Přejít na obsah

Octavii 2 FL nebo Tourku?


Václav Š.

Doporučené příspěvky

Diskusiu sledujem od začiatku, ale nemal som čas prispieť. Ja to vidím takto:

  • Nespornou výhodou O1 je to, že vývoj je už dávno ukončený a už sa to auto len vyrába. Náklady na vývoj sú dávno naspäť, takže výrobca na aute len zarába. Všetky problémy boli vychytané, nič nové sa nevyskytuje. Pre zaujímavosť, pomer počtu zvolávacích servisných akcií O1 a O2 je 1:1,5 napriek tomu, že O1 sa vyrába vyše 10 rokov a O2 len 5!
  • Jednou z mála nevýhod O1 je to, že sa nedajú dokúpiť hlavové airbagy-pre človeka, čo si potrpí na bezpečnosť, to môže byť vážna prekážka pri kúpe. Prax je ale tá, že takmer 90% všetkých predaných O1 má len 2 airbagy, za bočné si priplatil málokto...
  • O1 má drobné prehrešky v oblasti ergonómie - napr. Climatronic sa ovláda krajne neprakticky, na rozdiel od intuitívneho ovládania v O2

  • Výhoda O2 je širšia ponuka výbavy - hlavové airbagy, 2-zónová klimatizácia, parkovacie senzory vpredu...; takisto širšia ponuka motorov, kde si vyberie hádam každý.
  • Nevýhoda O2 je v jej zložitosti, kazí sa podstatne viac, než O1. Z vlastnej skúsenosti, pomer reklamácií za posledných cca 24 mesiacov u O1 a O2 je 1:10!

Pozor ale pri porovnávaní - porovnať O1 Classic z roku 1999 a O2 Classic z roku 2009 je miešanie hrušiek s jablkami. Ak porovnáme súčasnú O1 a O2, nekoná sa žiadne lepšie lícovanie (možno pri meraní posuvným meradlom by sa niečo našlo, no oko pri bežnom pohľade nič nepozná), rozdiel v kvalite materiálov je bezpredmetný (O1 dostala na jeseň poťahy sedadiel z O2 pred faceliftom), prístrojovka je rovnako z mäkčených plastov, len je inak tvarovaná...

Dizajn je subjektívny, každému sa páči niečo iné. Sú zákazníci, ktorí ešte stále pýtajú skladové O2 pred faceliftom, sú zakazníci, ktorí preferujú O1 kvôli dizajnu a samozrejme aj cene. Bezpečnosť až na hlavové airbagy nemá význam riešiť, EuroNCAP test O1 aj O2 bol podobný. Jazdné vlastnosti pri bežnej prevádzke sú veľmi príbuzné, pri extrémnej jazde na hrane má logicky navrch O2 (ale bez urážky, človek, čo kupuje na extrémne jazdenie zrovna O2, nevie čo robí a mali by mu vziať vodičský preukaz).

Ak vezmeme do ruky kalkulačku, a postavíme proti sebe rovnako vybavené autá s motorom 1,6 75kw (aktuálna O1 Tour pre SK trh a takisto pre SK trh určená O2 Classic "akčný model zatiaľ bez názvu", ktorý bude v predaji od septembra a bude to Classic doplnený o klímu, rádio, centrál no ochudobnený o esp a hlavové airbagy), vychádza rozdiel medzi 100% identicky vybavenými autami na kúsok cez 1500 € (45tisíc Sk). Je O2 o toľko lepšia? Neviem, osobne si myslím, že tá suma za inú zadnú nápravu, iný dizajn a pár milimetrov v rozmeroch nie je vôbec adekvátna tomu, čo je za to v prípade O2 poskytnuté... Možno niekto, kto kupuje auto podľa toho, čo povedia susedia, kúpi radšej O2, aby bol "in". Môj rozum ale v prípade identicky vybavených áut (rovnaký motor, výbava) jednoznačne hlasuje pre O1!

Edit: Ešte ma napadol argument pre toho, kto by vytiahol ako relevantnú informáciu to, že O1 bola navrhnutá pred 12 rokmi a O2 len pred 5. Zmenilo sa niečo výrazne k lepšiemu v konštukcii automobilov za tých 7 rokov? Autá sú stále z ocele (akurát tá ocel je tenšia a tenšia), motory spĺňajú prísnejšie emisné normy... Napriek tomu, že O1 je stará, ešte nepatrí do starého železa kol5

Editováno: , autor: Igor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak Igore, moc dík za příspěvek :palec2:

Co se airbagů týče, určitě bych do Tourky připlácel za boční a je fakt, že absence hlavových mi poněkud vadí. Ale ne natolik, abych Tourku zavrhnul. Jako nesmysl mi připadá nemožnost mít ASR a ESP u základního motoru 1,4.

A pokud jde o tu spolehlivost: to je taky věc, kvůli který o Tource vážně uvažuji. Chci mít do posledního detailu odladěné a vychytané auto, na kterým se už do konce jeho výroby asi nic měnit nebude. Když jsme kupovali Roomstera (čtyři měsíce potom, co ho začali vyrábět), doufal jsem, že problémy nebudou. Našly se a nikdy není příjemné je v servisu řešit (třebaže na záruku), už jenom proto, že nejbližší autorizovaný partner Škoda je od nás 25 km.

Co mi na Tource docela vadí je skutečnost, že pokud bych do ní chtěl xenonový světla (a já bych je opravdu chtěl), musím je pořídit jen s litýma kolama. A to už je hodně peněz navrch. Taktéž nesmyslně vysoký příplatek za elektrická zadní okénka, pokud zvolím paket Tour Plus. A to rádio za 13 500 Kč mi taky pije krev.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ved radio si kup sam... Nemozu Ti ho nanutit - sam som pri O1 trval na tom, ze v ziadnom pripade nechcem OEM autoradio.

Inac este dodam, ze mam pocit, ze O2 je o dost tichsia ako O1.

Jasný, že mi ho nemůžou nutit. Ale prostě mě štve ta jeho cena. Nejsem příznivcem neoriginálních rádií, už jenom proto, jak blbě v autě vypadají. Tou cenou mě ale přímo nutí, abych si originál rádio do Tourky nekupoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je fakt že neoriginál radio prostě super nesedí, nicméně za 13,5tis. můžeš několik plných nádrží!!!

Osobně jsem pro OII FL.

Tourka je good ale neoslní, nenadchne.....

Oproti tomu má zase vychytané mouchy, no.

Stejně je to na Tobě! :palec2:

Editováno: , autor: Dodo-Kolín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mít rozpočet cca 350tis. kč a chtít nové auto, tak asi tu 01 !!!!! Je to docela vychytané auto za těch 15 let a hlavně spolehlivé s výbornou dostupností náhradních dílů... vzhledově myslím povedenější jak 02, ale to je jen o tom, komu se co líbí více....chybí absence hlavových airbagů !!!!, jinak výbava se dá taky celkem solidní vybrat od xeno, přes ESP až po výhřev sedáků...

Jinak 02 je samozřejmě dále, tím nechcí říci že je lepší či horší. 02 má lepší posilovač (není to jak v posilovně u 01) , vychytanější bezpečnostní prvky (kvalitnějśí materiály, možnost více bagů, víceprvková náprava apod...), aktuálně širší nabídka motorizace, třeba mě přijde aj lepší podvozkově včetně výkonnějších brzd....jinak co se týče spolehlivosti nevím no, nechť posoudí servisáci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já před koncem roku jsem byl téměř taky rozhodnut pro O1 jak začali chodit ty letáky s cenou okolo 350 000 za tdi ,ale když jsem si spočítal co dál bych v tom autě chtěl tak to vyšlo na 480 000 kč. A nakonec jsem v únoru bral O2 ne tedy nové ,ale referenta s parádní výbavou a najetýma 60 000km za 330 000 a zatím velká spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak s tym nesuhalsim, O2 FL ma krajsie tvarovanu kaplnku s budikmi, omnoho lepsie licovanie, kvalitu materialov a samozrejme dekoracne listy, ktore vyborne ozivuju interier :palec2:

A ještě k tomu lakovanou boční lištu.. teda nevím jak u Classicu, ale snad tam nedělaj rozdíli.. diskutabilní ovšem je, jestli je to dobře nebo špatně..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dadacek: No Classic pre zmenu nemá vôbec žiadne lišty, ani len tie čierne :blink: A interiér OII Classic je, ako to diplomaticky nazvať, no proste hrozný. Tourka ho má určite krajší, samozrejme, ak porovnáme OII Elegance alebo Lak, tam sa zasa nechytá Tourka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Interier nemohu hodnotit, neviděl jsem, nestudoval jsem :feve:

Ale po Brně jezdí dost FL OII, možná víc jak FL ve vyšších výbavách, takže bych se toho toliko nebál, ale je to věcí preferencí no.. stále si trvám na O II lol a proto jsem si ji taky tenkrát koupil :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak s tym nesuhalsim, O2 FL ma krajsie tvarovanu kaplnku s budikmi, omnoho lepsie licovanie, kvalitu materialov a samozrejme dekoracne listy, ktore vyborne ozivuju interier :palec2:

To jsi asi hodně dlouho neseděl v O1 Tour, je sice pravda že z těch nový zrcátek z F2 které jsem viděl v Brně na Touru jem rozpačitý, ale nějaké lícování a kvalitní materiály nejsou hlavní důvod Tour shazovat. Za ty peníze koupíš slušně dovybavenou Tourku 1,6 , holátko O2 1,4 Classic možná že někomu postačuje. Mám služební O2 2,0 4x4 a jízdními dojmy mě neuchvátila spíše naopak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V O1 tour som jazdil 5 rokov - do februara 2009, ked som ju vymenil za O2 FL :p Rozdiel - aspon pre mna je priepastny - omnoho mensi hluk, lepsie jazdne vlastnosti, tuhsia karoseria, vacsi pocet bagov, paradne sedacky, ESP, ale hlavne DESIGN :palec2:

Este doplnim, ze aj O1 FL aj O2 FL su Ambiente.

PS: Odporucam kazdemu, presadnut si priamo z Tourky do O2 FL , a este idealne nech su tie auta zaparkovane vedla seba, nech si ich aj obzrie zvonku - je to kulturny sok - kto to popiera, popiera vyvoj...Pride mi to uplne zcestne davat na jednu uroven auto vyvinute pred rokom 96 a pred rokom 2004 :huh:

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v O1 tour som jazdil 5 rokov - do februara 2009, ked som ju vymenil za O2 FL :p Rozdiel - aspon pre mna je priepastny - omnoho mensi hluk, lepsie jazdne vlastnosti, tuhsia karoseria, vacsi pocet bagov, paradne sedacky, ale hlavne DESIGN :palec2:

Na začátku se tuším polemizovalo s cenou do 350000,- za nové, nevím ale co za to pořídíme v O2 FL ? Jasně že posun tu je, s těma sedačkama designem souhlasím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PS: Odporucam kazdemu, presadnut si priamo z Tourky do O2 FL , a este idealne nech su tie auta zaparkovane vedla seba, nech si ich aj obzrie zvonku - je to kulturny sok - kto to popiera, popiera vyvoj...Pride mi to uplne zcestne davat na jednu uroven auto vyvinute pred rokom 96 a pred rokom 2004 :huh:

No tak to určitě udělám, až přijde moje chvíle. Pro definitivní rozhodnutí to bude nejlepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, ono kdybych si mohl dovolit O2 v alespoň ambientový výbavě, tak by mi to asi tak hlavou nevrtalo a do tý O2 bych šel. Ale já tolik peněz mít prostě nebudu. Ty rozdíly mezi výbavovýma verzema jsou u O2 propastný. Nic takového se u Tourky neděje, ta vypadá dobře vždycky.

Já měl limit 300tis. a vlezl mi tam paket plus, loketka a mlhovky a pár drobností, nevím co někdo má furt s tím lícováním, ale nechci přesvědčovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak zas hmlovky a zrkadla v laku tolko nestoja... a nemusis to mat hned, nie?

No, ale to máš taky tónovaný okna za 4900 Kč, ty mlhovky taktéž za 4900 Kč, boční lišty za 1200 Kč, neskutečný příplatek 11500 Kč za metalízu. Ono se to pak hoooodně nasčítává. A jestli to musím mít hned? No rád bych to měl hned. Nesnáším nějaký dodělávky na autech.

Editováno: , autor: Václav Š.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ale to máš taky tónovaný okna za 4900 Kč, ty mlhovky taktéž za 4900 Kč, boční lišty za 1200 Kč, neskutečný příplatek 11900 Kč za metalízu. Ono se to pak hoooodně nasčítává. A jestli to musím mít hned? No rád bych to měl hned. Nesnáším nějaký dodělávání na autech.

Původně jsem taky chtěl F2 combi po Favoritu a Felicii, vyzkoušej a uvidíš, já šel za ty peníze do toho morálně zastaralého Touru a neměnil bych, dodělávek je tu celé forum na novotu bych asi hned tak nedal sáhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...