Přejít na obsah

DPF


Petryeti

Doporučené příspěvky

Jak to myslíte, "ztrácí smysl"? EGR může pojít bez ohledu na DPF, ostatně bylo tu o tom kdesi vlákno. Pokud na výměnu filtru počítáte nějakých 20 normohodin(!), pak se na těch skoro "50tis" asi dostanete, ale to by pak čištění (tedy včetně demontáže a montáže) nemohlo stát 12000...

Jinak bych se chtěl zeptat obecně místních "ropáků", kdo už opravdu musel měnit ten DPF, na kolika km a za kolik. Zatím to tu všechno je jen v rovině "co by, kdyby...".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pár odkazů

http://www.dpf-tech.cz/katalog

http://turboservisplzen.webnode.cz/dpf-fap/

http://www.autoservis-garant.cz/cisteni-filtru-pevnych-castic/

http://www.dpfe.cz/akce

Opravdu si myslím,že rozumný člověk ten filtr kuchat nebude.

Pepo,jak jsi přišel na těch 20 normohodin?Ještě jsem neviděl filtr,který by nešel vymontovat a nomontovat během jednoho dne.

O tom,že nafta z hlediska úspor postrádá smysl není sporu.A není to jen věc dpf,ale celkově jsou rizika nákladných oprav větší a návratnost investice při koupi nového auta je také značně nejistá.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no řeknu ti to tak. 2.0 TDI PD BMM 7 rok v provozu cca 160 000km. filtr je ucpán 45 z 60.... uvidíme co ukáže čas. zatím musím zabouchat funguje....

 

že nafta pak ztrácí smysl na nějaký normální nájezd, když ti může EGR a DPF odejít daleko dříve. déle se zahřívá....

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Standavfr: Těch dvacet normohodin by odpovídalo ceně za práci, jak ji uvedl kokta7, já si umím představit, jak dlouho to trvá, resp. že to je otázka desítek minut. S ostatním souhlas, raději bych benzín, ale zrovna škodovácké benzíny nejsou zrovna vzorem dlouhověkosti.

kokta: Vždyť Vy sám tu potvrzujete, že to s tím filtrem nebude tak horké. Na 160000km jste na palivu oproti 1,8TSI "vydělal" nějakých 120000Kč (srovnávám odpovídající motorizace Yetiho a normovanou spotřebu) a to jste na 75% zanešení. Jak jsem pochopil, Vy to srovnáváte s 2,0TDI PD, což je o dost jiný motor (na druhou stranu, ještě úspornější než 2,0TDI CR).

myspulin: Díky, dobré info pro představu.

ostatní: Jen opakuji nadhozenou otázku, jestli někdo už měnil DPF, na kolika km a za kolik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

však Pepo já to beru, s autem se jezdí dost často  i krátké trasy. No "vydělal" na ukor chrochtání(o něco vždy je dražší dehet), vysokého hluku, menšího vykonu. a je to fuk jestli CR nebo PD, oba dělají o hodně větší hluk nežli TFSI.

jasně že  v posledních PD a CR je rozdíl, ale ne zas tak nijak převratný...

hold problémy jsou jak u TFSI tak i u TDI....

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tuhle mi začala svítit kontrolka DPF a tak jsem zajel na dálnici a držel jsem to jako obvykle 2,5 tis/ot. Najednou tak po 5 min vylít šedý oblak který přešel do černého. A mě tu někdo bude vyprávět něco o ekologii a o tom že má někdo TDI a nemá na opravy. Na jaký opravy? To jsem nepochopil. To auto opravíš tím že DPF vyndáš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Co se týče zaplnění DPF filtru,jde o množství (gramy) popílku,se kterým už se nic neudělá (ten vzniká v nějaké míře po každé regeneraci),hranice doporučovaná výrobcem pro výměnu DPF filtru je mezi 60-70g,já mám například nyní po ujetí 25000km cca 8g dle diagnostiky,tudíž plus mínus propočtem to vychází někam kolem 200 000 km,nicméně se to nedá nijak zobecňovat,na VW klubu se pohybuje spousta lidí,kteří mají přes 200 000km s originálním filtrem a jsou na polovině těchto údajů...jde hlavně o skladbu jízd,pokud jezdíš denně nějaké delší trasy (já například denně minimálně 100km) mimo město,kdy se auto stačí prohřát na funkční teploty,pak bude výdrž filtru spíše delší a klidně i vyšší,než podle těhle počtů,pokud budeš jezdit kratší trasy s hodně městským ježděním a alespoň občas se auto nedostane za hranice města k takové jízdě,která je popsaná výše,pak bude výdrž filtru spíše nižší a odejde klidně i výrazně dříve...mám zkušenost,že například stačilo cca týden denně jezdit po městě krátké trasy,kdy se auto nezahřálo,ale často startovalo a po tom týdnu se rozsvítila kontrolka filtru,nicméně šlo o skoro nové auto,stačilo vyjet za město,prohřát a párkrát trochu prohnat,kontrolka zmizela...zkrátka kombinace dieselu a DPF filtru do města a na krátké trasy prostě není optimální,ale to je obecně známej fakt...generalizovat tedy výdrž opravdu nejde...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Presne ako píšeš...mám na svojom najazdených 195.000km a po výmene jedného snímača pri 90.000km sa mi DPF-ko ani raz neozvalo. A je to dane tým, že auto jazdí v pomere 90:10 mimo mesto a predpokladám, že na tom má podiel aj aditívum TDA Castrol, ktoré do neho lejem pri každom tankovaní nafty. Jednoducho turbodiesel s DPF filtrom nepatrí na jazdu do mesta. A zdá sa, že to už konečne pochopili viacerí predajcovia, pretože som sa už osobne stretol s otázkou predajcu, na čo sa má auto primárne používať, kde bude jazdiť a aké množstvo kilometrov približne má najazdiť za rok. A kto na toto nepočúva tak má problémy s DPF filtrom kľudne aj po 10.000 kilometroch...

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Moje pozorovanie na novom aute.Otáčky sa pri najazdenych 450km na voľnobehu zvýšili na 1000, okolo auta bol zvláštny smrad, asi prvé vypaľovanie, po cca 6 km sa zrejme vypálil a otáčky klesli na normal. Druhé vypaľovanie asi pri 1000. To isté otáčky zvýšené na 1000, prešiel som nikolko km cca 7 niečo kúpiť a otáčky klesli zase dole. Zatiaľ jazdim mesto cez týždeň okolo 30km a víkend cca 100-150 km. Stále ukazuje rovnako 7000km na adblue.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Docela by mne zajímala filozofie vypalování DPF.  Jezdím  cca 80% dálnice a zbytek okresky a nejsem podotáčkový jezdec. 1500 ot je minimum na rovině bez akcelerace.  Yeti je nová cca měsíc a má najeto 6000. Nebetyčně mne štve, že regenerace se poprvé ozvala v asi 4500 - 5000 km ale po návratu z dálkové jízdy cca 250 km po dálnici a když jsem poté vyjel do obchodu cca 5 km trasa tak se ozvala regenerace. Na křižovatce cca 1000 ot a Start / Stop not possible. Smrad od motoru a výfuku. Dnes to samé, jedu po dálnici cca 40 km, vjedu do města a vidím zvýšené otáčky. První křižovatka a opět Start / Stop not possible. Předpokládám, že regenerace DPF. Proč proboha ten SW v řídíci  jednotce regeneruje tak blbě? To se soudruhům ve Škodovce nepovedlo. Hlavně stačila jedna kontrolka na palubce, aby člověk viděl jestli regeneruje nebo ne. Nebo upozornění na palubním PC - Je nutná regenerace, mám začít? A potvrzení tlačítkem, nebo spíše Cancel nulováním, když jsem 1 km od domova. To by asi bylo moc složité :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta kontrolka nebo jedno odložení do příštího startu by marné nebylo. Taky mě většinou probíhá vypalování když přijedu do cíle. Jinak u mě vypalování probíhá tak většinou po 800km...někdy dřív a jednou dokonce po 1600km(podle údajů z řídící jednotky). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že požadavek na regeneraci je dán spíš spotřebovaným palivem než najetými kilometry. Samotná regenerace začne, když jsou splněny všechny další podmínky. Mohl by se tu vyjádřit někdo z továrny, kdo do toho vidí. Ne že by to něco změnilo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Zdravím, zkusím oživit téma.

Neví někdo, jestli je Yeti 2.0 81kW již od začátku výroby s DPF ?

Kamarád má přesně tohle, z roku 2009 a tvrdí mi, že on ho nemá... Nemůžu to nikde najít, ale žil jsem v domnění, že v Yetim už byl ve všech naftách DPF...

Předem díky za upřesnění. :)

Editováno: , autor: Smety
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...