Přejít na obsah

1.2 TSI vs. 1.0 TSI? A jeho životnost


vaci13

Doporučené příspěvky

Řešit každý kg v autě s ohledem na spotřebu při využití toho co psal Melonsvk (100 kg = +0,5l spotřeba) -> Když každý z nás shodí na pupku 10 kg (+0,05l spotřeba) budeme mít po 150 000 ujetých km ušetřeno 75 l benzínu a to je při dnešní ceně cca 30 kč/l krásných 2250 kč. Kdo Vám je dneska jen tak dá? :D:D:D:D:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor by se měl vybrat podle toho, kde bude auto převážně provozováno. Na ježdění po městě 1.0 bohatě stačí a občasnou rozumnou jízdu po dálnici snadno přežije. Pro časté ježdění po dálnici je lepší větší motor, který naopak bude při popojíždění po městě trpět a víc žrát.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už túto tému prestanem sledovať ako za každú cenu obhajuje  e1. ten 1.0 motor.

Je scestné porovnávať 3 a 4 válec na motore je rozdiel 5 kg, koľký chlapi tu majú nadváhu, podľa e1. je to plytvanie financiami :_icon_smich2:

Mám tiež trochu nadváhu cca 100 kg a spotrebu viem dať aj pri 4 osobách na 4,8 l čím to asi je ??? Tou nádváhou nie ale štýlom jazdy, kto rozmýšla a radí včas a využíva zotrvačnosť a nie brzda plyn aj tie platničky sa ušetria.....

 

Tu nejde o ekonomiku pre majiteľa vozidla, ale pre ekonomiku výrobcu a v tom je ten problém a rozdiel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.0 TSi a 1.2 TSi budou mít podobnou životnost i ekonomiku provozu.

Není důvod si myslet, že by to bylo jinak, protože nikdo si nedovolí pustit na trh vědomě něco, co nebude fungovat. I když chyby se samozřejmě stávají.

Pokud někdo z vás pracuje v automotive, tak tam se řeší rozdíly v nákladech na eurocenty. Prostě jakmile je šance ušetřit 5 eurocentů na jednom kusu něčeho, tak se to prostě udělá, pokud se zachová kvalita, která je požadována. Nikdo v automobilce nad 5 eurocenty nemávne rukou. Oni to počítají na celý životní cyklus toho dílu. Škoda vyrobí 1 000 000 aut za rok, takže úspora 200 euro na autě v nákladech je 200 000 000 euro za rok, to je 5,4 mld. Kč. (pro představu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Eric_, ja ten motor vôbec neobhajujem, sám by som si ho vôbec nekúpil (pre mňa sú 4 valce minimom), ale to, že jeho prevádzka bude pre normálneho motoristu ktorý vôbec nerieši nejaký počet valcov, ale auto má na to, aby sa s ním vozil napr. do práce, alebo okolo komína, jednoducho z A do B, tak pre neho je menší motor s rovnakým výkonom na prevádzku lacnejší. Možno iba o 50 korún mesačne, ale aj to je peniaz, za pár rokov sa to nazbiera. Ďalej si treba uvedomiť ďalšiu vec, a zohrievanie motora. Pri EA211 sa motor upravil pre rýchlejšie zohrievanie. Ak sa motor skôr zohreje, klesne aj jeho spotreba. Verím, že podobne to bude aj pri 1.0 TSI, tj. buď sa bude zohrievať rýchlejšie, alebo aj keď nie, tak bude k tomu potrebovať zase o niečo menej paliva. Bavíme sa tu o decilitroch, ale počas 3-5-10 rokov sa to nezabiera.

Čo sa týka nižšej spotreby plne naloženého auta, mám podobnú skúsenosť. Moja teória je taká, že je to tak kvôli nižšej svetelnej výške a tým pádom lepšej aerodynamike. Ak dobre viem tak F2 1.2 TDI Greenline mala už z fabriky znížený podvozok.

P.s.: Inak ešte jedna zaujímavosť. Asi týždeň dozadu som čítal, že Prius Plug-in Hybrid má preto horší koeficient odporu vzduchu, ako klasická verzia, lebo kvôli väčším akumulátorom musela dostať väčšie brzdy.  Chápete? Iba o číslo väčšie kotúče...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už jsem to napsal i v jiném vlákně, tak to repostuju i tady, být lehce vytržené z kontextu, nicméně tématicky se to hodí. 

 

...

Typická životnost 1,0 TSi bude obdobná jako u 1,2 TSi a podobných motorů stejné třídy. Pochopitelně za předpokladu, že ho nepostihne nějaká fatální konstrukční chyba, to ale dneska nikdo neví (navíc se to stává bez ohledu na velikost motoru, viz. problémy u 1,8 TSi EA888, ale i šestiválců BMW a početné řady dalších). 

 

Sám bych sice preferoval současný čtyřválec z důvodu principiálně lepší kultury běhu a zvukového projevu, rozhodně ne kvůli obavě o životnost motoru jako takového.

 

BTW, jen pro ilustraci. V rodině jsme měli celkem čtyři auta s proklínanou "pohromou" zvanou HTP. Aktuálně máme ještě jednu FI s HTP 40kW (BMD), tedy tou nejnespolehlivější verzí. Má sice najeto zatím jen 87tkm, ovšem z toho dobrou půlku na dálnici na plný plyn (a to doslova, manželka se s ní skutečně nemaže :) ), což je pro tento motor podle všeho smrtelný režim. Do dneška jezdí bez jediného problému, pouze s pravidelným servisem. 

Co z toho plyne? Nezaměňujte dojmy s pojmy a nevymyslejte tragické scénáře bezdůvodně. Nezbyde než počkat na dlouhodobé zkušenosti z reálného provozu. Tak jako u všech dřívějších motorizací. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
V 16. 2. 2017 na 21:06, vaci13 napsal:

Ahoj,

 

Moje otázka zní – je lepší pospíšit a například během března/dubna koupit 1.2 TSI (66 kW), i když jsem ji původně chtěl objednávat až někdy v červnu, nebo raději počkat na 1.0 TSI.

 

Řešil jsem totéž. Bez velkého váhání jsem koupil 1,2TSI, protože ten motor je na konci výrobního cyklu a tudíž na poměry dnešního překotného vývoje maximálně spolehlivý. Navíc motor 1,2TSI je v současné chvíli v podstatě výprodej, takže jsem dostal dealerskou slevu 6% z ceny Trumf, auto vyrobeno 3/2017, koupeno 4/2017. K tomu záruka 5 let a Mobilita. Šedá Quartz metalíza, rohožky, povinná výbava, plnohodnotná rezerva za 277308,- Kč. Předpokládám, že auto mi při nájezdu 8-10 tkm / rok bez problému vydrží 10 let a že to bude moje poslední auto se spalovacím motorem. V roce 2027 si jako jistotu na důchod koupím elektromobil :-)

Ještě doplním: Tento týden ve Světě motorů test Rapidu 1,0TSI s tímto hodnocením: Po stránce kultivovanosti běhu horší než 1,2TSI, po stránce dynamiky a spotřeby minimálně rovnocenná náhrada. Pocitově se zvýšil rozdíl mezi slabší a silnější verzí, i když rozdíl v absolutním zrychlení se nepatrně snížil. Slabší verze se o 2 desetiny zlepšila, silnější verze se o desetinu zhoršila ve zrychlení z nuly na 100 oproti 1,2TSI (v Rapidu).

 

V 16. 2. 2017 na 21:06, vaci13 napsal:

 

 

 

Editováno: , autor: veliz
Doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Za 10tyzdnov budem majtelom 1.0 tsi 70kw ... Som zvedavy co to dokaze ..kedze som zastanca benzinu .. Bude to moj prvy Turbo motor .. S fora som sa docital ze motorom to moc nebrzdi  ..ale malo by to mat teda 0 spotrebu na rychlosti bez plynu ?? Sice je tam dvojhmot ale co uz inak sa neda .a predsa dvojhmot ma uz vela aut ..pokial sa nebude podtacat motor pod 2 tisic otacok a parkovat na rychlosti ,,hlavne dolu kopcom ,,malo by to nieco vydrzat .Akurat neviem ci mozem brzdit motorom do 2000otacok aby to neuskodilo casom dvojhmote??? Dakujem za odpovede 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou dvojhmotou to mozna jeste bude zajimave. Z jedno clanku myslim na auto.cz (ted uz to nemuzu najit:(). Tak nejak vyplynulo, ze tu dvojhmotu budou mit pouze verze s automatem. Ze manualy budou mit pouze neco co to bude vyvazovat misto vyvazovaci hridele nejaky vylisek na "ojnici" ci "hrideli". Nejsem strojar a znalec motoru, tak jsem to cetl tak na pul oka kde to presne je.

Ze pry ta dvojhmota je nutna kvuli spojce dodavane s DSG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle toho článku by měl být setrvačník "jen záměrně nevyvážený", ale dvouhmotu má mít jen automat...

 

Ohledně spotřeby, tak motor moc nebrzdí, ale spotřeba je "0" A jinak otáček pod 2tis. bych se až tak nebál, ale s rozumem no (prostě nemít 1,5tis a nezadupnout to do podlahy,a si tak :-) ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ja som cital jeden  članok co sem dal jeden vas kolega davnejsie ako keby s neakych novin a bolo tam pisane ze dvojhmota bude aj stym nevyvazenym hriadelom.. Tak neviem nic o dsg automate tam nebolo spominane .. Tak asi este ani fabia 1,0tsi nejazdi..jedine ze by niekto poradil co vlastni octaviu stym motorom .. Recenzia na ten motor tak lahko nebude .. Alebo mam znameho co pracuje v Škode  predajni ci on nevie info o tom  

Editováno: , autor: 18lubi81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Tak dneska jsem si projel služební Fabii Combi 1.0 TSI 81 kW. Jakožto vlastník Fabie s 1.2 TSI 81 kW jsem hrozně rád, že mám čtyřválec. Tím, že je jinak auto prakticky stejné (shodou okolností i stejné zimní kola - 15'' Mato), soustředil jsem se jen na motor (všichni v práci ji jinak chválili jak jde pěkně do otáček a je svižná). Na ten zvuk, ketrý je teda příjemnější ze 4válce bych si asi časem zvykl. Pružnost motoru velmi podobná, rozdíl byl, že při stabilní jízdě 55 km/h se svým autem můžu mít zařazenou čtyřku, tady bylo potřeba dát 3. Ale co mi fakt vadilo byly hodně citelné vibrace od motoru do volantu a do pedálu při přidání plynu. Kolegovi, který jel ve fabce poprvé to až tolik nepřišlo, ale po vyzkoušení řízení mé soukromé Fabie taky potvrdil, že oproti té služební je to řízení mnohem pohodlnější (ta služební má najeto pouze 2200 km, takže moc zhuntovaná ještě nebude)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To zhruba odpovídá mým zkušenostem, sám o sobě je to dobrý motor, ale oproti 1.2 TSI zabírá o něco výše a třeba v tom městě 4rs prostě není ideální a moc to motor nepobírá. 1.2 TSI nějak extrémně neprotestuje ani okolo 1100ot (né že bych tak jezdil). Ale tím nechci tvrdit že je 1.0 TSI špatný, věřím tomu že 99% lidí si toho nevšimne pokud je někdo na toto neupozorní, nebo nepřesednou přímo z jednoho do druhého...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Někde se to tu probíralo, cena bude okolo 470tis myslím. Zkus projít téma o MR18, nebo FL, někde to tam bude.

Odtud dále:

 

Ale toto je jiné téma, takže pokud tě zajímá více, tak né zde, moderátoři by nebyli rádi :)

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...