Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. stanmar

    stanmar

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      11

    • Počet příspěvků

      8 645


  2. xtrack

    xtrack

    Uživatel


    • Body

      6

    • Počet příspěvků

      1 189


  3. sk0d@

    sk0d@

    Uživatel


    • Body

      5

    • Počet příspěvků

      2 243


  4. Boleslavák

    Boleslavák

    Uživatel


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      2 139


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 30.1.2021 ve všech sekcích

  1. Moje zkušenost ze systémem start stop je následující. Měl jsem odpojený konektor na baterce na Octavii RS ( 2018 ) nyní to mám odpojené na Polu GTI ( 2019 ) a tátovi jsem to odpojil na Fabii ( 2016 ) vše funguje, tak jak má a hlavní je, že baterky drží běžně 12,6V. Dříve většinou 12,2 -3V ale výhoda je, že baterky nejsou dobíjený cyklicky, ale klasicky pozvolna. Pokuď je start stop zapnutý, tak vůz jede pouze na baterii (menší emise ), když napětí klesne pod cca 12,2V tak alternátor začně prát do baterie velké množství proudu, aby byla co nejrychleji dobyta, ale stejně ji nedobije do plna, ale pouze jenom do 80% a baterie dostává hodně zabrat.
    3 body
  2. Potom je to otazka na spravcu fora, ci nie je na case zaviest moznost neustaleho zobrazenia prveho prispevku temy. To dava moznost, aby tam boli zhrnute potrebne informacie, a je hned vidiet aj pripadny update (nove zistenia, nove linky). Kazdy navstevnik temy tento prispevok vidi, bez ohladu na to, v ktorej strane je. Samozrejme sa pri takom niecom vyzaduje disciplina tvorcov temy, ale inde to vidim fungovat bez problemov. Toto vidim ako jediny mozny sposob znizit toto neustale riesenie tem dokola. NETVRDIM ZE TO UPLNE VYMIZNE, BOHUZIAL.
    2 body
  3. Poznámka k záruce na baterie mě pobavila. Mně změřili na 1. garančce baterii a konstatovali, že je na hranici pro výměnu. To že je tam 1/2 roku nikoho nezajímalo, prý je prostě opotřebená velkým množstvím S/S (lež, v 99,99% případů ho vypínám ihned po nastartování). Nechal jsem jí tam, odpojil konektor a je jí dobře :D Přestaly výpadky předních senzorů, které se po startování v chladnějším počasí objevovaly pravidelně a mám klid. U manželčina auta jsem to udělal rovnou. Na garančky jezdíme se zapojeným konektorem. Informace z autorizovaných servisů mě nezajímají, po 12 servisech na OIII FL mi můžou tvrdit co chtějí, protože pokaždé udělali nějakou školáckou chybu, takže budu raději používat zdravý rozum, než rady těch "odborníků", které ani nemají ze své hlavy. Pokud by auta nebyly v záruce tak tam ani nepáchnu.
    2 body
  4. Takže si to shrňme. Když máš zapojený konektor, tak se napětí a kapacita baterie baterie někde u minima, ale k poklesu napětí v palubní síti NEMŮŽE dojít. ale když je konektor odpojený, baterie je nabitá na "plnou" kapacitu a dodává maximální napětí, tak MŮŽE dojít k poklesu napětí?? To mě nějak nejde dohronady, naopak se nebojím říci, že je to přesně naopak. Čím více je baterie nabitá, tím větší proud je schopná dodat.
    2 body
  5. No já nevím : 16" na zimních +17" a 18" na letních pneu :
    2 body
  6. To nemyslis vazne, uz sme temu rekuperacie a baterii presli krizom krazom, od merani mnou a inymi uzivatelmi, az po vyvratenie moznosti vypnutia zasahmi do sw. Dokonca moja a este jedna bateria v rodinnom vozovom parku je presnym prikladom ze tu kolujuce tabulky s voltazami su nezmysel. Ked ta nieco zaujima, precitaj si cele temy. Bohuzial ako som pisal vyssie, je to z 90% plevel typu jpp.
    1 bod
  7. A? Stale je to konina, smutne je ze cele forum je zahltene takymi zvastami a ty k tomu len prispievas 🤷
    1 bod
  8. Každého věc, jak se k S/S a odpojenému, nebo neodpojenému konektoru postaví. Chápu lidi, že pokud mají bez problému na nové auto za cca 1 mil. korun, tak určitě nebudou řešit cenu servisu a taky nebudou řešit nějaké odpojování baterie, či její kratší životnost. Na druhou stranu jsou lidi, co horko těžko koupí ojetou Škodovku a tak nějakou tu prodlouženou výdrž baterie, i pomocí odpojení konektoru mohou použít, nebo se o to aspoň zajímat, jako o nějakou alternativu. Holt, každý máme jiné podmínky a možnosti a každý může mít k tomu jiný názor. Nakonec každému jeho auto a jeho peníze a tak ať se každý rozhodne sám za sebe. PS: U mne konektor odpojen již cca 2 roky a to rovnou po koupi nového auta a jezdím stále v pohodě. Občas změřím baterii, stále něco kolem 12.6 V, takže já to mám jasné.
    1 bod
  9. Dokola same hluposti a nezmysly. Ma fascinuje ako neustale viete zivit tuto temu pisanim overenych dristov zo servisov, z krcmy, od suseda co pozna postara, ktoreho bratranec z druheho kolena upratoval v Boleslavi tak ma zarucene info 🤦
    1 bod
  10. K poklesu napětí může dojít i tak, bez ohledu na zapojený/odpojený konektor. Tím, jak je časem baterka utýraná rekuperací, dochází postupně k odpojování komfortních funkcí, aby zbylo napětí v síti pro důležité asistenty - ABS, ESP. Jako první vypadává Blind spot detect a s tím spojený asistent vyparkování a pokračuje to dalšími.
    1 bod
  11. I vnitřní plech dveří. Přišly tam 2 vrstvy (1. Proti rezonaci, 2. Na lepší šíření zvuku) - foto nemám. Plus samozřejmě byl vytlumeny i plastový tapec. Takže celkem 4 vrstvy. Samozřejmě, že jsou pak dveře celkem těžké.
    1 bod
  12. Tak aby to nejak vypadalo tam to neni jen o stropnici, ale vsech plastech sloupku, madel, svetylek atd...
    1 bod
  13. Pro ostatní, kdož by měli co dočinění z uživatelem Beefeater. Popíšu zde dosti neseriozní přístup uživatele beefeater. Po konverzaci, viz výše, jsme se domluvili, že mu hodiny dovezu do Písku (měl jsem cestu do CB). V den odjezdu proběhla SMS konverzace, že pojedu a jestli tam bude. Odpověď: super. Dojel jsem na místo, žádný zvonek, telefonní číslo oznamovalo, že je nedostupné a na sms doposud neodpověděl. Ještě že jsem mu nic neposla přeš uloženku, jak to původně htěl. Nechápu lidi, kteří se na něčem domluví a pak se na všechno vykvajznou.
    1 bod
  14. Vůbec nic neřeš. Vytáhni ten konektor u baterky a máš to hotový. Dvě mouchy jednou ranou. Vypnutý ten debilní start-stop a taky vypnutý to "inteligentní" dobíjení a baterka bude furt dobitá na 100 %. Já to udělal hned po koupi O3 2.0 tdi (2018) a mám už 40 tisíc km klid. Žádný tragédie, jak píší někteří teoretici, se nekonají a vše je ok.
    1 bod
  15. Začalo mi nějak blbnout startovaní na O3, 2.0tdi - dsg - kessy. Vždy ale jen když je ohřátý motor a ujedu nějakou vzdálenost. Zhasnu motor a pak chci opětovně nastartovat, tak auto jakoby zatočí startérem ale motor nechytne. Většinou stačilo opět stisknout tlačítko na startování a motor chytnuk, ale dnes uz nic. Jedině co pomohlo bylo pohnutí pákou dsg například na D a zpět na P a pak to nastartuje bez problémů. Napadá někoho na co se zaměřit?
    1 bod
  16. Test naftové verze 147 kW ze SM :
    1 bod
  17. ukradli nějaký nářadí z kufru, jinak naštěstí nic vážnýho..
    1 bod
  18. Já doplním flame ohledně spotřeby při jízdě po dálnici mého TDI 140 kW 4x4 DSG. Měl jsem pár jízd, kdy jsem se vracel večer nebo v noci domů přes Německo a jel od dálniční pumpy k dálniční pumpě. Co mi provoz dovolil, jsem jel co nejrychleji, což znamená když to šlo tak k maximálce, většinou něco mezi 190 a 210. Povedlo se mi to celkem jen 3x a tenhle styl jízdy znamenal průměrné rychlosti 124 km/h se spotřebou 10,43 l/100 km, 130 km/h se spotřebou 10,31 l/100 km a 133 km/h se spotřebou 10,11 l/100 km. Úseky 440 - 550 km, vždy tankováno po hrdlo. Při vyšších rychlostech se mi nikdy nedařilo jet tak rychle moc dlouho kvůli provozu a spotřebu ovlivňuje hlavně to, jak moc často jsem musel zrychlovat. V tomhle stylu jízdy jsem zrychloval vždy, když to provoz dovolil způsobem plyn na podlahu. Takže rychlosti 130 - 150 po dálnici pro spotřebě 5,3 nevěřím. Buď spotřeba, nebo rychlost.
    1 bod
  19. Děrované kotouče vypadají hezky, je ale potřeba se smířit s tím, že jsou hlučnější při brzdění a mají tendenci praskat v místě vývrtů. Zkoušel jsem i drážkovaný a to bylo ještě horší. Kdo nezkusil neví :-)
    1 bod
  20. Ten pocit, kdy po ujetí 1200km máte dojezd pořád podstatně větší než kdejaký elektromobil. :-)
    1 bod
  21. Díky za názor, ale v tomhle mám naprosto jasno. FII se mi nelíbí ani z venku, ani zevnitř. Od auta chci nejenom, aby fungovalo, ale taky i trochu to, aby se mi líbilo a měl sem z něj radost.
    1 bod
  22. U příležitosti svého ročního členství ve fóru a téměř dvěma stovkám stažení návodu viz výše, přikládám jeho mírně revidovanou verzi. Potvrzuji, že auto prošlo garanční prohlídkou a vše zůstalo funkční. Ať se daří! VCDS_FABIA_III_část1r1.pdf
    1 bod
  23. To už by snad stačilo. Toto je téma o kódování a ne o užitečnosti či neužitečnosti páček.
    1 bod
  24. 12.11.2016 nastal pre mňa a majiteľov Fabia III deň D... teda aby som to upresnil, ide o prvé zverejnenie dokumentu Kódovanie funkcií Fabia III v1.0 v mojom vyhotovení. vybraní užívatelia už mali prístup k verziám v0.9 a v0.9.1, ktoré boli pracovné. nakoľko som im dôveroval, mohli si prezrieť komplet dovtedy nazbierané a otestované kódy, prípadne som čakal na odozvu.... všetky podstatné informácie o tomto dokumente sú dostupné priamo v pdf súbore. v prípade akýchkoľvek otázok sa na mňa môžte obrátiť, ak budem vedieť, poradím. zbytočné komentáre si nechajte, nejde mi o zárobkovú činnosť, no každý lajk, donate či ďakujem poteší...poprosím bez zbytočných komentárov, nech zachováme tému a diskusiu ohľadom kódovania... alternatívny odkaz na stiahnutie: https://uloz.to/!3JfVkF4TLy8s/vcds-kodovanie-funkcii-fabia-iii-2016-v1-0-wirer-pdf admin: ak to povolí autor prvého príspevku, kľudne to tam hoďte. snáď sa nik nenahnevá VCDS kodovanie funkcii Fabia III 2016 v1.0 wirer.pdf
    1 bod
  25. Podívej se sem najdeš tam informace, budeš potřebovat senzor a dokódovat.
    1 bod
  26. No on návod je všeobecnej pro všechny výbavy a tahle funkce potřebuje Rain-Light senzor....už ho mám objednanej a až bude chuť a čas tak to právě kvůli tomuhle budu měnit....více případně zde
    1 bod
  27. Naprostý souhlas, nedávno jsem ve značkovém servisu řešil nějaký problém, a vedoucí servisu při našem rozhovoru o "rekuperaci a SS" konstatoval, že automaticky ukončují záruku na baterii každému, u koho zjistí v záruce popsané odpojování kontrolního senzoru od baterie. Btw. diagnostika to prý někam ukládá, a znovu připojení před návštěvou servisu asi moc nepomůže. Chápu, že tomu, kdo to má již po záruce o nic asi moc nejde (když tedy pominu výčet dalších možných průserů, které výše dobře shrnul @mastibruch), ale autům v záruce se taková praktika asi moc nevyplatí. Automobilka se prý může legálně poté vyhýbat i možným problémům, které se autu a řidiči přihodí, i např. při nějaké nehodě. Pro zajímavost, mám auto 3.5 roku staré, je to LKčko, tzn. mraky elektrických a elektronických gadgetů a asistentů, z těch energeticky náročných zejména nezávislé topení používám v zimě i létě několikrát denně, v zimě používám v podstatě stále výhřevy sedaček a volantu, předního i zadního skla a rychlovytápění po nastartování (má elektrický příhřev). Používám Start-Stop systém, nijak mě to nevadí (až na nějaké výjimky ho ani dočasně nevypínám), s motorem 1.8 TSi ani obvykle nevím, že se vypnul (při šumu ventilátorů ventilace), a ta nenáviděná rekuperace je také v originálním stavu. Baterie je přesto i po 3.5 letech v docela dobré kondici. Jak je to tedy možné?? Ano četl jsem spoustu pojednání o problematice rekuperace i v odborných časopisech - takže nechci nijak vyvracet to, že se odpojením toho senzoru baterie odstaví SS i rekuperace, ale každý by si měl dobře promyslet další možné důsledky svého jednání, nejde jen o nějaký vzdor ekologického teroru automobilky v honbě za nízkými emisemi.
    0 bodů
  28. Stačí jednoduše odpojit jeden konektor, ale lidi budou vymýšlet složitější způsoby neustále. Jak praví jedno staré dobré české přísloví: "Proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě." :-)
    -1 bodů
  29. Nejdříve si o tom odpojeni konektoru něco zjisti, než začneš ostatní k něčemu takovému navádět! 🤯 >>> Popsaným odpojením systém vozu ztrácí informaci o kapacitě nabití případně stavu baterie. Kromě toho, že důsledkem tohoto zákroku zákazník přichází o komfortní funkce, jakými jsou například nezávislé topení nebo aktualizace softwaru infotainmentu, ovlivňuje tento stav vozu i bezpečnost posádky. Kombinace staré, vybité nebo poškozené baterie a velkého zatížení palubní sítě „spotřebiči“ (klimatizace, dobíjení externích zařízení, využívání infotainmentu, elektronika řízení, asistenční systémy) může vést při případném vyhýbacím manévru vozu za podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami. Přesně jak je popsáno výše, v mém případě mi z ničeho nic PRESTAL FUNGOVAT POSILOVAČ ŘÍZENÍ, opravdu nikomu nepřeji něco takového před zatačkou zažít.
    -1 bodů
  30. Stejnou sprostarnu bych mohl lehce vyplodit i na tvou adresu, tak se mirni ve svych vulgarnich projevech brouku Pytliku... Nevim, na koho jsi to smeroval, ale moje informace pochazela od vedouciho technika - sefa servisu velkeho znackoveho prodejce.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...