Přejít na obsah

Klimatizace - nefunkční, problémy


Bemo

Doporučené příspěvky

Ale podle hodnot v 002 by měl kompresor jít.

Jestli není chyba ještě tady:

"Kompresor není odpojován elektromagnetickou spojkou, nýbrž běží stále. Jeho výkon se externě snižuje pomocí regulačního ventilu kompresoru klimatizace -N280-."

Citace z dílenské příručky.

Jestli ten regulační ventil neodešel.

 

no to asi ne, když kompresor jede na 97 %, tedy téměř naplno. To je fakt divný, mělo by to chladit jak o život. A není nějaký mechanický problém s klapkama? Prostě, že to uvnitř chladí, jen to nejde ven - to by se ale po chvíli spustila sahara... A jak se vlastně stalo, že to přestalo chladit? Ze dne na den? šlo to někdy? Nebyla klima rozebraná (= dostal se tam vlhký vzduch a nyní zamrzá)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak tady je výsledek dnešního bádání

VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 6Y0 820 045   
  Komponent a/nebo - verze: Klimaanlage        X0840
        Kódodvání softwaru:
               Kód opravny:
1 Nalezeny chyby:
01299 - Diagnosticke rozhrani datove sbernice (J533)
        79-00 - prosim precist pamet zavad

Načetl jsem teda č. 19 Gateway, ale ta byla bez závad.... tak jsem na klimě párkrát zmáčknul vymazat závady a asi napočtvrté se to smazalo, na motoru jsem našel:

 

VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 038 906 019 LA
  Komponent a/nebo - verze: 0000SG  5405
        Kódodvání softwaru: 00102
               Kód opravny: WSC 13765
       Dodatečná informace: TMBWU46Y544087430     SKZ7Z0D2392876
1 Nalezeny chyby:
17664 - Snimac teploty chladici kapaliny (G62) Preruseni/zkrat na plus
        P1256 - 35-10 -  - - Sporadicky

 

Při zapnutém motoru, zapnuté klimě na plno se její ventilátor neroztočil (větrák co to rozhání v kabině samozřejmě jel) no a když jsem dal s vypnutým motorem akční členy tak se ventilátor klimy rozjel a po načtení závad zas ta blbost s gatewají

 

přikládám hodnoty z měření

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a teoreticky by mohl být problém i tím snímačem teploty vody. ŘJ klimy ji sleduje, sice nevím, k čemu ten údaj využívá, ale sleduje ji (v nějakém bloku hodnot by měla být tuším i vidět).... Je mi, ale furt divný, že ten klima kompresor jede na těch více než 90 procent...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže ta chyba s Gateway se vrací a blbě se maže? Tak to zkontroluj připojení ŘJ klimy k canu... Případně udělej nějaké nouzové přemostění

jj, smažu jí třeba na čtyřikrát, udělám akční členy nebo něco a je tam zpátky... nouzové přemostění? Jak to myslíš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

natáhnout provizorně oba cany z něčeho, co funguje. Buď přímo s BSG a nebo i z diagnostické zásuvky. Případně zkontroluj stávající vedení. Hele a úplně pro jistotu: máš zkontrolovaný všechny pojistky, tedy i ty na akumulátoru, včetně těch velkých tavných plechů?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládám že klimu máš manualní, po zapnutí klimy se ti rosvíti AC na tlačítku a svítí? Vím že máš RS ale cítíš po zapnutí klimy úbytek výkonu motoru (nejvic by to melo jít poznat na co nejnižší otáčky při rozjezdu)? Popř. bych změřil napetí na ventilu N280 při zapnuté a vypnuté klimě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládám že klimu máš manualní, po zapnutí klimy se ti rosvíti AC na tlačítku a svítí? Vím že máš RS ale cítíš po zapnutí klimy úbytek výkonu motoru (nejvic by to melo jít poznat na co nejnižší otáčky při rozjezdu)? Popř. bych změřil napetí na ventilu N280 při zapnuté a vypnuté klimě.

Jj když ji zapnu, malinko se to "zhoupne", jsou i cítit nepatrně vybrace, kontrolka AC se rozsvítí ale fouká to normálně studené a větrák se prostě neroztoci, kontroloval jsem všechny pojistky tedy i ty na baterce. Nejste někdo z Prahy? Já osobně klimu nepoužívám, proto jsem nevěděl, že nejde takže ani nevím jak dlouho nejde.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, 001 je pro automatickou klimatizaci, manuální to má v 002.

Takže to nebylo potřeba.

 

Nefunkčnost ventilu ŘJ nepozná, nemá na to chybový stav.

Kdyby zamrzlo médium bude v 002/3 hodnota 14 (teplota na čidle výparníku <1°C) a kompresor by se vypnul, ale on tam má 0, tzn. kompresor běží. Takže i "pokles" výkonu musí být. (u RS možná i nezaznamenatelný).

Ten ventil to skutečně může být, protože klimatizace z teplotních čidel má pořát teplo, tak chce větší zimu, proto jede kompresor na 95%.

Kdyby byl problém s klapkami, tak to bude mít jako chybu v paměti závad

Editováno: , autor: Drewie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, 001 je pro automatickou klimatizaci, manuální to má v 002.

Takže to nebylo potřeba.

Nefunkčnost ventilu ŘJ nepozná, nemá na to chybový stav.

Kdyby zamrzlo médium bude v 002/3 hodnota 14 (teplota na čidle výparníku <1°C) a kompresor by se vypnul, ale on tam má 0, tzn. kompresor běží. Takže i "pokles" výkonu musí být. (u RS možná i nezaznamenatelný).

Ten ventil to skutečně může být, protože klimatizace z teplotních čidel má pořát teplo, tak chce větší zimu, proto jede kompresor na 95%.

Kdyby byl problém s klapkami, tak to bude mít jako chybu v paměti závad

Tak ventil.... Doufám, že nebudu muset rozebrat půl fabie, abych se k němu dostal.... Co s ním mám dělat? A proc to při testu akčních členů funguje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

regulační ventil je součástí klimakompresoru a podle DP nejde samostatně vyměnit.

A pak je ještě další možnost, a to expanzní ventil, to je mechanická součástka, která udržuje správný tlak ve výměniku v autě, aby správně odvádělo médium teplo.

 

Ale určitě bych doporučil zajet k někomu, kdo dělá klimatizace, podle tlaků ve vedení chladícího média se dá zjistit jestli, nebo který z těch ventilů, je opravdu špatný

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Ahoj, mám nově Fabii 1.9 TDi 2005 ATD, po koupi nešla klima, auto bylo tukle a zřejmě to po opravě nenaplnili, tlak byl tedy 0bar, klima je teď naplněna tlak byl myslím 2.6bar, netesnost to vakuaci nenašlo, ale klima nesepne ani na ofuk čelního skla. Je tedy možný, že klima u fabia spina až při určité teplotě nad 0? Já to zkoušel při 0stupních. Dřív jsem měl Xsaru a tam sepla pokaždý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Ahojte, nedavno som menil kompresor klimatizacie (Fab 1, 2004, 1.2 HTP, 47kw), ale zistil som unik chladiva medzi kompresorom a vysokotlakovou hadicou co ide do kondenzatora. Menil som aj O-kruzky a pri plneni vakuovy test nepreukazal ziadnu netesnost. Klima doteraz frci, ale bohuzial asi dlho nepojde.

Nahodou sa mi dnes podarilo najst na ETKE akysi "drzak pro trubku chladiciho prostredku" 6Q0820769B, no v mojom pripade sa tam pri demontazi kompresora nic take nenachadzalo, ani v DP som to nenasiel (mozno pri oprave klimy u predchadzajuceho majitela to tam zabudli dat...).

Je ten drziak potredny? Podla mojho nazoru asi zmysel ma, teda aspon ciastocne pohlcuje vibracie od motora a nieje tak zatazovana hadica na spoji.

Co si o tom myslite? Mate na svoji Fabkach take nieco?

Dakujem za odpoved :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Mám pomalou reakci (přímo šnačí tempo změny) na změnu nastavené teploty na ovládačí klimatizace, než zareaguje na změnu teploty tak to trva šíleně dlouho. Na foru jsme se dočetl že by to měl dělat "vadný senzor teploty G56", který je umístěný přímo v tom ovládačí, jenže sem i ho nedaří nikde na internetu najít jako náhradní díl nebo zjístit jeho OE číslo. Nevíte teda někdo kde ho prosím sehnat, nebo neznáte OE číslo? Dík moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...