Přejít na obsah

Rosení a mlžení oken


rogerer

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...

Díky za informaci. Já si teda myslím taky, že už se to nedává, ani 1.2TSi poslední ročníky to nemají. Mám obavy jak to ten litr vytopí. Měl jsem 2x HTP a to byla hrůza, okno namrzalo zvenku a trvalo hodně dlouho než bylo pořádný horko. Teď jsem tady četl, že litr ani ve velké zimě neudrží teplotu při jízdě z kopce, tohle dělalo i HTP. S tím PTC jsem pět let nepotřeboval škrabku a nerad bych zase ráno ztrácel čas a ničil si sklo. Zkusím zjistit, jestli to nemají třeba nějaký vyšší verze v kombinaci s nějakou výbavou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Když ráno sednu do auta a chci odmlžit přední sklo, pustím naplno větrák s ofukem jen na sklo. Ale všiml jsem si, že když otočím na studený vzduch, tak to fouká víc, než když otočím na teplý vzduch. Je to normální? je to poznat jak pocitově, když mám přiloženou ruku, tak i poslechem. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, nufacek napsal:

Když ráno sednu do auta a chci odmlžit přední sklo, pustím naplno větrák s ofukem jen na sklo. Ale všiml jsem si, že když otočím na studený vzduch, tak to fouká víc, než když otočím na teplý vzduch. Je to normální? je to poznat jak pocitově, když mám přiloženou ruku, tak i poslechem. Díky

 

Máš manuální klimu nebo Climatronic?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S extrémním mlžením za sychravého počasí bojuji od začátku co mám rapida. Jediné co se mi osvědčilo je u Climatronicu tlačítko Max na odmlžení čelního skla.  Sklo jsem myl i zevnitř a nakoupil nějaké speciální houbičky a prd. U FI jsem klimu neměl a stačilo jen nasměrovat vzduch na čelní sklo a bylo mlžení pryč. U manuálu ti neporadím, tam jsem se domníval, že ten problém není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obdobne sme kedysi zapasili s mlzenim a namrazou u Fabie,hned po kupe prvu zimu.Sa mi zdalo,ze aj po stlaceni tlacitka na MAX ofukovanie okna to fukalo velmi slabo a musel som rucne este zvysovat otacky ventilatora.

Uvidim,ci sa to tentorok zopakuje,ale vycistil som vtedy poriadne celne okno,ale ozaj na viac krat a kvalitnym mikrovlaknom a nerobilo to uz potom v takom rozsahu.Predtym som musel sediet v aute 5 minut,aby sa sklo odmlzilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám vypozorováno, že čím ležatější sklo, tím víc se mlží. Logicky...řidič přijde do auta a je zdrojem vlhkosti (a tepla) (nedejbože mít v ruce deštník nebo promočenou bundu). 2 lidi v autě, víc mlžení... A jízda tomu moc nepomůže, zvenku to zase o dost víc namrzá. Taky se mi se studeným motorem stalo, že jsem si "nasál" vodní mlhu z autobusu nebo náklaďáku přede mnou na křižovatce, taky byl studenej, a hned jsem měl zamlžený sklo. Letos jsem nějak za tepla nestih pořádně vysmejčit okna zevnitř (zjara jo, ale ne teď). Tak jsem aspoň vzal hadřík a ironem jsem očistil půlku předního skla. Že se mi tvoří na oknech zevnitř bílý povlak, vím (důvody neznámé, nic nikdy problém neodstanilo, u nového auta nečekám uvolňování chl. kap. a podobné příčiny), auto je samozřejmě nekuřácké atp. Prostě to tam je - ale jaké bylo letos moje překvapení, když jsem nastartoval, v mojí části skla jakž takž, zbylá část zcela zamlžená! Jako by ten povlak to srážení přitahoval nebo co...

Pokud má člověk malou kubaturu, je to s topením o to horší. Klimošku jsem neměl, nebo mi s rychlejším ohřátím nepomohla (zřejmě se za nižších teplot ani nespouští, spotřeba,...), ani nepomohla ve vysoušení. Filtry jsem měl jakž takž dle intervalů, žádný potrhaný hnus. Několik zim jsem měl a autě nádobku s vysoušením, vody bylo dost, ale moc to nepomáhalo.

@Patrik1971V autě radši neseď, mírná zadýchanost apod. to celé jen zhorší. Fakt.

@nufacekDejme tomu obden  ježděný a trochu prohřátý auto (akorát tak, aby se vlhkost začala "točit" - auto v zimě vysušit nejde, teda ne na sev. polokouli.). Pak přituhlo, výsledek:

https://2i.cz/i/PIW3O To drápnutí napravo je skutečně zevnitř. Byl to Yaris 1.0, "zánovní" a po kúře mytí oken zenvitř toho roku. topení cekově naprd - buď na skla, nebo dovnitř, byla zima. Čili průhledný sklo nebo teplo, ne oboje.

Btw to "jiný" foukání za (nejen) studena taky pozoruju, ale řekl bych, že je to tím, že vzduch musí jít přes výměník. Mám teda auto bez klimy, při přetočení na teplý vzduch to jde v palubce jinudy, slyšet je to "víc vpravo".

Netuším, co by pomohlo, snad nemít v autě žádné hadry, vodu v koberečkách, text. kob., tekutiny, (kovové) povrchy na kterých se vydechnutí snáze sráží. Nic co by nasáklo. A občas to hodně vytopit, jenže za deště nebo břečky se to natahá přes nasávání do auta o to víc. Už se mi stalo i to, že jsem měl v autě oroseno velkými kapkami...ale většinou po krátké jízdě, nebo když slunce osvítilo půlku auta. A ten Climatronic, to je taky věc, viz: 

Zatím si musím si zvykat na "PWM" ruky, které dělám rukou v nastavení teploty a intenzity foukání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě tohle rosení čelního skla začala dělat víc a víc O1 od doby co se nám narodila dcera. Začalo se v autě totiž vozit kupa drobností pro její potřebu (sedačka, náhradní oblečení, vlhčené kapesníčky a podobné zdroje vlhkosti, které to tam držely). Byly to doslova až zde popisované velké kapky na skle a namrzání zevnitř. Vyřešilo to jednak osazení auta těmi zachytávači vlhkosti (pytlíčky co se v nich sráží voda z okolí) + dokonalé odmaštění skla + v extra mrazech i vnější krytí skla.

Kabinový filtr si měním na každém autě co půl roku, navíc dávám vždy uhlíkové, tedy tam problém nikdy nebyl.

 

Ale opravdu největší vliv mělo to odmaštění skla. Ono se to nezdá, ale už jen samotným dýcháním se vytváří na skle mastnota a pokud se to perfektně neodmastí (ne nějakým čističem, ale vyloženě něčím na odmaštění), tak se na té mastnotě krásně sráží vlhkost.

 

Na O3 se mi to zatím neprojevuje, ale tímto tématem jste mi připomněli, že preventivně musím také před zimou pěkně odmastit sklo abych pak nebyl překvapen.

Editováno: , autor: ZbyšekSU
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kontrola a případná výměna kabinového filtru by měla pomoci.

Další věc je také očištění čelního skla zevnitř. Zbavit ho mastnoty, tak jak psal kolega nademnou. K tomu dostatečně poslouží teplá čistá voda s pár kapkami jaru, který dokonale odmašťuje. Poté sklo doleštit mikrovláknovou útěrkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...