Přejít na obsah

Octavia 1.8 20v (r.v.97) - Pomozte už nevím co s tím


Pitbull88

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Takže ted mi začlo dělat to že na volnoběh motor nedrží stálé otáčky,ale když stojím u motoru a poslouchám a koukám na něj,protože to je i vidět,tak prostě běží,a to je tak cca mezi 10 vteřinama začne ztrácet otáčky,tak přidá a to zas vyskočí otáčky kapku víš než normálně,pak to spadne do normálu a takto se to celé opakuje,,,,,

A nevím jak jě možné že auto necuká když je teplota venku pod 8 stupnů a je mlha.....Tak to necukne celou cestu co jezdím do práce 40 Km....

Jak je to možné???Poradí ještě někdo,,,,,prosím :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to dokola. Prijde mi, mas to auto proste priduseny, coz se odrazi i v dalsich vecech.

Beru to logicky. Jak ma palivo dobre horet, bez patricneho mnozstvi vzduchu to nejde. Jelikoz tento motor nema na prisun vzduchu turbo, tak je zavisly jen na tom co sam nasaje. Chces-li vykon, akceleraci, musi byt dostatecny prisun vzduchu. Kor jak je vetsi obsah valcu. Jinak se hure ureguluje optimalni smes a rve se tam spis vic paliva a to se blbe spaluje, zanasi to kde co... Ono to auto jak ma vetsi obsah, vzdy nejak jede, ale blbe a to vic zere...

I jak pises, ze to v chladnu necuka... i to ma oduvodneni. Jednoduse receno, pro motor je lepsi saje-li chladnejsi vzduch. Je to zas o lepsim spalovani, kdy na Internetu se o tom dost pise.

Da se k tomu vsemu do hloubky diskutovat... Proste u meho se stejnym motorem i rocnikem co jsem si tenkrat upravil sani, je auto zivejsi, ci jako by se zlepsil tah - tocivy moment, stabilni volnobeh, tim vsim mensi spotreba (v pohode do 7 l/100km)... Navic vymizely i obcasne ruzne sporadicke chyby lambdy, coz mi prislo, jak se pak lepe spalovalo palivo, ze se uz nezanasela a spis profoukla... Vahu vzduchu i teplotni cidlo tu a tam vycistim... Zatim motoricky proste dobry...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam 1.8 20V bez turba r.v.1997

Jedna se jen o privod k sacimu boxu - filtru, ktery mi pripadal vuci cele soustave zuzeny.

Privedlo mne k uprave:

V nizsich otackach a v nizsi nadmorske vysce to jezdilo OK (kor jak to nijak moc nehonim), ale pri akceleraci mi auto prislo pridusene.

A hlavne, pokud jsem pak par dni jezdil, ikdyz po rovinatem terenu, ale ve vyssi nadmorske vysce. Auto zlenivelo i si dokonce cuklo a o to vice stoupla spotreba (i volnobehu). Take se obcas objevily sporadicke chyby lambdy. Po prijezdu zpet do nizin, po par dnech jezdeni postupne spotreba klesala, auto ozivalo a chybovost lamdy ustala.

To vse, kor jak se tento efekt zopakoval mne privedlo k zaveru, tomu autu proste chybi vzduch.

Kouknul jsem do boxu sani pod filtr, kde byla jedna kratka palstova trubice navazujici na druhou kratkou privodu vzduchu do boxu, ktere na koncich se zuzovaly. Vse vypadalo original.

Vymontoval jsem obe a nechal jsem bez zuzeni jen holy otvor do saciho boxu. Efekt zlepseni byl znatelny. Doma jsem pak jeste pridal hadici na privod vzduchu z predni masky o prumeru cca poloviny otvoru privodu sani v boxu, kam jsem ji jen kousek zasunul. V predni masce pod svetlem mam plastovou mrizku, za kterou jsem udelal sani do hadice.

Ten cca polovicni prumer hadice vuci otvoru sani boxu mne napadl, aby se do boxu vzduch dostaval, ale mel moznost i unikat, nerval se primo do motoru, ktery neni k tomu uzpusoben. Spis jde o to, aby mel motor hned u filtru pripraveny dostatecny mnozstvi vzduchu k nasani.

Konkretni efekt.

Prepinani casovani ventilu:

Nyni se vice drzi v uspornejsi pozici tociveho momentu (lepe tahne)

Volnobeh:

Ten jsem i pred tim mel stabilni. Akorat sptreba byla vetsi a dost kolisala dle nadmorske vysky.

Vezmu-li testovaci rychlost 60km/h na neutral (z kopce), tak okamzita spoteba ukazovala:

Drive: 2 az 3 l/100 v nizinach a 3 az i k 5 l/100 ve vyssich oblastech

Nyni: 1,9 az 2,1 l/100 bez ohledu na nadmorskou vysku

Akcelerace:

Nejde sice o turbo, ale oziveni, sviznejsi reakce na plynovy pedal.

lambda:

Obcasne sporadicke chyby (chybejiciho, pak slabeho signalu) vymizely.

Napada mne, jestli spatnym spalovanim nedostatkem vzduchu se nejak nezanasela.

Zatim jezdim s touto upravou v pohode a jiz s tolik nekolisajici spotrebou (na nadrz nyni v pohode prumer do 7 l/100km jizdy vice mimo mesto).

Jen, mit v aute 6 kvaltovou prevodovku. Ale jinak dobry.

Zatim jsem nezjistil proc original mel zuzene sani, priduseni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik za typ.

Vim, i dost se tu o vaze vzduchu pise... take jsem zvazoval. Jen mi jak jsem to tu cetl prislo vetsinou o vyhozeni nemalych penez za nic moc efekt. Zkusebni zameny dilu nemam poruce moznost. Mam stary typ vahy bez teplotniho cidla. Jednou za rok ji vycistim. Jsem v celku spokojeny.

VAG chybu vahy vzduchu a to ani sporadickou neukazoval. Jedine obcas tu lambdu, kdy i ta po uprave vymizela...

Spis ted premitam nad porachtavani od katalyzatoru pri 1500 ot/min... Ale auto zatim dobre jezdi, tak zadna tragedie...

Beru vse tak nejak logicky, ale priznam, neznam do velke hloubky vsechny souvislosti.

Nevim, je-li nutnost po popsane uprave sani a zminenych vysledcich do toho jeste stourat. Nebo napada Te k tomu jeste cosi?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem přečetl celé tohle téma a silně mi to něco připomíná-můj dlouhodobý problém. Přesně jak popisuje Pitbull88.Teda mě volnoběh a startování vše funguje na 100% ani to nechcípe,ale to škubání-například při předjíždění,když na to šlápnu,na 3. nebo 4.rychlost tak to v otáčkách od 3000 cca do 4000 začně škubat,jak se mu povolí a nebo pozvolna přidává,vše v normálu.Po všech výměnách kde čeho jsem začal přemýšlet jestli nebude už samotné turbo na odchodu,jenže tady se řeší 1,8 bez turba a problémy jsou úplně stejný,takže turbo asi ne aspoň zatím a navíc je fakt,že se to dělá,když je motor zahřátý a ještě jednu věc jsem zaznamenal,daleko víc se to projevuje v létě než v zimě,lépe řečeno,když je venku kolem 10st nedělá to tolik jako když je léto a teplota vzduchu je třeba 25 st. Vážně se nikdo nenajde s nějakým dobrým typem,kromě klapky,váhy,čidel teplot atd.-protože to vše je už postupně vyměněno! :help:

Editováno: , autor: hawkehi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak jak píše uživatel hawkehi....v tomto počasí se to projevuje jen zřídka a hlavně se pedál dá šešlápnout více na podlahu,ale v létě to už od pulky plynu dělá bordel,,,váhu vzduchu mám uplně novou,jak píše uživatel diagnostik,,takže tam bych problémo nehledal....

Editováno: , autor: Pitbull88
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Preklapeni vacky lze i jednoduse vypozorovat ukazateli okamzite spotreby.

Jedes-li treba v mirnym kopci, kdy ridici jednotka vyhodnoti nutnost prepnout casovani ventilu, tak prubeh spotreby zprvu lehce stoupa pak najednou o neco malo vic jak litr vyskoci - auto tahne. Tento jev funguje i zpetne. Nutis/li trebas motor do tahu, kdy teren si to ani nevyzaduje a o kousek plyn povolis, tu samou rychlost si tak udrziz i s preklopenou vackou v uspornejsi pozici.

Jinak preklapeni vacky neni jen dle vykonu. To jen, jak u me 1.8 20V se to projevuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm,tak jsem teď zjistil,že mě se tahle věc netýká,to platí pro motor AGN,kdežto já mám AGU a tam jednotka stavěci pro vačkový hřídel není.No aspoň můžu vyřadit další věc co to určitě nebude :) To mě celkem těší,prototože nová origo ve Škodě stojí 15 klacků!!

Stejně to musí být určitě nějaká volovina.Našel jsem nejmíň 30 lidí co mají stejný problém,úplně stejné projevy a v žádném servise s tím nehnou.Vždy se to týká obsahu 1,8 ať už s turbem nebo bez.Stálo by zato vyhlásit nějakou odměnu tomu kdo na to příjde :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

@ Pitbull

Kamrade na tohle bych osobne mel jediny reseni... Hned jak to prestane delat prodej auto :) Ja sem mel cukaci Lantru , nikdo si nevedel rady (on teda servis na Hyundaie neni u nas moc rozsiren...), zrovna kdyz to necukalo, vzal sem to do AAA a za dost slusny prachy prodal. Sice sem si pak trosku priplatil na novy auto, ale bylo po starostech :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted je oktule zazimovaná,takže sem to pustil z hlavy.....Jakmile přijde jaro,,,začnu to řešit,,,,na sesvis kde mě to opravily jsem se pěkne připravil po konzultaci s pravníkem....který mě poradil co můžou a co ne,,,takže bud to pujde po dobrem,nebo po zlém lol

Půjč si klapku, namontuj a měl by si mít po problému

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...