Jump to content
Wranic

1.2 TSI spotřeba a dojezd

Recommended Posts

Motoru se nic nestane, kdyz vycucnete nadrz do sucha. Proste chcipne a zadny nespaleny benzin se do katu nedostane.

Po natankovani staci trikrat zapnout/vypnout zapalovani, aby elektricke cerpadlo naplnilo filtr a potrubi (cerpadlo bezi po zapnuti zapalovani vzdy jen chvilku).

Dnes ma kazde auto v nadrzi cerpadlo, nezijeme v dobach karburatoru a dehtovych motoru s mechanickym vstrikovacim cerpadlem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tankuji výhradně v Shell s průměrnou spotřebou 4,7l/100 km (bez jízdy po dálnici) a dojezd 1050 km. V týdnu jsem byl Trutnovsko, Rokytnice nad Jizerou, Náchodsko, Broumovsko najeto 614 km a průměsrná spotřeba 4,6 l/100 km dle PP. Podotýkám  s dodržováním rychlostních limitů, ale ne žádné courání.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To už sem dlouho neměl . Ted sem jezdil nějaký čas do vedlejšiho města cca 30km a jezdil sem za 5l /100km dle PP tam i zpět  . jinak když jezdim z jedne časti města do druhe cca 5k tak jezdim od 6l do 9l dle PP podle toho jak je zasekano . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tankuji výhradně v Shell s průměrnou spotřebou 4,7l/100 km (bez jízdy po dálnici) a dojezd 1050 km. V týdnu jsem byl Trutnovsko, Rokytnice nad Jizerou, Náchodsko, Broumovsko najeto 614 km a průměsrná spotřeba 4,6 l/100 km dle PP. Podotýkám  s dodržováním rychlostních limitů, ale ne žádné courání.

pokud máš v Rapidu nádrž na 55 litrů a máš průměr 4.7, čemuž nezlob se nevěřím ani trochu, tak nemůžeš mít dojezd 1050km..  a my se tu bavíme o benzínu, ne o nafte.. nebo nám chceš tvrdit že tobě bere rapid Tsi stejně jako naftak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 4,7 litra sa určite dá dosťať s 1.2 TSI, ale to musia byť dlhšie jazdy po okresných cestách. Keď sa mi motor zohreje a idem ľahkou nohou, tak tiež jazdím pod 5 litrov s TSI, a to mám krabicu s menom Fabia a 16"-ky koleá. Rapid má určite nižší odpor vzduchu, vďaka čomu môže dosahovať ešte nižšiu spotrebu a keď k tomu pridáme nejaké ľahké a úzke kolesá, tak to nie je žiaden zázrak. Ak by jazdil dlhodobo pod 4 litre, to už by bolo niečo. :-)

 

Inak ten dojazd a spotreba mi pri 55 litrovej nádrži tiež neidú dokopy. Pri dojazde 1050 km musí byť tá spotreba okolo 5,2-5,3 litra na sto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám tu pre vás fotky z dnešnej cesty z domu do Prešova nemám ale keď som išiel naspäť štart Prešov čerpacia stanica OMV cieľ Veselé(domov) :D , prvá foto je čo som odfotil dojazd keď som vchádzal na dialnicu v Žiline na dialnici som išiel tak okolo 125-130kmh občas som tomu vypálil keď som chcel nasrať BMWečka, AUDIny. Max rýchlosť bola niečo cez 180kmh keď som išiel za jednou motorkou ktorej už dochádzali sily a ja som mal málinko navrch.

imag0451.jpg

 

a dojazd po príchode domov rýchlosť na dialnici

imag0455.jpg

 

spotreba po prichode domov

imag0456.jpg

 

priemerná rýchlosť

imag0457.jpg

 

prejdená vzdialenosť

imag0459.jpg

 

fotky boli fotené mobilom takže prvá je hrozná pretože cesta nebola najrovnejšia, v aute sme sa viezli dvaja, kufor do polovičky plný váha tak do 100kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, podľa tvojho popisu to vyzerá ako keby pri diaľničnej jazde 125-130 km/h a ešte plus nejaké to naháňanie motoriek a BMW, si mal pri rýchlosti 125+ km/h spotrebu 5.8 litra na 100. Samozrejme to je iba pekný sen. Ak si totiž išiel na diaľnici, tak si mal mať priemernú rýchlosť okolo tých 130, ale máš iba 80. Takže niekde si to diaľničné lietanie kompenzoval úspornou jazdou pri nízkej rýchlosti na 5°. Tipujem že si desiatky kilometrov išiel 60-kou, prípadne si išiel dlhšiu trasu z kopca.

Totiž pri tebou uvádzanej diaľničnej rýchlosti by si mal spotrebu bez klimatizácie okolo 6-6,5 l/100 km a to bez tej jazdy 180-kou.
V poslednom čase veľa jazdím na spotrebu a presne viem ako ten motor reaguje priemernou spotrebou už na jedno predbehnutie auta.

Teoreticky sa týmto motorom (CBZB 77kW) dá spraviť dojazd nad 1400 km, ale treba natankovať po okraj hrdla a ísť dlhé trasy, jazdiť treba úsporne (=cez deň určite budeš brzdiť premávku), bez klimatizácie, a hlavne musí byť vonku teplo. Aktuálne mám podľa PP priemernú spotrebu 5,0 litra od posledného tankovania, a prešiel som 680 km (väčšinou okresky, rýchlosťou 60 až 95 km/h, málo v meste). Dojazd mi teraz píše 380 km, a nemám natankované po okraj, ale "iba" dotankované 10 litrov po prvom cvaknutí pištole (benzín Super, tj. 95-ka Avanti z Rakúska). U seba som najviac videl na displeji PP 1000 km dojazd po 282 odjazdených kilometroch od posledného tankovania. Vtedy som ale priemer pokazil jazdením v meste a skončilo to pri nejakých 800 km na nádrž.

 

Som si istý, že keby som mal úzke pneumatiky s nízkym valivým odporom a boli by dobre nahustené, a k tomu ešte aj ľahké kolesá, tak sa dajú spraviť ešte lepšie čísla, než ako tu uvádzam.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vieščo v Ivachnovej keď som zliezol z dialnice tak som mal priemer 6,7l, a keď som išiel normálnou jazdou až do žiliny že som nikoho nebrzdil skôr mňa niekedy brzdili tak tam bol priemer 5,8l ako som vyšiel na dialnicu tak dojazd išiel rapídne dole keď som išiel okolo 130kmh tak to malo aktualnu spotrebu 7,1l podľa PP ale domov keď som prišiel tak mi to ukazovalo tak ako na FOTO je to inak možno tým že dialnica smerom na západ klesá. A keďže asi 20km som išiel za ukrajinskými kamionmi možno aj to spravilo ale moc tomu nedávam obehol som ich až za martinom. Ja som ti to odfotil tak ako to bolo keby skreslujem tak to tu ani nedávam.

Edited by marfan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marfane,ale proč toto neuvedeš rovnou do příspěvku k fotkám? Pak se nemusíš divit reakcím Ivana...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Také se pochlubím. Cesta  Hradce Králové - Burgas (Bulharsko): průměrná rychlost 118 km/h, spotřeba 6,4 doba jízdy 20 hodin. Po dvouch hodinách pauza na cca 20-30 min. Celá cesta bez klimy.

Zpátky: spotřeba 6,7 průměrná rychlost 98 km/h (a to jsme jeli úplně stejně, ale čekání hranice v Srbsku). Celé Bulharsko klima. 

Všude jsem jel max. povolenou rychlostí + 12 km/h (tachometrových) - to pak policajty nezajímáš.

Myslím, že celkem solidní výsledky. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes pokojná, nie príliš dynamická jazda (s manželkou), 97km, z toho cca 20 km po meste, zvyšok okreska, tak spotreba šla výrazne na dol......

post-8574-0-24461600-1374351641_thumb.jp

post-8574-0-07601900-1374351652_thumb.jp

post-8574-0-15542000-1374351672_thumb.jp

post-8574-0-94916200-1374351682_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobne v poslednom čase jazdím aj ja. Dôležité je hneď po naštartovaní vyraziť, aby sa motor rýchlo zohrial a priemerná spotreba rýchlo klesla. Vtedy sú tieto čísla naozaj reálné. Nedávno som takto spravil trasu Bratislava-Komárno za 4,4 l/100 km. V obciach 60-ka, mimo som išiel okolo 90 km/h a samozrejme som sa snažil čo najmenej brzdiť/zrýchľovať. Ešte by ma zaujímalo akú by som spravil spotrebu keby som mal užšie pneumatiky a ľahšie kolesá. Tipujem že by som bol spotrebou podľa PP niekde okolo 4,1-4,2 l/100 km.

Edited by Ivan Horváth

Share this post


Link to post
Share on other sites

pri tomto motore je ozaj vidieť ako každý jazdí ako kto šľape na plyn, IVAN aspoň ty tu potvrdzuješ že aj z automatom sa dá jazdiť úsporne inak keď normálne chodíš tak to máš na Dečku alebo Sekvnečne či ako je to tam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazdím vždy na D, "manuálne radím" iba keď brzdím motorom. Vtedy podradím o 3-4 stupne a potom postupne podľa potreby až k jednotke.

Keď idem na spotrebu, tak sa snažím zrýchľovať tak, aby mi to nepodradilo samo, takže ľahkou nohou. Vtedy to radí už okolo 2000rpm ďalšiu rýchlosť.

Režim S používam iba na okruhu, alebo veľmi zriedkavo, keď sa chystám niekoho rýchlo predbehnúť a nechcem čakať na 3+1 stupňové podradenie po kick-downe. Inak ten režim moc veľký zmysel nemá v bežnej premávke s benzínovým motorom. Čo viem, tak niektorí nafťáci ho ešte používajú, aby motor nešiel na tak nízke otáčky a nemuseli potom predčasne meniť dvojhmotný zotrvačník.

 

Výhoda tohto dvojspojkového 7° automatu (je to vlastne robotizovaná prevodovka) je v tom, že nemá také prevádzkové straty, ako staršie automaty s hydrodynamickým meničom, alebo DSG automaty s olejovou náplňou. K tomu tých sedem rýchlostí je rozložených tak, ako má manuálna prevodovka päť. Tj. na posledný prevod sú otáčky rovnaké, a tým pádom je pri zrýchlení na jednotlivé rýchlostné stupne menšia záťaž, lebo tie prevody sú k sebe "bližšie". Vlastne tých 7 stupňov je tak nahusto, že aj keď som sa snažil jeden čas radiť manuálne, tak som sa v tom vždy stratil, Mimo mesta sa dá jazdiť od 3-ky po 7-ku na hocktorú rýchlosť. Stalo sa mi už, že som v nejakej obci brzdil pred kruhovým objazdom motorom, podradil som na štvorku, a potom som zabudol vrátiť späť prevodovku do režimu D. Všimol som si to až v ďalšej obci keď som chce zase brzdiť motorom a pri podradení som tam mal zrazu skoro 6000 rpm. Takže na bežné jazdenie v manuálnom režime je tých rýchlostí moc. Využiť manuálne radenie sa dá jedine na nejakom okruhu, alebo pri naozaj ostrej jazde, kde pri preradení zo 6000 rpm nepadnú otáčky motora tak hlboko, ako pri 5 stupňovej manuálnej prevodovke.
Inak rád by som raz porovnal zrýchlenie rovnakej Fabie ako mám ja len s manuálom. Bolo by dobré vidieť ako sa to bude správať na nejakých 0-160 km/h. Teoreticky by malo mať DSG pri rýchlostiach nad cca, 120 km/h navrch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes dynamickejšia jazda (bez manželky - jako prase), zasa 80% okresné cesty (horské prechody, rovinky 110+) + klíma + 3ks teenegerov.

 

post-8574-0-41695500-1374434024_thumb.jp

post-8574-0-50204400-1374434038_thumb.jp

post-8574-0-35994900-1374434251_thumb.jp

post-8574-0-02959500-1374434264_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chalani,máte pěkné spotřeby.  :kol-47:  Chce to nedat na internetové výkřiky o žravosti TSI. Každý motor a převodovka chce to své,kdo to nepochopí a neumí uplatnit v praxi,tak sice může naříkat,ale jen a pouze nad svojí blbostí a neumětelstvím. :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

niekde tu na fore som čítal že niekto sa nevie dostať poď spotrebu 6,8l na sto to má snaď niečo pobabrané aj s týmto motorom sa dá jazdiť úsporne keď niekto chce ale zasa preháňať to s tou úspornosťou sa nemusí niekedy vyplatiť, osobne by som prijal odstupňovanie prevodov tak že jednotka tak ako je dvojka tiež trojka max do 140kmh 4ka max do 180kmh a 5ka tak do 220 a pridal by som tam 6ku tak aby to bolo úspornejšie na dialnici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolo by to fajn, ale mám taký pocit, že na tak ťažký prevod by nestačil motor, a nedokázal by tým pádom tú maximálku dosiahnúť. Niečo sa o predĺženom piatom prevode dá prečítať tu: http://www.auto.cz/prodluzovani-prevodu-a-snizeni-spotreby-vyrabime-greenline-67008

Je to síce o 1.9 TDI, ale pri benzínových motoroch to bude podobné, alebo ešte horšie, kvôli nižšiemu točáku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sesty kvalt by se na dalnici hodil. Z kopce a po rovine by neco usetril.

Zrovna se povaluji kousek pod Makarskou. Roomstersem dojel za 6.8 litru na sto, ale docela jsem to valil. O hodinu jsem predjel.navigaci :) .

Proti atmosfericke 1.6 jsem mel skoro o litr mensi spotrebu a pritom o 15 km vyssi rychlostni prumer.

Ksyz jsem v Rakousku.dodrzoval predpisy, byla spotrba srovnatelna se sluzebni Octavii TDI, kterou mam stejnou cestu projetou. Jeste na Chorvatskych hranicich to psalo 5.8. V Chorvatsku jsem to drzel 135-140 a to spotrbu uz zvedlo. Kdyz se je jede do 130ti, tak se to v klidu do sesti litru vejde.

Dojezd taky pekny. Tankoval jsem az za tunelem Mala Kapela. S 1.6 jsem tam tankovaval uz podruhe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

atnarfus so spotrebou čo píšeš úplne súhlasím keď sa ide do tých 130kmh tak to nebere veľa ale keď sa ide viac tak to letí hore, 1,2Tsi sa dá porovnať spotrebou 1,4ky ale len v tom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenom pro zajimavost. Vyjel jsem si tady na horu Sv. Jure (Biokovo). Hora ma 1763m. Klikati se na ni uzka silnicka, po ktere se s TSI da jet tak na dvojku, do zatacek v serpentinach na jednicku. Cesta nahoru merila 29km a prumerna spotreba byla 13 litru (start z parkoviste metr nad morem). Dolu jsem vetsinu cesty brzdil na dvojku motorem, abych nespalil brzdy. Prumer za cestu nahoru i dolu byl 8litru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konečne sa mi podarilo na jednu nádrž spraviť viac ako tisíc km, konkrétne 1015,6 km. Dojazd ukazoval ešte ďalších 25 km. Jazda cca. 80% okresné cesty, 20% mesto. Priemerná spotreba podľa tankovania 5,19 l/100 km. Posledné 3 tankovania na tej istej ČS, posledné dva dokonca na tom istom stojane. Vždy som tankoval ešte ďalších 10 litrov po prvom cvaknutí pištole. Jazda v 95% prípadov zameraná na nízku spotrebu. Okrem dvoch krátkych jázd v meste som jazdu ukončil vždy s priemerom niekde medzi 4,1 až 4,9 litra na sto. Aj preto ma prekvapuje celkový priemer podľa PP, ktorý tam už svietil po cca. prvej stovke kilometrov. Pritom prvé dve cesty som mal naozaj dlhé a zároveň s peknou spotrebou. No nič, musím sa snažiť ešte viac. :)

 

Hodnoty PP:

Priemerná spotreba: 5,0 l/100 km

Priemerná rýchlosť: 46 km/h

Dojazd: 25 km

Počet najazdených km: 1015,6 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čo k tomu dodať, je teplo, tak sa dá, no zapneš klímu a je to úplne inde, prevetráš to 140 (tacho) po diaľnici a si rád že máš iba 7l/100km. Inak môj priemer za včerajšok cca 50km 3 jazdy s cca hodinovou prestávkou prímestská a mestská premávka bol taktiež 5.0l/100km.......

Edited by lubikSK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...