Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

Tak mě už taky svítila kontrolka EPC porucha motoru do servisu.Vypnutí motoru pomohlo a za týden zase , ale to už trvalo déle než to zmizelo.Inhned náštěva v servisu.Tenkrát mě měnili spínač na spojce následně rozvody na mé přání a přehráli udajně soft.Nicméně podložka asi v té době se ještě nedávala.Ohledně toho softu si nejsem jist jestli to jen servis neplácnul abych byl klidnější , protože se mě i nadále zobrazuje rychlost tempomatu na maxidotu.Dokonce mě předávající technik servisu řek , že to plastové víčko při výměně rozvodu neměnili protože tam už z výroby bylo to správné vybrané .Takže vlastně ani nemám jistotu jestli to vyměnili nebo ne.Každopádně od té doby byl klid a je do dnes.Pravda je asi ta , že pokud bych nechodil na zdejší forum tak bych asi tolik nechledal problémy zde popsané.Mám jen obavy aby se to nesesipalo po záruce a už to budu plati sám.Při dotazu jestli mě platí záruka dva roky na vyměněné rozvody technik řekl ne záruka končí se zárukou vozu.To mě přišlo taky divné když se všude chlubí záruka dva roky na díl.Je to prý pouze když bych tu opravu platil já , ale opravu zaplatila škodovka.Záruka končí v srpnu a pokud bych už nejezdil servisovat do autorizovaného servisu tak mě nikdo podložku a soft nevymění.Takže je to asi jen alibistyckej kousek od Škoda auto.

Taky jsem to tak měl, když mě měnili celý motor u Rooma 1.4 63Kw, tak jsem si myslel že mám záruku na motor dva roky ale vyvedli mě z omylu že záruka končí s vozem. Záruku dva roky bych měl pouze v případě že bych si motor sám zaplatil a nechal si ho namontovat. Tak mě to bylo řečeno i když mě je to divné

Jinak co se týče třech stejných oprav tak jsem z ČOI dostal tuto odpověď.

Pokud jste auto koupil jako spotřebitel, nikoliv jako podnikatel, pak máte vzhledem k §622/2 občanského zákoníku a judikatuře právo odstoupit od smlouvy a žádat zpět kupní cenu v případě, že se na výrobku vyskytly 3 stejné vady. Toto právo je třeba uplatnit ideálně při třetí čí další reklamaci.

Na amortizaci prodejce právo nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zase vedle... Litinovou 5kanálovou hlavu měla naposledy šáde, už "stopětatřicítky" (a "stošestatřicítky" jakbysmet) Rapidy měly motor s hlavou hliníkovou, 8kanálovou. Tu samou palici měl pak i favorit a zbytek "empéíček" až po fábuli.... Samozřejmě že ten motor se celých 67 let nevyráběl úplně stejný, byl několikrát "rekonstruován" - měnilo se vrtání, rozteče válců i zdvih (a tí samozřejmě i zdvihový objem), umístění rozdělovače ze středu vačkového hřídele se přesunulo na jeho konec, v půlce 70. let s náběhem výroby typu Š105/120 se objevila plnoprůtoková filtrace oleje atd. Pořád to ale byl motor s rozvodem OHV poháněným 2řadovým válečkovým řetězem a klikovým hřídelem uloženým ve 3 ložiskách - říká se tomu KONCEPCE MOTORU a ta zůstala celých těch 67 let jeho výroby a prodeje stejná... Proto se říká, že tenhle motor panatuje ještě starýho čalouníka Ádu - protože ho skutečně KONCEPČNĚ pamatuje...

Ježíš, panBůh všeho.Co bylo vedle. Je zvláštní že 136ky byly při instalaci "vzadu" litiny a 135ky už jako mezistupeň pro fanoše hliníky.Oboje jsem měl doma a autům se věnuji dost dlouho.Rozhodně ty motory ani vzhledově nejsou v ničem stejné, proto mi výraz "rekonstrukce" nepřipadá adekvátní. Ten motor je "více" shodný od 1000ky.

Jenom shrnu to viditelné- AC pumpa na prsách bloku, závislá na poloze vačky.

- jak jsi psal vačka na prsách

- startér u staršího motoru na motoru(proto využit i na hasičských stříkačkách), jinak na převodovce

- OMYL v systému filtrace oleje- plnoprůtok až na M-kových(a 105ky měly ještě maticové řízení-sice jiné téma)

- hlavy na první pohled- hliníky stejné, ale mají u felin jiné náběhy na ventilech a fabky mají zdvihátka s "hydroštely"

Prosím o dostudování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

- OMYL v systému filtrace oleje- plnoprůtok až na M-kových(a 105ky měly ještě maticové řízení-sice jiné téma)

- hlavy na první pohled- hliníky stejné, ale mají u felin jiné náběhy na ventilech a fabky mají zdvihátka s "hydroštely"

Prosím o dostudování.

Tu filtračku Ti uznám, ale jinak usazený startér, jinak usazená AC pumpa, jiný náběhy, sedla z tvrdokovu u "135" a hydroštely u fábulový verze jsou skutečně jen "kosmetická změna" - trvám na tom, že HODNOCENO PODLE ZÁKLADNÍ KONSTRUKČNÍ KONCEPCE TY MOTORY JSOU SHODNÝ, ODPOVÍDAJÍCÍ PŮVODNÍMU TYPU Z ROKU 1936 = 3x ULOŽENÁ KLIKA A OHV ROZVOD POHÁNĚNÝ DVOJŘADOVÝM ŘETĚZEM. To už bys mohl tvrdit, že nebyly stejný, protože dřív bylo odpružení půleliptickým pérem a až od 60.let se pružilo vinutýma pružinama nebo že tisícovka, stovka a šáde měly kapalinově ovládanou spojku, zatímco před nima a ve fáčku/feli byla mechanická, že 105 měla jiný vrtání něž 120 i než 130 atd. Snažíš se mi tvrdit, že mezi blondýnou, zrzkou a brunetou je obrovskej rozdíl, zatímco já tvrdím, že VŠECKY JSOU PŘÍSLUŠNICE DRUHU HOMO SAPIENS A TUDÍŽ TO NEMŮŽOU BÝT VOPICE... lollol lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

njn,to jsem také poprpvé "resetoval" vypnutím motoru,ale po několika takovýchto restartech to jaksi už nechtělo zmizet - viz zde: http://forum.skodaho...ost__p__1587066

Jinak já nepociťuji po montáži té podložky sebemenší rozdíl a to mám tu 63 kW,na kterou si všichni stěžují. Navíc,mě přijde,že ta "moje" podložka má tloušťku jen 1 mm (není to teda změřeno šuplerou - tu jaksi nemám),na rozdíl od ostatních,co píší,že mají 2 mm - viz zde: http://forum.skodaho...ost__p__1588235

tak to schválně změřím, tak u 1,2 tsi 63 kW, které je taky po montáži podložky a SW o.k.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, přispěju s troškou od Seatu. U Ibizy 77 kW mi v rámci výměny řetězu udělali i servisní akci na turbo plus přehrání sw. Narozdíl od Škody u Seatu snad dali do sw anabolika - má to pekelný zátah od nejnižších otáček, asi do 2000 otáček, dál už je vše, jak bylo předtím. To přispívá k mé nemalé radosti. Ovšem fyzika je fyzika, tak se kapku zvedla spotřeba - právě kvůli těm ostřejším rozjezdům. Na krátkých trasách se spotřeba zvýšila asi o 7-8%, na dlouhých se to při plynulé jízdě blíží stavu před přehráním sw.

Každopádně je poněkud svérázné, že každého půl roku mám v řj nový sw a potom se pokaždé auto chová jinak. Takže si zatím užívám jízdu do další servisní prohlídky, kde bezesporu dostanu další nový soft verze 2.X.X ... A zase si budu zvykat na nový projev auta. Když to vezmu kolem a kolem, za jedny peníze každý rok jinak naladěný motor, občas nový řetěz... (z toho co zatím víme)... No, nekupte to :kol-34:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu filtračku Ti uznám, ale jinak usazený startér, jinak usazená AC pumpa, jiný náběhy, sedla z tvrdokovu u "135" a hydroštely u fábulový verze jsou skutečně jen "kosmetická změna" - trvám na tom, že HODNOCENO PODLE ZÁKLADNÍ KONSTRUKČNÍ KONCEPCE TY MOTORY JSOU SHODNÝ, ODPOVÍDAJÍCÍ PŮVODNÍMU TYPU Z ROKU 1936 = 3x ULOŽENÁ KLIKA A OHV ROZVOD POHÁNĚNÝ DVOJŘADOVÝM ŘETĚZEM. To už bys mohl tvrdit, že nebyly stejný, protože dřív bylo odpružení půleliptickým pérem a až od 60.let se pružilo vinutýma pružinama nebo že tisícovka, stovka a šáde měly kapalinově ovládanou spojku, zatímco před nima a ve fáčku/feli byla mechanická, že 105 měla jiný vrtání něž 120 i než 130 atd. Snažíš se mi tvrdit, že mezi blondýnou, zrzkou a brunetou je obrovskej rozdíl, zatímco já tvrdím, že VŠECKY JSOU PŘÍSLUŠNICE DRUHU HOMO SAPIENS A TUDÍŽ TO NEMŮŽOU BÝT VOPICE... lollol lol

Kosmetická změna přesazením startéru,který sedí na převodovce, AC pumpa, rozdělovač? To je sice možná pro někoho kosmetická,ale konstruktéra potřebná změna.Kosmetickou beru že místo fitru válcového dáš kruhový nebo něco podobného.Já taky psal že ty motory mají svoji blízkost právě z MBína. Jenom pohledem ty motory Popular vs. např Fabia jsou úplně odlišné. To si spíš spleteš z deseti metrů např motor 1203 1200cm3 s 1500cm3. Taky v podstatě stejné motory.U nich se dá říct pododný, né-li stejný krom zdvihu(ideální pro další zvětšení objemu pouze vrtáním). Tam je záměnné skoro vše. To bych netvrdil o záměnnosti a tím podobě mezi MPIčkem a něčeho ze Spartaku. To je objasnění toho co jsem říkal, koncepce je podobná,ale kosmetika vypadá jinak.A ti tři ichtylové na konci nejsou potřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se zapojím do diskuze,po první garančce a namontování podložky pod turbo mi jede auto pořád stejně dobře,motor táhne jak z praku a spotřeba stejná jak před montáží podložky,nepozoruji sebemenší rozdíl v ničem,o nahrání nového softíku ale nepadla na garančce v servisu ani zmíňka takže je možné že tam asi zůstal původní který jsem si nechal přehrát na podzim když běžel po nastartovaní motor v nízkých otáčkách.Jinak jsem měl možnost kdysi jet s jednou předváděčkou TSI 63Kw než jsem auto kupoval a přišlo mi tenkrát že auto jelo nic moc,taková nuda,pak jsem jel ve svém s kterým jsem se měl možnost svézt před koupí a tam jsem měl pocit že se snad ve fabrice spletli a omylem do něj namontovali místo 63Kw tu silnější verzi,z toho jak to jede jsem pořád nadšený i po roce co auto mám stejně jako první den co jsem v něm jel,proti té první předváděčce rozdíl jako prase,to s tou línou předváděčkou jsem ale zažil více jak před rokem,je možné že těch softíků je tolik verzí a jsou mezi nimi opravdu takové rozdíly že to má na výkon auta tokový vliv?Jak se dá zjistit verze,číslo nebo něco podle čeho by se dali od sebe nějak odlišit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mne ten "fleš" rozhodil spotřebu a motor jednou žere jako kráva(včera při 130ti to pod 8,5 nešlo...), jednou v normě. Tah je tupý a ta podložka majíc omezit rachocení to rozrachotila ještě víc.

V servisu jsou z těch oprav nemocní a prodejce taky. A to nejsem asi zdaleka po dotázání na výskyt potíží jiných aut sám....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes sem byl u známého co dělá flash úpravy jednotek. Domnívali jsme se, že posledné flash při svolávací akci nebyl udělán dobře. Bohužel byl proveden zdela korektně a po jeho provedení je navíc jakákoliv možnost stažení/upravy/nahrání nového FW nemožná, jednotka je zamčená. Před tímto to normálně šlo. Nebyl například problém nahrát do 63kW hodnoty z verze 77kW (hodnoty, nikoliv celý SW), sám sem to tak měl a jelo to podstatně lépe, nehledě na nižší spotřebu v rychlostech nad 120km/h.

Škodovka evidentně "vyřešila" víc věcí, které jí "tížily". Bohužel je to podlě mě neřešitelné a nedá se s tím nic dělat. Výkon motoru bude určitě v normě, jen je posunuta výkonová křivka jinam v rozsahu otáček.

Vzdávám tento boj. Těším se, až mi na vozidle naskočí dálší závada a vzhkledem k tomu, že to bude 4. v pořadí tak jim to vrátím - potvrzeno že Škoda Auto, že to jde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak řetěz plus kola byla jedna sada na ohv motorech.třeba u žigulů to bylo jedno.u ohv tvořil řetěz plus kola jednu součást;totiž při kompletaci se řetěz nasadil na kola a otáčením se zjištovalo zda k sobě pasují nebo ne.

i dnes se každý vyrobený řetěz zkouší na měrných kolech a když se zjistí nesoulad tak jde na repasi či se vyřazuje.

mě hlavně pobavila ta výmluva hitlerwágnu na dodavatele s nedostatečně naostřenym nástrojem.kdybych nebyl přímo u výroby, kde jsme dělali pro ohavy rozvody čtyřicet let(u nás se měly dělati řetízky pro 1.2cí)tak bych tomu ivěřil.

já jsem si chtěl koupit romstra až po faceliftu, ale když jsem viděl ten motůrek rozebranej a eště by se rozvody měly dělat u nás+ přesvědčení, že přeplňování malých objemů je nesmysl, tak jsem šel ihned pro 1.6.ten naštěstí rozvody od nás nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak řetěz plus kola byla jedna sada na ohv motorech.třeba u žigulů to bylo jedno.u ohv tvořil řetěz plus kola jednu součást;totiž při kompletaci se řetěz nasadil na kola a otáčením se zjištovalo zda k sobě pasují nebo ne.

i dnes se každý vyrobený řetěz zkouší na měrných kolech a když se zjistí nesoulad tak jde na repasi či se vyřazuje.

mě hlavně pobavila ta výmluva hitlerwágnu na dodavatele s nedostatečně naostřenym nástrojem.kdybych nebyl přímo u výroby, kde jsme dělali pro ohavy rozvody čtyřicet let(u nás se měly dělati řetízky pro 1.2cí)tak bych tomu ivěřil.

já jsem si chtěl koupit romstra až po faceliftu, ale když jsem viděl ten motůrek rozebranej a eště by se rozvody měly dělat u nás+ přesvědčení, že přeplňování malých objemů je nesmysl, tak jsem šel ihned pro 1.6.ten naštěstí rozvody od nás nemá.

Možná kdyby měl tak by je nedělali u co druhého auta. :kol-28:

Jen u toho žigula, nebyl náhodou OHC? Tam bylo lízátko na stavěcím šroubu(ne ta chujovina přes olej) a větší chrastění pořešilo přitažení podle citu a řetěz byl pomalu "nafurt".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Loni začátkem října mi po roce ježdění a najetých cca. 7tis. měnili rozvody. Je to asi měsíc, co se zase začalo objevovat při startu to samé drnčení. Od tý výměny jsem najel něco kolem 8tis. Navíc jde odněkad zepředu za jízdy strašnej hukot a při dobržďování třeba před křižovatkou nebo parkování, kdy není motor skoro slyšet jde od brzd takovej divnej kovovej zvuk. Musim se přiznat, že zatim docela lituju prodeje mojí předchozí haťapky. Na to autě nebyla za 6 let jediná závada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

oggy, mel sis koupit 1.4 a měl bys klid, stejně jako drtivá většina majitelů tohoto motoru, který žádnou konstrukční vadou netrpí... sice nám to tak suprově netáhne, žere to o pul litra na 100km víc, ale je na to 100% spolehnutí... zatím najeto 18200 km, spotřeba dle PP 6.0 litrů, spotřeba dle dotankování 6.2 litrů, max. rychlost 180km, víc nezkoušeno... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono je to možná jedno,kolik to má kW. Ony ty 1.4 16V zlobily občas od začátku výroby. Spíš by se dalo očekávat,že to přece jenom po těch letech mají už trochu vychytaný. A v současnosti jsou ty problémy spíše výjimečné,na rozdíl od TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...