Přejít na obsah

spotreba oleja


pperhy

Doporučené příspěvky

mam Octaviu I r.v.2003 1,8 turbo benzin 20V, 150k, 145000km a ma vysoku spotrebu oleja cca 3 - 4 dcl na 1000km, v com byva najvacsi problem ?, semeringy ventilov ?, samotny motor - piesty a valce ? alebo turbo ? Inak slape dobre. Vie mi niekto poradit ? Dopredu diky. pp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám taky 2003 110 kkm najeto leju do toho od začátku 0W30 popř 5W30 a od samého začátku to žere olej. Jezdím krátký trasy - 10km po Praze, dvě hoďky stání, 10km... dvě hoďky stání... a pořád dokola. V létě to žere míň - tak 0,5l na 2000km ale v zimě 1l na 1000km. Na dlouhých trasách třeba o dovolené 3000km to nežere vůbec. Parkuji v garáži - pod autem sucho. Teď jsem byl na technický - emise o řád pod povoleným limitem, takže katalyzátor OK (původní). Spalování oleje (kam jinam by se poděl...) tomu tedy nevadí a zřejmě je v normě. Důvod vidím ve 20 ventilech a turbu. Všechny moje předchozí VW 1,6 a 1,8 byly 8V a nežraly vůbec nic ¨- co jsem nalil to jsem vypustil (stabilně 5W40) a to jsem je prodával kolem 260KKM

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za 7 let jsem měl 1,8 bez turba, 1,8 s turbem, 1,8 RS a teď mám 1,8 turbo - najezdil jsem tedy na těch motorech hóóóódně km - A V ŽIVOTĚ JSEM NEDOLIL ANI KAPKU. Někde máš problém. Já co naleju to po roce vyleju - vždy. Proto olej už ani nekontroluju - nemá to cenu.

žádný motor nedělá to, že co do něj naleješ to z něho vyleješ. Motor obecně a z principu mazání žere olej. Některý skoro nic a některý víc. Někdy i dva shodné motory žerou olej rozdílně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za 7 let jsem měl 1,8 bez turba, 1,8 s turbem, 1,8 RS a teď mám 1,8 turbo - najezdil jsem tedy na těch motorech hóóóódně km - A V ŽIVOTĚ JSEM NEDOLIL ANI KAPKU. Někde máš problém. Já co naleju to po roce vyleju - vždy. Proto olej už ani nekontroluju - nemá to cenu.

žádný motor nedělá to, že co do něj naleješ to z něho vyleješ. Motor obecně a z principu mazání žere olej. Některý skoro nic a některý víc. Někdy i dva shodné motory žerou olej rozdílně

Stojím si za tím, že sem nikdy nedolíval a co jsem nalil to jsem vylil. Liju vždy na střed a když vylívám - je tam střed. PRO MĚ MOTOR, KTEREJ ŽERE OLEJ - MUSÍ Z DOMU ( vyjma TDi - ty si to mohou dovolit - ovšem já jsem benzínovej ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za 7 let jsem měl 1,8 bez turba, 1,8 s turbem, 1,8 RS a teď mám 1,8 turbo - najezdil jsem tedy na těch motorech hóóóódně km - A V ŽIVOTĚ JSEM NEDOLIL ANI KAPKU. Někde máš problém. Já co naleju to po roce vyleju - vždy. Proto olej už ani nekontroluju - nemá to cenu.

žádný motor nedělá to, že co do něj naleješ to z něho vyleješ. Motor obecně a z principu mazání žere olej. Některý skoro nic a některý víc. Někdy i dva shodné motory žerou olej rozdílně

Stojím si za tím, že sem nikdy nedolíval a co jsem nalil to jsem vylil. Liju vždy na střed a když vylívám - je tam střed. PRO MĚ MOTOR, KTEREJ ŽERE OLEJ - MUSÍ Z DOMU ( vyjma TDi - ty si to mohou dovolit - ovšem já jsem benzínovej ).

Proč si podle tebe může TDI dovolit žrát olej a benzínovej motor ne? To trochu nechápu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se olej ztraci v rozsahu rekneme 0,5lt/15000km, neni to zrani oleje ale provozni spotreba.

Ackoli se kazdy snazi delat oleje po 4-takty "nespalitelne", opravdu se spaluji, byt v omezene mire.

Tvrdit, ze motor olej nezere je mozne, vylit na centilitr presne mnozstvi po najetych nekolika tisicich km je nesmysl. I Jakub tam ma oleje mene, jenze ten rozdil se neda zmerit na merce oleje. Tam to mozna dela 1-2mm, coz muze vzhledem k plose vany motoru delat klidne nejaky ten centilitrik ( nemeril jsem ) a bezna pohledova kontrola na to rozhodne nedojde.

Rozdil mezi benzinem a dieselem ve spotrebe oleje take nechapu......pochopil bych odchylku v atmosfericky plnenem a preplnovanem motoru, ale benzin vs. diesel nejak nechapu.

Jakube, vysvetlis ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No známá si koupil AR 156 - 1.8 benzín a od začátku jí to žralo 1l / 1000km - první reakce prodejce byla, že to je v normě - nakonec udělali generálku motoru (asi kroužky, apod.) a teď je to OK. Jinak mě TDI jezdí 15000 km vždy bez dolití - pak výměna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motory jdou (zatím ;) ) mimo mne, ale mám též 1.8T a zatím jsem nedoléval ani kapku. Známý, co je super motorář mi říkal, abych to ale hlídal, že u těch 20V něco odchází právě s těma ventilama a potom to žere olej. Ale už nevím přesně, co to bylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je paráda - koupit si novou AR 156 za odhadem 750 000 a generálka motoru. Zánovní auto a takováhle rozborka - to bych asi měl definitivně po náladě.

Něco to žrát musí, vychází to z principu... kdyby to nežralo, nebyly by vložky - písty, dříky ventilů a ložiska turba mazány. Proč by TDI a benzínové turbo mělo žrát rozdílně mne opravdu nenapadá. Na spotřebu má vliv počet pohyblivých částí motoru - takže 20V s turbem na tom z tohoto hlediska musí být hůř než 8V .Ke spotřebě - některé asi žere víc a některé míň, hodně záleží na režimu provozu. Jak jsem psal za 3000km dovolený mi neubyde nic, ale když pracuji a 6-8x za den nastartuji a ujedu do 10km po Praze tak to žere to co jsem psal. O tom kolik mi to žere jsem psal už když jsem měl najeto cca 20 000- nějaký tady odborník :) mi předpovídal rychlou smrt motoru atd. Tak mám 110kkm a pořád to funguje stejně, takže bych to s tím problémem v motoru neviděl tak černě. Konec koncu jaký problém - max někde leze olej do spalovacího prostoru ale po 110kkm je katalyzátor OK...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se olej ztraci v rozsahu rekneme 0,5lt/15000km, neni to zrani oleje ale provozni spotreba.

Ackoli se kazdy snazi delat oleje po 4-takty "nespalitelne", opravdu se spaluji, byt v omezene mire.

Tvrdit, ze motor olej nezere je mozne, vylit na centilitr presne mnozstvi po najetych nekolika tisicich km je nesmysl. I Jakub tam ma oleje mene, jenze ten rozdil se neda zmerit na merce oleje. Tam to mozna dela 1-2mm, coz muze vzhledem k plose vany motoru delat klidne nejaky ten centilitrik ( nemeril jsem ) a bezna pohledova kontrola na to rozhodne nedojde.

Rozdil mezi benzinem a dieselem ve spotrebe oleje take nechapu......pochopil bych odchylku v atmosfericky plnenem a preplnovanem motoru, ale benzin vs. diesel nejak nechapu.

Jakube, vysvetlis ???

To máš zřejmě pravdu - ten úbytek je nejspíš tak nepatrnej, že to nepoznám. Takže jestli po 15 tis km ubyde 1 - 2 mm na měrce - tak to fakt neregistruju, ale jak tu psali ostatní - dolíval 0,5 - 1 l třeba na 1000 km - podle mě je někde problém. My máme v rodině jen benzínové vozy ( až na tdci mondeo ) a nikdy u žádného olej neubýval ( dokonce i to mondeo žere max 1l na 20 tis km ).

No a s těma dieselama - vysvěltení - to já nemám ani tušení proč žerou olej, ale je to všeobecně normální a i výrobce na to upozorňuje. V životě jsem diesla neměl a pokud budu jezdit tak jak jezdim tak ani mít nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám taky 2003 110 kkm najeto leju do toho od začátku 0W30 popř 5W30 a od samého začátku to žere olej. Jezdím krátký trasy - 10km po Praze, dvě hoďky stání, 10km... dvě hoďky stání... a pořád dokola. V létě to žere míň - tak 0,5l na 2000km ale v zimě 1l na 1000km. Na dlouhých trasách třeba o dovolené 3000km to nežere vůbec. Parkuji v garáži - pod autem sucho. Teď jsem byl na technický - emise o řád pod povoleným limitem, takže katalyzátor OK (původní). Spalování oleje (kam jinam by se poděl...) tomu tedy nevadí a zřejmě je v normě. Důvod vidím ve 20 ventilech a turbu. Všechny moje předchozí VW 1,6 a 1,8 byly 8V a nežraly vůbec nic ¨- co jsem nalil to jsem vypustil (stabilně 5W40) a to jsem je prodával kolem 260KKM

mrkni do návodu k údržbě..výrobce tam udává právě při takovým ježdění spotřebu oleje až 1l/1000km ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za 7 let jsem měl 1,8 bez turba, 1,8 s turbem, 1,8 RS a teď mám 1,8 turbo - najezdil jsem tedy na těch motorech hóóóódně km - A V ŽIVOTĚ JSEM NEDOLIL ANI KAPKU. Někde máš problém. Já co naleju to po roce vyleju - vždy. Proto olej už ani nekontroluju - nemá to cenu.

To jsem si taky myslel, ale vypada to ze hodne zaqlezi na stylu jizdy - jestli dlouhy trasy neb o kratky a pod...

Jinak znamy ktery ma novou oktu 2 a najeto 40tis. tam za 30000km doleje 3-4 L.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
mam Octaviu I r.v.2003 1,8 turbo benzin 20V, 150k, 145000km a ma vysoku spotrebu oleja cca 3 - 4 dcl na 1000km, v com byva najvacsi problem ?, semeringy ventilov ?, samotny motor - piesty a valce ? alebo turbo ? Inak slape dobre. Vie mi niekto poradit ? Dopredu diky. pp

pre vsetkych ,

dakujem za siroku diskusiu,

Oktavku mam 4 mesiace od 140tkm, mam uz najazdene cca 7000km a doteraz som dolial asi 2,5l oleja , je tam olej fullsynth TXT 5W/30, myslim, ze nie najhorsi, a spaliny z vyfuku sa mi zdaju v poriadku, ale to samozrejme zistim na merani emisii

z vasich prispevkov som urobil nejaky uzaver a obehal som uz aj par kamosov v servisoch a vyzera to tak, ze turbo je v poriadku uplne suche, ziadny olej , motor ma kompresiu cca 12atm na vsetkych 4 valcoch rovnako, takze je predpoklad, ze v kruzkoch problem asi nebude (aj ked meranim kompresie sa to 100% vylucit neda), takze sme sa s jednym mechanikom dohodli na vymene tych gufer na ventiloch a kontrolu voditok a samontnych ventilov, uvidim ako to dopadne a podelim sa s vami vsetkymi o skusenosti.

Pozdaval sa mi nazor viacerych z vas, ze hlavny problem je asi v pocte ventilov - 20, v turbe a motore, ktory ma ten spravny tah az vo vyssich otackach a to uz samo osebe znamena, ze je podstane vyssia pravdepodobnost spotreby oleja ako napr. na 8 - ventilovom atmosferickom klasickom motore.

a este jedna vec ma na tej Oktavke stve, velmi nizko polozena olejova vana, chytam na cestach vsetko co je vyssie ako par centimetrrov, namontoval som si tam pancierovy ocelovy dekel, original vyrabany pre Oktavky, a teraz mam sice chranenu olejovu vanu, ale ten kryt je este o cca 1 - 2 cm nizsie a chytam na cestach uz pomaly kazdu nerovnost. Neviem co budem robit v zime, ked budu na ceste ladove kolaje, asi sa budem na Oktavke sankovat. Da sa nejako riesit tento problem ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam Octaviu I r.v.2003 1,8 turbo benzin 20V, 150k, 145000km a ma vysoku spotrebu oleja cca 3 - 4 dcl na 1000km, v com byva najvacsi problem ?, semeringy ventilov ?, samotny motor - piesty a valce ? alebo turbo ? Inak slape dobre. Vie mi niekto poradit ? Dopredu diky. pp

pre vsetkych ,

dakujem za siroku diskusiu,

Oktavku mam 4 mesiace od 140tkm, mam uz najazdene cca 7000km a doteraz som dolial asi 2,5l oleja , je tam olej fullsynth TXT 5W/30, myslim, ze nie najhorsi, a spaliny z vyfuku sa mi zdaju v poriadku, ale to samozrejme zistim na merani emisii

z vasich prispevkov som urobil nejaky uzaver a obehal som uz aj par kamosov v servisoch a vyzera to tak, ze turbo je v poriadku uplne suche, ziadny olej , motor ma kompresiu cca 12atm na vsetkych 4 valcoch rovnako, takze je predpoklad, ze v kruzkoch problem asi nebude (aj ked meranim kompresie sa to 100% vylucit neda), takze sme sa s jednym mechanikom dohodli na vymene tych gufer na ventiloch a kontrolu voditok a samontnych ventilov, uvidim ako to dopadne a podelim sa s vami vsetkymi o skusenosti.

Pozdaval sa mi nazor viacerych z vas, ze hlavny problem je asi v pocte ventilov - 20, v turbe a motore, ktory ma ten spravny tah az vo vyssich otackach a to uz samo osebe znamena, ze je podstane vyssia pravdepodobnost spotreby oleja ako napr. na 8 - ventilovom atmosferickom klasickom motore.

a este jedna vec ma na tej Oktavke stve, velmi nizko polozena olejova vana, chytam na cestach vsetko co je vyssie ako par centimetrrov, namontoval som si tam pancierovy ocelovy dekel, original vyrabany pre Oktavky, a teraz mam sice chranenu olejovu vanu, ale ten kryt je este o cca 1 - 2 cm nizsie a chytam na cestach uz pomaly kazdu nerovnost. Neviem co budem robit v zime, ked budu na ceste ladove kolaje, asi sa budem na Oktavke sankovat. Da sa nejako riesit tento problem ?

asi nedá, já chytám, když vjíždím do garáže..a pořád a pořád jen dorovnávám a dosypávám vjezd..... :angry:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám 1,6 Octavia I a žere mi to tak 0,2 dcl oleja na 500km čo vy na to?

To je dost to znasmená na 15000km 6l oleje ne??!! :help:

přijde na to....výrobce udává spotřebu v extrémních jízdních podmínkách...město..až 1l/1000km...a to není specifikováno, zda polosyntetiky či syntetiky..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...