Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/24/19 ve všech sekcích
-
Nechcete to řešit v tématu reklamace? Nebo založit téma závady? Tady očekávám nějaké obecné zajímavosti a novinky a ne 3 strany fňukání.2 body
-
Mám necelé tři roky 1.6 tdi. Jezdil jsem do práce 30 km, zpět také tolik. Výlety, dovolená atd. celkem ročně asi 20 tisíc km. Filtr DPF vypaluje, podle aplikace v chytrém telefonu a díky zástrčce do OBD zásuvky vím, že celkem pravidelně po asi 400 km, záleží na délce trasy - na delších se to zanáší pomaleji. Nyní mám najeto asi 56.000 km a ve filtru po vypálení zůstává okolo 5 - 6 gramů popílku nebo čeho. Když jsem se na to ptal v servisu při poslední prohlídce, bylo mi řečeno, že k nim jezdí auta která mají ve filtru 60 gramů a ještě to jezdí. Poslední rok jezdím do nové práce asi 18 km a nafťák první kilometry ani v létě ani v zimě samozřejmě nehoním, protáhnu ho až na výletech - o víkendech, nyní asi každý druhý víkend. Možná můj nájezd a jízdy nejsou ideální, průměrnou dlouhodobou spotřebu mám 4,4 l/100 km, celková za dobu používání auta je 4,6 l. Samozřejmě, najdou se kritici, kteří se na mě vrhnou se svými názory, ale já kupoval auto v lednu 2017, to byly 1.4 benzíny tsi ještě na trhu " krátce" a zkušenosti s nimi byly mírně řečeno rozporuplné. Chrastilo to, vysoké spotřeby oleje, různé dětské nemoci a já jen uvažoval, zda mi to stojí za ten risk, koupit léty neověřený motor, byť to jelo výborně a za dobrou spotřebu atd..... A dávat půl milionu, který jsem opravdu našetřil z rodinného rozpočtu, jako fyzická osoba, které nikdo zadarmo nic neodepíše a nedá, za neověřený motor, jsem se bál. Ano, 1.6 tdi je chrochta, motor spíše letargický než supervýkonný. Má to dlouhé rychlosti, ve městě na pětníku se s tím jezdí blbě, je to spíš na delší a dlouhé trasy, kde dovede být opravdu úsporný. Nicméně je to motor, který je s malými změnami na trhu od roku 2009 a celkem asi bez větších průšvihů typu prvních tsi u Fabií, prvních tsi u Octavií II, prvních 1.4 tsi u Octavií III a nyní když čtu problémy s novými 1.5 tsi, tak si říkám, že přes můj malý nájezd ( a to si měním olej po 10.000 km) bez měřitelné spotřeby oleje, s tím jak se na delších trasách svezu ( ono existují esteticky a designově hezčí a poutavější auta) a to nejsem žádný příznivec Škodovky ani nafty ( jsem zarytý a ještě úplně nepřevychovaný příznivec LPG, ale nová auta se předělávají těžce a draze...) jsem nakonec rád, že jsem koupil Škodovku a 1,6 tdi. Tedy jen názor někoho, kdo nejezdí brzda - plyn, jezdí takzvaně jako strýc z dědiny, ale autko slouží a zatím se nic nekazí. Než jsem se rozhodl, také jsem hledal část odpovědí jestli naftu nebo benzín na zdejším fóru, do posledka jsem vlastně ani o naftě moc nepřemýšlel.2 body
-
To proč v noci nevidíš může mít dva hlavní důvody: 1) Velikost světlometů je podmíněn designem auta a v dnešní LED době jsou světla menší a menší. Ledkám je to víceméně jedno, ale trpí tím halogenové světlomety, které nemají dostatečný prostor pro parabolu. Takže chudší halogenová světla budou nejspíš svítit hůř a hůř. Nicméně trojkovou octávku trápil šibeniční termín dodání modelu obou světlometů, kde se primárně vyvíjel xenonový světlomet a až potom halogen, kterému nebyla věnována taková péče při návrhu. 2) Trpíš oční vadou - šeroslepostí. Nic si z toho nedělej. Trpí jim 6 lidí z 10. V závislosti na tom, co šeroslepost vyvolalo, je to v některých případech léčitelné. Samozřejmě ve vztahu k věku tě můžou trápit další oční problémy, které zhoršují vidění za šera - katarakta, glaukom, tunelové vidění(výpadky zorného pole), onemocnění sítnice, sklivcové zákaly. Většina pacientů si nepřizná, že má problém s viděním u nemocí, které se projevují pomalu, protože se na ně dokážou adaptovat(nevšimnou si, že hůř vidí).1 bod
-
Tak sem měl stejný problém. Auto 5/2018, stejný zvuk jako ostatní při běhu klimatizace. Opraveno v rámci záruky výměnou kompresoru. Určitě se nenechte ukecat, ze je to normální zvuk. U mého auta to přijímací technik slyšel až po 10 minutové jízdě. Do té doby nevěřil.1 bod
-
1.5 TSI bych vůbec nedoporučoval. Jsou problémy se stabilitou chodu hlavně při rozjezdech za studena a čekají se problémy s vypínáním válců.1 bod
-
Ano, s tím souhlasím. Autem jezdím jen já a každý den si to musím upravit. Co jsem četla, tak je nás takových víc. Přitom máme v rodině dvě Scaly a u druhé jsme tento problém nevypozorovali.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Honza, jako správný křesťan, má v předvečer své svatby starost, jak pozná, že je jeho nastávající ještě poctivá. Tak to probírá se svým kamarádem: "Víš, Franto, ona sice říká, že je panna, ale člověk nikdy neví...". "Ale to při svatební noci lehko zjistíš, na to stačí jen lopata a trochu červený a zelený barvy!" "Co je to prosím Tě za blbost???" Žádná blbost. Nabarvi si jedno varle na červeno a druhý na zeleno. Když se v ložnici svlíkneš a ona Ti řekne, že tak barevný vejce ještě neviděla, tak ji můžeš rovnou fláknout tou lopatou....."1 bod
-
Koukni na článek přímo od výrobce, kde je popsaná funkce LED světel na Octavii https://www.tvorimesvetlo.cz/prvni-full-led-svetlomet-skoda-octavia/ Světla jsou statická, ale mají několik režimů podle podmínek a podle toho zapínají nebo vypínají jednotlivé segmenty + nastavují sílu světla. Prakticky ale jediné, co lze v reálném provozu vidět, je při rychlostech do cca 60 km/h velmi intenzivní přisvětlení do šířky, kdy lze krásně vidět i objekty v příkopu v protisměru.1 bod
-
1 bod
-
Jo vlastně, máš pravdu.... Nicméně by mě zajímala kvalita toho, co půjde z nové lakovny. Zelená byla můj favorit (sice na Scale), ale pokud někdo řekne nový "ekologičtější způsob", slyším okamžitě "ušetřili jsem xx barvy", to znamená tenčí lak a z toho plynoucí nedostatky. Ale třeba to tak být nemusí, to ukáže čas. Tak snad se to tu nebude množit tématy o defektech laku a mají to dostatečně vyzkoušené. Jinak zelenou mamba má v paletě Porsche, tak třeba jen konsolidujou palety, aby ušetřili :D1 bod
-
Přestože to můžou mít jedničkový Oktávky z roku 2000 ok, tak doporučuji u Superba III větší starostlivost. Já jednou za půl roku otevřené okno pořádně vysaju (přeci jenom tam bývají drobné zbytky listů apod.) a otřu všechny pryžové části vodou se saponátem, rovněž textilní clonku vpředu. Po oschnutí zase všechny pryžové části namažu přípravkem na gumu (používám to samé co na kola - prostředek Tyres z Lidlu ;-) ). Určitě se dá promazat i mechanismus posunu, ale já nevím přesně co, tak se do toho nese.. . A proč to dělám? Protože mi bez toho už dvakrát velmi lehce zateklo do stropního polstrování (parkoval jsem při dešti čumákem dolů z kopce). To je asi trochu bolest střešních oken u S III. Normálně se i při stání z kopce kapičky které "projdou skrz" odvedou hadičkami pryč mimo interiér, ale jak je tam bordel ,tak se to může dostat i do interieru. Takže doporučuji se o okno trochu postarat, práce to moc nedá.1 bod
-
O těsnění se neboj, jezdí jedničkový oktávky z roku 2000 a kolem těsnění jim dovnitř neteče, maximálně ho můžeš ošetřit silikonovým olejem jen to těsnění, respektive prospěje to všem těsněním v autě. Žádný prasení, pěkně na kus hadru, nebo odličovací tampon a hezky ošetřit. Co se týče mechanizmu, je lepší to svěřit servisu, je potřeba speciální mazivo a je potřeba vědět co a kde mazat.. Se střešním oknem jsem si teď u OIII užil svoje, tak jsem obezřetnější.1 bod
-
Světlomet je homologován na halogenovou žárovku, LED není halogen. I kdyby se jim podařilo vyrobit LED žárovku, která je ze 100% shodná s halogenem, pořád je to LED zdroj a ten tam prostě nesmí být. Museli byste si nechat dodatečně schválit světlomet pro LED zdroj. neboli dle EHK: HC - světlomet s potkávacím světlem s halogenovou žárovkou HR - světlomet s dálkovým světlem s halogenovou žárovkou RL - světla na denní svícení A - svítilna s obrysovým světlem (přední) 1 - přední směrová svítilna1 bod
-
1 bod
-
To je už s Ondrou taková tradice - jak jsem říkal, mně vyhovuje vyjet kolem osmé hodiny, abych domů dojel bez kolon. Nehoda sice byla ve směru na Brno, nicméně dálnice byla uzavřena v obou směrech. Já zrovna byl kousek za Ostravou na D1, když jsem to slyšel v rádiu. Takže následovalo přeprogramování navigace a změna trasy.1 bod
-
A co bys tam jako ladil? Nastavíš požadovanou teplotu, zapneš to a to je všechno - už není důvod s čímkoli manipulovat. Manuální klima právě vyžaduje neustálé točení ovladačem teploty - mám toho už za ty roky v různých škodovkách plné zuby, buď to nechladí, nebo chladí moc, v zimě netopí, nebo topí moc...1 bod
-
Ne že bych byl úplně posranej, ale přeci jenom je to půl mega, tak je člověk radši opatrnější ;-) Zatím se přikláním víc k té 1.6.1 bod
-
Kdo se bojí, sere v síni. Za poslední dobu co si pamatuju, tak z vážnějších problémů bylo TSI řady EA111 a částečně EA888. U benzinů až teď skákající 1.5 v některých modelech. Aktuální nafta je až na drobnosti ok úplně.1 bod
-
Denni najezd 50km neni na diesel vubec nic spatneho, naopak. To spis bych resil to podtaceni, nez delku trasy. Oproti benzinu to vic vibruje a dela kraval, ale jinak je to v provedeni 81 a 85kW velmi sympticky motor.1 bod
-
Dobře jsi udělal, že jsi se nenechal odbýt. Ono je velmi jednoduché nadávat na škodovku a přitom je to kolikrát jen o jednání zaměstnanců autorizovaných servisů.1 bod
-
Nakonec jsem vše řešil přes "Péče o zákazníka", kde jsme se asi po 14-ti dnech, než si vše prověřili od problémového servisu (Český Krumlov - CB AUTO), dopracovali k tomu, že vše poškozené vymění na účet Škoda Auto. Včera jsem si dovezl opravený vůz (z jiného servisu), kde vyměnili oba kotouče, destičky, vodící čepy s držákem třmenů. Takže s přístupem z Ml.Boleslavy jsem spokojen a jsem rád, že jsem se nenechal odbýt verdiktem ze servisu v Českém Krumlově, který to ani na mou žádost do Ml.Boleslavy nechtěl poslat k vyjádření! Příčina závady nebyla stanovena, resp. nechtěli přiznat mou jedinou domněnku, že chyba nastala již ve výrobě. Tvrdili, že by se zatuhnutí vodícího čepu projevilo dřív, nikoliv po 2,5letech provozu, což je možná pravda, ale já mám čisté svědomí, že ve stažení manžety prsty nemám, takže asi spadla sama :-)1 bod
-
Namiesto pchamia lediek kde nemaju co robit (hlavne v stretavacich a dialkovych svetlach) , treba s vecsou pravdepodobnostou navstivit ocneho lekara.1 bod
-
Tak mám skoro úspěšně za sebou a jak už Rosťa psal seznam dílů, tak i já přikládam seznam pro zmiňovanou Variantu č. 2 2: bez výhřevu, s USB, s 220V 5E0 3AA 907 155 - střídač napětí 5Q0 035 726 L - USB jednotka 5E0 857 289 G9B9 - zadní nosič (největší díl plastu) 5E0 907 815 - držák střídače napětí 5E0 863 289 9B9 - kryt zásuvky a USB 3C0 919 326 - jistíci klipsna pro zásuvku na 220V 3C0 919 565 C9B9 - malá krytka kolem zásuvky na 220V 5E0 863 230 9B9 - pravá záslepka ( místo výhřevu sedaček ) 5E0 863 229 9B9 - levá záslepka ( místo výhřevu sedaček ) Celé i s měničem napětí to vyšlo v rozmezí 3000-3500,- ale vše je z origo dílů. Už jen pouze zapojit. Což pro mě bude oříšek, protože kabely jsou jediná věc, kterou jsem nenašel.1 bod
-
Oprava všehovšudy za 35 tisíc, když nebudeš dávat auto do autorizovaného servisu. Čistě teoreticky zvládneš i dost věcí doma před barákem. Blatník - 1200 - 1500 Kč (nový) + 1500 Kč lakovna. Nárazník - Buď 3500 Kč za nepoškozený z vrakoviště + 2500 Kč za lakovnu nebo ~ 500 Kč za zavaření plastu + 2500 Kč za lakovnu (tady bych se nebál říct, že si vezmou tak 1500 Kč, protože nebudou lakovat celý díl). Kolo seženeš na Bazoši za 2000 - 3000 Kč. Zbytek u nápravy je otázkou - buď seženeš celou nápravu z bazoše (celá stojí kolem 8 tisíc) a použiješ díly, které potřebuješ, nebo je koupíš nové a necháš je vyměnit v servise. To zvládne jakýkoli jouda, co k tomu má díly. Díly budou na 100 % do 15 tisíc. Geometrie přední nápravy za 1500 Kč. Všehovšudy při nejhorším scénáři bude oprava do 35 tisíc včetně práce a to beru pražský ceny. Pokud máš auto motorově v pořádku, tak bych uvažoval nad opravou. Ve výsledku je to pouze o výměně pár dílů. Pojišťovna Ti to proplatí, ty na tom možná něco vyděláš a je to.1 bod
-
To jo, ale tím příjde o zesilovač GSM signálu.. tohle je dobré pro ty co mají jen čistý popelník bez ničeho1 bod
-
Neviem kam to dat. Novinka je kontrolka pre vyhrev spatnych zrkadiel. Ikona je dostupna, zapojenie sa podarilo realizovat na prvykrat ;) osobne by som si dany symbol trosku upravil a nechal iba vonkajsie oramovanie (bez auticka), no podla majitela aspon bude vediet, ze su to zrkadla :) Rad robim radost pokial to je v mojich silach ??1 bod
-
Dovolím si po niekoľkých rokoch absencie na tomto fóre zapojiť sa do diskusie, keď už som teda bol spomenutý: Ďakujem za kompliment, porovanie mňa a Jirku (ferda25) ale nie je na mieste. Ja sa autám venujem ako svoje hobby, on si tým zarába na živobytie. Je logické, že ak sa niekto niečomu venuje 8 a viac hodín denne, robí toho viac, než nejaký hobby nadšenec. Ja sa výsledkami svojej práce nikde verejne neprezentujem, nepotrebujem to. To čo robím, robím preto, lebo ma to baví. Z časových dôvodov však nerobím žiadne veľké prestavby a nerobím ani úpravy kilometrov, ani deaktivácie imobilizérov a ani chiptuning. Kvality Jirku vôbec nespochybňujem, je macher v tom čo robí. Nie celkom sa stotožňujem jedine s jeho prístupom, kedy častokrát kvôli bežným veciam presviedča ľudí, aby k nemu merali cestu cez celú republiku. Miesto toho, aby odporučil niekoho bližšieho, čo sa bežne robí medzi nami ostatnými... Ale to je môj súkromný názor, s ktorým pochopiteľne nemusí nikto iný súhlasiť - dovolil som si ho ale zverejniť. Strabag, ak si dobre pamätám tak Tomáš, že? Tvoje auto je dosť špecifické, už pred mojou návštevou si mal porobené väčšinu toho, čo sa na ňom dalo spraviť. Každé auto má svoje limity, ktoré niekde končia. Nemôžeš sa teda čudovať, že v tom tvojom jednoducho viac bez fyzického zásahu spojeného s výmenou/dorábkou niektorých jednotiek viac urobiť nebolo možné a logicky som ti nemal čo viac ponúknuť. Len VCDS kódovač ale rozhodne nie som, a pri všetkej úcte si zaradenie do tejto kategórie "majstrov" vyprosím. Ešte sa vyjadrím aj k hlavnej téme o možnostiach kódovania, aby som nebol celkom offtopic: Veľa ľudí pýta presné návody na určité kódovania. Časy, keď na každé auto fungoval rovnaký postup, sú už dávno preč. Čo funguje na jednom aute, nemusí fungovať na druhom. Častokrát v priebehu modelového roka sa mení softvér v jednotkách za novší, veľakrát aj hardvér a dochádza k zmenám v kódovaní a adaptácií. Stačí malá zmena z jedného bitu/bajtu na iný, alebo len zmena názvu adaptácie a návod už nefunguje. Preto sa univerzálne návody ťažko píšu a ja osobne som s tým prestal. Fungujem/fungoval som na viacerých aj zahraničných fórach, veľa konkrétnych zverejnených postupov pochádza odo mňa a boli platné a funkčné v čase zverejnenia. Niektoré platia dodnes aj na novšie autá, ale u množstva z nich záleží na konkrétnom modelovom roku, na kombinácii viacerých použitých jednotiek, rôznemu sw v nich a toto sa nijakým univerzálnym návodom pre začiatočníkov podchytiť nedá. Veľa ľudí pokúpi lacné VCDS káble z Číny, pozrie návody trebárs na Stemei a ide "kódovať". Pred týmto dôrazne varujem všetkých nadšencov, dať do pôvodného stavu nefunkčné auto nemusí byť celkom jednoduché, hlavne po zásahu cez čínske VCP. Na to obzvlášť pozor, VCP patrí do ruky len tomu, kto vie čo robí! Minimálne raz týždenne riešim takéto lahôdky a veruže ich už zopár prišlo aj na podvalníku alebo odťahovke... P.S. Moje telefónne číslo prosím nedávajte nikam verejne, sľubujem však, že z času na čas budem chodiť aj sem na ŠkodaHome. Takže kľudne píšte správy, nastavil som si notifikácie do mailu.1 bod
-
1 bod
-
Pro ty, kteří nemají rádi bastlení, ale používají při dodělání originální díly jako já dávám sem seznam potřebných dílů pro dodělání zadních USB bez 230V a mám zadní výhřev sedaček. škodovka dělá tyto varianty: 1: bez výhřevu, bez USB, bez 230V 2: bez výhřevu, s USB, s 230V 3: s výhřevem, s USB, bez 230V 4: s výhřevem, s USB, s 230V 5: bez výhřevu, s USB, bez 230V seznam dílů potřebných pro variantu č. 3 5E0 857 289 F 9B9 nosič zadní 5E0 857 346 A 9B9 krytka USB a tlačítek 5Q0 035 726 L USB jednotka 8K0 973 754 B konektor (zapojení pin1 +12V, pin2 GND zapojení pojistka 52) 5E0 963 105 B WHS spínač levý 5E0 963 106 B WHS spínač pravý 5E0 863 284 D 9B9 popelník nekuřácká varianta mřížka ventilace je naštěstí stejná.. kdo by chtěl i LED osvětlení popelníku 4E0 919 063 osvětlení popelníku 4B0 972 623 konektor osvětlení popelníku příští pátek budu mít vše doma, tak sem hodím foto1 bod