me brzdy urcite kilo nevydrzi.

Je to dano stylem jizdy. Na brzdy chodim pozdej ale o to intenzivneji. Uz se mi xkrat stalo, ze mi kodiaq prestal brdit, jak byly brzdy zahrate.

 

 

A už se ti vzadu někdo poblil? :D

Link to post
Share on other sites

jak jsme měli kodiaqa (loni) tak zadní desky měnili již v 14 000km !!!!! Ano styl jízdy město a kolem, sem tam dále.......ale destičky byly v prd*li. Hučelo to hodně a na třetí lavici vzadu to bylo hodně nepříjemný zvuk.

Link to post
Share on other sites

Zdravím,

mám Kaďoura 8/2020, 2,0l CRDi 110kW, vzadu je ticho. Včera jsem měnil kola a kotouče vzadu i vpředu čisté a hladké. Je fakt, že dosti využívám pádla a brzdím motorem. A je to jen předokolka.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Mám Kodiaqa MR2018 2,0 Tdi 140 kw, 4x4, najeto 25 tkm a brzdy v pohodě. Je pravda, že přední dost špiní, ale jinak nic nehučí. Taky brzdím dost motorem, ono s automatem to jinak ani moc nejde, ale pádly nepodřazuju.

Link to post
Share on other sites
V 20. 4. 2021 na 15:44, Tuomma napsal:

Když jsem se divil, dozvěděl jsem se že adaptivní tempomat brzdí jenom zadníma a že současný materiál už nevydrží tolik jako dřív.

Teď chápu, proč při zapnutém adaptivním tempomatu z prudšího kopce se auto chová "divně" - nic zvláštního, jen takové nezvyklé pohupování. Ono zadní brzdy mají samozřejmě výrazně nižší účinnost než kdyby auto brzdilo všema 4 a elektronika s tím má asi víc práce udržet zadanou rychlost.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...