Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11/21/19 ve všech sekcích
-
Já bych v těch asistentech až takový problém neviděl, kdyby opravdu fungovaly jak mají. Mi v Passatu stačí Front Assist a adaptivní tempomat.. Adaptivní tempomat je v našich končinách vlastně nevyužitelný, mezeru, kterou na dálnicích nechává, ihned zaplní nějaký pitomec z pravého pruhu pořád znovu a znovu. Když mi tam někdo vletí jako debil a "kontrolovně" s nohou připravenou na brzdě mu to dám pocítit nalepením se, řve to jako posraté pořád dokola klidně ještě i X sekund poté, co to auto přede mnou už vůbec není, nebo se vrátím zpět na bezpečný odstup. Nebo.. Auto uhne do pravého pruhu a je mezi čárami, tedy nemá ani kolo přes čáru. Auto? Brzdí a brzdí než aby začalo promptně přidávat plyn. Protože mu přišlo, kdoví proč, že auto neuhlo. Někdy se to stává na rovinkách, v zatáčkách vlastně pravidelně.... No a Front Assist mimo dálnice? Auto přede mnou odbočuje, není potřeba brzdit. Moje auto začne ale ječet a dupe na brzdy. Někdy z ničeho nic dupne na brzdy i samovolně, i když přede mnou nic není. A tak dále, a tak dále... Obecně spousta problémů a hloupostí, které kolikrát způsobují mnohem větší nebezpečí nehody než kdyby tam ty systémy nebyly. A to údajně dle různých vyjádření patří systémy v Passatu k tomu nejlepšímu co ve střední třídě je. Pokud je to pravda, jsem také skeptický ke všemu, co je povinně instalované do OIV. Až bude vše fungovat tak, jak má aspoň z 90% a ne tak z 50% jako teď, nebudu mít problém s tím, aby mě to střežilo pro případ nepozornosti.3 body
-
Tak zrovna u EV to má smysl, díky tomu se nemusí tolik vytápět celý interiér a dají se ušetřit km (idea je taková, že v interiéru bude o pár stupňů méně, ale díky vyhřívání sedadel bude posádce stále příjemně, což stojí méně energie, než vytopit interiér na vyšší teplotu). A ano, asi na každý jiné preference, já používám vyhřívání sedaček pravidelně od podzimu do jara.2 body
-
Můj poznatek je takový, po seřízení světla svítí nesrovnatelně lépe než halogen a myslím si, že i lépe než xenon na O3 před FL. Světlo je silnější, cesta je lépe osvětlená a dálková si myslím, že svítí dál než xenon. Nevšiml jsem si ale, že by se s rychlostí světla nějak měnila. Na O3 s xenony jsem si toho na okreskách nebo dálnici všiml hned, že se světla o kousek zvedla, ale tady ten pocit nemám a chybí mi to, protože v tu chvíli ten xenon svítil dál než ty LED, ale pořád platí, že LED tu cestu osvítí lépe, jen bohužel do kratší vzdálenosti. LED svítí jednoznačně víc do šířky, hlavně v nižších rychlostech, když se zapne přisvětlování (do cca 60 km/h). Chybí mi ale natáčení světel do zatáček, jak to měl xenon na O3 - to bylo velmi praktické a příjemné, tyto LED to neumí. A LED mi přijde, že na dálková svítí až zbytečně moc vysoko - osvětluji stromy do výšky, ale silnice by mohla být víc (intenzivněji) osvětlená. Ale také od toho nečekám zázraky, jsou to jen hloupá LED světla v autě nižší střední třídy, těžko tedy můžu očekávat premiová světla jako u Mercedes S Class :-)2 body
-
@ondra.rs všobecne platí jedno !!!! nikdo jim to nezakazuje, kdyby to bylo zakázané, tak to bude platit všude. Velmi často tohle říkají a hází vinu na škodovklu, že to zakázala, ale není to pravda. Škodovka jim v tomto případě nic nezakazuje, je to vždy jen rozhodnutí toho servisu.2 body
-
2 body
-
Ani jeden jsme u jeho auta nestáli - nikdo z nás tedy neví jak mu svítilo před a potom po vlastním nastavení. Pokud se to takto nemá nastavovat, tak je to z nějakého důvodu - když už si teda hraješ na odborníka měl bys alespoň toto vědět. A jen tak mimochodem, ty jsi jeden s těch jenž tu na fóru často hejtují a rádi používají vulgární výrazy....2 body
-
Ale já proti tomu nemám nic, ať si každý dělá na svém autě co chce, jenže takto se nastavení LED (a xenonových) světel správně nedělá. To že to v servisu nezvládají je druhá stránka věci, jenže pokud je jako zákazníci (platící) nedonutíme aby makali pořádně, nikdy nebudedeme s jejich prací spokojeni. Mimoto, doposud zde nikdo nedal přesné údaje jak a kam mají správně svítit LED světla - vše jsou dohady, protože co se někomu zdá málo, dalšímu třeba stačí. Snažil jsem se získat informace přímo ze škodovky - klasicky bez reakce. V servisu mi také žádné podklady nedali, zkusím to příští týden. Pokud je někdo schopnější, nebo má známé, ať sem vloží přesné údaje o dosvitu (světelném kuželu) LED světel. Jinak jsou to zde pouze a jen dohady.2 body
-
Ty ses prej ozenil... Joo, uz mi v té závodce nechutnalo... A změnilo se něco? Joo, uz mi tam chutná.2 body
-
Přídavné topení neohřívá kapalinu, ale je to elektrický přímotop před samotným tepelným výměníkem, respektive je až za (ve směru proudění vzduchu) radiátorem topení, tj. vzduch jde nejprve přes radiátor topení, pak přes přímotop, který okamžitě topí a během ohřívání vody zvyšuje rychlost náběhu topení jako celku, ve velkých mrazech pak kompenzuje i nedostatečně topící podchlazený motor (tato situace nastává např, ve velkých mrazech při delších klesáních se zařazeným stupněm, kdy i ohřátý motor se začne ochlazovat). Vodu v okruhu ohřívá právě až nezávislé topení.1 bod
-
Je to samozřejmě motor CAXA s řetězem. Rozvody je tam třeba hlídat a neignorovat případné rachocení.1 bod
-
Chlapi, nikdo z nás s Octavií 4 ještě neujel ani metr (přispěvatelům ze Škoda Auto se omlouvám) a už mate jasno jak to bude fungovat? Neee... počkejme si ?1 bod
-
To jako že při odbočování vlevo budu spoléhat na jakýsi asist? "Asist nic neříká, hurá, jedu do vedlejšího pruhu." Tak to přeji upřímnou soustrast. Koukněte do zákona, kdo je odpovědný za řízení vozidla. O asistu ani zmínka. Takže je asist úplně k ničemu. Jen doufám, že nebude mít asist nějakého vozidla závadu, nebo bahno na senzoru až ho potkám :-).1 bod
-
Ahoj, Projel jsem celou diskusi LED světel a třeba pomůže pár postřehů z mojí strany. a) auto nemá dynamickou nivelaci, takže hodně záleží na jak rovné ploše při případných měření b) na dálnici to (subjektivně) opravdu zvýší výkon a dle popisu od Helly to přizvedne světla o 0.23° = svítí dál. Cca kolem 100 km/h. Nejsem schopen změřit, ale subjektivně bych řekl, že to sedí. Svítí mi to stejně jako na videu od „Klfree“ na dálnici. c) je těžké najít fyzicky rozhraní světlo tma (když vylezu z auta), takže jsem si v Letňanech u Tesca na parkovišti zkoušel zaměřit na obrubník, v jaké vzdálenosti „začne“ být osvětlen a odečetl to na mapy.cz Vyšlo mi lehce přes 40m LEVÁ (kratší) strana osvitové plochy. Pravou jsem neměřil. Není to vědecké, ale aspoň něco. Bohužel ve tmě jezdím téměř výhradně po Praze, občas dálnice, neosvětlenou okrsku minimálně. Svítí to docela slušně, určitě lépe než halogeny, ale 90 na tlumená ve tmě bych s tím neměl dobrý pocit. Tím, že to nemá dynamickou nivelaci, tak např. při jízdě z prudšího kopce není vidět moc do dálky na tlumená světla. Princip tlumených světel je myslím v tom, že nemají být oslněna auta naproti a jejich světla pomáhají osvětlit to, co již vlastní světla neosvítí. Tam, kde nejsou další auta = dálková světla. Bohužel na dálnici je to zrádné, protože dálková oslňují ty naproti a ten, kdo jede první na tlumená, tak při vyšší rychlosti dostatečně daleko nevidí (viz nehoda na D1 s cisternou).1 bod
-
Mám R. V.1/2014 , silenblok stál 1200,Kč objednán dle VIN , práce 300,Kč. Stačí to takhle. Jo ve škodovce chtěli 4500,Kč.1 bod
-
Ahoj, zkusím shrnout pár postřehů: -domluvit si termín u takového AS u kterého mohu být u seřizování osobně (někdy je to problém, několikrát se mi stalo že se na to prý vrhnou až bude volná dílna (cca za dvě hodiny na což jsem neměl čas, tak jsem odešel do práce a za 40min volají že je tohotové...) -při seřizování se jim kouknout pod ruku zda seřizují v základní poloze přepínače světel (ne AUTO) a na regloskopu nastavují sklon -1% -po seřízení základní polohy pak potvdí nastavení diagnostikou (asi pro uložení korekce nivelace) Světla jsou vysoko cca 65cm a při -1% sklonu je dosvit ideálně cca 65m, tento dosvit by měl být cca konstantní nezávisle na zatížení. (V mém případě jsme zkoušeli funkci nivelace tak že dva chlapi zatížili kufr tak že se hrana světla na garážových vratech výrazně zvedla a nějak se tomu divili... Chlapci čekali že se to "samo" hned srovná, tak jsem jim vysvětlil že asi ne, protože si myslím že světla nemají dynamickou nivelaci ;-D Kýžený efekt se dostavil po vypnutí a zapnutí cyklu klíčkem a světla se zkalibrovala na stejnou hodnotu jako v klidu (zrovna to vyšlo hezky na vodorovnou čáru na vratech tak to přesně sedělo s klidovým stavem). -> Pokud si někdo nastaví sklon pouze imbusy tak jako na STK bez diagnostiky je velká šance že se mu rozjede funkce nivelace a nebude to fungovat při zatížení dobře. Drobná korekce asi ok, ale u mne to prý bylo nastaveno 3x správně po předchozím AS... asi tak..1 bod
-
Díky za uznání mé osoby jako odborníka, ale asi bych se tak netituloval. Jen říkám, když někomu svítí světla 5m před auto, může je horizontálně imbusem mírně přizvednout a jet se project, aby zjistil zdali neoslňuje . Sorry, ale to není obtížnost raketového inženýra. Koneckonců jsme to dříve dělali všichni kolečkem pod palubkou a nikoho to nepohoršovalo. Něco jiného je světla měnit a nastavovat od nuly. Ale o tom tu nikdo nemluví. Stejně tak nikdo nechce oslňovat. marně vzpomínám, zdali mě diodáci někdy oslnili. Jediný kdo vehementně oslňuje a to i za bílého dne jsou motorkáři a dodávky přetížené na zadku. Takže bych zůstal v klidu. Ještě je tu sorta šmejdů co si do halogenových světlometů nastrkají diodové žárovky. Tam jdi hejtovat a dám ti lajk. :-)1 bod
-
On nezná tyhle věci, jak se dát upéct v peci. Ale brzy pozná, až si koupí nové auto. Naučí se i vypínat válce a další lahůdky moderní doby. [emoji6]1 bod
-
@stanmar Ať někdo změří výšku čočky nad vozovkou a pak není problém učit jak daleko to na svítit, není třeba se ptát v ŠA (tam stejně nic neví...). A jak si představuješ, jak na zákazník donutit servis, aby to udělal správně. Tak že někdo objede 4 servisy a 4x zaplatí seřízení světel? (Ale ano, světla s nivelací potřebují určitý postup nastavení, minimálně základní polohu přes diagnostiku).1 bod
-
Tak jo, zkusim to objednat a pak se uvidi - :) Vsem moc dekuji, havne Makel.1 bod
-
Z internich dokumentu predpokladam. Mne taky, ale cekat do 36 tydne pristiho roku by se chtelo malo komu ?1 bod
-
Pánové, to je furt dokola. Tady už se 10 stránek nikdo nic novýho nedozví...1 bod
-
Nevadi,nechapes.....to si si mal potom priplatit to nezavisle....ziadny vypinac ani Superb nema....iba ta automaticka volba pridavneho kurenia,ako mas aj ty. Ak by nam vsetko fungovalo,ako si zmyslime a chceme,naco by sme potom priplacali 1000ky eur za kurenie a podobne fajnoovosti.1 bod
-
1 bod
-
Jo, ty drátky jsou otravné. Výhřev skla používám málokdy. Hodně bych přemýšlel jestli ho příště objednat. Domontování minimálně 40, spíš 50 tKč. Za sedačky buď rád. Ráno pouštím topení na 20 min. To už je sklo roztáté a uvnitř na mikinu, což mi stačí. Ale sedačky ještě studí, tak si je zapnu. Nebo když je venku nad 5°C používám NZT málokdy, potm se sedačky s výhřevem hodí.1 bod
-
180tis s 1.2 TSI 81kw 04/2015, spíš už se ozývá podvozek, interiér, lak...1 bod
-
Najlepsia vec v mojom,novom aute... Ci nahradi,ved ono ho ovela predci praveze...vyhriaty interier,zohriaty motor,moznost ovladat na dialku cez apku...na to sa ozaj vyhrev okna nechyta.1 bod
-
Na co internet do auta? Například na solidní navigace. Výrobci aut konečně chápou, že jejich staré navigace stojí za starou belu a pokud nejdou s dobou, budou muset do aut stále integrovat Android Auto, atd. Díky připojení k internetu je to rázem mnohem jednodušší. Do auta si mohu nainstalovat solidní navigaci, která mi dává reálná data z provozu, mohu si pustit Spotify, mám možnost vytvářet WiFi hotspot pro další cestující nebo třeba připojit lepší sledovací zařízení a nemusím vyhodit z okna 15 tisíc za solidní GPS. Škoda má celý tým lidí, kteří dělají hacker free věci. Zatím se jim to daří relativně dobře. Hacking automotive je v plenkách a kupodivu většina jednotek je od ostatních zcela nezávislá. No a samozřejmě je jejich případně spojení dobře šifrováno.1 bod
-
Tohle je dost špatná zpráva. Asistent vyhýbání vlevo a zásah do řízení při "hrozící" srážce půjde pryč jako první. První bude zadupávat brzdu, když se mu bude zdát, že není dlooouhá mezera. Takže krom ignorantů tupě dodržujících značky s prediktivním tempomatem budeme mít v křižovatkách pro změnu delší fronty. A druhý zasáhne na základě čeho? Pozice překážky a nebo vezme do úvahy stav silnice, ostatní objekty a možnosti? Na to zdůvodnění (kromě plků o počtu asistentů) budu hodně zvědavý. Stávající Front Assist není schopný správně rozpoznat svodidla a píská na ně. Tak s kamerou to třeba bude lepší. Chápu, že 50% řidičů nejsou řidiči a třeba DSG pro řadu z nich může být požehnání už jen kvůli neschopnosti řadit. Ale hrabat do řízení, no ježkovy voči.1 bod
-
ty papírové serv. knížky taky nemají moc velkou hodnotu, to je můj názor...znám pár lidí, kteří dali někde v servisu někomu flašku a nasázeli jim do knížek tolik razítek, kolik potřebovali a nikdy tam to auto nebylo :-)1 bod
-
O3 a i O3FL pouziva jen onen zminovany ping-pong, neni to adaptivni funkce jako ma napriklad S3, kde to auto jede vylozene samo od samotneho rozjezdu. Verim ze to pres kodovani pujde upravit aby si to pamatovalo volbu (tzn vypnuto/zapnuto). Sam to mam furt zaple, ale manzelka to nechce a ma to tedy trvale vyple. Predpokladam ze tu trvalou aktivaci si SA nevymyslela ze sve hlavy a bude to odnekud narizeno (stejne jako akusticke upozorneni na prekrocenou rychlost).1 bod
-
Protože O3FL je naprosto to stejné jako O4 a všechna funkcionalita a vymoženosti zůstaly nezměněné.1 bod
-
Nejlepší zkušenosti mám s kabely Samsung (nemusí být origo, stačí i z Číny/Ebay, jen tam musí být značka Samsung) nebo třeba z Ebaye značka Ugreen, které mají i pozlacené konektory. Ty Samsung kabely prodává i Mironet za ceny levnější než třeba přímo Samsung. Redukce USB C na micro USB rovněž a fungují spolehlivě (cena do 100 kč). Obojí mám vyzkoušeno, kabel brát co nejkratší (používám do 1m a v pohodě).1 bod
-
Redukce z C na Micro orig. od výrobce telefonu (cca140kč) a originál kabel (cca 180kč), jistota a variabilita1 bod
-
Včera jsem v knihkupectví viděl knížku "Jak vyřešit polovinu vašich problémů".. Tak jsem si koupil dvě, protože jsem inteligentní...1 bod
-
Mám ve Scale zapnuté automatické zamykání po rozjezdu a Kessy mi funguje normálně. Takže také bych doporučil reklamaci.1 bod
-
Celý ten interiérej je pro mě hnus, jako bych viděl nějaků Hundaj. To se prostě nepovedlo. Je to šok. Doposavad jsem interiéry Škodovek bral minimálně za pohledné. Toto je pro mne šok jako pro někoho ony 4 oči po FL1 bod
-
První mínus - volant je skutečně odporný. Druhé mínus - prostřední výdechy ventilace jsou na můj vkus příliš nízko, nesnáším, když na mě z nich fouká vzduch, takže u mě by byly nepoužitelné... Jinak asi OK, ale chce to vidět naživo.1 bod
-
1 bod
-
jj, je to vadný kus. nevím kde soudruzi z NDR udelali chybu kazdopadne starý zamok som "pootvoril" a zalial elektrokontakt sprejom a vyzera to ze znovu chodí ako za mlada :-) tak uz len pondelok dufat ze mi ten nemecky shit zoberu a vratia peniaze. a hlavne uvidime ci so starym nebudu problemi. ak nie tak nahodím tapacír a bude hotovo za 0,- kratke video s problemom1 bod
-
Co to plácáš, já jsem reagoval na ty nářky k tomu, jak to někomu vadí, že to tahá za volant. S ničím jsem nesrovnával a nepsal nic o tom, že by to bylo špatné či naopak lepší než u S3FL. Jestli to má S3FL (příp. i novější auta) ještě lepší a vyváženější, tak tím lépe. Prostě jen konstatování k těm nářkům. Jsi nějak vedle jak ta jedle...0 bodů
-
Jasně píšeš že oslňuje. Ptám se ještě jednou, jak si na to přišel? Třeba si to dotyčný přizvedl ještě s rezervou. Ale není nad to z něj dělat debila, že?0 bodů
-
Jak víš že oslňuje? Tento přístup mě drtí. Zde je zvyk hejtovat každýho, kdo si na autě udělá něco sám. Předpokládám, že Rádius není slepej idiot a dokáže zhodnotit kam svítí. Což se o servisech říci nedá, sice mají regloskopy a kalibrované podlahy, ale světla nastavit nedovedou.0 bodů
-
Na druhou stranu díky takovým jako jsi ty ovšem ostatní řidiči trpí, no hlavně že vám to pak svítí daleko...0 bodů
-
Mám to již 2 roky na O3FL. Žádný problém s tim nemám, nic mě netahá, naopak pomáhá s udržením auta ve správném jízdním pruhu. Občas to upozorní, když je např. nepozornost. Trvale aktivované přes profil řidiče. Manželka to má na svůj profil vypnuté, a zapíná si to volitelně občas. Po nastartování vždy v takovém stavu, jako naposledy, samozřejmě vždy u správného řidiče. Ovládání jednoduše přes JEDNO tlačítko na volantu, kde se vyvolají všechny asistenty na MaxiDOTu. Pro neznalé či náhodné řidiče možná jen drobný nezvyk. A zbytečné nářky...-1 bodů
-
4x v servisu, měření na STK, vypisování dotazníků škodovce .... Boha jeho to je masakr. Ještě že jsem se stím nedrbal a vzal to v v noci v garáži o půl otáčky imbusem. Za 5 minut hotovo-1 bodů
-
MB S v teme Octavia 4:o) Ale v podstate je to pocta,ked sa Skoda s MB porovnava..... A ver aj tomu,ze aj koncern tieto asistenty tebou spominane v luxusnych odnoziach ma,ale tak uprimne,oceni ich a je ochotna ich zaplatit klientela v Octavii?.....odpoviem ti vopred...NIE-1 bodů