Přejít na obsah

Octavii 2 FL nebo Tourku?


Václav Š.

Doporučené příspěvky

ben06: Můžeš hodit nějaký fotky tvojí Tourky?

Taky mě tak napadá (jak je pořád ostře kritizován malý prostor na zadních sedadlech před kolenama u Tourky), že nedávno byla Tourka v kombíku vystavená na salónu ve Varech, tak jsem se posadil, nastavil řidičovo sedadlo na mojí postavu (mám asi 180-185 cm) a pak si sedl za sebe a neměl jsem problém. Před koleny pár cm, nad hlavou místa velký dostatek. Ne, že bych se Tourky zastával, ale nemyslím, že to s tím místem vzadu je tak žalostný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A pak člověk jako já, co se vozil vzadu v kamošově OI trpí.. ale já nejsem zrovna nejštíhlejší postavy.. A jsem po operaci nohy a mě se tam teda moc dobře nejezdilo :feve: v naší OII (combi) to je o něčem jiném, tam jsem si vzadu nestěžoval, ani když byla sedačka přední úplně vzadu :) ale to je zase nereálný aby někdo vepředu jel se sedačkou v takové poloze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ben06: Můžeš hodit nějaký fotky tvojí Tourky?

Taky mě tak napadá (jak je pořád ostře kritizován malý prostor na zadních sedadlech před kolenama u Tourky), že nedávno byla Tourka v kombíku vystavená na salónu ve Varech, tak jsem se posadil, nastavil řidičovo sedadlo na mojí postavu (mám asi 180-185 cm) a pak si sedl za sebe a neměl jsem problém. Před koleny pár cm, nad hlavou místa velký dostatek. Ne, že bych se Tourky zastával, ale nemyslím, že to s tím místem vzadu je tak žalostný.

Jsem tvé výšky a sedadlo mám rád vzadu, dcera má 16 a sedává za mnou a nestěžuje si, odrhovaný problém zadních sedadel je už tolikrát omlený že tomu nemůžeš ani věřit, ve tvém výběru kandidátů jsou i menší vozy, fotky můžu dát, dnes to už nestihnu protže do středy odjíždím, ale je to jinak běžná O1 a kufr přímo luxusní - známá věc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mě ještě zajímá (pokud má někdo zkušenost), je v reálu nějaký rozdíl mezi komfortem nastupování na zadní sedadla mezi liftbackem a kombíkem (je jedno, u který generace Octavie).

Podle mě není, záleží leda jak máš "pružiny" osobně mám skoro Scout, ale jezdím i v RS a to je ku*va rozdíl..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mě tak napadá (jak je pořád ostře kritizován malý prostor na zadních sedadlech před kolenama u Tourky), že nedávno byla Tourka v kombíku vystavená na salónu ve Varech, tak jsem se posadil, nastavil řidičovo sedadlo na mojí postavu (mám asi 180-185 cm) a pak si sedl za sebe a neměl jsem problém. Před koleny pár cm, nad hlavou místa velký dostatek. Ne, že bych se Tourky zastával, ale nemyslím, že to s tím místem vzadu je tak žalostný.

ono to zacne vadit ak mas cestovat 400 km :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ben06: :worthy Ó děkuju. Jen se trochu divím výběru interiéru. V nabídce Tourky jsou i kvalitnější potahové látky než Scale, pokud se nemýlím.

Cjoctavian: 400 km? No to u nás nehrozí :D

Souhlas s interierem, ale už je tam, objednávalo se až moc ve spěchu a časové tísni. Zapoměl jsem i na jiné věci, ať půjdeš do jákehokoliv modelu v novotě a nebudeš brát skladovku, čekací doby jsou i přes sliby prodejců možná ještě i teď v měsících - asi šrotovné kolem nás ...... ap. mimo jiné na Slovensku je dost zájem i o Tour. Přeju šťastný výběr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dakujem, vela ludi mi ju chvali (neporovnatelne viac ako ked som mal tmavu zelenu Natur). A aj sam som velmi spokojny :palec2:

V tieni je svetlo zelena, na slnku skor strieborna so vselijakymi odleskmi od svetlo modrej po zlatistu.

BTW: malo kto vie, ze presne tento odtien mala aj A8 do roku 2005 :p

post-10844-1250449115_thumb.jpg

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V O1 tour som jazdil 5 rokov - do februara 2009, ked som ju vymenil za O2 FL :p Rozdiel - aspon pre mna je priepastny - omnoho mensi hluk, lepsie jazdne vlastnosti, tuhsia karoseria, vacsi pocet bagov, paradne sedacky, ESP, ale hlavne DESIGN :palec2:

Este doplnim, ze aj O1 FL aj O2 FL su Ambiente.

PS: Odporucam kazdemu, presadnut si priamo z Tourky do O2 FL , a este idealne nech su tie auta zaparkovane vedla seba, nech si ich aj obzrie zvonku - je to kulturny sok - kto to popiera, popiera vyvoj...Pride mi to uplne zcestne davat na jednu uroven auto vyvinute pred rokom 96 a pred rokom 2004 :huh:

Ehm, no niekto si to zjavne chce sám pred sebou odôvodniť, prečo vymenil OI za OIIFL kol5 Ok, tvoj názor neberiem, ale stále tvrdím, že porovnávaš hrušky s jablkami! Bavíme sa tu totiž o cenovo porovnateľnej OI Tour a OII Classic - nie Ambiente, nie 1.4TSI, nie so športovnými sedačkami... Ak spomínaš kultúrny šok, ten takisto môžeš zažiť pri presadnutí zo svojej OII Ambiente s tými športovými sedačkami do OII Classic s obyčajným interiérom :)

Menší hluk u OII - teoreticky hej, kvôli dvojitým tesneniam dverí, no prakticky ani veľmi nie (pozri komentár aj nižšie). Chcelo by to zmerať prístrojmi, na rovnakom povrchu s rovnakými pneu a rovnakými motorizáciami.

Lepšie jazdné vlastnosti - pri jazde s dodržiavaním predpisov je rozdiel zanedbateľný, pri jazde na hrane už nie. Kto jazdí na hrane v 100% jazdy s autom? Normálny človek asi nie.

Tuhšia karoséria - znova, teoreticky hej, ale v praxi... Skús zísť z obrubníka na OII/FL, a potom z toho istého obrubníka s OI. Krúti sa aj OII, aj OI, no OI na rozdiel od OII nevŕzga!!! Tie dvojité tesnenia síce vo vyšších rýchlostiach tlmia hluk, no pri nerovnej vozovke, kedy sa krúti karoséria, vydávajú neskutočné vŕzgavé pazvuky.

Parádne sedačky - porovnaj sedačky z Toura s tými obyčajnými v OII Classic. Sú všelijaké, len nie parádne.

Väčší počet bagov - o tomto sme sa bavili pred 2 stranami, jedna z mála vecí, ktorú OI neponúka.

ESP - Zaplatíš, máš aj v OI. Nezaplatíš, nemáš. A od zajtra nemáš ani v každej OII (platí pre SK trh!), pre Classic bude ESP za príplatok (aj hlavové bagy).

Dizajn nemá význam komentovať, každému sa páči niečo iné. Ale ak by bol dizaj OIIFL taký super, nemyslíš, že by ľudí ani len nenapadlo sa spýtať, či sa náhodou nenachádza na sklade ešte nejaká OII pred FL? Veru takýto ľudia chodia, a to už pomaly bude rok od FL... Prečo?

Auto vyvinuté pred rokom 96 a rokom 2004 - k tomuto som sa už tiež vyjadroval. Čo sa zmenilo? Kolesá sú stále okrúhle, karoséria je stále z lisovaných plechov... V konštrukcii áut nenastali žiadne principiálne revolučné zmeny, hlavne keď berieme do úvahy značku Škoda. Pokusy s čiastočne plastovými karosárskymi dielmi sa neosvedčili, takže všetko je z rovnakého plechu (možno tenšieho pri danej pevnosti).

Píšem ešte raz - OIIFL nie je zlé auto. Ale neporovnávaj to, ktoré máš, ale porovnaj porovnateľné - rovnako vybavenú, rovnako motorizovanú OI Tour vs. OIIFL Classic. Cenový rozdiel medzi identickými autami je 1598 €. Je ten dizajn OII o toľko lepší? Iný rozdiel tam nie je (ok, ešte iná zadná náprava, a OIIFL Classic nemá palubný počítač, ani za príplatok)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

porovnaval som moje skusenosti s Octaviami - a obe boli Ambiente (nehodnotim motor).

Je mi to jedno co si kto kupuje, nikoho do nicoho nenutim, len som chcel uprimne pomoct...Hovorim za seba (a to si neodovodnujem kupu svojej), ze nikdy by som si uz nekupil O1, ked viem aka je O2 a obzvlast FL...

Vrzganie:Moja zatial este nikde nevrzgala, zatial co O1 nemala problem aj na mensich nerovnostiach...

Jazdne vlastnosti: mam rad ten pocit, ked viem, ze sa mozem spolahnut...Nikto nikdy nejazdi 100% na hrane, ale keby to bolo take nepotrebne, preco by zacal koncern davat tuto konstrukcne drahsiu zadnu napravu na 100-tisice aut, ked mohol nechat tu staru?

Design: nebude to tym, ze ludia chcu O2 predFL kvoli viere, ze je lacnejsia, nie kvoli designu? ;)

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak co si budem povídat, vrzat můžou všechny auta. Nám vrzala Fabia I, teď nám vrže Roomster i Felicia. U Tourky ale logicky předpokládám, že za ty léta by měla mít k vrzání menší sklony než Octavia 2.

Jízdní vlastnosti asi nemá moc cenu řešit, pokud uvažuji o základním motoru s výkonem 75 koní u Tourky, 80 koní u O2). Zde asi největší význam má fakt, že nová Octa má ESP vždy v základu, Tourka s tímto motorem ani za příplateek.

Toto Igor napsal dobře: nesrovnáváme tady Tourku s O2 FL Ambiente či něčím ještě lepším, ale s Classicem! A proč? Protože obě jsou to Octavie a mohou mít úplně stejnou cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...