Zkušenost z asi 4 aut co jsme řešili. Samy s stíraly jak chtěly, v garáži, za plného slunce apod. Nicméně to byly octavky pokud si vzpomínám. Nicméně co není může být i na fabii 🙂
Zajímavý je, že v DP o instalaci odlučovače není ani čárka.... Jen poznámka a těsnícím prostředku viz elektronický katalog ND.
A např. u olejové vany není ani uvedeno pořadí šroubů. Že by to bylo jedno? Nemyslím si.
Jinak z praxe z mé práce (není to automotive, ale naše stroje mají převodovky a kola a jezdí v různém terénu):
- je nutné dodržet důkladné odmaštění, hlavně nepoužívat žádný čistič brzd a podobné věci. Použít třeba toto nebo toto nebo toto
- na otření raději použít kuchyňské papírové ubrousky, než nějaký hadr, který může být mastný, i když si myslíte, že není.
- nanést co nejtenčí housenku, max. 2-3mm v průměru, víc fakt ne, čím větší housenka, tím déle to vulkanizuje po přitlačení dílů k sobě.
- housenku nechat zavadnout klidně 15min, tím se vytvoří na povrchu krusta a z tmelu se vytvoří takový jakoby "O" kroužek, byť je uvnitř tmel tekutý. Ale při nasazení tmel pak už nikam mimo nevystříkne a v místě větší spáry nevznikne nezatěsněné místo. Zvlášť je to nutné u ploch, které nejsou zcela rovinné=obrobené, což plast odlučovače rozhodně určitě není.
- sice se v DP u olejové vany píše olej naplnit až po 30 min, ale my plníme převodovky až po 24 hod., je to taková jistota, že tmel je zvulkanizovaný v celém průřezu.
- od doby, co tohle dodržujeme, nemáme žádný problém s tekoucími převodovkami
Díky za reakce. Nyní najeto cca 92 tis. a stále to jezdí, nehodlám s tím nic dělat, dokud se neobjeví problémy. Vzhledem k relativně nízkému nájezdu tipuji, že předešlý majitel jezdil spíš kratší trasy po městě, což opotřebovává spojku nejvíce.
Jen jsem byl právě překvapen těmi cenami, tak jsem byl zvědavý, jestli někdo nemá vlastní zkušenost. Bohužel se zdá, že se nikdo takový nenašel.
Pokud vezmu v úvahu, že by brali originální díl (20 tis.) a k tomu setrvačník (originál taky cca 20 tis.!), pak už se cena opravy jeví jako přiměřená. Spíš bych ale tipoval, že k tomu originální díly nepoužívají (kromě AS Garant), protože tam by nezbylo moc na práci a marži, navíc udávají rozdíl ceny s/bez setrvačníku cca 15 tis.
Kdyby se ještě našel někdo se zkušeností s touto problematikou, budu rád za reálný příklad opravy nebo jakékoli jiné informace.