Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

Jakou máte napsanou akci u výměny rozvodů? Já mám na reklamačním listě tuhle: TPI 2026741/2. Rozvody měněny v 14000 km, nyní najeto 19000 a začíná to opět znova, o zhoršení akcelerace po namontování podložky (spotřeba stejná) ani nemluvím :(

K tomu jen znění toho TPI:

post-32075-0-96866900-1336571227_thumb.jpost-32075-0-79449600-1336571235_thumb.j

Mimochodem,píše se tam,že se znovu použije původní olej. Tak jak to tedy je?

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vím, že tím nikomu nepomůžu a že tím většinu nase..u, ale- než mít takové starosti a problémy s novým autem, abych se bál, kdy a kde se mi to vyse..e, tak to auto radši prodám a koupím si bud jinej motor, nebo jinou značku... nějaká montáž podložek, soft, kokotinky.. ten motor je prostě blbě navrhlej a škodofka jen testuje čím to zmírní... řehtá to všude a všem, někomu později, někomu dřív.. výměna motoru nepomůže, protože by se musel změnit motor technologicky- jinak řešený rozvody, jiný materiál- rozuměj lowe, lowe.. to se radši budeme tvářit, že s tím ,,jako,,něco děláme a snad to pomůže.. hej, tragedie.. něco podobnýho jsem zažil ve svejch mladejch letech, kdy mi vařila neočekávaně 120tka a já se jen bál, kdy mi v brně v koloně začne vařit.. shit.... skutečně ďábelský motor to Tsi, měli na plakátech pravdu... kéž by si ho čert vzal i s konstruktéry do pekla... když si vzpomenu, jak mi před pul rokem mazali med kolem huby, jak je to super motor s drobnými technologickými vrtochy, tak zaplatpambu že sem do toho nešel.. i moje OHV ze 60, lech, co slouží ve feldě, je spolehlivější než tohle.. 250 tisíc najeto na jeden řetěz.. a tady se mění řetězy po 20t km.. no to je fakt simply klevr...

.

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Řekl bych, že olej byl původní, protože měl stejnou barvu a filtr zůstal taky původní...

U mě také, na doslovný dotaz, co se přesně měnilo, byla odpověď řetěz+napínák.
Ještě jedna maličkost v souvislosti s krytem rozvodů, já mám 03F 109 210 D. Podle ETKY by měl být z výroby 03F 109 210 C, už se o tom tady na foru vedla debata. Mrkněte na to číslo, je na tom krytu zřetelně vidět.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... i moje OHV ze 60, lech, co slouží ve feldě, je spolehlivější než tohle.. 250 tisíc najeto na jeden řetěz.. a tady se mění řetězy po 20t km.. no to je fakt simply klevr...

Zapomeň na původ OHV v 60. letech - ten motor vznikl ve 30. letech a vyrábět se sériově začal v roce 1937 jako pohonná jednotka automobilu Škoda Popular OHV!!! Motor s 3x uloženou klikou se v různých verzích vyráběl až do roku 2003 - když si vezmeš, že to bylo nějakých 67 let, zatímco po TSIčku za 10 let nejspíš neštěkne ani toulavej čokl, je to hezkej kus historie...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pre ten trojložiskový OHV je teda vhodný reklamný slogan "motor prověřený časem", možno nabudúce pri ďalšej servisnej akcii sa ho konečne dočkáme. akurát neviem prečo tam páni konštruktéri dali krátku zdvojenú reťaz z bicykla keď mohli dať na takú krátku vzdialenosť ozubené súkolie :kol-48: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože už ve 30.letech byl dvojřadovej řetěz mnohokrát lacinější než ozubený kola, který bylo navíc potřeba vyrábět s minimální vzájemnou tolerancí - řetězy byla daleko líp zvládnutá technologie. Bohužel, dnešní výrobci "bezúdržbových" ozubených řetězů si z této historie neuměli vzít ani zbla, namísto toho, aby dokázali tyto zkušenosti využít a vyrábět na jejich základě řetězy opravdu s životností rovnou životnosti zbytku agregátu produkují jakési zvratky se spolehlivostí vyvážitelnou produktem mušího zažívání...

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zjistil , že se mě týká také akce podložka. Nicméně servisní prohlídku po dvou letech mam až v srpnu a nevím jestli počkat do této prohlídky nebo to tam odvez hned. Jakej je váš názor počkat nebo hurá do servisu? Dík Jirka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodovka to má teraz trochu pomotané, na miesto vytočenia motora TSI, vytočí vodičov TSI.

Rumík, ak nemáš problémy a na voľnobehu ti nekmitá servo turba, podložku (tá za to vlastne ani nemôže) a hlavne ten sprostý pribrzdený soft nepotrebuješ. Zatiaľ si vychutnávaj "demoverziu" "rodinného turba" TSI. Ten soft vlastne ani nemá vplyv na reťaz ako takú, novým FW (SW) RJ obmedzované prechodové deje sa už vlastne aj tak odohrávajú s napnutou reťazou, je to iba sprostý alibizmus, aby konštruktéri vedeniu mohli povedať, že "s tím neco udělali".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejhorší je, že jsem s tím motorem nikdy neměl problém... Až do zásahů s podložkou atd. Teď se mi dokonce stalo, že jsem jel po ránu a blbec motor si točil studenej moc malý otáčky a občas sebou cuknul, no hrozný... Hrůza! Neměli mi na motor šahat, když běžel se vším původním z výroby na 100% a byl jsem spokojený zákazník ŠKODA Auto a.s. Nyní jsem každopádně zklamaný zákazník, protože s úbytkem výkonu nemůžu vlastně nic udělat. CHIP mi nedovolí záruka a strach... Mam jet do servisu, že mi fabie "nejede"? :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som taktiež nemal do prehliadky žiadny problém, aj tá reťaz sa sporadicky začala ozývať až po zásahu servisu, ten motor s novým FW po štarte vybehne hneď na zvýšené otáčky, kde si pochrochtá tak 2-3 sekundy, ten prejav morora je teraz taký, že mimovoľne kontrolujem, či nie je náhodou zatiahnutá ručná brzda. Môj dojem z prehlidky je, že mi pri nej pokazili motor, to tam "len" nahrali ten sprostý soft a dali kus "U" plechu, zatiaľ čakám či sa to náhodou "neadaptuje" ale po 500 km by už šetky adaptačné hodnoty mali byť OK. Inak po jednej servisnej prehliadke som mal ten istý pocit s niekdajšou HTP, teda deja vu. Škoda, škoda, preškoda. Rozmýšľam nad FI 1,9TDI, bezproblémová motorizácia aktuálne v ponuke koncernu nie je, 1,4MPI 16V mi nikdy svojim prejavom nesadol, teraz je výber TSI alebo CR TDI, je to len väčšie alebo menšie zlo, aj keď zlo vždy zostane zlom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lubikSK: Dobrý postřeh, mám teď stejný (mimo to mi z prohlídky opravdu vrátili auto pokažené, ale o tom jsem tu psal několikrát a budu muset znova, protože zrovna dnes mám emoce trochu rozhořčenějšího rázu po dnešní cestě s mou fabií :kol-25: ). Adaptace může proběhnout jen v mozku, ale já bohužel nejsem senilní děda, takže se bohužel samovolně nenastavím znovu do "polohy" spokojenost.

Pro ty, kteří nyní kupují fabii s 1.2 TSi, je velké štěstí, že neznali motor před jeho úpravou na zadýchanou verzi té původní a nejspíše se jim i jeho projevy zdát "ďábelské" jako v reklamě na octavie s turbomotory. Vetší paleta motorů by byla jistě příjemnější (chápu, že stále větší nároky na emisní normy donutí k vyřazení osvědčených motorů, ale je potřeba více investovat slušné zisky celého koncernu do vývoje více motorizací) při výběru vozu Škoda Fabia. Škodovce chci zůstat věrný, ale rád bych se pro příště zbavil takového trpkého zákusku, jakého jsem se doposud dočkal:

1) Motoru, kterému nyní plně nevěřím a byl mi u něj negativně upraven jeho dynamický projev, kterého jsem si velmi pochvaloval a všem hlavně doporučoval!

2) Neschopného autorizovaného servisu, který mi dokázal během jediné opravy vrátit dvakrát auto v nepořádku a jako vrchol jsem zjistil při pořádném čistění auta, že mi urazili kus barvy na litém kole v oblasti díry pro šroub... Servis je vůbec nejslabší článek a vytváří u mě velmi nepříjemnou reakci, kterou nyní všem v okolí stejně vyprávím (jako dříve pochvaly na motor 1.2 TSi, které z mé strany zanikly) a věřím, že mi brzy zavolají ze zákaznického centra, abych ji mohl sdělit své dojmy.

P.S. Pokaždé když vidím pěknou jedničkou Octavii RS v nabídce na internetu (nebo jen tak na silnici), zesmutním. Měl jsem do ní asi jít místo mé fábie, která si jen hraje na svalnatce :kol-26:

Editováno: , autor: sytic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ešte rozmýšľam o kúpe RJ s pôvodným FW, ak ju niekde objavím, pred prehliadkou vložím podložku a vymením RJ, len tam teraz tuším pre istotu logujú aj km, pre istotu, tak možno by bol nutný "set" budíky a RJ.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zjistil , že se mě týká také akce podložka. Nicméně servisní prohlídku po dvou letech mam až v srpnu a nevím jestli počkat do této prohlídky nebo to tam odvez hned. Jakej je váš názor počkat nebo hurá do servisu? Dík Jirka

Na jednu stranu by byla škoda tam jet když nemáš žádné potíže a vlastně se dobrovolně připravit o trochu těch sympatických vlastností motoru, na druhou stranu bych tam raději jel a nechal udělat dílenskou akci s instalací podložky pod turbo, jinak hrozí, že se ti někde po cestě (nejlépe třeba na dovolenou), stane to co mně a celou cestu strávíš se svítící kontrolkou EPC, hláškou "Porucha motoru! Do servisu" a s nouzovým režimem motoru, kdy nepojedeš víc než 80 km/h a akcelerace nebude žádná... Takže možná raději vyměnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samurai má pravdu, ale na druhou stranu aspoň v mém případě kontrolka EPC a hláška na MAXIDOTU zhasla po vypnutí motoru a chvilce čekání... Je pravda, že se to stalo (jak jsem taky psal vícekrát) po půl kilometru s podložkou, asi bych byl vůl, ale počkal bych do servisní prohlídky, protože i v tu dobu má i podle instrukcí proběhnout instalace podložky. Pokud nedostaneš dopis od škodovky (jak tvrdí oficiálně, že probíhají svolávačky), nemusíš tam jet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak uz aj ty lubikSK :huh: Este pred polrokom ? si to mal v poho, ked sme si tu niekde o par stran s5 pisali..a kedze sa ti to nie samo..tak ti to v servise doppiiipp. <_< No jo..stale som rad , ako to tu tak citam o TSI motoroch, ze som si zobral radsej SX4...8000 km a no problemo ;) Ako vidim..a pri mojom stasti, by som si asi so Skoda servisom uz tykal :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no u SX4 objem (kufra) nenahradíš ani turbom. Ja som to mal v poriadku ešte pred dvomi týždňami, kým som sa nestal obeťou podložkovej akcie. Teraz bol som v servise, chcel som kontakt, kde sa môžem sťažovať na nový FW RJ, narazil som tam náhodou na zástupcu ŠA SK, tak som sa posťažoval na nový FW, na čo priznal jeden prípad nespokojného majiteľa TSI v Košiciach. Vraj mám prísť o dva týždne, keď najazdím aspoň 300km, potom s tým niečo urobia (asi dúfa, že si zvyknem).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapomeň na původ OHV v 60. letech - ten motor vznikl ve 30. letech a vyrábět se sériově začal v roce 1937 jako pohonná jednotka automobilu Škoda Popular OHV!!! Motor s 3x uloženou klikou se v různých verzích vyráběl až do roku 2003 - když si vezmeš, že to bylo nějakých 67 let, zatímco po TSIčku za 10 let nejspíš neštěkne ani toulavej čokl, je to hezkej kus historie...

Ono má původ ve30tých letech koncepčně,ale jinak je to jinak. Zachovali systém pohonu rozvodů, litinovou hlavu atd.,toť vše. Blok, hlava a ostatní nemá s původním nic společného.

A room není moje první škuda...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samurai má pravdu, ale na druhou stranu aspoň v mém případě kontrolka EPC a hláška na MAXIDOTU zhasla po vypnutí motoru a chvilce čekání... Je pravda, že se to stalo (jak jsem taky psal vícekrát) po půl kilometru s podložkou, asi bych byl vůl, ale počkal bych do servisní prohlídky, protože i v tu dobu má i podle instrukcí proběhnout instalace podložky. Pokud nedostaneš dopis od škodovky (jak tvrdí oficiálně, že probíhají svolávačky), nemusíš tam jet...

njn,to jsem také poprpvé "resetoval" vypnutím motoru,ale po několika takovýchto restartech to jaksi už nechtělo zmizet - viz zde: http://forum.skodaho...ost__p__1587066

Jinak já nepociťuji po montáži té podložky sebemenší rozdíl a to mám tu 63 kW,na kterou si všichni stěžují. Navíc,mě přijde,že ta "moje" podložka má tloušťku jen 1 mm (není to teda změřeno šuplerou - tu jaksi nemám),na rozdíl od ostatních,co píší,že mají 2 mm - viz zde: http://forum.skodaho...ost__p__1588235

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Schvílně jsem se díval a také se mě zdá že mám posložku 1mm ale také nemám šupleru. Nevím jak to jezdí bez podložky, protože jsem to jako nové už koupil ale nezdá se mě že by to nějak špatně jelo. Jede to mnohem lépe než 1.4 63Kw s kterou jsem moc spokojený nebyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono má původ ve30tých letech koncepčně,ale jinak je to jinak. Zachovali systém pohonu rozvodů, litinovou hlavu atd.,toť vše. Blok, hlava a ostatní nemá s původním nic společného.

A room není moje první škuda...

Zase vedle... Litinovou 5kanálovou hlavu měla naposledy šáde, už "stopětatřicítky" (a "stošestatřicítky" jakbysmet) Rapidy měly motor s hlavou hliníkovou, 8kanálovou. Tu samou palici měl pak i favorit a zbytek "empéíček" až po fábuli.... Samozřejmě že ten motor se celých 67 let nevyráběl úplně stejný, byl několikrát "rekonstruován" - měnilo se vrtání, rozteče válců i zdvih (a tí samozřejmě i zdvihový objem), umístění rozdělovače ze středu vačkového hřídele se přesunulo na jeho konec, v půlce 70. let s náběhem výroby typu Š105/120 se objevila plnoprůtoková filtrace oleje atd. Pořád to ale byl motor s rozvodem OHV poháněným 2řadovým válečkovým řetězem a klikovým hřídelem uloženým ve 3 ložiskách - říká se tomu KONCEPCE MOTORU a ta zůstala celých těch 67 let jeho výroby a prodeje stejná... Proto se říká, že tenhle motor panatuje ještě starýho čalouníka Ádu - protože ho skutečně KONCEPČNĚ pamatuje...
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

njn,to jsem také poprpvé "resetoval" vypnutím motoru,ale po několika takovýchto restartech to jaksi už nechtělo zmizet - viz zde: http://forum.skodaho...ost__p__1587066

Jinak já nepociťuji po montáži té podložky sebemenší rozdíl a to mám tu 63 kW,na kterou si všichni stěžují. Navíc,mě přijde,že ta "moje" podložka má tloušťku jen 1 mm (není to teda změřeno šuplerou - tu jaksi nemám),na rozdíl od ostatních,co píší,že mají 2 mm - viz zde: http://forum.skodaho...ost__p__1588235

Tak mě už taky svítila kontrolka EPC porucha motoru do servisu.Vypnutí motoru pomohlo a za týden zase , ale to už trvalo déle než to zmizelo.Inhned náštěva v servisu.Tenkrát mě měnili spínač na spojce následně rozvody na mé přání a přehráli udajně soft.Nicméně podložka asi v té době se ještě nedávala.Ohledně toho softu si nejsem jist jestli to jen servis neplácnul abych byl klidnější , protože se mě i nadále zobrazuje rychlost tempomatu na maxidotu.Dokonce mě předávající technik servisu řek , že to plastové víčko při výměně rozvodu neměnili protože tam už z výroby bylo to správné vybrané .Takže vlastně ani nemám jistotu jestli to vyměnili nebo ne.Každopádně od té doby byl klid a je do dnes.Pravda je asi ta , že pokud bych nechodil na zdejší forum tak bych asi tolik nechledal problémy zde popsané.Mám jen obavy aby se to nesesipalo po záruce a už to budu plati sám.Při dotazu jestli mě platí záruka dva roky na vyměněné rozvody technik řekl ne záruka končí se zárukou vozu.To mě přišlo taky divné když se všude chlubí záruka dva roky na díl.Je to prý pouze když bych tu opravu platil já , ale opravu zaplatila škodovka.Záruka končí v srpnu a pokud bych už nejezdil servisovat do autorizovaného servisu tak mě nikdo podložku a soft nevymění.Takže je to asi jen alibistyckej kousek od Škoda auto.

Editováno: , autor: Rumík
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...