Přejít na obsah

autobateria znacka a kapacita


mr.slim

Doporučené příspěvky

před 1 hodinou, MOJE_JMÉNO napsal:

Já bych dal osobně zase EFB shodné kapacity, ideálně tu samou a na nějaké programování bych se zvysoka... Já tam dal po Vartě EXIDE, nic neprogramoval, odpojil konektor a vše je naprosto ok. Baterka stabilně plná 😊 Ale jestli chceš utrácet AGMka je lepší... 

Jako, taky možnost, ale nerad do auta zbytečně hrabu a bylo by zajímavé vidět, jestli se AGM osvědčí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, 15degren napsal:

tak jestli dát 2K za EFB nebo 2.4 za AGM je už podle mě fuk... šel bych do AGM

+ si tam přidej cenu za tu konfiguraci...

 

Byl jsem hodně nedůvěřivý ohledně odpojování toho monitorovacího konektoru, ale po jeho odpojení jsem si již po nějakém měsíci v tuto chvíli skoro jistý, že to je přesně ten správný klíč k dlouhověkosti baterie. I běžná olověnka dokázala dříve vydržet klidně deset let. Investice do AGMky proto dává smysl snad jen v případě, že majitel chce zachovat "řízené NEinteligentní dobíjení"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, MOJE_JMÉNO napsal:

+ si tam přidej cenu za tu konfiguraci...

 

Byl jsem hodně nedůvěřivý ohledně odpojování toho monitorovacího konektoru, ale po jeho odpojení jsem si již po nějakém měsíci v tuto chvíli skoro jistý, že to je přesně ten správný klíč k dlouhověkosti baterie. I běžná olověnka dokázala dříve vydržet klidně deset let. Investice do AGMky proto dává smysl snad jen v případě, že majitel chce zachovat "řízené NEinteligentní dobíjení"

 

Nevidím důvod někomu dávat peníze za nastavení nové baterie, když si to můžu přes aplikaci v mobilu přenastavit sám za 5 minut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
  • o 3 měsíce později...

Nejsem teď tedy vůbec doma, tak ani netuším, jakou baterii mám v Rapidovi (MR 2014), ale právě teď se mění přesně 10 let od první registrace auta, takže pevně doufám, že další výměny se již nedočkám. Baterka nebyla nikdy nijak udržovaná ani dobíjená, prostě se jen jezdilo - nikdy s ní nebyl žádný problém, jen v autorizáku mi už před 3 roky říkali, že už je špatná a potřebuje vyměnit. Při poslední STK (asi po déle zapnutém zapalování) prej se startovalo přes kabely. Problém s ní tedy měli jen servisáci 🙂 Měsíc od této události vše bylo OK, jen při zapnutém rádiu už to psalo, že se vypne kvůli baterce, tak při roční prohlídce teď už jsem samozřejmě ji nechal vyměnit.. Každopádně za mě tedy origo baterka 👍

Podle faktury tam je teda 36Ah a stála 3300 Kč plus pár Kč za výměnu. Takže s tak malou kapacitou vydržela fakt dlouho...

Editováno: , autor: Mariacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 12. 2021 na 14:26, touareg3 napsal:

Na Rapidke som to mal originál na 36Ah baterke, kúpil som 56Ah a ten fusak som vyhodil. Na Scale 2020 tam už nie je nič. Ale asi preto, že bola určená na export pre Španielsko. A tam nemrzne. :)    

Áno 36 Ah je pôvodná v Rapide SB a kúpil som 55 Ah a ten izolačný obal som vyhodil.  Inak neviem prečo odporúčajú v obchodoch  pre 1.2 tsi vždy vačšiu batériu?  Od 44Ah vyššie?   

IMG_5303.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netreba nič teoretizovať, automobilka naozaj dáva najmenšiu možnú batériu s ktorou auto ešte naštartuješ a vydrží záruku (aj keď nemusela by ani to). Ak na každom aute ušetria týmto  krokom povedzme 200 Kč na výrobných nákladoch jedného auta, tak za rok 2022 to je úspora 156 miliónov korún.
Ak by som si ako manažér mohol zobrať prémiu iba 1 % z úspor ktoré sa takto dosiahol, skúste hádať, či by som takéto úsporné opatrenie podpísal! :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, pár příspěvků výše jsem psal, že jsem 36 Ah musel měnit až po 10 letech, takže 36Ah baterie byla naprosto dostatečná. Pokud si výrobce spočítal, že u mé výbavy stačí/má být 36Ah a pokud se v návodu píše, že baterie se má vyměnit za baterii o TOTOŽNÉ kapacitě, nebudu tam dávat větší, protože mám pocit... Můj pocit aktuálně je, že dávat tam dražší baterii s větší kapacitou je vyhazování peněz jak pro výrobce, tak později i pro zákazníka. 

Ale zajímalo by mě, proč nedoporučuje stejnou nebo větší kapacitu. Asi to bude mít něco s dobíjením...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikto netvrdil, že 36 Ah nestačí. Ono to stačí, veď ti baterka vydržala dosť rokov, ale evidentne si mal aj dobrý kus. To ale neznamená, že je na škodu mať takpovediac "rezervu" vo väčšej kapacite. Najprv z dôvodu, že ak by bola baterka z výroby náhodou z takpovediac horšej várky, vtedy väčšia kapacita môže z časti vykompenzovať horšiu kvalitu, a po druhé z dôvodu, že môžeš mať v aute aj iné spotrebiče ako napr. chladnička na 12 V, neoriginálny alarm, GPS monitorovacie zariadenie, atď.
Ja osobne by som napr. v oboch autách uživil aj 100 Ah baterky, lebo mám okrem vyššej výbavy (to sú všetko spotrebiče) v oboch aj palubné kamerky, ktoré ťahajú šťavu z batérie, a čím väčšia kapacita, tým dlhšie vydržia byť zapnuté v parkovacom režime.

Žiaľ, časy keď výrobcovia všetko dimenzovali s rezervou aby výdrž produktu bola čo najlepšia už dávno skončili, teraz je doma ekonomickej optimalizácie, preto sa montujú aj menšie baterky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Prolétl jsem celé vlákno, jelikož v akumulátorech nemám moc jasno. Aktuálně - z výroby, mám akumulátor 60Ah, 280A. U kapacity bych při nákupu nového akumulátoru patrně zůstal, přijde mi dostačující. V čem ale tápu je startovací proud. V podstatě se mi nedaří najít akumulátor, který by měl tak malou hodnotu, jako má můj současný. Jaký vliv má vyšší hodnota startovacího proudu? Na jak vysokou hodnotu můžu až jít?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 8. 2023 na 12:37, Mariacek napsal:

Nejsem teď tedy vůbec doma, tak ani netuším, jakou baterii mám v Rapidovi (MR 2014), ale právě teď se mění přesně 10 let od první registrace auta, takže pevně doufám, že další výměny se již nedočkám. Baterka nebyla nikdy nijak udržovaná ani dobíjená, prostě se jen jezdilo - nikdy s ní nebyl žádný problém, jen v autorizáku mi už před 3 roky říkali, že už je špatná a potřebuje vyměnit. Při poslední STK (asi po déle zapnutém zapalování) prej se startovalo přes kabely. Problém s ní tedy měli jen servisáci 🙂 Měsíc od této události vše bylo OK, jen při zapnutém rádiu už to psalo, že se vypne kvůli baterce, tak při roční prohlídce teď už jsem samozřejmě ji nechal vyměnit.. Každopádně za mě tedy origo baterka 👍

Podle faktury tam je teda 36Ah a stála 3300 Kč plus pár Kč za výměnu. Takže s tak malou kapacitou vydržela fakt dlouho...

Sorry, ale za to co jsi Ty utratil za malou baterku mám já dvě 60Ah kalciové EXIDE EFB. A velkou baterku ocení každý a vždy. Třeba při - 20 a týdnu odstavení.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 8. 2023 na 16:48, Dodi 15 napsal:

@informatorNic ve zlém, to je tvoje teorie?

Motor sem nepatří, ale za dva roky je snad motor volnější a ta baterie spíše nebude mít problém s ním otočit.

Promiň, ale jaká je tvoje další teorie mít kapacitně větší baterii, nehledě na to, že s větší baterií bude mít více práce i alternátor?

.. nebude mít víc práce... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, MIgráček napsal:

Prolétl jsem celé vlákno, jelikož v akumulátorech nemám moc jasno. Aktuálně - z výroby, mám akumulátor 60Ah, 280A. U kapacity bych při nákupu nového akumulátoru patrně zůstal, přijde mi dostačující. V čem ale tápu je startovací proud. V podstatě se mi nedaří najít akumulátor, který by měl tak malou hodnotu, jako má můj současný. Jaký vliv má vyšší hodnota startovacího proudu? Na jak vysokou hodnotu můžu až jít?

Čím větší startovací proud při shodné kapacitě, tím lepší a odolnější baterka. Platí obecně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Přátelé, máte nekdo zkušenost s malými startovacími boxy/powerbankami/jump startery? Např. toto. V recenzích si čtu, že nastartují i úplně vybitou baterii, což je ok. Zajímala by mě hlavně životnost powerbanky při správném užívání, tj. občasném dobíjení? Je možné bez obav použít i u aut se start-stopem a "inteligentním" dobíjením?

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...