Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 01/13/20 ve všech sekcích
-
Tak Golf byl vždy vlastnostmi i technikou výše, jen v ČR to nikdo neocení, stále žijí v přesvědčení z doby ovce 1 tdi že je to bohové auto a nikdo na to nemá.3 body
-
2 body
-
Za tu cenu mam noveho supa ve style s dsg...oktavka by mela jit o 100K niz a bylo by to cajk...golf ji hodne zatopi a pak prijde jeste novy Leon to bude cenova parada:)). TOP bude Golf Variant R-Line za 700K s DSG a OIV utre, by mne zajimalo kdo ty ceny u OIV tak hloupe vymyslel:).2 body
-
Tak ještě jednou k nivelaci. Dávám odkaz přímo na článek výrobce Full LED, který snad ví, co dělá a kde je snad vše jasně vysvětleno : https://www.tvorimesvetlo.cz/prvni-full-led-svetlomet-skoda-octavia/ Hned v prvním odstavci je napsáno ... Na rozdíl od projektů VW (např. Touran / Tiguan) se jedná o adaptivní plně statický systém bez dynamického natáčení modulu. Bylo to tu už několikrát. Octavia s Full LED po nastartování pomocí čidel zjistí náklon vozidla (zatížení) a podle toho upraví (skloní) základní rovinu světel, od které se pak odvíjí úprava (adaptace) světelného kuželu podle jízdních situací (AFS) - obec, mimo obec, dálnice. Při jízdě už se pak základní rovina nijak nemění a je po celou dobu jízdy pevná. Po vypnutí motoru a novém startování se opět provede nové nastavení podle aktuálního zatížení auta. Škodovka jako spoustu jiných věcí úvodní nivelaci odflákla a proto si hodně lidí stěžuje, že při naložení auta to blbě svítí. Prostě ta korekce je přehnaná a světla to sklopí moc. Takže kdo nechce svítit do země, tak musí nejdřív auto nastartovat (jen s řidičem) a pak naložit lidi nebo náklad do kufru. To samé pokud neparkujete na ideální rovině, ale někde z kopce, do kopce a nápravy jsou při startování různě, tak to správně nastavená světla pošle pěkně dolů a pak nic nevidíte. Tenhle samý systém jsem míval na starém Mondeu (2005) s xenonama a žádné takové problémy jsem neměl. Čidlo na přední a zadní nápravě, při startu si auto porovnalo náklony, nastavilo sklon světlometů a jelo se. Ať bylo auto naložené nebo prázdné, vždy to svítilo parádně. Bohužel Škodovka svým přístupem totálně zazdila jinak dobře svítící světlomety. Pokud máte štěstí a máte dobře seřízená světla, která startovní nivelace nesklopí, tak to pak svítí velice dobře. Jsem moc zvědavý, jak budou svítit Matrix LED v OC IV. Jestli budou auta z továrny vycházet tak NE-nastavená jako se stávajícími Full LED, tak to už nenastaví nikdo. Většina autorizovaných autoservisů neumí nastavit ani tyhle obyčejná LED světla. Třeba u Superbu jsem zatím na Matrix viděl spíše rozpačité recenze.2 body
-
Párktát jsem Vestu potkal a vzhledem je mi sympatičtější než Logan... Myslím že s přihlédnutím k ceně je to víc než OK :)2 body
-
Ve skutečnosti to auto nebude tak hrozné, Multipla byla hrozná, tohle je ještě slušné...2 body
-
Ako pise altan. To nastavenie na volante, teda demontaz nie je nutna. Ja som kedysi menil gumeny volant za kozeny na astre g a daval dole volant i airbag. Tam su tie zubky a aj nulova poloha, aby sa volant vzdy zalozil spravne. Zalozit nespravne sa to uz podla mna ani neda.1 bod
-
V servise su neschopaci, a pockaju ked budes mat po zaruke a zacalujes to, potom ti to za peniaze nastavia. V kazdom pripade to nedokoncene auta si sada tak este pockaj geo mas ok, a pri najblizsej prehliatke trvaj na naprave. Zaaretovat volant rovno a pootocit s nastavenim aby sa to zrovnalo na capoch. Lenze to by sa im muselo chciet.1 bod
-
Tak auto dneska převzato od dielera. Co se týče aplikačky je vázána na vin a v autě je někde integrovaná SIM, je to něco jako smartgate akorát bez omezení na vzdálenost. Nic se neplatí a je to na pořád. Jinak prázdné auto váží 1190kg, čili nám podle TP na řidiče zbývá 45kg ?. Auto je ve fulu, základ plus paket za 20tis. Střecha a zrcátka v černé. Pár foto z apky.1 bod
-
Tak ještě doplním pár poznatků. Nastavil jsem všechny možné tipy baterií, která VCDS nabízí a stejně při teplotách pod nulou dobíjí až 15V. Při teplotách nad nulou se to kapánek zlepší, kdy maximální nabíjecí napětí nedosahuje 15V ale běhá někde mezi 14.4 až 14.8V. Vytažený konektor u čidla na baterce ( kontaktu ), navykazuje žádnou změnu. A nová funkce ( vlastnost ) po vypnutí rekuperace, že po zapnutí a rozsvícení hlavních světel dojde ke snížení napětí na 13.5V je opravdu vlastnost u vypnuté rekuperace. Kontoloval jsem u jiného superba 3 a octávií 3 tuhle vlastnost ( auta mají funkční rekuperaci ) a tam po zapnutí a rozsvícení hlavních světel nedochází k žádnému snižování nabíjecího napětí. Tohle mi docela vadí, protože pokud použiju NT už za tmy a pak odjíždím a musím svítit, tak auto nedobije baterku na 100% ani po ujetí 100 km. Pokud auto dobíjí naplno, tak baterka se z cca 83% na 100% nabití dostane po ujetí cca 16 - 20Km. Takže jsem rád, že mám rekuperaci vypnutou.1 bod
-
1 bod
-
Hmm, přesně jak píšes Plzeňáčku, souhlasím že hraní si s tlakem pneu stojí za hovno. Co se mě stalo, mám pneu 215/55/17XL Conti TS850P vzorek cca 7mm. No a v pátek jsem jel pořádně naložený pneu jsem tedy dofoukal na asi 3.0bar dle víčka. Vše ok, v neděli jsem jel prázdný přes Bílou (silnice se nesolí, zákaz vjezdu nad 12tun kvuli ledovce) byl to celistvý led a při malém manévru jsem málem skončil ve škarpě, takový smyk jsem dlouho nezažil, naštestí ESP a anděl strážný zaúřadovali. Zastavil jsem a hned mě bylo jasné co je asi špatně, odpustil jsem kola asi na 2.4 (podle návodu) a světe div se, sup drží jak přibitý, vím v mojí situaci to byl extrém, ale i tak.... Za mě tedy s tlakem pneu moc neexperimentovat?1 bod
-
Chceš tedy cíleně oslňovat na dálnicích protijedoucí auta přes svodidla a ještě s tím chceš pomoct? :D Ten nick je fakt Jodua nebo to mělo být Jouda? To by sedělo :D1 bod
-
Aneb když někdo podřizuje bezpečnost jízdy domnělému komfortu / vysněným jízdním vlastnostem.1 bod
-
Taktéž jsem se v listopadu rozhodoval: nová Fabia či Rapid skladovka. Nakonec padla volba na Rapid SB ve výbavě Ambition +, 1.0 tsi 70kW. Nové, se zárukou 5 let u autorizovaného prodejce za 269.900,-- Kč (se slevou 81 tis. oproti ceníku, byl to poslední kus, který měli). Fabia ve stejné výbavě dražší, a ne o málo. Za tuto cenu se domnívám, že šlo o povedený kup.1 bod
-
To ten člověk nepochopí. Operuje s pojmy "v Topu", "Oktávie" a až přijde Leon, tak přece bude paráda. Neradno se vzrušovat.1 bod
-
Ten volant je opravdu hnus. Si vzpomínám ještě na dobu Felicie, kdy byl ve vyšších verzích 4 ramený volat zdůrazňován jako něco luxusního, no a teď je to přesně naopak :)1 bod
-
Clint napsal: Jo to je dobrej nápad jezdit bez chladiče Příteli, zkus si nejdřív přečíst na co reaguješ než začneš z jiných dělat blbce. Mohlo by se stát, že ho uděláš sám ze sebe. Up, už je pozdě.1 bod
-
Viděli jste už ceny nového Golfu 8?? https://www.autorevue.cz/novy-volkswagen-golf-8-cena-v-cr-vybava-motory-srovnani-s-predchudcem Oktávie má velký problém se stávající cenovou politikou, když Golfa skoro v Topu koupím za cenu OIV Style:(. https://www.autorevue.cz/skoda-octavia-iv-2020-cena-v-cr-zavadeci-vybava-motory-technicka-data1 bod
-
Já takový problém nemám. Octavia nemá pro Full LED světlomety dynamickou nivelaci, takže pohupování auta by na světla nemělo mít vliv. Nivelace se provede pouze po nastartování vozidla a pak už to drží stejné nastavení až do dalšího startování. Za mne je to špatně a vidím to na problém elektroniky.1 bod
-
Dobíjej klidně svářečkou, nám to může být u prdele. Jen nezávidím tomu, kdo si z toho vezme příklad.1 bod
-
Přesně, v reálu jsem to auto několikrát viděl tady u nás v Rusku na kamionech a nebylo to až tak špatné.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ahoj, chtěl bych se s vámi podělit o vlastní rozsáhlou zkušenost s dlouhým startováním mé O3 scout :-) postupně jsem vyzkoušel vše co jste zde psali a bez výsledků... Po půl roce, kdy mě mé auto málem nechalo na horách(dva dny stání a před odjezdem nez. topení) jsem řešil výměnu baterky a s tím jsem začal pročítat jinou kapitolu zde na fóru. Celý problém je zakopaný v tzv. Inteligentním dobíjení, někde zde na fóru dost řešené téma. Ve zkratce to funguje tak, že v rámci sniž. emisí auto dobíjí pouze za určitých podmínek, jinak sosá neustále baterii a někdy i po mega dlouhé trase můžete dojet domů s baterkou na 30% :-D Řešení je vskutku jednoduché, na baterku je u - pólu konektor, přes který auto baterku měří, pokud jej odpojíte, dojde k deaktivaci start stop nesmyslu, ale to hlavní je, že altík začne konstantně dobíjet. Vím, že spousta z vás bude mít odpor k odpojení konektoru, ale opravdu doporučuji vyzkoušet před investicí do vstřiků, EGRu, baterek a výjezdů do ŠA. Vše jsem popsal velmi ve zkratce, pokud dohledám ono téma, doplním odkaz.1 bod
-
@Ondro TSI Rozpojením malého konektoru u "-" pólu baterie se vyřadí sonda proudu, která posílá údaje o proudu, napětí a teplotě akumulátoru do řídící jednotky. Řídící jednotka se tak přepne z režimu "inteligentního" nabíjení baterie na max. 80% na "konvenční" nabíjení, kdy bude baterie nabíjet na 100%, což mj. požadují všichni výrobci baterií. Současně dojde k vypnutí Start/Stop, pokud je jím auto vybaveno. Baterie bude mít maximální výdrž, spolehlivě udrží napětí a nebude docházet k jejímu ničení sulfatací. Svoji baterii monitoruji dálkově přes síť SigFox (V: 1274 = 12,74 V): Jde o gelovou baterii Exide ES900, Ford Mondeo, která má cca 13 V při plném nabití.1 bod
-
První (novodobá) Octavia měla otvírání na palubní desce nad rádiem nebo u ruční brzdy: První Fabia měla (v závislosti na výbavě) otvírání u řidiče vedle sedačky (spolu s kufrem): A první (novodobý) Superb to měl také (na dveřích): 2. generace už to myslím neměli a vrací se to až s Superbem iV a novou O IV. Ano, toto je maličkost a nic to nemění. No na druhou stranu to pak vyvolává otázku, když toto špatně, co je špatně dál? Viz třeba ty rozdílné dojezdy, čemu pak věřit?1 bod
-
To, že to je první škoda s víčkem nádrže otevoratelnym zevnitř je kec a lež novinaře jen proto, aby vydělal na prohlížení videa a ví o tom prd. Mé 1. Auto byla f1 R. V. 2001 1.4. MPi a taky jsem otevíral víčko nádrže tlačítkem tak samo jako v superbu. To jako nebyla škoda? Ten chlap ve videu v té době už kačenky netahal. Měl by to vědět, když takhle dokáže lhát.1 bod
-
1 bod
-
0 bodů
-
Jen malý postřeh. Kamarád má druhým rokem Peugeto 2008 1.2 Puretech 61kw - motor jede o třídu lépe, než 1.0 MPI, nic nevrže, interiér to ani nestojí porovnávat. Dle mého, kdo dnes chce Fábii 3 1.0 MPI, udělá dobře nejen sobě ale i celé rodině, když přejde ke konkurenci. Co mě překvapilo je jak 1.2PT jak deklasuje i mou bývalou Fa2 HTP51kw. Nevím jak, ale francouzům se povedlo udělat daleko lepší malý tříválec bez turba než celému koncernu za posledních 15 let :-) Jinak soused o pár domků mě nechal projet v novém Cliu 0,9Tce a nic nevrže, tichounký vůz, tak nevím no :-)-1 bodů
-
-1 bodů