Jump to content

Brzdove kotuce a platnicky SIII vymena


Recommended Posts

Jaký máš rozměr zadních kotoučů? Taky jsem hledal děrované zimmermany na svého supa (2,0tdi-140kw) a nic moc..... Jinak až na ty krytky kol, je to šupa.... ale pokud se to líbí tobě, tak je vše OK - auto máš nádherné...

 

Link to post
Share on other sites

Dik za pochvalu auta... 

Tak zadné kotúče budeme mat rovnaký rozmer. Keďže mam tiež 2.0TDI,140kw,4x4 a Sportline. 

Dával som komplet všetko Zimmerman.Skoda že nerobia aj na zadok dierovane....

A tie krytky no... Tak tam dám asi naspäť origo tmavosive z letných Vega alu

Edited by titanius
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ja mam najeto 115 000, nevim teda zda jsou to puvodni kotouce nebo ne, ale kopou tak, ze se trese cela prdel auta. Taky jsem chtel na zadek zimmermany sport, ale bohuzel. Premyslim jeste nad brembo max, ale uvidim. Dulezity je predek. 

IMG_20210221_175528.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Maxim88: tak daleko bych to nikdy dojít nenechal. To je masakr. A rozhýbali ti třmeny a namazali vodítka? Pokud ne, tak to bude za nějaký čas úplně stejný.

Link to post
Share on other sites

Hele máte někdo zkušenosti s nějakými lepšími brzdovými destičkami ? Mám na mysli třeba destičky Ferodo DS, EBC REDSTUFF, Textar Epad ..... Díval jsem se na svoje desky a už jsou celkem tenké, tak jsem zvažoval něco solidnějšího aby to trošku líp brzdilo. Díky předem za doporučení. 

Link to post
Share on other sites

Za předpokladu, že chodí brzdové třmeny volně a kotouče nejsou posmrti, je v pořádku brzdovka atd., tak je brzdný účinek s "normálníma" deskama dostačující.

Je otázka, jestli zadek nebo předek. Pokud nejezdíš na okruhy tak stačí kombinace textaru nebo ATE.

Pokud chceš lepší desky je potřeba zvolit i lepší kotouče. Jedno bez druhého moc nefunguje.

A pak je to o penězích, Feroda nebo EBC stojí úplně jiný kačky a jestli brzdí líp?? Spíš bych řekl, že mají vyšší odolnost proti tepelnému namáhání (fadingu).

Pokud zásadně nezměníš výši hydraulického tlaku, průměr pístků nebo počet pístků ve třmenech, průměr kotoučů, tak nemůžeš počítat jen výměnou desek se zásadním zlepšením v brzdění.

Rozhodnout se musí každý jedinec sám :-).

Edited by AdoksS
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dovolím si nesouhlasit s první větou. Vlastní zkušenost je taková, že nové auto vůbec nebrzdilo proti 14 leté staré O1. Až poté co se brzdy úplně rozpadly a dal jsem tam Zimmermann + Textar, tak to poprvé začalo normálně brzdit. Dodnes originál reklamuji a není vyřešeno.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Tak jsem se dneska konečně dokopal na výměnu zadních brzd.

Nevím, kolik mají najeté, auto jsem nekupoval nové. Se mnou najely 40 tis. kdy před 2 lety dostaly nové desky.

Dal jsem komplet TEXTAR. Docela mě zarazilo, jak moc byly orezlé krycí plechy. Ty dostaly krycí epoxidový nátěr. Asi už na věky :-).

IMG_20210331_152156.jpg

IMG_20210331_123959.jpg

IMG_20210331_152214.jpg

IMG_20210331_140302.jpg

Link to post
Share on other sites

Potřeboval jsem vyměnit desky a natřít ty krycí plechy, což znamenalo sundat kotouče. A takové orezlé potvory bych tam já už nedal.

To mě ty 2000 Kč nespasí. Takže proto jsem to udělal komplet.

 

Link to post
Share on other sites

Ahoj, potřebuju poradit s výměnou desek. Rožl se mi předek, servisáci okolo mají na měsíc a pul plno a odmítám platit 15k v autorizáku. Na staré A6 jsem byl zvyklej při zatalčení pístků s nimi otáčet. Co se dívám ale do dílenského manuálu k S3 přípravek (T10145), kterej k tomu má být použitej vypadá jen jako klasická rozpěrka, která pístem určitě otáčet nebude. U S3 už tedy není třeba otáčet pístkem po směru hodinovejch ručiček při zatlačování a stačí to jenom zatlačit? Díky.

 

image.thumb.png.6bd598674142aae38ee60c8720c8c6de.png

Edited by Goauld
Link to post
Share on other sites

Je to stejné jako u Karoqa. Teď jsem to dělal. Otáčet pístkem se nemusí. Jen pozor na zadní elektrickou brzdu, tu je třeba před výměnou odblokovat pomocí diag.

Link to post
Share on other sites

Pokud vidm tak zatkacivat a tocit se melo jen u zadnich brzd s ruckou ne elektrickou kvuli samostavu na tubrucku prave. Jinak predky jenom normalne zatlac treba sverkou 😉

Link to post
Share on other sites

Diagnostiku vim, diky za pomoc. Mam z toho trochu respekt, protoze je to moje prvni auto 2010+, takze je tam o dost vic elektroniky nez jsem zvyklej. Tyhle zakladni veci si ale zvladnu udelat jeste sam. Muzu z toho kdyztak natocit nejake podrobnejsi video pokud by byl zajem.

 

Jeste me napadla jedna vec. Nemate nekdo kod samojisticich sroubu trmenu, ktere se maji davat vzdy nove pri povoleni? Nedival jsem se jeste do etky, ale v dilenskem manualu a po shopech jsem to nikde konkretne nenasel.

edit: Kod toho sroubu je WHT003252

Edited by Goauld
Link to post
Share on other sites

Predné vs. zadné. 50tis. km, takmer výhradne diaľnice. Na servisnej prehliadke mi povedali, že ešte cca 10tis. km a bude nutná výmena. Kotúče a platničky si však radšej zoženiem sám, nechcem riskovať že mi tam znova namontujú niečo podobné.
signal-2021-04-11-174728_002.thumb.jpeg.dd347d89c0be2f22bce87732f0ff563d.jpeg         signal-2021-04-11-174728_004.thumb.jpeg.e70db1b7f9c6303ed25c5753d31ce806.jpeg

 

Ešte otázka...musím s tým ísť do autorizovaného servisu, alebo to môžem dať vymeniť aj v "obyčajnom" neautorizovanom servise?

Edited by janci47
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...