Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Ukazující obsah s nejvyšší reputací od 27.4.2024 v Příspěvky

  1. Přidána novinka z faceliftu.Zadní odkládací přihrádka.Objednací číslo 658864051 9B9.Cena v AŠ 264,-Kč.
    6 bodů
  2. Přeji vám fajnový sraz. Mě to opět nevyšlo, navíc jsem asi 850 km od vás. A tohle mi prý nepůjčí
    5 bodů
  3. Jiráskova chata s rozhlednou, obec Dobrošov. Ač neveliká tak pěkný výhled na Náchod, Rozkoš, Dobrošovské opevnění a hraniční kopce.
    4 body
  4. Takže změna. Dřív, než jsem to stihl vrátit (jako nefunkční) se ten elektrikář, co to dělal ozval s informací od výrobce/dodavatele, že některé modely O4, které ale neumí podle ničeho společného identifikovat, se chovají jinak a aby to "udělátko" udrželo v paměti poslední stav Start-Stopu, je potřeba na konekrorech toho modulu prohodit pozice PIN 16 za 32 a to oboustranně. No a světe a Škodo div se, FUNGUJE TO. 😉
    3 body
  5. @Pavel_RB Já si měním motorový olej sám a dávám tam přesně ty díly, které tam patří. Nikdy jsem s tím problém neměl. Kdyby s tím byly problémy v autorizovaných servisech (kde to ani jinak dělat nemůžou), předpokládám, že by to výrobce už dávno nějak řešil...
    3 body
  6. Jedna věc je zlepšující se viskozita olejů 0W/5W30 s rostoucím počtem najetých kilometrů, druhou věcí je ukládání karbonu v oleji a zároveň v motoru s nárůstem najetých kilometrů. Realita je taková, že TSi motory se obvykle poškodí kvůli zapečeným pístním kroužkům způsobeným karbonem v oleji, nikoli kvůli problémům s viskozitou. Proto informace o tom, že s rostoucím nájezdem se u olejů 0W/5W30 mění viskozita, je zcela irelevantní. Tyto oleje a motory prostě o viskozitu nezakopávají a tudíž je to bezvýznamné.
    2 body
  7. Bučina u Kyselky Holý vrch u Okounova
    2 body
  8. @Pavel_RB Ono není moc co dodat, vše již někdo vymyslel a také se podle toho postupuje, vše jsem napsal v předchozích příspěvcích, nehledě na to že o úkonu jako je výměna oleje je toho napsáno tolik, že více už je jen jako zaseklá gramofonová deska. 🙂
    2 body
  9. Tak mám to opraveno panem Ferda25. Stačilo mu poslat jednotku a za 2 dny už jela zpátky. Je to borec. Software nahrál nejnovější poslední, jen mapy dal z r. 2019. Dle jeho soudu problém vznikal špatným USB konektorem v autě,kdy data do jednotky dorazila poškozená. Doporučení od něho je koupit škoda infotaiment online a využívat on-line update map. Díky všem.
    2 body
  10. Screen_Recording_20240428_083348_Instagram.mp4
    2 body
  11. Taky díky, i za tu chvíli, co jsme s vámi pobyli 😊
    2 body
  12. No musí, protože nedovedou si představit, jak tam manipuluju se stahovačkou ven a zpět, aby nevadílo to okno. Dělal jsem to podle DP. Jako bál jsem se hodně, to je fakt..... Ale spíš při tom mytí nebo přenášení do kufru. A focení. Nasazovat šlo docela dobře, i když to muselo být fakt s citem a nervat to přes sílu když se to někde v těch bočních vedeních šprqjclo.
    2 body
  13. A já si ještě dovolím doplnit, že ani protiotěrové vlastnosti "starého" oleje nejsou špatné, paradoxně jsou u některých olejů lepší než u nových. cituji: Navíc se zdá, že polární látky v oleji vzniklé oxidačními a nitračními změnami mají na mazivost oleje pozitivní vliv. Plocha otěrové stopy byla v případě použitých olejů přibližně o 25% menší než u olejů nových. viz test olejů v příloze Mazivostní a protiotěrové vlastnosti motorových olejů.pdf
    2 body
  14. Tento typ diskuzie je snáď v 20-tich vláknach - vo všetkých modeloch, vo všetkých motoroch. A u iných značiek beží táto nikdy nekončiaca debata 15 rokov - našiel som diskuziu u Toyoty z roku 2011. Neprečítal som tu všetky vlákna, ale nikde som tu nenarazil na príspevok niekoho, kto sa venuje tejto problematike profesionálne vo svojej práci, má merané hodnoty opotrebenia a korózie motora a nepíše len o svojich pocitoch. (ak tu je takýto príspevok prosím link). Tiež som sa podivil oleju 0W-20 v O4. V predchádzajúcich autách som mal 0W-30. V jednom z vlákien o oleji v sekcii O4 je krásna tabuľka s asi 10 alebo 15 parametrami rôznych značiek oleja, z ktorých je niekoľko dôležitých pre životnosť a prácu motora. Takže som začal čítať čo tieto parametre znamenajú. Je zaujímavé čítať príspevky - ľahko zistíš, že ľudia chápu že napríklad mobilné telefóny za 25 rokov existencie prešli extrémnym vývojom, motory áut prešli vývojom (žigulík 1500ccm mal 75koní, 1.5TSI poľahky 150 u iných výrobcov aj 180) ale u olejov stále u mnohých platí, čo je riedke nie je dobré. A pritom oleje vyvíjajú rovnako vzdelaní a skúsení ľudia ako mobily a motory. 0W-20 alebo 10W-40 je len a len označenie, ktoré hovorí o viskozite - rozumej hustote alebo riedkosti kvapaliny. Viskozita neznamená sama o sebe schopnosť mazať a udržať trecie plochy v správnej kondícii. Keď to preženiem, napríklad med má vynikajúcu viskozitu ale do motora by si ho nechcel. Link na Plusku hovorí len to isté - vysvetľuje že čísla znamenajú hustotu oleja. Nič o kvalite, nič o vlastnostiach, nič o "trvanlivosti". Navyše číslo 20 alebo 40 neznamená automaticky, ako olej znáša vysoké teploty (ako pri nich stráca vlastnosti) ale opäť len informáciu akú má hustotu pri danej teplote pri ktorej sa merania podľa normy SAE uskutočňujú. Kto napísal tento článok v Pluske nie je jasné, často píšu podobné články ľudia, ktorí nemajú s danou problematikou nič spoločné len okopírované alebo preložené texty, Z mojej branže môžem dať množstvo príkladov. Je dobré si prečítať niečo aj o ostatných parametroch oleja a nakoniec zistíš, že riedkosť oleja nemusí byť na škodu ale možno že je naopak u moderných motorov potrebná. A neslúži len na úsporu paliva ako sa to prezentuje. Napríklad rýchle tečenie oleja v motore dané riedkosťou oleja rýchlejšie odoberá teplotu z chladených častí namáhaného motora. Tak sa tieto časti neprehrievajú a nie sú namáhané zvýšenou teplotou. Rovnako ani olej potom nie je natoľko prehriaty a nepripaľuje sa na horúcich plochách vo vnútri motora. Takže riedky olej naopak môže strácať svoje vlastnosti vďaka nižšiemu prehrievaniu pomalšie. Píšem "môže". Môžeš si to vyskúšať v domácich podmienkach napríklad prípravou krupičnej kaše - čím pomalšie miešaš, tým viac sa pripaľuje na horúcich stenách kastróla. To, že je olej redší vôbec nemusí znamenať že rýchlejšie stráca svoje vlastnosti. Tie sú dané aditívami v oleji, ktoré sú "liečivou látkou". U moderných motorov je jedným z dôležitých parametrov schopnosť oleja chrániť proti korózii TBN a TAN a ďalšie parametre. Riadky vyššie nikde netvrdia, že olej má byť v aute 100tkm ani 30tkm ani 5tkm. Len chcú upriamiť vašu pozornosť na to, že viskozita neznamená dobrú starostlivosť o motor. Sú to len čísla, ktoré vyčísľujú jednu z vlastností oleja. Viskozita tiež nezamená koľko km olej v motore vydrží. Olej - aditiíva - strácajú účinnosť nie len najazdenou vzdialenosťou. Takže aj výmena po 3000km nemusí byť postačujúca ak auto jazdí 1000km ročne.
    2 body
  15. Nedělám nic z uvedeného, spotřeba od zakoupení 5.3l/100km, najeto 195tkm.
    1 bod
  16. Díky za inspiraci 👍. Teď jsem si s tím pohál na 1,0 TSI v mém Rapidu. Už dlouho mě trápila především taková divná bzučivá rezonance odkudsi motorové přepážky. Už jsem zkoušel všemožné a nic. Pak jsem narazil na info o této sponce, tak jsem ji zkusil, že by mohla zklidnit drnčení na studeno na volnoběh, ani jsem nepočítal, že by to vyřešilo i onu záhadnou rezonaci. A ono ejhle se sponkou rezonance při pár testovacích jízdách zmizela, tak snad to vydrží. Na druhý konec táhla jsem doplnil taky pružinky, kloktalo to v tom druhém kloubu taky.
    1 bod
  17. je to normálne , tie veká tečú vo veľkom , detto guferá na kľuke ... v lepšom štádiu to tečie tak že rozleptá vodné hadice a vystrelí z toho voda v najlepšej chvíli v 38st na dialnici ... totalne olejničky toto na foto by som prvé umyl , vyzerá že to žere olej ako tiež zvyknú a ten kto to dolieval nemá pevnú ruku
    1 bod
  18. Vážení provozovatelé fóra, bylo by prosím o změnách jako je skokové navýšení ceny členství předem informovat? Z ničeho nic mi na všech verzích fóra začala vyskakovat následující hláška: A při kliknutí na ni se pak dostanu sem: Momentálně mám aktivní členství SKODAHOME.cz za původní cenu. Znamená to, že po skončení období už nepůjde obnovit? Pokud ano, znamená to, že se stávající cena za rok navýší skoro šestkrát. Provádět takové změny bez předešlého oznámení mi přijde dost neetické. Když se rozhodnu, že novou cenu nezaplatím, přijdu o skryté reklamy (což se dá přežít), ale hlavně o neomezené úložiště fotek. Taky je zvláštní, že i přes aktivní členství je možné zaplatit toto nové předplatné. Neměla by být před platbou ještě nějaká kontrola stavu členství? Toto je pro mě natolik klíčová věc, že už nemám moc chuť v téhle situaci fórum dál používat. Hádám, že mě nikdo nenutí... Jinak samozřejmě, že provozovatel má na tyhle změny právo. Jen píšu, že by se to dalo udělat i líp a víc transparentně. Bylo by aspoň možné vyjasnit, jak se tato změna týká stávajících členů? Děkuji za vyjádření.
    1 bod
  19. @p2p https://www.3market.cz/40021915a-extremne-silna-oboustranne-lepici-paska-3m-vhb-19mmx1-5mx1-1mm/ přes 2 roky a drží lepil jsem virtual anténu na difuzor
    1 bod
  20. Jak jsi dospěl k názoru, že olej 0W20 musí motor poškodit? Podobné názory se objevovaly již při zavádění olejů 504/507 a 0W30, ale čas ukázal, že se jednalo jen o hospodské kecy. U oleje 0W20 to nebude jinak. Stejně tak legenda o 1.0/1.2 TSI motorů (EA211) kde všichni tvrdili že motor bude spotřebák na pár km. Realita je ale taková že tyto motory jsou v historii motorů u VW group naprosto nejspolehlivější.
    1 bod
  21. Tak dnes konečně nové uložení a tyčky stabiliátoru. V zimě vrzání , po promazání silikonovým sprejem ,když vrzání téměř ustalo se potvrdilo jejich opotřebení a po krátkém čase se přidalo i lehké klepání. Tím jsem se rozhoupal ,nakoupil snad nejlepší díly (od Lemforder) nastudoval na webu postupy , na autě prošel jak je to přístupné a dnes se na to vrhl. Šlo to dobře , za 2 hoďky hotovo , i když jsem to dělal jen na zemi před garáží. Zatím jsem to neprojížděl , není třeba. Prachovky jedné tyčky obě roztrhlé , další byl kuláč s vůlí i citelný v ruce. Pouzdra měli pohledem větší průměr než nová. No po najetí 133k měli nárok.
    1 bod
  22. Jedna se o firmu lpghodslavice.cz.
    1 bod
  23. Škodovka ti to dodatečně zcela určitě neprodá. Ti to jedou stylem jak to sjelo z linky takovou výbavu to má a konečná (neplatí pro moderní modely co mají eshop v infotaimentu ale i u toho musí být hardware už z výroby ve vozu). V minulém příspěvku když jsi psal že si měl ACC tak to byl ten nejzákladnější co se ovládá přes páčku blinkrů? Protože pokud radar podporoval adaptivní tempomat (ten co zpomalí pokud jede před vozem pomalejší auto) tak zcela určitě podporuje i pACC. (pokud teda oktavka nedostala po faceliftu nějakou novější generaci. Tu aktivaci FECu dělají různí lidé přes hack a ti lidi co to dělaj tak právě nebudou levní
    1 bod
  24. Určitě to chápu. Žádný systém není dokonalý a občas může mít potíže s nalezením informací, zejména pokud jde o specifické události jako ta vaše se sousedem. Chapal bych to jako alternativy zdarma. Nicméně, pro dokonalou a spolehlivou kontrolu budou pravděpodobně placené služby nabízet lepší možnosti.
    1 bod
  25. Co se týká poloosy je určitě špatné gufero.
    1 bod
  26. Pouze nasazené.Drzito pevně mezi zadkem loketky a spodkem sedačky.
    1 bod
  27. Tak jsem objednaný, peníze připravené, příští týden už bych ho měl řídit.
    1 bod
  28. Jednoduchý návod na opravu vynechávajího motorku zamykání víčka nádrže. Už jsem takhle opravil několik motorků centrálního zamykáni u O1. Motorku nic není vinutí ok uhlíky OK, jen se zanese nebo opálí komutátor rotoru, stačí ho obrousit, nejlepší je na to lakýrnická brusná kouba. Kousek si urhnete přitlačíte malým šroubováčkem a otáčíte. Četl jsem návod, jak se musí rozebrat půl kufru ať se dostane člověk ke konektoru. Pak druhý že se to dá přes podběh ucvaknout a pak zapájet z5 a dát lepícísmršťovaci bužírku. Je to sice horší varianta a mi se líbila více než polámat plasty kolem kufru. Nakonec jsem zjistil, že se nemusí ani sundávat podběh ani nic cvakat, stačí odpájet kontakty přimo na motorku. Musí se jen rozebrat mechanizmus přimo na autě, ale kabel je dost dlouhý pro výbornou manipulaci. Poté si dáte motorek do sveráku jen lehce dotáhnout ať se nepoškodí magnety statoru. Zajištění jde lehce vyhnout. Podé vytáhnout rotor postup viz. Výše a složit z5. Kdo chce může máznout oblast kde se motorek točí. Poté z5 zaaretovat a poskládat. Na co si dát hlavně pozor je malá pružinka, která má specifické umístění a chvíli jsem bádal jak je umístěná a jak funguje. Raději se hned po rozevření podivejte jak tam je pokud už nebude jinak. Kdyžtak bych poradil. Tak hodně zdaru.
    1 bod
  29. Ahoj všichni, jelikož se to řeší i jinde, tak menu Sport na Columbus m.r. 2022 umi bez problému aktivovat Ferda 25 👍 Diky moc, je to pecka WhatsApp Video 2024-04-28 at 13.30.09.mp4
    1 bod
  30. Těžko říct. Pořádně to probrzdi a uvidíš. Jestli nebyly kotouče úplně cajk, tak si to bude sedat dlouho nebo to bude dělat bordel furt.
    1 bod
  31. Býval, ale už nějakou dobu (do prosince 23?) je to opravené ne MEGA a ta funguje. EDIT: Mela EasyStart (pouze startování tlačítkem, zbytek na DO) a nebo "plné" Kessy (startování tlačítkem, senzory a anténa v klice řidiče a spolujezdce, anténa pod zadním nárazníkem a otevírání kufru).
    1 bod
  32. Tak já nemám facelift (takže bez tlačítek) a tu vzdálenost bych asi spíš řešil zprovozněním čidel na vratech. A ono hlavně myšlenka byla tu gps dát hlavně na otevírání, protože tam už to auto docela dlouho jelo takže by ten signál mohl být lepší + mnohem menší šance, že to něco sejme, když se to otevře kdy nemá (a kdyžtak zase čidla), zavírání ještě zvažuju jak udělat, tam to byl spíš 1. nápad. Navíc, hádám, že ty tlačítka stejně budou přes can, takže pokud nechci rozdělávat půlku auta, abych se dostal do střechy a natáhl z ní kabel, tak si moc nepomůžu. (ale netuším, jen spekulace, nevlastním facelift) pardon, nedočetl jsem myšlenku to nechat ve stropě, jen teda nevím jestli se to tam vejde, ale jo, asi jo, ale tak nic to nemění na faktu, že nemám fl. Takže předfacelift kessy neumí ani kufr? Jsem ani nevěděl teda. Ale zajímalo by mě teda docela co v tý debug zásuvce je, protože to podle frekvence vypadá spíš na motor, ale podle random schématu, co jsem našel, to jde do nějakýho rozdělovače (z toho co jsem tam vyčetl). Jen teda bohužel nemám dílenskou příručku, takže to tu tak trochu sestavuju z random leaklejch schémat, no. Ale asi to teda zkusím napojit do toho správnýho canu a uvidíme. Ten motorovej minimálně nevypadal, že je šifrovanej, takže to dost možná nějak půjde vybádat. Ono hlavně ty vrata jsou taky částečně takovej pilotní projekt, protože jsem docela zvažoval, že bych pak ve fázi 2 třeba dodělal něco jako kessy, ale na mobil. Osobně mě totiž strašně štve nošení klíčků, protože už tak mám velkej svazek (a jsem zvyklej jinak všude chodit ideálně jen s mobilem), a navíc myslím, že to dokážu udělat dostatečně zabezpečený, aby to nebyl problém. (narozdíl od klíčů třeba můžu použít právě tu šifrovanou gps z toho mobilu, aby šlo zamezit extendování signálu na 400m a tak, navíc zvažuju tam dát třeba ještě potvrzení přes notifikaci nebo tak něco, případně to dát přes nfc jako mají myslím bavoráky, hlavně to pak ale taky je custom řešení, což je jeden z nejlepších způsobů prevence útoků (pokud tam nejsou díry), protože zloděj aut radši ukradne něco, kde to už umí krást, než tu 3 dny bádat jak to extendnout maximálně o 30 až 50m) Jen by pak už udělátko nebylo read only, což je trošku škoda, no, ale tak snad ok pořád.
    1 bod
  33. Tak klimatizace je připojená taky na can Comfort takže se lze případně napíchnout.
    1 bod
  34. 1.5 TSI 96KW CNG (DHFA) - 340 tis km, prvá výmena
    1 bod
  35. @MOJE_JMÉNO Výměna těsnění ok, ale přemýšlet u toho jako @Pavel_RB, tak to je asi moc, ne? Nehledě na to, že někde ani šroub a těsnění nemění. Otázka, kolik lidí s vypoušťákem mělo problém? Pokud si prase, tak zničíš cokoliv.
    1 bod
  36. Pokud jste čekal, že vám dvoulitr benzín 4x4 bude po městě (ještě k tomu Praha) brát pod 10 litrů, tak jste šlápl vedle. Krátké trasy a obecně městský provoz je prostě něco jiného a pokud jsou vaše jízdy hlavně takéto, tak jste zvolil špatné auto i motorizaci... Octávka je velmi univerzální auto, mám v RS a spotřeba je řekl bych více než dobrá na ten výkon a živost, ale s těžší nohou nebo po městě tam je 10 litrů na sto a ani nemrknete... To auto je fajn na delší cesty, dálnice a okrsky, tam celkově spotřeba i jízdní vlastnosti jsou dobré.
    1 bod
  37. Na konektoru je číslo, nebo podle VINU lze zjistit.
    1 bod
  38. Proč 2x za rok? Pěkný nesmysl, pokud nenajezdí "nesmysl". Píše, že bude měnit každých 15 tisíc. To je za mě až zbytečně často, ale asi to bude optimální - budiž. Oleje 0w-20 mají kupodivu výbornou mazivost - v testu byly lepší než 0W-40. Takže souhlas, že zůstat u 0W-20 a měnit stejně často, jako u vyšších viskozit.
    1 bod
  39. Tak zase trochu inspirace pro interiér.Doplněno zadní ambientní osvětlení,osvětlení v loketce,osvětlení zásuvky 12V
    1 bod
  40. Klementinum Praha Nutno předem objednat, vstup po 25 lidech ve skupině. . . . Interiér knihovny . . A výhled z věže . . . . . . . . . .
    1 bod
  41. Sice v Kamiqu,ale trochu nové inspirace pro interiér.Doplnění osvětlení odkládacích kapes v zadních dveřích a doplnění magnetické lampičky do kufru.
    1 bod
  42. Ahoj, ACT jde vypnout mechanicky, tzn. sundat plast.kryt motoru a odpojit 1kablík k ACT jednotce(jakékoli), práce na 1minutu. Akorát pak nefunguje tempomat+startstop+svítí 2kontrolky, ale po znovuzapojení kontrolky zhasnou... Spotřeba se nijak zásadně nezměnila ... Jízda na 4válce je super, nerad jezdím jak ve velorexu 😀, ale jak píšu, je to něco za něco. Při delší jízdě po dálnici třeba k moři volím raději ACT ON+tempomat ...
    1 bod
  43. Potvrzuju z OIII, kde jsem si virtual aktivoval a rozdil je tak velky, az premyslim, jestli je pri neaktivni volbe pak zvuk zamerne zmrzacen. Tohle muze byt stejna situace.
    1 bod
  44. Jo, je to super, ani se to nehne a koberec je chráněn. Úpravy jsou následovné: To co je červeně jsem odřezal, to co je modře jsem jen prořezal (aby šlo zastrčit za oplastování dostatečně nízko, a aby jej to nenadzvedávalo). Bez proříznutí byl kryt příliš vysoko a o spodní hranu se mi zachytávala bota. Pro jistotu jsem nalepil zespoda suchý zip z OBI (0.5m), ale není nutné. Výsledek z druhé strany vypadá takto: Detail proříznutí A pohled z vrchu před nasazením: A potom v autě, jak už je výše:
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...