Jump to content

První výměna oleje - špatný olej v autorizáku?


Luboun
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Včera jsem měnil olej. Pro oddeklovani krytu motoru, cca deset šroubů,byly v části ke středu auta, dvě zátky, které nešly nijak demontovat, takže se nakonec rozlomily. Neumí někdo najít, co je to za díl, aby se daly dokoupit?

Link to comment
Share on other sites

No většinou pomůže, když tady dáš foto té součásti, nebo i to foto krytu , ale velmi jednoduché řešení je zajít do autorizovaného servisu do oddělení prodeje náhradních dílů a tam ti technik/prodavač  servisu najde v PC v systému ERWIN dle VINka tvého vozu a dle rozkresu součástí motoru/deklu tu tvoji dolámanou příslušnou součástku. A když ji nemají hned na skladě, tak obvykle do 24. hod. po objednávce jim to doručí. Takhle kupuji/objednávám všechno na škodovky, pokud nevím o co konkrétně jde, nebo to nemají nikde na eshopu. 

Link to comment
Share on other sites

To zozenies v kazdom lepsom obchode s autoprislusenstvom. Max. Si zmeraj priemer aby ak ti daju na vyber z viacej rozmerov si kupil ten spravny. Vacsionu je to univerzal a pasuje skoro vsade u roznych znaciek aut.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Citovat

 

V Euromotore  by som si nedal ani pneumatiky dofúkať, nie robiť servis auta. A prečo nedali olej 0W20  508 00? Či nemáš litrový motor, ale iný? Filter MAN je náhrada, v AS sa náhrada nemá dávať... Vypúšťacia skrutka stojí 2.- EUR,  filter 14,- EUR a olej  4 litre 80,- EUR. Ceny sú v servise.  To za robotu potom pýtajú 60,- EUR?   Ale keďže Euromotor poznám, ani sa nečudujem...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

0W, 5W, W20, W30... 

Stále omýlané téma. Co člověk to názor. Co automechanik to názor. 

Je to jen a jen vizkozita. Nic jiného toto neříká. 

U řídčího se může trhat film. U hustého může déle trvat než se při stud. startu dostane tam kam má. 

Opět co člověk to názor. 

Ani v autorizáku pořádně neví. Názory se liší i tam. 

Důležitá je norma ww, aditiva. 

Ono to bude jezdit na všechno. 

 

Mám kamaráda který dělá odbornou vysokou pozici v man filters.

To je možná důležitější než samotný olej. Mikropóry, účinnost, analýzy, testy, zkoušky, propustnost. 

Tam by měly být normy. O tom se ale nemluví. Všichni dnes řeší jen olej. 

Bohužel dnes platí, že cena neovlivňuje kvalitu. Bohužel. 

 

Měnit olej s filtrem včas. Filtr original je ufi.

 

Link to comment
Share on other sites

Dovolím si citovat ze staršího, ale velmi zajímavého článku jen to nejpodstatnější. Vyplývá z toho pro mne zejména fakt, že pokud v autě není filtr částic, je pro motor mnohem lepší používat kvalitní olej s "popelem", než sebelepší bezpopelový ekoolej... Názor ať si samozřejmě udělá každý sám...

 

DŮSLEDKY PRO PROVOZ OLEJŮ

Současný evropský trend automobilismu spočívá ve snaze:
- zvyšovat jednotkové výkony současných motorů
- prodlužovat servisní intervaly, a s tím i výměnné intervaly motorových olejů
- snižovat emisní zatížení ovzduší
- současně se pomalu mění charakter provozu, průměrná délka ujetá na jedno nastartování motoru se zkracuje.
Je zcela evidentní, že tyto trendy nejsou navzájem kompatibilní a mají zásadní vliv na kvalitu motorových olejů. Měnící se charakter provozu, zvyšování výkonu motorů a prodlužování servisních intervalů olejů vyžadují zvýšenou kvalitu motorových olejů a tedy také zvýšenou koncentraci výkonových aditiv. Ekologické aspekty vyžadují změnu složení motorových olejů ve smyslu snižování kritických prvků - sulfátového popela, fosforu a síry. Snížení koncentrace těchto prvků naopak vede ke snižování úrovně koncentrace aditiv a neslučuje se tak s většími nároky na motorový olej popsanými výše. Požadavky na motorový olej jsou tak navzájem neslučitelné a bude pravděpodobně nutné zvážit další vývoj v oblasti výměnných intervalů motorových olejů. V současné době se např. nedoporučuje používání nových low SAPS olejů tam, kde to není výslovně nařízeno. Použití low SAPS olejů by tedy mělo být omezeno pouze na případy, kde je dieselový motor vybaven filtrem pevných částic. Pokud výrobce motoru nabízí volbu mezi low SAPS olejem a běžným olejem, je z hlediska životnosti motoru žádoucí použití běžných motorových olejů.

 

Ing. Jaroslav Černý, CSc., Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha

Link to comment
Share on other sites

1) souhlasím s tímto,co pán napsal

2)intervaly LL a to,co se teď v olejové branži děje je v velkým nátlakem né jen zkur..EU,ale i leasingových společností,které chtějí,aby auta jezdila na servis co nejpozději.

Já mám za souseda olejáře-dělá v branží snad 35 let,má jako jediný v ČR zastoupení ENI pro ČR a říkal,že ty sračky co se dnes lejí do aut s klasickým olejem už moc nemají a říkal mi něco podobného,jako píše p.Černý 

Link to comment
Share on other sites

Jo pan Černý a jeho Mazivařské mýty. To je zajímavé čtení👍

Edit:

Nejhorší jsou ty recykl. oleje. Těm se patří vyhnout!

Já mám zase synovce s velkým servisem a říkal, že běžně dělá auta s nájezdem přes 300tis. km s LL intervalem 30tis. (a někdy i víc!!!) a motory úplně v klidu. 

Jasně, záleží jaké trasy, starty a tak...

Edited by keras
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...