Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 08/12/20 ve všech sekcích

  1. VYŘEŠENO Přijímací technik byl mladý kluk, který přiznal chybu, několikrát se omluvil. U auta mi ukázali, že olej vypouštějí, naplnili 504.00 a já doplatil cca 900kč. Na počkání, takže nakonec to snad dobře dopadlo. Olej jsem nakonec vzal od nich Shell 0w30 LL.
    5 bodů
  2. recenze od Vaculíka ze SM S novou Octavií Combi 2.0 TDI 110 kW DSG jsem strávil 1200 kilometrů po českých cestách. Většinou s koly na zadním nosiči a klimatizací. Posledních sto kilometrů byla drsná jízda při testování brzd a podvozku v křivoklátských lesích. Spotřeba se přesto udržela na 4,9 l/100 km, přičemž po zavedení On Board Fuel Consumption Monitoring (každé auto na sebe musí umět prásknout svojí spotřebu za celou životnost, aby se případně dalo dodanit, když bude vypouštět víc emisí CO2 než se slíbilo při homologaci) značně klesla nepřesnost palubního počítače a víc než pět litrů to tak nyní není. Kdo bude jezdit plynule, úsporně a bez kol, nemůže mít vyšší spotřebu než 4,5 l/100 km. To auto má naprosto fascinující aerodynamiku. Plachtí ještě líp než superb, a to jsem jezdil Combi. Limuzíny budou ještě lepší. Je to opravdu neskutečné, kolik kilometrů člověk najezdí s motorem na volnoběh. Svůj vliv jistě mají i tyto plochá litá kola, která se lidem moc nelíbí, ale na dálnici nevíří vzduch. Dále má nádhernou směrovou stabilitu. Jede po dálnici rovně jak mercedes W124. Tlumiče DCC zcela povolí a nechají jej ladně houpat nahorů dolů, což byl vždy znak opravdového bouráku. Obrovským kladem dnešních škodovek je zcela přesné řízení, v němž kupodivu není cítit gyroskopický moment zvětšených kol (dříve 225/40 R18, dnes vždy o profilové číslo více - v tomto rozměru tak 225/45 R18), řízení je zcela sametové, jemné, citlivé na každý milimetr pohybu. Na dálnici prostě dokonalý relax, zvlášť když velmi zatočili s asi největší nectností hranatého předchůdce - aerodynamickým hlukem. Nepřidám se k hejtingu jízdních vlastností. Ano, testovaný vůz na nerovném povrchu odskakoval a nechoval se pěkně. Kombinoval totiž hned dvě nešťastné věci - DCC pro vlečenou zadní nápravu a velký tlak v pneumatikách. Kombinace elektronicky proměnných tlumičů a vlečené zadní nápravy byla možná už u předchůdce, v praxi na ní nenarazíte. Celé elektronické tlumiče za 25 000 Kč jsou v octavii velmi vzácný příplatek, obvyklý kdyžtak u nejdražších variant RS, co vzadu mají samozřejmě víceprvek. Tlumiče DCC totiž při klidné jízdě povolí. Když pak jedno kolo projede dírou, přenese se to přes zkrutnou příčku i na kolo druhé a povolený tlumič nestihne zareagovat. Takže kvůli díře na vnitřní straně zatáčky odskočí i kolo vnější, takže celý zadek. To je technická danost, nelze s tím nic dělat a krásně mi to potvrdil třeba nedávný test Renaultu Talisman na 19" kolech - ten má taky vzadu vlečku a ze superklidné a nádherně ovladatelné laguny 4 Control se vinou elektronických tlumičů změnil v divně drkotající rosolovité auto. Samozřejmě že na rovných franocuzských dálnicích je to paráda - talisman i octavia. Doporučuji DCC nebrat a naopak zvolit sportovní podvozek. Samostatně je za 3500 Kč, velmi zajímavý je ale Sportovní paket Plus. Za 15 000 Kč vám ke sportovnímu podvozku přidá progresivní strmější řízení, sportovní sedačky, tříramennýá volant, černý strop a řadu další estetiky. Zavání sabotáží, že žádná z novinářských škodovek jej nemá. Prý dostali befel prezentovat se jako komfortní, nikoliv jako sportovní značka. Takže například když už budete trvat na těch tlumičích DCC (na dálnici houpou fakt krásně), tak je ve škodovce nemůžete mít s tím strmějším řízením - to umí jen Seat Leon. Kombinaci DCC a progresivního řízení přinese až RS. No a aby ta (v praxi vzácná, ale u novinářských aut dominující) kombinace vlečené zadní nápravy a DCC byla úplně tragická, je kvůli emisím CO2 nyní předepsaný tlak v pneumatikách minimálně 2,5 baru. Když navíc někdo novinářský kus nafoukal na hodnoty pro plnou zátěž (2,8 baru), tak je z toho po chvíli ostré jízdy 3,1. A takové kolo nezůstane na silnici, ani kdyby ty tlumiče byly třeba Nitron a opřené do fakt tuhé karosérie, kterou žádný kombík ani liftback z principu mít nemůže. Upustil jsem si to na 2,3 vpředu a 2,4 vzadu, nastavil to jako referenční tlak a auto samozřejmě úplně jiné. Ale netvrdím, že dobré - na ztráty přilnavosti kol odhazovaných tuhou vlečkou velmi citlivě reaguje ESP a zatím u každé starší škodovky platilo, že když řídim dobře, tak nezasahuje, tak tady mi za to v zatáčkách zbytečně zasahovalo. Každý, koho nová octavia zajímá, nechť si počká na příští technický speciál Světa motorů - vyjde 21.9. V něm přinesu mnoho konkrétních rad pro specifikaci auta, ale třeba i jak si zjednodušit život s tím novým audiosystémem. Chtěl bych o škodovkách umět psát tak přínosně a jejich příznivcům přinášet tak hodnotné informace, jako to umí Aleš Matušek na RNews.cz o renaultech. Ta značka si to zaslouží, ty auta jsou dobrá a kritika, z níž si má fabrika něco vzít (například že poslat nedodělaný auta dealerům, pak jim zakázat je prodat a nutit je to opravovat v nesmylsných normočasech, byla prostě pasárna, na tom trvám a ve Světě motorů to napíšu v celé nahotě) musí být objektivní a technicky podložená. Ne typu, že první pes štěkne a ostatní se přidají ani si nekoupí u benzínky za stokorunu tlakoměr.
    3 body
  3. Po vychytání drobných dětských nemocí jezdím v pohodě. Občas mi vypadne HF (klasický), ale to přisuzuju telefonu, kterej je už na hranici smrti. Jinak dlouhodobě jezdím za 5,2, přičemž často jezdím ne úplně podle předpisů, většinou dálnice. Když jedu vyhlídkovou jízdu, jsem schopen jet do 4,5.
    2 body
  4. To bocni zrcatko (zatmavene) je nesvar se kterym prisel Arteon a naprosto sem to nechapal a nechapu to stale.. Korunka ke korunce..
    2 body
  5. Pamatuji dobu, kdy infolinka Škodovky začínala. V té době komunikace zákazníka s infolinkou byla rychlá, i odbornější dotazy řešili, když né hned, tak celkem rychle a a ochota tehdejších operátorů byla lepší . Dnes tam asi sedí jen Ti předávači dotazů. Škodovka se pravděpodobně postupem doby "poučila", třeba i tím jak píše ben06, že lidé si dnes nejsou schopni přečíst ani ten návod k obsluze a věřím, že hodně dotazují naprosté "pytlovinky" a zahlcují operátory . Na druhou stranu uznávám, že je to nastavené na tzv. dnešní. dobu a asi nesrovnatelně vyšší kvantum dotazů a požadavků zákazníků. Na druhou stranu, na co by pak ta infolinka měla mít smysl, když si máme raději všechno zjistit v servisu? To pak má jen smysl jako marketing, koukejte jak jsme světová automobilka, máme nepřetržitou "infolinku", kdo to dneska má, že! PS: A taky pamatuji dobu, kdy jsem měl určitý problém s výfukovým potrubím na mé tehdejší Fabii a tehdejší můj domovský autorizák se k tomu moc neměl. Na infolinku jsem jim popsal ten problém i se zaslanými fotkami a tehdy mě infolinka neodkázala na servis. Rovnou mi napsali, že to sami "zkonzultovali" s tím servisem a dle zaslaných foto a mého popisu jim ze Škodovky nakázali aby se servis se mnou sám spojil a věc vyřešil. Za pár hodin po této emailové korespondenci se mi servis sám ozval a kdy prý mohu přijet. Tak tehdy to šlo, proč dnes už ne, obzvlášť, když u Lubouna s tou záměnou oleje asi není o čem diskutovat. Prostě, i když se možná servis spletl jen na té faktuře, tak v rámci předejití možného budoucího problému s filtrem OPF někdo kompetentní ze Škodovky přikáže servisu raději na jeho náklady ten olej vyměnit. A taky třeba jen pro prostou nápravu reputace Škodovky, která má odborný personál servisu na takovéto vysoké úrovni. Ale doba je již bohužel asi úplně jiná............
    2 body
  6. Měl jsem teď tři dny na test motorizaci 1.5 TSI v automatu, tak mohu napsat nějaké shrnutí a porovnání se silnější litrovou verzí v manuálu. Jednapětku v automatu jsem již měl při předváděčce, ale tam lze tězko udělat nějaký hlubší závěr. Pro ty, kteří chtějí vědět hned verdikt - ten motor se do Scaly hodí a jsem rád, že mám auto objednané právě s ním. A neskákal S přítelkyní jsme si udělali výlet do Krušných hor, takže se projelo město (Praha), mimoměsto, dálnice i horské serpentiny. Takže všehochuť, 2 lidi v autě a lehce naložený kufr. Za mě je super ochota zrychlovat, předjíždení do kopce nedělá Scale problémy a zrychluje velmi ochotně (situace - Němec se plazí místo 90ky sedmdesát a ve dvoupruhovém stoupání nepochopitelně zrychlí na 90, takže Scala velmi rychle na 110 a šup před něj). V tomto případě (a obecně když víc přitlačíte na plyn) tam z D6 hodila Scala D4 a auto velmi slušně zrychlovalo. Jelikož měla Scala volbu režimů, většina trasy byla absolvována v Dčku (Normal) a sem tam jsem zkusil i Eco a Sport. ECO - dáte nohu z plynu a hned to řadí N, což při určité situaci může přijít vhod - nebrzdíte motorem. Otázka je, jestli to neustálé vyřazování (v praxi je velmi jemné a neucítíte ho) nezatěžuje spojku. Na můj vkus to má ale línější rozjezdy. Dodatek k ECU - zkoušel jsem dnes ve městě - ranní hustá doprava přes celou Prahu, líně jedoucí vozidla. Vypnut tedy Start-Stop a jízda v ECU. Fungovalo to dobře, na rovinkách dojíždění aut na neutral cajk. Zkoušeno v autě bez adapt. tempomatu a spotřeba 6l/100 km na městkou jízdu mi přišla OK. D (Normal) - AP řadí velmi rozumně, jsou ale sitauce, kdy si ale pádlem pod volantem podřadím o stupeň níže a motor je živější. AP v té situaci podřadí až když více šlápnete na plyn/nebo začnou rychleji klesat otáčky k tisícovce. Za mě s pádlama pro věšinu situací super volba. AP pak ve spojení s adaptivním tempomatem bude super volba na dalnice/popojížďky ve městě. Brždění motorem - pokud opakovaně víc šaháte na brzdy (táhlé klesání), motor to pozná a podřazuje si. Sport - do horských silniček super režim, výjezdy ze zatáček jsou zábavnější. Nicméně stalo se mi, že při sjezdu pod kopem do ostré zatáčky (bržděno motorem i brzdama) zůstala zařazena dost dlouho dvojka a motor "řval" - já bych už tam šoupnul vyšší stupeň, což jsem pak taky manuálně udělal. Přikládám i dva screeny se spotřebou. První cesta tam (= víc do kopců a víc zkoušení co ten motor umí): druhá cesta zpět, již trošku klidnější. Za mě spotřeba velmi slušná, kdo jezdí rovinnaté okresky 90kou, bude bez problému někde mezi 4-5 litry. Výhody oproti 1.0 TSI 85kW - jistota v předjíždění, kultivovanost na volnoběh/nižší otáčky, zábavnost a ve výsledku myslím i podobná spotřeba.
    1 bod
  7. při výrobě kotoučů a destiček je s tímto tak nějak počítáno a věř mi, že jak kotouče tak i destičky jsou dimenzovány na daleko větší zahřátí, které ty ani s bržděním nemáš šanci dosáhnout, a jejím opětovné schlazení atd.. Teď si jenom vezmi to, že by jsi sjel kopec 9 km s ustavičným bržděním a dole začalo pořádně pršet, tak se ti na destičky a kotouče tak nebo tak dostane voda. prostě neřešit, tím se nemohlo vůbec nic stát. Zvlněné kotouče apod... to se stane u nekvalitních kotoučů a nebo kotoučů v dávných dobách, dnes jsou při výrobě kladeny daleko větší nároky na proces výroby, testy a hlavně jejich funkčnost.
    1 bod
  8. Ahoj, kupoval jsem na Vanoce, na doma spokojenost. Pravdepodobne stejny jako ma skoda https://kavovary-cajovary-espressa.heureka.cz/delonghi-ec-685-m/# K tomu mlynek https://kavomlynky.heureka.cz/delonghi-kg-89/#
    1 bod
  9. Kratce: 1. hrana - palubka: 202cm 2. hrana - celni okno: 251cm 3. hrana - celni okno uhlopricne: 266cm
    1 bod
  10. Co se týká automatického vytvoření hotspotu v autě při připojení s Bluetooth, je na to teď u Androida přes Google Play velmi jednoduchá aplikace, která neumí nic jiného, ale zase to umí na 100%. Nastoupím, nastartuju, telefon se spojí s infotainmentem přes Bluetooth a za pár vteřin vytvoří hotspot a infotainment přes něj bere data. Po odpojení Bluetooth se zase hotspot automaticky vypne. Aplikace Carspot
    1 bod
  11. Těším se na reálné fotky, budu objednávat úplně to stejné, ale až tak ke konci roku, v bílé, sportpaket a tyhle kola se mi jeví jako nejhezčí:-)
    1 bod
  12. už jsem ho objednal pro liftback v bílé barvě Vega Aero. Podle mě to bude hezký.
    1 bod
  13. Tak se snad u Android Auto blýská na lepší časy: https://www.svetandroida.cz/android-auto-navigace-tretich-stran-oznameni/
    1 bod
  14. Nefungujici zvuk update: Rano me jeste napadlo zkontrolovat pojistku hudebniho zesilovace. Vyndam, zandam, v poradku. Nastartuju, objevi se hlasitostni stupnice a audio jede. Faaakt by me zajimalo kde byl problem...
    1 bod
  15. Predstavujeme si to tak ako by to malo fungovat. Na mna tiez zamestnavatel kladie kvalitativne poziadavky a ak nesplnim, vyrazi so mnou dvere. Preco by ta kvalita nemala byt aj pre nas zakaznikov dostupna. CO na tom je komplikovane mat databazu a zaskolit ludi na infolinke s tym pracovat. Fakt mi niekedy pride, ze este ja mam byt ustretovy voci nim, lebo nebodaj chcem to od nich za co som zaplatil pri kupe auta. A teraz nemyslim, ze byt drzi pri jednani, len sa proste slusne domoct toho bez opakovanych pokusov na co mam narok. A nie odkazovat ma na dalsieho cloveka, servis, atd.
    1 bod
  16. Si to představujete moc jednoduše .. ale ono to tak ve skutečnosti není. ŠA moc dobře ví proč lidé na infolince k takovým údajům nemají přístup a proč tě s takovým už technickým dotazem odkazují na servisního partnera. Ta infolika samozřejmě smysl má - co nejdříve odbavit 95% požadavků tak, že... mi to pasuje na definovaný případ a mám k tomu od kompetentní osoby validní odpověď kterou pošlu a pokud nemám přesměruji na zákaznickou linku. V 99% tohle prostě stačí. Ten zbytek musím pak nějak vyřešit, Jelikož ŠA koncové zákazníky nemá jako "zákaznická linka" funguje síť partnerů.
    1 bod
  17. Podla VINka to musi mat clovek na druhej strane vylustrovane za 5min. Ak robi na info linke, minimalne auto od bicykla rozlisi a na zaklade poskytnuteho VIN a predpokladam aj ich databazy, co mi bezny nemame, by mal vediet dat fundovanu odpoved. Ak nie, tak on by to mal zistit a referovat zakaznikovi a nie odkazovat zakaznika, nech si to overuje v servise. Potom ta infolinka straca akykolvek zmysel, ked pri dotaze odkazu vzdy na niekoho ineho. Jedine ak na statistiky zamestnanosti.
    1 bod
  18. Tak koncern má ve strategii trochu zvláštní postupy, protože místo, aby nabízel "pohodlný přechod" mezi konvenčními motory a "čistými" elektromotory, na hybridy a mild-hybridy se defacto vykašlal, případně je uvádí o dost později, než ostatní verze. Trochu tuhle logiku, hlavně z pohledu plnění emisních limitů, nechápu. Plusem je, že alespoň stále nabízejí alternativní paliva jako CNG, ale absence mild-hybridu nebo hybridu mě mrzí. Já bych mu dal určitě šanci, resp. bych si jej určitě u nového auta vybral. @Kuolematon 80000,- navýšení oproti tradiční manuální TSI jednotce je v pohodě, srovnej to s navýšením ceny u jiných motorů mezi MAN a DSG a minimálně těch 60k - 70k tam rozdíl bude vždy, takže by člověk za DSG připlácel tak jako tak.
    1 bod
  19. Pokud nešla od brzd při mytí pára, tak bych se nějakých deformací kvůli rychlejšímu ochlazení nebál.
    1 bod
  20. Moc hezky to pan Vaculík napsal. Jen jeden podotek. Sport plus je k dispozici teprve pár týdnů, takže je logické, že v žádném autě ještě není. Takže určitě ne sabotáž. :-) Jestli si jako další služebák vezmu OIV (a na 90 % vezmu), tak tento paket nebude chybět.
    1 bod
  21. To spôsobil orezávací nôž pri nepozornom odstraňovaní starého lepidla resp prerezanie laku až na kov alebo rezacie lanko.
    1 bod
  22. Tati, nevis, kde je ta vec na skrabani brambor? Nevim... asi sla nakoupit...
    1 bod
  23. Každý z nás to vidí jinak. Mě se ten předek rozhodně líbí víc než ten co má O IV. U ní je z mého pohledu pěkný pouze u verze RS.
    1 bod
  24. Nemůžu to najít v tolika informacích - prosím o kódování senzoru pro automatické zapnutí a vypnutí světel. Děkuji. Nakonec jsem našel (věděl jsem, že to tu někde je) od samotného ferda25: “Poloha Auto se aktivuje: jednotka na adrese 09 -> dlouhé kódování -> v bytu 7 zaškrtnu bit 5 a dám nakódovat”. ??
    1 bod
  25. 1 bod
  26. Ahojte, podobný problém som zaregistroval aj na svojej Rapidke, ale dlhodobým analyzovaním som prišiel na to, že keď sa prečisťuje filter pevných častíc, tak aj otáčky sú zvýšené (na volnobehu okolo 1000) a vtedy moja Rapidka na 4. a 5. rýchlostnom stupni cuká (pri 75 - 85 km rýchlosti). Pri vyšších otáčkach to už prestane. V servise mi tiež potvrdili, že keď sú zvýšené otáčky, tak vypaľuje ten filter. Keď nič nevypaľuje, tak moja Rapidka ide plynulo od nízkych otáčok a pri všetkých rýchlostných stupňoch. Pri vypaľovaní cítiť aj taký zvláštny zápach akokeby pripálená guma.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...