Přejít na obsah

LPG na 2.0 MPI


micca

Doporučené příspěvky

Cena plynu opravdu roste, mám čerpačku tak vím o co jde, letos vznikl jeden problém, v Německu jsou čtyři rafinérie, z těch se mimo jiné taky bere LPG pro naši republiku, v letošním roce došlo k tomu, ž e k nám nedodali ani litr protože loni/nebo už předloni?/ odbourali spotřední daň na všechna ekologická paliva až do r.2018, tak se němci v LPG závratně rozjeli a loni postavili přes 2600 čerpaček a za poslední dva roky postavili tolik aut co u nás snad za deset let a ty něco sežerou. Letos v létě už se to dostalo tak daleko, že propan-butan byl dražší než propan a tím ty ceny, dodavatelé shání plyn kde se dá. Ale nezoufejte, benzín půjde ještě do vánoc nahoru a po novém roce zas/s přídavkem lihu/, takže se to zas vykompenzuje, teď je strašný hlad po plynu, jak se ochladilo a ti co topí propanem najednou zjistili, že mají poloprázdné nádrže a honem objednávají,naše rafinérka prodá každý litr tak proč by si plyn nenechala zaplatit a co vím, každá dodávka je dražší, ono se to ustálí a i já doufám, že se ceny udrží.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau chlapáci, měl bych takovej dotaz. Neřešil jste měkdo problém s tím, že by zhášel studenej motor na plyn při přeřazování? Mám octu 1,6 55Kw LPG Stag-300-4 a po najetí asi 5000km mi začal zhášet motor při řazení. Poprvé i při zahřátém motoru. Zajel jsem k servisákovi co mi to montoval ten mi přehrál program v řídící jednotce, pošteloval něco na směšovači a vyčistil vstřiky sice se to zlepšilo, ale stoupla mi po jeho zásahu spotřeba asi o 2 litry lpg a stále to není ono. Když vytáčím studenej motor do necelých dvou tisíc, tak to nezhasne, ale otáčky se zhoupnou někde ke dvoum stům a zpět. Když vytáčím motor víc tak padaj proti benzínu srašně rychle až na nulu. Přitom po nastartování drží otáčky dobře a při zahřátém motoru to nezháší. Při jízdě na benzín je to bez problémů. Byl jsem na VAGu a ten ukázal jen sporadickou chybu lambdy, která tam byla už před motáží LPG a neměl by to být problém. Jsem znovu domluvenej na kontrolu LPG, ale chtěl bych vědět čím to tak může být ať vím co mě čeká. Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau chlapáci, měl bych takovej dotaz. Neřešil jste měkdo problém s tím, že by zhášel studenej motor na plyn při přeřazování? Mám octu 1,6 55Kw LPG Stag-300-4 a po najetí asi 5000km mi začal zhášet motor při řazení. Poprvé i při zahřátém motoru. Zajel jsem k servisákovi co mi to montoval ten mi přehrál program v řídící jednotce, pošteloval něco na směšovači a vyčistil vstřiky sice se to zlepšilo, ale stoupla mi po jeho zásahu spotřeba asi o 2 litry lpg a stále to není ono. Když vytáčím studenej motor do necelých dvou tisíc, tak to nezhasne, ale otáčky se zhoupnou někde ke dvoum stům a zpět. Když vytáčím motor víc tak padaj proti benzínu srašně rychle až na nulu. Přitom po nastartování drží otáčky dobře a při zahřátém motoru to nezháší. Při jízdě na benzín je to bez problémů. Byl jsem na VAGu a ten ukázal jen sporadickou chybu lambdy, která tam byla už před motáží LPG a neměl by to být problém. Jsem znovu domluvenej na kontrolu LPG, ale chtěl bych vědět čím to tak může být ať vím co mě čeká. Dík

Co tam máš za filtr sání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co tam máš za filtr sání.

Nevím přesně, ale nechával jsem si ho měnit když jsem koupil auto a to bylo těsně před montáží LPG. Nechával jsem si dělat rozvody filtry atd. tak jak při koupi auta, abych věděl na čem jsem. Aspoň teda věřím, že to udělali jak jsem chtěl, bylo to ve značkovým servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím přesně, ale nechával jsem si ho měnit když jsem koupil auto a to bylo těsně před montáží LPG. Nechával jsem si dělat rozvody filtry atd. tak jak při koupi auta, abych věděl na čem jsem. Aspoň teda věřím, že to udělali jak jsem chtěl, bylo to ve značkovým servisu.

Tak asi klasika papírák. Já myslel, že tam máš sportovní třeba KN , tak to bych radil zkusit dát papírák. Takhle nevím.

Co máš za systém LPG - klasiku nebo sekvenc.

Ještě mě napadá váha vzduchu, nebo u 55kw je přepínání sání na teplý nebo studený vzduch pokud si tak matně vzpomínám (55kw má soused), zkusil bych shodit to přisávání teplého vzuchu pokud máš klasiku, sekvenc by si s tím měl poradit. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau chlapáci, měl bych takovej dotaz. Neřešil jste měkdo problém s tím, že by zhášel studenej motor na plyn při přeřazování? Mám octu 1,6 55Kw LPG Stag-300-4 a po najetí asi 5000km mi začal zhášet motor při řazení. Poprvé i při zahřátém motoru. Zajel jsem k servisákovi co mi to montoval ten mi přehrál program v řídící jednotce, pošteloval něco na směšovači a vyčistil vstřiky sice se to zlepšilo, ale stoupla mi po jeho zásahu spotřeba asi o 2 litry lpg a stále to není ono. Když vytáčím studenej motor do necelých dvou tisíc, tak to nezhasne, ale otáčky se zhoupnou někde ke dvoum stům a zpět. Když vytáčím motor víc tak padaj proti benzínu srašně rychle až na nulu. Přitom po nastartování drží otáčky dobře a při zahřátém motoru to nezháší. Při jízdě na benzín je to bez problémů. Byl jsem na VAGu a ten ukázal jen sporadickou chybu lambdy, která tam byla už před motáží LPG a neměl by to být problém. Jsem znovu domluvenej na kontrolu LPG, ale chtěl bych vědět čím to tak může být ať vím co mě čeká. Dík

DEJ JEŠTĚ NOVÉ ORIGINAL SVÍČKY-NA lpg MAJÍ POLOVIČNÍ INTERVAL VÝMĚNY-ALE JEN ORIGINAL,JÁKÉKOLIV LABOROVÁNÍ NEMÁ SMYSL ;)

A JEŠTĚ UDĚLAT ZÁKLADNÍ NASTAVENÍ VZDUCHOVÉ KLAPKY :palec2:

VŠE BUDE OK :)

M.

Editováno: , autor: Miky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám tam sekvenc a vduchovej filtr za sebou má tak těch 5000km jako lpg, ale mrknout bych na něj pro jistotu mohl.

Tak to máš na něm málo.

Že by špatné svíčky, ty se projevují škubáním i při jízdě. Tchán má R Kango origo fabrické LPG a jednou mi volal, že auto nejede, škube atd. Na benzin OK. Poradil jsem mu vyměnit svíčky místo toho jezdil po servisech LPG kde ho chtěli objednávat na termín (on to vždy chce hned) a nakonec dojel ke mě. Dali jsme tam nové svíčky a najednou to na LPG zase fičelo jako dřív.

Na své oct. jsem před montáží LPG měnil svíčky a po montáži i kabely. Nebylo to OK, zapalování musí být 100% zvlášť na LPG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle toho co popisuješ tak to vypadá na chudou směs, s největší pravděpodobností to chce pár věcí: doladit tlak reduktoru,seřítit kčivku v oblsti přechodů a přechod volnoběhu, ale to bude horší když to přehrál znova, nemá se čeho chytit, kdo to proboha dělal? Ještě otázka, nemleli jste náhodou s rozdělovačem? toby se muselo znova nastavit v benzinŘJ. Jaký filtr jsi dal do sání, jsou filtry co mají větší i menší průchodnost. A ještě ke svíčkám, jsiu tam myslím předepsané Brisk L15YC, hlavně nedávat BOSCH, já mám v Octě od Brisku platinové a jede to super.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle toho co popisuješ tak to vypadá na chudou směs, s největší pravděpodobností to chce pár věcí: doladit tlak reduktoru,seřítit kčivku v oblsti přechodů a přechod volnoběhu, ale to bude horší když to přehrál znova, nemá se čeho chytit, kdo to proboha dělal? Ještě otázka, nemleli jste náhodou s rozdělovačem? toby se muselo znova nastavit v benzinŘJ. Jaký filtr jsi dal do sání, jsou filtry co mají větší i menší průchodnost. A ještě ke svíčkám, jsiu tam myslím předepsané Brisk L15YC, hlavně nedávat BOSCH, já mám v Octě od Brisku platinové a jede to super.....

S těma svíčkama nevím, moji servisáci nedoporučují nic jinýho než BOSCH. Měl jsem tam NGK co tam dali v servise Škoda a po montáži LPG postupně vodešly dva zapalovací moduly, po výměně (zatím) OK (mám 1,8 T, 2003, ARX).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle toho co popisuješ tak to vypadá na chudou směs, s největší pravděpodobností to chce pár věcí: doladit tlak reduktoru,seřítit kčivku v oblsti přechodů a přechod volnoběhu, ale to bude horší když to přehrál znova, nemá se čeho chytit, kdo to proboha dělal? Ještě otázka, nemleli jste náhodou s rozdělovačem? toby se muselo znova nastavit v benzinŘJ. Jaký filtr jsi dal do sání, jsou filtry co mají větší i menší průchodnost. A ještě ke svíčkám, jsiu tam myslím předepsané Brisk L15YC, hlavně nedávat BOSCH, já mám v Octě od Brisku platinové a jede to super.....

S těma svíčkama nevím, moji servisáci nedoporučují nic jinýho než BOSCH. Měl jsem tam NGK co tam dali v servise Škoda a po montáži LPG postupně vodešly dva zapalovací moduly, po výměně (zatím) OK (mám 1,8 T, 2003, ARX).

mám taky Boschky a na LPG OK. Origo byly NGK a teď mám už třetí sadu BOSCH. 1. jsem měnil po 45tkm. 2. už s LPG měněny po 30tkm (nebylo třeba ale jistota je jistota). 3. sada letos

Brisk - nemám zkušenost a raději jdu do toho co mi jezdí u 1,6 74kw je horší výměna.

Slyšel jsem, že na LPG jsou lepší jedno bodové svíčky. co vy na to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při spalování plynu/LPG,zemni plyn/ je větší nárok na zapalovací soustavu, proto jsou nejvýhodnější svíčky, které mají slaboi elektrodu a lepší materiály/stříbro, platina,yridium/, elektrody mají průměr třeba jen 0,4 a dobrá vodivost je zaručena těmito materiály, takže když vezmu svíčky z naší produkce Brisk jsou to DR15YS(stříbrá elektroda), do Octy DR15YPP-1(platinová). Samozřejmě že Ti bude každý servisák nabízet Bosch, vždyť s nima mají smlouvy, já tu mám 2km vedle STK kde dělají opravy, ze začátku samý Bosch, a dnes jezdí pro svíčky ke mě, i na diagnostice Bosch si ověřili, že nejsou vhodné, sám vím, že když dojel zákazník, že byl v servisu a že mu auto"žere", první co bylo, koukli jsme na svíčky a svíčky šly ven. Navíc min. o 1 l vyšší spotřeba (dlouhodobá zkouška na naší Felicii, stejný plyn, stejné trasy do práce), já dávám Brisk, podívejte se do knížek, které pojednávají o našich autech, je tam udávaný Brisk, NGK, ale Bosch jeko náhradu neuvádějí. Můj názor, moje skušenost.....takže spíš svíčky s lepšími materiály

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle toho co popisuješ tak to vypadá na chudou směs, s největší pravděpodobností to chce pár věcí: doladit tlak reduktoru,seřítit kčivku v oblsti přechodů a přechod volnoběhu, ale to bude horší když to přehrál znova, nemá se čeho chytit, kdo to proboha dělal? Ještě otázka, nemleli jste náhodou s rozdělovačem? toby se muselo znova nastavit v benzinŘJ. Jaký filtr jsi dal do sání, jsou filtry co mají větší i menší průchodnost. A ještě ke svíčkám, jsiu tam myslím předepsané Brisk L15YC, hlavně nedávat BOSCH, já mám v Octě od Brisku platinové a jede to super.....

Dělali mi to v Hlinsku a podezření na chudou směs měl asi taky, tak mi to pošteloval a bere mi teď o 2 litry na sto víc. S rozdělovačem se nehýbalo a filtr mi měnili ve škodovce ve Svitavách, ten je jak novej. Zároveň s ním se dělaly i svíčky, takže maj najeto taky asi 5000km. Co mi tam dali přesně za typ teď nevím. Co myslíš tím, že se to nemá čeho chytit? Po tom co mi s tím dělal se to zlepšilo v tom, že už to nezháší při teplém motoru. Poprvé se mi to stalo taky při teplém motoru, asi po těch 5000km. Před tím

no problém. Na svíčky každopádně mrknu, ale před octou jsem měl 12 let favorita na LPG a laborování se svíčkama nebylo nikdy na ničem znát ať už tam byly obyč, nebo na plyn. Dík za ochotu tobě i ostatním :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tím myslel to, že se měl kouknout do programu a doseřídit jen odchylky ve volnoběhu a přechodu, i ten program se jízdou vylepšuje, takže pokud to přeprogramovali znova tak vlastně začínají vlastně od nuly, když to jelo za dobrou spotřebu tak mám zásadu nesahat na to, jen řešit problém, tzn. jen si pohrát s těmi nízkými otáčkami...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tím myslel to, že se měl kouknout do programu a doseřídit jen odchylky ve volnoběhu a přechodu, i ten program se jízdou vylepšuje, takže pokud to přeprogramovali znova tak vlastně začínají vlastně od nuly, když to jelo za dobrou spotřebu tak mám zásadu nesahat na to, jen řešit problém, tzn. jen si pohrát s těmi nízkými otáčkami...

To jsem si taky myslel no.. :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tím myslel to, že se měl kouknout do programu a doseřídit jen odchylky ve volnoběhu a přechodu, i ten program se jízdou vylepšuje, takže pokud to přeprogramovali znova tak vlastně začínají vlastně od nuly, když to jelo za dobrou spotřebu tak mám zásadu nesahat na to, jen řešit problém, tzn. jen si pohrát s těmi nízkými otáčkami...

To jsem si taky myslel no.. :huh:

Mechanik plynu mi říkal, že na ŘJ na plyn může nastavit + - 5% plynu (délky vstřiku). Korekce podle toho jak to jede. Větší nedoporučuje a ani nenastaví, pak je chyba někde jinde. Byl jsem u něj takhle 3x. Vždy se ptal v jakých otáčkách to blbne a tam taky seřizoval. Nakonec se vyměnily zapalovací kabely a bylo to OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tím myslel to, že se měl kouknout do programu a doseřídit jen odchylky ve volnoběhu a přechodu, i ten program se jízdou vylepšuje, takže pokud to přeprogramovali znova tak vlastně začínají vlastně od nuly, když to jelo za dobrou spotřebu tak mám zásadu nesahat na to, jen řešit problém, tzn. jen si pohrát s těmi nízkými otáčkami...

To jsem si taky myslel no.. :huh:

Mechanik plynu mi říkal, že na ŘJ na plyn může nastavit + - 5% plynu (délky vstřiku). Korekce podle toho jak to jede. Větší nedoporučuje a ani nenastaví, pak je chyba někde jinde. Byl jsem u něj takhle 3x. Vždy se ptal v jakých otáčkách to blbne a tam taky seřizoval. Nakonec se vyměnily zapalovací kabely a bylo to OK.

Editováno: , autor: nosal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...