mira Vloženo 18. Červen 2014 Sdílet Vloženo 18. Červen 2014 Tursta:pěkný...po kolika že je to měněné?po 15tis?vypadá to že se na to v servisu kapánek vyprdli....protože po 15tis mám ten filtr trošku čisčí:-))) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 18. Červen 2014 Sdílet Vloženo 18. Červen 2014 -sleduj či ti nepotečie z toho filtra olej na alternátor...je dosť prípadov,hlavne s tým černým tesniacim krúžkom -nebolo tých 3 l veľa? Vše jsem pečlivě vytřel od starého oleje a nasadil nový filtr a těsnění. Vše jsem utěsnil a dotáhnul a nalil 3 l oleje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Turista Vloženo 18. Červen 2014 Sdílet Vloženo 18. Červen 2014 (editace) 1. - po kolika že je to měněné?po 15tis? Musím odpovědět, že jsem olej měnil po 7 tisících km - protože se mi ten původní nezdál a jedu na delší cestu. 2. - vypadá to že se na to v servisu kapánek vyprdli....protože po 15tis mám ten filtr trošku čisčí Pokud by to byla pravda, tak potěš "Pán bůh" všechny motoristy. Benzín špatný a ještě tohle...... 3. - nebolo tých 3 l veľa? Dal jsem tam 3 litrovky Magnatecu a do půlky /měrky mezi ryskami/ mi trochu schází. Někdo psal že mu tam stačí 2,8 l ale u mne to vůbec neplatí.4. - Stejně by mne zajímalo jak mohlo dojít k té deformaci filtru? Nemá někdo tušení? Nejspíš odpověď:Domnívám se že mechanik servisu ten filtr nenatlačil až na doraz na trn a ten se pak po nasazení na baňku šroubováním zdeformoval. Zkušenost: Při druhé vlastní výměně oleje jsem použil filtr Mann a ten šel velmi!! ztuha na trn než třeba filtr UFIkterý tam "spadnul" skoro sám. Editováno: 21. Říjen 2014, autor: Turista Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 18. Červen 2014 Sdílet Vloženo 18. Červen 2014 Ten filtr určitě není měněný !!! Řekl bych 30tis. Doporučuji do takového servisu už nejezdit. Jen se pořádně na ten filtr podívej,už se rozpadá. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 18. Červen 2014 Sdílet Vloženo 18. Červen 2014 (editace) Turista: Děkuji, pěkné fotky, zejména ta se "škvírou" mezi filtrem a trnem mně udělala "radost". Stalo se mě totiž to samé a když jsem zpochybnoval vhodnost tohoto typu filtru (s bílým čelním textilním těsněním), byl jsem ujištěn, že je to správně. No, nevím, nevím. Já od té doby používám filtr s těsnícím O kroužkem v díře. K deformaci filtru podle mého došlo proto, že byl nadměrně zanešený. Na čelní ploše použitého filtru je vidět vrstva nějakého karbonu, či co to je a obdobně musí být zanesený i filtrační materiál. A protože olej nemohl "ucpaným" filtrem protékat, tak ho tlak oleje zdeformoval. Vložku filtru má proti tomuto rozmačkání chránit obtokový ventil, který je v trnu, ale asi nestíhal. Mohlo se to stát když byl motor a olej studený a tím pádem špatně tekutý. Editováno: 18. Červen 2014, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Turista Vloženo 19. Červen 2014 Sdílet Vloženo 19. Červen 2014 (editace) Ještě připojuji poslední zajímavost - z mé "vlastnoruční" výměny oleje. Pokud měrku vstrčím ukazuje skoro půlku mezi rysky. Pokud měrku otočím o 180 stupňů a vstrčím, pak ukazuje více než půlka. Podotýkám že jsem nalil přesně 3 litry /3 lahve/.Motor má již skoro 100 tisíc. Barva oleje odpovídá nové náplni. Po výměně v odborném servisu jsem tak čistou náplň niky neměl, naopak jak uvádí jeden z pisatelů začínám mít také takový dojem, že v "některých" servisech jim platíme servis pro "malá domů". Editováno: 19. Červen 2014, autor: Turista Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 19. Červen 2014 Sdílet Vloženo 19. Červen 2014 Není měrka ohnutá? (zastrčená byla na doraz, že jo) Pokud by z vodicí trubky nešla nejkratší cestou do oleje (tj. kolmo dolů), tak by ukazovala nižší hladinu. A proto bych z těch dvou údajů věřil víc té vyšší hladině. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 19. Červen 2014 Sdílet Vloženo 19. Červen 2014 Turisto,ještě tam trochu přilej,u htp je lepší to nalít těsně pod horní rysku,ten rozdíl při otočení měrky neřeš to je normální.Někteří "odborníci" nejdřiv vypustí olej,dají zátku zpátky a pak vytočí filtr,z něj to nateče zpět do vany a ejhle 2-3 decky jsou doma.Holt náš zákazník náš pán. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mytrix Vloženo 19. Červen 2014 Sdílet Vloženo 19. Červen 2014 (editace) 2turista: alternátor není potřeba zakrývat, k potřísnění olejem dochází jen v případě špatného postupu při výměně, je na to upozorňováno i v dílenské příručce.. Správně je: - odšroubovat výpustný šroub olejové vany - povolit uzávěr filtru po rysku! - je tam značka - uzávěr se nesmí zcela odmontovat - olej odteče z filtru, po cca 5 minutách je možné uzávěr filtru zcela odmontovat a vytáhnout filtr Při tomto postupu ti na alternátor nekápne ani kapka oleje. Editováno: 19. Červen 2014, autor: mytrix Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 21. Červen 2014 Sdílet Vloženo 21. Červen 2014 Tak jsem před chvílí zkoušel při měření hladiny oleje otočit měrku a taky se měření liší o 3 - 5 mm. To jsou věci. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 21. Červen 2014 Sdílet Vloženo 21. Červen 2014 Měrku tam strkám aby po vytažení byla vroubkama ke mě,od toho tam ty vroubky jsou,aby drželi olej a ten nestékal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 23. Červen 2014 Sdílet Vloženo 23. Červen 2014 Já mám vroubky oboustranně (a má je i Turista na fotkách). Mě by zajímalo proč se to takhle liší, jen tak, ze zvědavosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 23. Červen 2014 Sdílet Vloženo 23. Červen 2014 Čert ví,ty max.2 deci zase takovou roli nehrajou.Je to do vany vedený trubičkou,je možný,že s tý jedný strany se olej při vytahování částečně setře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 24. Červen 2014 Sdílet Vloženo 24. Červen 2014 Já mám vroubky oboustranně (a má je i Turista na fotkách). Mě by zajímalo proč se to takhle liší, jen tak, ze zvědavosti. tá jeho fotka je fotená len z jednej strany..iba ukázal,koľko má oleja,keď mierku pri kontrole hladiny oleja pootočil o 180° Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 29. Červen 2014 Sdílet Vloženo 29. Červen 2014 Hladinu jsem odečítal pokaždé ze stejné, tj. prohloubené části měrky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomina87 Vloženo 6. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2014 Používám full-syntetiku 5W-40 a spokojenost. Koupil jsem v akci 4l kanystr od Carlsonu za 400,- takže ideál. Jelikož jezdím hodně po dálnici a HTP má rádo časté výměny oleje (15 tis. km. je vhodné tak pro městské jízdy), měním co 8 - 10 tis km. Ještě uvažuji nad chipem Cimbu, ale těžko říct, zda to má smysl :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vochoc Vloženo 9. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2014 http://www.bonatrade.cz/castrol-edge-titanium-fst-turbo-diesel-5w-40-4l/ Zkoušel nekdo tenhle olej? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
3skac11 Vloženo 20. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2014 (editace) Ja používam stále ten isty a žiaden problém....Olej Mobil –Super 3000 X1 5W40 -1L-5,54€ Editováno: 20. Srpen 2014, autor: 3skac11 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ch4ser Vloženo 13. Září 2014 Sdílet Vloženo 13. Září 2014 Zdravím Vás, chtěl bych znát Váš názor na přechod z oleje 10W40 na 5W40. Auto jezdí aj v zimě, jedná se o Fabia 1.2 HTP 40 kW. Bývalý servisák přitelkyni dával právě olej 10W40, z jakého důvodu to nevím. Já osobně bych tam kvůli zimním startům a krátkým jizdám dal 5W40. Doufám, že norma výrobce dříve byla dodržena. Nemůžu motoru uškodit? BTW: popřipadě jaký výrobce doporučuje olej a značku. Mockrát děkuji za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomina87 Vloženo 13. Září 2014 Sdílet Vloženo 13. Září 2014 Podobný přechod jsem prodělal, bylo mi doporučeno vyměnit olej dříve, protože 5W-40 rozpouští nečistoty, které tam zůstávají po minerálních olejech. Sám již jezdím na plnosyntetiku a auto si chrochtá :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jay Kay Vloženo 13. Září 2014 Sdílet Vloženo 13. Září 2014 Já dávám Castrol GTX 10W-40 PART SYNTETIC. Je to dobře? Jezdím město-krátké trasy 2-3km tam a zpátky každý den. FII 1.2HTP 51kw. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 13. Září 2014 Sdílet Vloženo 13. Září 2014 A já dávam Shell 5W-40 za 150,- litr+filtr filtron za 72,- a měním cca co 10Tkm a víc neřeším,protože bych se z toho musel zbláznit. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 25. Září 2014 Sdílet Vloženo 25. Září 2014 Já dávám Castrol GTX 10W-40 PART SYNTETIC. Je to dobře? Jezdím město-krátké trasy 2-3km tam a zpátky každý den. FII 1.2HTP 51kw. V zime bude určite lepší 5W-40, stačí aj nejaký lacný, hlavne nech plní normu. Ak je to TSI tak tam je asi vždy olej do 110 stupňov, takže nie je čo riešiť. U HTP to trochu riešim, ale to je fakt pre tých čo to chcú tip-top.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xp3 Vloženo 27. Září 2014 Sdílet Vloženo 27. Září 2014 Ja tomu take nerozumim, do moji HTP dava autorizak Castrol magnatec professional A3 10w-40, interval 15.000 km, najeto 80.000 km. Take bych cekal 5w-40, ale kdepak. Takze tezko rict. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 29. Září 2014 Sdílet Vloženo 29. Září 2014 Ak sú nejaké kratšie jazdy, alebo naopak vysoký výkon po dlhšiu dobu, určite by som odporúčal skrátiť výmenu na 10000 km. Tých 15t je horná hranica, ale autorizák to moc riešiť nebude. Ich politikou je neotravovať zákazníka príliš často. Ten 10W-40 môže byť zase vhodnejší (vo všeobecnosti) na tie náročnejšie jazdy v kopcoch a na diaľnici. Na krátke jazdy by som radšej dal 5W-40, 5W-30, ale pokiaľ nie sú nejaké silné mrazy, nie je to tak závratný rozdiel. Hlavne nech to plní správne normy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.