Mechanické a chemické čištění sacích ventilů nikdy nedosáhne takového výsledku jako čištění pomocí skořápek.
To ale nic nemění na tom, že se karbon vrátí hned po další výměně oleje – stav, který ukázal uživatel paulcz, bude zpět velmi rychle.
Výsledek? Vyhozené peníze.
Služební vozy s nájezdem 500 000 km nikdo nikdy nečistil – a přesto jezdí stále relativně dobře.
Vyhodit 8 000 Kč jen za dočasně čisté sací ventily je prostě nesmysl.
Chápu to v rámci rozsáhlejší opravy, třeba při výměně vstřikovačů, ale samostatné čištění ventilů bez jiné návaznosti je vyloženě zbytečné.
A je úplně jedno, jestli jezdíte krátké trasy nebo dlouhé dálky. Karbon se nejvíce usazuje při plně zahřátém motoru, a to zejména v rozsahu mezi 2 000 a 3 000 otáčkami – tedy přesně tam, kde se motor provozuje nejčastěji a nejefektivněji.
Takže snaha tomu zabránit je v podstatě marná.
Při studeném motoru nemají výfukové plyny dostatečnou teplotu na to aby spaliny přilnuly na materiál v sacích prostorech.
Caute, nebol som tu uz vyse roka, no okolnosti ma donutili prist si po radu.
Vyskocila mi kontrolka motora a diagnostika ukazala tieto dva kody P0684 a P20EE. Stretli ste sa s tym prosim, ze o co sa moze jednat?
Je to veľká dilema. Ten olej🤣 v servise dali 5w30 tetaz som bol inde meniť olej v prevodovke. A tam povedali ze mam dávať urcite 0w20 a original filter. Tak som o tom čítal.
Vyšlo mi to tak ze zrejme nemám OPF takze správne mam dávať 5w30
Ale ked v servise tvrdili ze urcite 0w20 tak teraz mam dilemu. Kde zistím ci mam ten filter alebo nie . Podľa ročníka 1/2018 zrejme nieje .