Start - Stop system - Stránka 20 - Elektrika - ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz Přejít na obsah

Start - Stop system


Buldog77

Doporučené příspěvky

  • o 5 měsíců později...
  • o 1 rok později...

Sdílím své vlastní řešení, které vypíná start-stop po zapnutí zapalování.  Princip je stejný jako u řešení, které tu dříve sdílel někdo jiný:

Tohle je možná ještě o něco jednodušší.  Stačí natáhnout dva dráty k modulu tlačítek nalevo od volantu (pin 1 - kostra, pin 3 - tlačítko SS).  Třetí drát (svorka 15) se dá napojit na spínač světel (pin 4).  Případně se dá připojit přes samostatnou pojistku na svorku 15.  Pojistka se pak může vytáhnout, když jede auto na STK nebo do autorizovaného servisu, a chová se to, jako by tam žádné vypínání start-stop nebylo.

210206-auto2--P1210148.JPG

210206-auto2--P1210151.JPG

210206-auto2--start-stop-invert.png

211107-auto2--P1220224.JPG

211107-auto2--P1220226.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@lemra79 Výhoda je stejná jako u všech ostatních řešení tohoto typu -- zapneš si start-stop, právě když potřebuješ, a nemusíš kvůli tomu otevírat kapotu :-)  S rekuperací jsem nikdy problém neměl.  Když odpojím snímač na akumulátoru, tak tím ztratím informace o jeho stavu: stav nabití, vnitřní odpor, klidové napětí, aktuální napětí, aktuální proud, ...

Editováno: , autor: shrek_85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 9 měsíců později...

Já osobně používám toto - https://s.click.aliexpress.com/e/_DECOxPH

Žádný zásah do nastavování napětí, žádné cvakání a obcházení kabelů..

Má to i více režimů - buď to automaticky vypíná nebo si pamatuje předchozí nastavení.. 

Z výroby je modul nastaven tak, že to vypíná - Otočím klíč nebo zmáčknu startovací tlačítko a obratem se to vypne. 

Montáž je naprosto jednoduchá, viz např. v tomto videu - https://www.youtube.com/watch?v=ESeESSFEPOc

 

 

 

ss_f3.jpg

ss_f3_2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj,koupil jsem trojkovou Fabii 1,2 tsi 81kW,rok 2016 a resim ted deaktivaci toho start stop.Nasel jsem zuzne ty kabely,ruzna taky cena.

Zde na 2000 Kc

https://www.auto-jamar.cz/start-stop-pamet-skoda-fabia-3/

 

Nebo zde za 837 Kc

https://www.hellelectro.com/p/skoda-fabia-iii-2014-2021-automaticka-deaktivace-start-stop-pametovy-kabel

 

Pripadne nejaky jiny mate nekdo?

 

Je rozdil mezi pred a po Facelift Babia 3? pro elektriku respektive ten konektor?

 

Mate nekdo zkusenost s temito?Z Ali to objednavat nechci,prootze nemam platbu online udelanou a resit to ted nechci,chci neco na dobirku.

 

 

Diky!

 

 

 

Editováno: , autor: Kulovej blesk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže odpojením tohoto konektoru přechází řídící jednotka J367 do nouzového módu.

A kromě permanentní chyby v diagnostice pak hrozí ještě další potenciální problémy.

Vyjádření ŠA:

Popsaným odpojením systém vozu ztrácí informaci o kapacitě nabití případně stavu baterie. Kromě toho, že důsledkem tohoto zákroku zákazník přichází o komfortní funkce, jakými jsou například nezávislé topení nebo aktualizace softwaru infotainmentu, ovlivňuje tento stav vozu i bezpečnost posádky. Kombinace staré, vybité nebo poškozené baterie a velkého zatížení palubní sítě „spotřebiči“ (klimatizace, dobíjení externích zařízení, využívání infotainmentu, elektronika řízení, asistenční systémy) může vést při případném vyhýbacím manévru vozu za podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami.”

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejjednodušší a nejlevnější řešení to určitě je, ale že nejlepší, bych asi netvrdil. Ano, Start Stop se tím vypne a inteligentní dobíjení potlačí.

Battery Control Module (J367) je slave jednotka Gateway (J533) a komunikují spolu přes LIN. Odpojením se komunikace přeruší a zůstane nesmazatelná chyba.

J367.thumb.png.b1ba24c7b099fb0301df9a8c7ac156ba.png

 

Kromě Start Stopu, nezávislého topení a regulace alternátoru to taky sleduje stav nabití a teplotu baterky nebo aktuální zátěž.

Kompletně neregulované "hloupé" dobíjení některým baterkám taky nedělá úplně dobře. Zrovna EFB baterky nemají rády neustálé přebíjení.

Tím nechci tvrdit, že inteligentní dobíjení je dobrá věc, protože to životnosti baterky taky určitě neprospívá. Ani jedno není v tomto případě ideální.

Vím o případech, kdy auta s takhle odpojeným konektorem najezdily desítky tisíc kilometrů bez jakýchkoliv následků. Pořád je to ale riziko.

Problém může nastat klidně i u F3, když bude baterka před smrtí, ale auto to nebude mít při odpojeném konektoru z čeho vyčíst.

Selhání ABS/ESP už je asi extrém, ale samozřejmě, že výrobce oficiálně neprohlásí, že je to bez následků a klidně ten konektor můžou všichni odpojit.

U ročníku 2016 se obě věci dají v vypnout diagnostikou bez zásahu do elektroinstalace a omezování funkcí dalších systémů.

Mým záměrem není tvrdit, že je tento postup špatný a neměl by se provádět. Spíš jsem chtěl podat informace, co to může obnášet.

Odpojovat bez patřičných znalostí konektor, u kterého nevím, co všechno tím můžu ovlivnit, mi nepřijde jako nejšťastnější řešení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poté, co mi to už x krát chcíplo studený motor na první křižovatce jsem to deaktivoval v Carscanneru pomocí metody napětí. Teď to motor nechcípá, ale všiml jsem si, že v situacích, kdy by to motor chcíplo se mi na palubovce rozsvítí kontrolka SS, jako kdyby normálně fungoval. Měl bych dotaz, jestli při této metodě deaktivace stále funguje rekuperace atd. nebo to pere do baterky stále max. jako při odpojení kablíku. Metodou teploty mi to deaktivovat nešlo, asi proto, že mám manuální klimu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  V 11. 4. 2025 na 8:11, VeteranChild napsal:

Jenže odpojením tohoto konektoru přechází řídící jednotka J367 do nouzového módu.

A kromě permanentní chyby v diagnostice pak hrozí ještě další potenciální problémy.

Vyjádření ŠA:

Popsaným odpojením systém vozu ztrácí informaci o kapacitě nabití případně stavu baterie. Kromě toho, že důsledkem tohoto zákroku zákazník přichází o komfortní funkce, jakými jsou například nezávislé topení nebo aktualizace softwaru infotainmentu, ovlivňuje tento stav vozu i bezpečnost posádky. Kombinace staré, vybité nebo poškozené baterie a velkého zatížení palubní sítě „spotřebiči“ (klimatizace, dobíjení externích zařízení, využívání infotainmentu, elektronika řízení, asistenční systémy) může vést při případném vyhýbacím manévru vozu za podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami.”

Rozšířit  

Mně to vyjádření nedávo moc smysl. Při zapojené ŘJ J367 se baterie dobíjí "normálně" 13,8 V, při brždění motorem 15,3 V. Osobně jsem to měřil. Auto při tom často upozorňuje na nízké procento nabití baterie, viz zkušenosti uživatelů výše. 
Jak může být tento stav bezpečnější, když samo auto upozorňuje na nízký stav nabití, než když se baterie dobíjí trvale 14,3 V (osobně jsem měřil) a baterie je tím pádem trvale udržovaná nabitá, jako v dobách, kdy nebyly s nabíjením problémy??

Nehledě k tomu, že za jízdy dodává energii do auta alternátor, který umí dát 110 - 140 A. 

A žádné permanentní chyby v diagnostice jsem si taky nevšiml. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...