Přejít na obsah

Olej do 1.2HTP


Kokeš

Doporučené příspěvky

-sleduj či ti nepotečie z toho filtra olej na alternátor...je dosť prípadov,hlavne s tým černým tesniacim krúžkom

-nebolo tých 3 l veľa?

Vše jsem pečlivě vytřel od starého oleje a nasadil nový filtr a těsnění.

 

Vše jsem utěsnil a dotáhnul a nalil 3 l oleje.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. - po kolika že je to měněné?po 15tis?

      Musím odpovědět, že jsem olej měnil po 7 tisících km - protože se mi ten původní nezdál a jedu na delší cestu.

 

2. - vypadá to že se na to v servisu kapánek vyprdli....protože po 15tis mám ten filtr trošku čisčí

      Pokud by to byla pravda, tak potěš "Pán bůh" všechny motoristy. Benzín špatný a ještě tohle......

 

3. - nebolo tých 3 l veľa?

      Dal jsem tam 3 litrovky Magnatecu a do půlky /měrky mezi ryskami/ mi trochu schází. Někdo psal že mu tam stačí 2,8 l ale u mne to vůbec neplatí.

4. - Stejně by mne zajímalo jak mohlo dojít k té deformaci filtru? Nemá někdo tušení?

 

Nejspíš odpověď:
Domnívám se že mechanik servisu ten filtr nenatlačil až na doraz na trn a ten se pak po nasazení na baňku šroubováním zdeformoval. Zkušenost: Při druhé vlastní výměně oleje jsem použil filtr Mann a ten šel velmi!! ztuha na trn než třeba filtr UFI
který tam "spadnul" skoro sám.

Editováno: , autor: Turista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Turista: Děkuji, pěkné fotky, zejména ta se "škvírou" mezi filtrem a trnem mně udělala "radost". Stalo se mě totiž to samé a když jsem zpochybnoval vhodnost tohoto typu filtru (s bílým čelním textilním těsněním), byl jsem ujištěn, že je to správně. No, nevím, nevím. Já od té doby používám filtr s těsnícím O kroužkem v díře.

K deformaci filtru podle mého došlo proto, že byl nadměrně zanešený. Na čelní ploše použitého filtru je vidět vrstva nějakého karbonu, či co to je a obdobně musí být zanesený i filtrační materiál. A protože olej nemohl "ucpaným" filtrem protékat, tak ho tlak oleje zdeformoval. Vložku filtru má proti tomuto rozmačkání chránit obtokový ventil, který je v trnu, ale asi nestíhal. Mohlo se to stát když byl motor a olej studený a tím pádem špatně tekutý.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě připojuji poslední zajímavost - z mé "vlastnoruční" výměny oleje. Pokud měrku vstrčím ukazuje skoro půlku mezi rysky.

Pokud měrku otočím o 180 stupňů a vstrčím, pak ukazuje více než půlka. Podotýkám že jsem nalil přesně 3 litry /3 lahve/.
Motor má již skoro 100 tisíc.

Barva oleje odpovídá nové náplni. Po výměně v odborném servisu jsem tak čistou náplň niky neměl, naopak jak uvádí jeden z pisatelů začínám mít také takový dojem, že v "některých" servisech jim platíme servis pro "malá domů".

post-25586-0-66714000-1403175171_thumb.j

Editováno: , autor: Turista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Turisto,ještě tam trochu přilej,u htp je lepší to nalít těsně pod horní rysku,ten rozdíl při otočení měrky neřeš to je normální.Někteří "odborníci" nejdřiv vypustí olej,dají zátku zpátky a pak vytočí filtr,z něj to nateče zpět do vany a ejhle 2-3 decky jsou doma.Holt náš zákazník náš pán.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2turista: alternátor není potřeba zakrývat, k potřísnění olejem dochází jen v případě špatného postupu při výměně, je na to upozorňováno i v dílenské příručce..

 

Správně je:

- odšroubovat výpustný šroub olejové vany

- povolit uzávěr filtru po rysku! - je tam značka - uzávěr se nesmí zcela odmontovat

- olej odteče z filtru, po cca 5 minutách je možné uzávěr filtru zcela odmontovat a vytáhnout filtr

 

Při tomto postupu ti na alternátor nekápne ani kapka oleje. 

Editováno: , autor: mytrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Používám full-syntetiku 5W-40 a spokojenost. Koupil jsem v akci 4l kanystr od Carlsonu za 400,- takže ideál. Jelikož jezdím hodně po dálnici a HTP má rádo časté výměny oleje (15 tis. km. je vhodné tak pro městské jízdy), měním co 8 - 10 tis km. Ještě uvažuji nad chipem Cimbu, ale těžko říct, zda to má smysl :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 týdny později...

Zdravím Vás,

 

chtěl bych znát Váš názor na přechod z oleje 10W40 na 5W40. Auto jezdí aj v zimě, jedná se o Fabia 1.2 HTP 40 kW. Bývalý servisák přitelkyni dával právě olej 10W40, z jakého důvodu to nevím. Já osobně bych tam kvůli zimním startům a krátkým jizdám dal 5W40. Doufám, že norma výrobce dříve byla dodržena. Nemůžu motoru uškodit? BTW: popřipadě jaký výrobce doporučuje olej a značku.

 

Mockrát děkuji za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já dávám Castrol GTX 10W-40 PART SYNTETIC. Je to dobře? Jezdím město-krátké trasy 2-3km tam a zpátky každý den. FII 1.2HTP 51kw.

V zime bude určite lepší 5W-40, stačí aj nejaký lacný, hlavne nech plní normu. Ak je to TSI tak tam je asi vždy olej do 110 stupňov, takže nie je čo riešiť. U HTP to trochu riešim, ale to je fakt pre tých čo to chcú tip-top....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak sú nejaké kratšie jazdy, alebo naopak vysoký výkon po dlhšiu dobu, určite by som odporúčal skrátiť výmenu na 10000 km. Tých 15t je horná hranica, ale autorizák to moc riešiť nebude. Ich politikou je neotravovať zákazníka príliš často. Ten 10W-40 môže byť zase vhodnejší (vo všeobecnosti) na tie náročnejšie jazdy v kopcoch a na diaľnici. Na krátke jazdy by som radšej dal 5W-40, 5W-30, ale pokiaľ nie sú nejaké silné mrazy, nie je to tak závratný rozdiel. Hlavne nech to plní správne normy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...