Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Souhlas s McMatej, měřil jsem napětí také a sejné hodnoty při připojeném a odpojeném kablíku. Ano, u aut, kde to lze pořešit diagnostikou, klidně, ale kde to nelze (u mě Fabia III 2019 už nelze) je nejlepší odpojit kablík.

Vloženo

@McMatej Jj, špatně jsem se vyjádřil. Myslel jsem to, co píšeš. Mám ale zpětnou vazbu z okolí, že lidem vydržela originální baterie z novoty i z výměn v autorizáku poměrně, na dnešní dobu až nezvykle dlouho. Všichni vypínají SS ručně na čudlu, takže jim rekuperace po celou dobu funguje. Proto bych o tu rekuperaci nechtěl přijít, mám origo baterku, která nevím, jak je uvnitř stavěná, ale asi to nebude klasika. Kdybych tam dal nějakou obyč, levnější, tak by mi to bylo asi jedno. Myslím si, možná se mýlím, že to proudové procvičování je možná pro tento aku lepší než stabilní dobíjecí napětí

Vloženo

Osobne si myslim, ze vseobecne pro pb aku je nejlepsi, kdyz se pohybuje okolo tech 14,4 V, +/- teplotni kompenzace, za chodu motoru. Pokud je muj nazor spatny, rad se necham ochytrit. Jen bych prosil argumenty, ktere maji odbornou oporu, argument jedna pani povidala se mi moc nelibi. Dik

Vloženo
Citovat

A žádné permanentní chyby v diagnostice jsem si taky nevšiml. 

Chyba v diagnostice po odpojení bude. Přerušenou komunikaci mezi dvěma jedntokami to pozná. Jen je potřeba hledat v Gateway a ne ŘJ motoru.

U baterek EFB/AGM se s tím inteligentním dobíjením počítá a měly by to vydržet. Jak už jsem ale psal, netvrdím tím, že inteligetní dobíjení je dobrá věc.

Jsou tu taky případy, kdy auta jezdí se zapnutým inteligetním dobíjením a baterku mají 7-8 let starou a bez problémů. Znám takové i osobně.

Mně v Rapidu umřela po roce a půl, ale jiným vydržela 4x tolik. Žádný systematický důkaz, že ten konektor bez výjimky rychle zničí baterku, není.

Velký rozdíl je v tom, že starší auta tento systém vůbec nemají a tak s ním další jednotky nepočítají. Odpojení konektoru je něco jiného, než když tam z výroby není.

Moderní auta ty informace z J367 používají i pro jiné systémy a funkce, proto se mi odpojování (i když to možná plní svůj účel) nelíbí a osobně ho nedoporučuju.

Pokud auto jezdí extrémně krátké trasy, radši bych tu baterku jednou za čas nabil. Je to zřejmě jedno z těch témat, kde každý bude mít svou pravdu.

Myslím, že rok 2019 už se v dnešní době s menšími problémy diagnostikou řešit dá. Před odpojováním konektoru bych radši volil to zmiňované paměťové relé.

Ještě bych dodal, že u aut v záruce, to může vést k zamítnutí plnění třeba při výměně baterky. Pokud to někomu za ten risk stojí, ať konektor klidně odpojí.

Vloženo (editace)

Napíšu jen své poznámky. Řada lidí zde plete pojmy SS a inteligentní dobíjení. Jsou to dvě odlišné věci, trošku sice nteligentní dobíjení (tedy aktuální napětí  akumulátoru) ovlivňuje funkci SS, ale to je vše.

Kdo se o to vážněji zajímá a má VCDS , lze tam ohledně správy elektrosoustavy a baterie a jejích historie dohledat spoustu zajímavých věcí. Až se člověk diví co vše si auto ukládá. Od toho se také odvíjí věčné téma  "kódovat" novou baterie nebo ne.

Kdo se chce zajímat méně ať si pořídí monitor baterie. Dozví se také spoustu zajímavých dat jak online , tak historicky. Dá se vidět okamžitá hodnota napětí a tedy stav dobíjení při různých režimech jízdy, teplot, stavu akumulátoru, otáčkách motoru.

 

No je to celé velice složíté ale technicky zajímavé. Takže ať si každý řeší dle svého uvážení či odpojovat řídící jednotky, velikost napětí, kodovat po výměně  atd. Nicméně tam toho moc vymyslet nejde.

 

image.thumb.png.f4d4b5e857808763e28a248ec96d9b0f.png

image.thumb.png.732678884ece5cf5dda9b1f7cb6dd8e7.pngimage.thumb.png.8d2bac480e4b23b8c54dfa7f375de5f2.png

 

Editováno: , autor: Alma
Vloženo
před 3 hodinami, VeteranChild napsal:

Chyba v diagnostice po odpojení bude. Přerušenou komunikaci mezi dvěma jedntokami to pozná. Jen je potřeba hledat v Gateway a ne ŘJ motoru......

 

Ano, moc jsem nehledal, tak "někde dole, malým písmem" nějaká chybičky být může.

Ale kdyby to byla závažná CHYBA jak uvádí ŠA, tak by někde měla svítit červená kontrolka s velkým vykřičníkem. Nesvítí - nevěřím.

Vloženo

Clerfayt: Jaký máš Fabii rok výroby, že to softwarově šlo? A máš inteligentní dobíjení deaktivované úplně, nebo jen nějak potlačené (myslím, že to šlo potlačit, když se zapnuly světla).

Vloženo

Já mám např. Rapid 1,0 TSI DKRC, MR 2019 a zde šlo krom deaktivace SS už int. nabíjení jen potlačit při zapnutí světel. Dělal mi to kdysi Ferda25 ve Strakonicích.

Vloženo

pokud mám správné informace, tak rekuperace nejde sw vypnout zcela !!!!! jde jen mírně potlačit a to je vše, pokud někdo tvrdí, že ji mám zcela vypnutou tak to není možné.

Vloženo
V 22. 1. 2023 na 15:52, petr.d napsal:

Já osobně používám toto - https://s.click.aliexpress.com/e/_DECOxPH

Žádný zásah do nastavování napětí, žádné cvakání a obcházení kabelů..

Má to i více režimů - buď to automaticky vypíná nebo si pamatuje předchozí nastavení.. 

Z výroby je modul nastaven tak, že to vypíná - Otočím klíč nebo zmáčknu startovací tlačítko a obratem se to vypne. 

Montáž je naprosto jednoduchá, viz např. v tomto videu - https://www.youtube.com/watch?v=ESeESSFEPOc

 

 

 

ss_f3.jpg

ss_f3_2.jpg

Pořídil sem taky a funguje bez problémů

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...