Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Jen taková malá technická poznámka, hydrodynamická ložiska nepotřebují pro správnou funkci (vznik mazacího klínu) tlak oleje (stačí přítomnost oleje)

 

Tlak oleje potřebují hydrostatická ložiska. ;-)

Vloženo

krásně se tu rozvášňujeme :D  

Napadlo mě, jestli by někdo z vás, kdo k tomu má blízko, nedokázal dohledat u škodovky seznam všech věcí, které u SS ovlivňují jestli motor vypne nebo ne. Já vím, že záleží na teplotě chladící kapaliny, na aktuálním odběru proudu spotřebičema a dál už si nevzpomenu. Zkuste to někdo dohledat, ty umaštění opičáci v servisu tvrdí, že se to řídí ještě celou řadou dalších parametrů, ale který to jsou jsem z nich nedostal.

Vloženo

asi to chce SS pouzivat rozumne. pokud jsou casty pjezdy v kolone, SS vypínám, pokud je to na dyl (Tomášská Praha např.), rekneme vic jak pul minuty, a po meste jezdim kolem 1500ot/min, pak SS necham bezet. konzultoval jsem to i u Škodovky, a prý se SS nemám bát, ale ty odpovědi jsou nejednoznačný. Na jednu stranu mi přijde na palici, když stojím v koloně a motor běží, protožee je to neekologický, na druhou stranu nechci motoru dlouhodobě škodit...

Vloženo

Jaké pak neekologické stání v koloně, to znečištění z dnešních motorů není tak závažné, spíše je neekologivká výroba všech komponentů které musí mít SS předimenzované a s ne tak velkou životností jako to bylo u klasické techniky. Třeba já mám po 190 Tkm mimo baterky vše původní a to již téměř 16 let na O1 1,8T. Takového věku bez závad se nedožije nic z dnešní produkce a kde je tedy ta ekologie. Ta je ve výrobě aut prachbídná.

Já v koloně jsem rád že běží klima, hraje radio a motor je temperován stabilně, konstantně a to je základ dlouhé životnosti.

Vloženo

Umím vypnout v jednotce, a je na vás a vašem zvážení zda vypnout, či ne.

Obecně se jedná o ekonesmysl, jeden z mnoha. Auto, se buď nemá šanci prohřát, a přehřáté je nešetrné k turbu.

Úspora paliva je zanedbatelná, emisní výpočet je nepatrně lepší, ale pro motor a vaší kapsu jednoznačné minus.

V kombinaci s úpravami výkonu vypínám automaticky.

Vloženo

Start/stop zdarma proč ne. Proti verzi bez tohoto systému má tenhle jednu hlavní výhodu po vypnutí samotné funkce start/stop.....nesmrtelný startér. Vypnout start/stop v motorovce je dle mého zbytečně komplikované a v případě potřeby zase další problém. Lépe vypnout jen v gateway.

Vloženo

Některé základní podmínky jsou uvedeny i v manuálu:

Aby mohl systém automaticky vypnout motor, musí být splněny následující podmínky.
› Dveře řidiče jsou zavřené.
› Řidič je připoutaný bezpečnostním pásem.
› Víko motorového prostoru je zavřené.
› Vozidlo jelo od posledního zastavení rychlostí nad 4 km/h.
Za vozidlo není připojen přívěs.

 

Některé další podmínky pro fungování systému řidič nemůže ovlivnit, ani je rozpoznat. Proto v situacích, které jsou z pohledu řidiče totožné, může systém reagovat odlišně. Pokud se po zastavení vozidla na displeji zobrazí kontrolní symbol  » obr. 152, nejsou splněny podmínky nutné pro automatické vypnutí motoru.
Běh motoru je nutný např. z následujících důvodů.
› Motor ještě nedosáhl teploty potřebné pro fungování systému.
› Stav nabití akumulátoru je příliš nízký.
› Spotřeba elektrického proudu je příliš vysoká.
› Vysoký výkon klimatizace, resp. topení (vysoké otáčky ventilátoru, velký rozdíl mezi požadovanou a skutečnou teplotou interiéru).

 

Poznámka
■ Pokud vozidlo stojí např. dlouho venku při teplotě pod bodem mrazu nebo naopak na přímém slunci, může trvat několik hodin, než vnitřní teplota akumulátoru dosáhne vhodné hodnoty pro správnou funkci systému.
■ Pokud je motor automaticky vypnutý a odepnete pás řidiče nebo otevřete dveře řidiče na dobu delší než asi 30 s, je nutné motor nastartovat ručně.
■ Po ručním nastartování vozidla s manuální převodovkou může dojít k automatickému vypnutí motoru až po ujetí minimální vzdálenosti nutné pro fungování systému.

Vloženo

To Ferda, není to problém, jde to po kabelu, a je to jistota , u některých modelů nelze vypnout, Po nějakém čase, začne SS fungovat znovu.

Například nový Superb,  kde je ovládání přes řídící jednotku motoru.

Vloženo (editace)

No to je jen tím, že jde o validitu hodnoty(to co zapisuje Svoboda a Ti co to od něj kopírují)...to po nějakém čase u mých hodnot neplatí. Jako všude i tady platí vím co mám měnit a co měním. Face Superb má stále hlavní řízení v gateway v jednotce 7N0(včetně verze software 1652). To co tu píšeš není pravda.

Editováno: , autor: ferda25
Vloženo

Když se SS sám deaktivije při jízdě s přívěsem tak by snad stačilo udělat úpravu v zásuvce vleku a auto by si myslelo že má stále za sebou vlek a SS by dal pokoj. Nebo se to bere jako zvýšený odpor ve světlech aby elektronika identifikovala vlek?

Vloženo (editace)

Dokážu ho trvale vypnout. Nikdy už se sám neaktivuje. Systém se chová jako by byl plně funkční.

 

Start/Stop je součást gateway a ta celý tento systém řídí, tj. cituji: kde je ovládání přes řídící jednotku motoru = Nesmysl. Ovládání chápu jako řízení systému Start/Stop.

Editováno: , autor: ferda25
Vloženo

A jakl je to s tím vlekem, když je auto v záruce tak měnit soft je na bačkoru, dá se to při lámání chleba zjistit a sám vím na vlastní zkušenost jak jsem s Boleslaví bojoval jak o život s reklamací, kde jsem měl nakonec 100% pravdu. Kdežto jako jízda s vlekem je zcela nezjistitelná.

Vloženo

u mne jediný problém...čas na cestu Brno-Strakonice a zpět...vzdálený přístup z Boleslavi do servisu v Brně fungoval  když mi v erese nefungovala funkce kontrola tlaku v pneu  :-)....že bys to nějak udělal ? 

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...