Přejít na obsah

Octavia 1.8 20v (r.v.97) - Pomozte už nevím co s tím


Pitbull88

Doporučené příspěvky

takže to musím psát znova? Kdybyste si přečetly celý můj přispěvek,tak tam píšu že zapalovací modul sem kupoval origo škoda a výfuk mám od katu do zadu uplně nový....katalizátor nemuže být ucpaný,,,cukalo by to když by se pridce zrychlilo protože by se ty v něm vcuclo...a skříplá hadička od benžínu,,tak jaktože vždycky při 3600 to cuká?Kravina,hadička by cukala i dřív,,,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže to musím psát znova? Kdybyste si přečetly celý můj přispěvek,tak tam píšu že zapalovací modul sem kupoval origo škoda a výfuk mám od katu do zadu uplně nový....katalizátor nemuže být ucpaný,,,cukalo by to když by se pridce zrychlilo protože by se ty v něm vcuclo...a skříplá hadička od benžínu,,tak jaktože vždycky při 3600 to cuká?Kravina,hadička by cukala i dřív,,,

sry, asi jsem to s vyfukem prehlid

hadicka me napadla, ale kdyz to hned tak odsoudis tak promin no ale co kdyz nahodou ha, stejne tak s katem

vim co delal kat mi, i kdyz nebyl ucpany, ale byl v haji a delalo si to co chtelo, obcas chciplo pri volnobehu, obcas netahlo odspoda, obcas navrchu

jednou pri prudke akceleraci jednou pri normalni, hlavni bylo ze mi vag psal ze signal z lambdy je mimo rozsah

ale jak to tak vidim, bude asi nejlepsi reseni vymena auta

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je možný no,ale tohle nebude mechanická vada,,,,To auto to dělá přesně od 3600-4200 je mezera,,,,ano kat,ale na volnobeh me to drží perfektně...Nikdy to necukalo od spoda,,,no objednal jsem se na válcovou brzdu,,,jenom že maj na měsíc dopředu práci,tak jen čekám,tak jim to hodí grafy,a oni poznaj na 100% to že v tech otáčkách když to nejede že tam třeba jde málo benzínu,nebo to blbě pálí,nebo vzduchu málo nebo naopak hodně,je to už hodně dobrá diagnostika,a ten katík,,tak to by dělalo i za studena,,,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám také bez turba 1.8 20V r.v. 1997. Tak mne napadlo cosi od lesa...

Kde, v jaké nadmořské výšce jezdíš?

Jezdíš-li ve vyšší nadmořské výšce, tak prostě pro dobré spalování Ti vzduchu může pozbývat a kdo ví co dlouhodobě způsobuje špatně spalovaný benzín ve výfukovém potrubí včetně lambdy a katalyzátoru.

Ono jak tento motor nemá turbo, tak je vlastně odkázaný na to co při taktu sám nasaje...

K zamyšlení jak tomu u mne bylo a je.

* Jezdím v nížině, kde nemám problém jezdit průměrem i do 7 litrů/100km a občasná vyjížďka do vyšších poloh, kde lehce pociťuji lehčí ztrátu výkonu a vyšší spotřebu, ta občasnost celkový průměr nízké spotřeby a dobrého výkonu netratí.

* Zajímavější mi přišlo, jak v loni tak i letos jsem jel o letní prázdniny do Beskyd, kdy auto se chovalo v obou případech stejně zvláštně.

1) průměrná spotřeba tam okamžitě stoupla z cca 7 litrů/100km na 9 litrů/100km

2) auto bylo línější, spotřeba volnoběhu a okamžitá jízdní i průměrná v porovnání s nižší nadmoř.výškou byla ukazovaná vyšší.

3) a hlavně po návratu týdenního jezdění tam, potom i v nížině setrvávala vyšší spotřeba pár měsíců než se zpět srovnala a auto plně ožilo. (v loni 3 měsíce a letos, nyní už se dostávám zpět do 8 litrů...)

A tak mne napadá, jestli ve vyšších polohách nenastává jakási saturace, hranice nedostatku přísuvu kyslíku, tím špatného spalování a karbonizace, zanášení lambdy, katalyzátoru, tím ztráty svižnosti motoru (byť auto stále dobře jede) a vyšší spotřebě do doby než se to zas profoukne větším cestováním kdesi v nížině.

Mám zálusk mrknou na lambu a případně ji vyčistit...

Teď o víkendu jsem jezdil ve vyšší nadmořské výšce a všímal si chování auta. Bylo vlastně stejné jako v Beskydech. Tak mne tam napadlo mrknout na sání. Z venku do oblasti filtru ústí dvoudílná trubice, kde kor ten vnitřní díl mi oproti sacím trubkám k motoru přišel průchodem moc zúžený. Tak jsem oba díly vyndal a nechal k filtru jen sací, větší díru. Spotřeba klesla a sešlápnutím plynu následovala i živost motoru.

Jestli tento poznatek napomůže, nevím. Ono každopádně jak je to silnější motor a bez turba (možné poruchy a rapidní ztráty výkonu), vždy to aspoň obstojně jede. Jen spotřeba zakolísá.

Milan

Editováno: , autor: michy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám s tím jet během příštího týdne na válce,tak tam to bude jistý co tam chybí v těch ,,škubcích´´ otáčkách.Ale ted mě tak napadá škrtící klapka,,,akorát sme jí čistily a byla dost zanešená.Ale výměnu jsem neporváděl,,protože by to taky dalo rozum motor má snahu se dusit v těch otáčkách,,to by znamenalo že klapka otvírá plynule do 3500 a pak se náko sekne,,zní to blbě ale mohlo by to být tím a pak kvuli nedostatku vzduchu se to dusí.A pak na 4200 to pustí tu klapku.Nevím je tam šktrící klapka a ještě u ní je její elektrosoučástka nějaká.Tak bud by bylo ona nebo celá klapka v háji.Jen moje teorie,když už vše jsem zkusil... :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš-li možnost, zkus se projet k autu připojeným notebookem s VAGem, kde průběh skupin o Tvé Octavie např. 011 (otáčky,zatížení,rychlost,spotřeba), 004 (škrtící klapka) a 007 (lambda) ukládat do logu a pak v klidu v logu nasbíraná data VAG-SCOPEm skouknou graficky veličiny, promítnout si průběh cesty. Jen SHAREWARE program VAG-COM 409 má jistá omezení...

Milan

Editováno: , autor: stihacka
Necituj předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promintě mi to,ale ty keci o nadmořské výšce,to je mi k smíchu,,,,to auto tady jezdilo a tohle není problemem vzduchu....rozvodový řemen??Byl kontrolován a je v poho,,,kdybyb byl přeskočeneje,tak to dělá pokáždý a taky hhlavně za studena,ale jestli čtete celé toto od začátku kde sem postupně připisoval co jsem s tím dělal tad,tak pulku tam najdete,,,díky,,ve středu jedu na válce,tak sem pak napíšu co zjistilky....zatím díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promintě mi to,ale ty keci o nadmořské výšce,to je mi k smíchu,,,,to auto tady jezdilo a tohle není problemem vzduchu....rozvodový řemen??Byl kontrolován a je v poho,,,kdybyb byl přeskočeneje,tak to dělá pokáždý a taky hhlavně za studena,ale jestli čtete celé toto od začátku kde sem postupně připisoval co jsem s tím dělal tad,tak pulku tam najdete,,,díky,,ve středu jedu na válce,tak sem pak napíšu co zjistilky....zatím díky

Prominu. On motor je složitější téma. Navíc příčina nemusí mít očividnou souvislost a lecjaký efekt ne okamžitý...

To vaše téma jsem četl letmo. Až se mi to u tohoto motoru nechce věřit. Mám ten samý. Sice také jednou dost potrápil, ale až na "zbytečně" vyměněné kabely svíček se podařilo trefit příčinu odcházejícího palivového čerpadla. Další záležitosti jsou spíše dolaďovací, údržbové. To spíš že, mne tento motor vyhovuje a zajímá, či když cosi, podařilo se trefit příčinu bez marných výměnných zkusmoakcí.

Přeji hodně štěstí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdybych opravoval auta systémem pokus-omyl,tak mně šéf vyhodí,protože mu časem zaplním sklad díly za půl mega....Takže laborovat můžeš doma v garáži,ale v servise ne.Pitbull-asi toho o 1.8 moc nevíš.Je to jeden z nejlepších benzínových motorů,které oktávka má.A ta nadmořská výška?Víš vůbec o čem píšu a kde by jsi měl něco takového hledat?Čidlo nehledej...A ta brzda...až ji budeš mít,tak tu napiš nějaký výsledek,,,,asi Ti to taky moc nepoví...Užij si to...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono tuto metodu pokus-omyl zkoušel jeden pán co má doma servis a je jeho majitelem a taky mechanikem.Má kontakty a všechny díly byli pujčeny ze skladu uplně nové...Ve středu jedu na tu brzdu,tak uvidíme no,alespon se dovíme čím to je,jeslti benzín,vzduch,zapalování....Ozvu se,,zatím :prc:

Editováno: , autor: olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kuci tak dneska jsem mou zavadu vyresil, prijel kamos se stejnou RS tak jsem prehodil vahu vzduchu a ejhle...jelo to nadherne...jezdil jsem s tim asi hodku a delal dvakrat diagnostiku a perfektni...je to uplne jine svezenicko :)

Editováno: , autor: olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže sem byl na těch válcích,,,no omluvte mě ale Odborý servis škoda je plný č....... a to v každé pobočce,za 1. mě nepustily ani na dílnu k mému autu.Pak když tam přijdu tak mění váhu,a říkaj zkusily sme svíčky a vzduchovej filtr a já říkám,to jsem měnil a nic....No v poho pak že jedem na válce lol lol lol a týpek stím zajede na válce kde se zkouší brzdy,,,čily žádná válcová brzda.A ještě mě říkaj jo máme tady válce na změření výkonu,,,tak nevím kde se stala chyba....A chtěli akorát prachy za práci,které mě byla uplně k hovnu...A to jsem tak jel 80 kiláků k hovnu.A pak sem jel domu a zase cukání ale začalo a už neskončilo,už to cuká uplně ke konci otáčkoměru,a to mě dost zaráží a když sem ho držel pořád když to cukalo,tak potom začlo něco desně smrdět,jako když se něco pálí,ale pod kapotou sem nic nenašel coby to bylo.A pak sem tedy dojel domu a otevřel haupnu a něco tam hučelo takovým slabým tonem,tak sem zkoumal a našel jsem že to hučí taková krabička mezi nádržkou chladící kapaliny a nádržkou na ostřikovače a vede do toho elektrika a pak náká hadička,ktérá vychází z vzduchového sání (parohy)....co to je?Má to tak znít?A to se mi zdá že při jízdě to odsikává....poradte..díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...