Přejít na obsah

Zvedání auta


Scala2021

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

pořídil jsem si novou Scalu a pomalu začínám přemýšlet nad přezouváním.

V pokynech k údržbě jsem zjistil, že dílenský zvedák se nasazuje na stejné místo jako hever z výbavy vozu.

To mě trochu děsí, živě vidím jak tato místa budou vypadat po použití dílenského zvedáku.

Myslel jsem, že zvedací body jsou mimo (jako je to u jiných vozidel), tak abych mohl použít hydraulický zvedák i já doma.

 

Jakou máte zkušenost? Jak zvedáte a máte už zvedací body nějak poškozeny?

Bez názvu.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na F1 a O1 u standartního zvedáku žádné handry nepoužívám, je to k ničemu protože se sejně procvaknou a může se to smeknout. Ani u rapida. Omrdali mě prahy v AS na O1 páč ti šmudlové jsou líní se ohnout a zvedák vpředu dát na předepsané body. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně jsem měl v plánu vrátit se ke zvedání auta domácím hydraulickým zvedákem, předchozí auto jsem musel zvedat tím ,,malým" co je ve výbavě auta (jako kolega Jan R), přijde mi to pracnější, nicméně to doma nemám problém provést tak, abych to nepoškodil...

Hadr se opravdu může prodřít, ale tenčí guma, která dobře zapadne to vyřeší... Větší strach mám právě ze servisů

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mrknu na to jaký má hever, ale bude to podobné...

 

Jasně, že body pro dílenský zvedák jsou většinou jinde, proto často vidíš jedničkovou Octávku, která má poškozený práh, ta měla přední zvedací body pro dílenský zvedák celkem hluboko a hodně mechanikům se tam nechtělo lézt...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plast som si teda nevsimol. Na autevisto nie a origibal hever, co treba tocit pil dna, kym sa dvihne mam len na defekt. Zalezi na handre, das hrubsiu, neprederavy sa. 

A anonpamatam si auto co sa nedvihalo za prah

 S105/120 v strede s navarenou trubkou do ktorej sa zasuval dvihak 😂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na silnici jsem mělnil kolo jen jednou a to bylo u autobusu. Kdybych měl svoje vlastní auto a nechtěl práh poničit tak bych si do rezervy hodil nějaký kus gumy, kterou bych dal mezi hever a rantl. Když měním kola doma tak mám lepší hever (GEKO Pojízdný hydraulický zvedák 2.5t nízkoprofilový - názkoprofilový je důležité) a odjakživa dávám na patku heveru prkénko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 8. 2021 na 12:18, ben06 napsal:

Obecně se ze zvedáním v servisech a zvláště v pneuservisech vůbec neserou, raději to nevidět. 

V našem autoservisu mají takové tvrdé gumy, které dávají na již gumové patky zvedáků. A pakty zvedáků jsou posuvné, které vždy je nastaví na výrobcem určené místa pro zvedání. Nic je to nestojí a já na ně nemusím řvát. Já si je teda hlídám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Dávám silné prkno napříč přes ramena hned za kolo. Ale musí se k tomu pořádně ohnout no😀

Na S2 se mi stalo, že ten rantl na prahu kam se to má dávat se stejně zdeformoval. Chvíli mě to sralo, ale pak z něj byla totálka a nějakej zmačklej práh neznamenal nic. 

Už tomu plíšku na prahu prostě nevěřím. Pokud by nebylo vyhynutí někde při defektu na silnici tak to za něj nikdy nedám. 

Jiné je to na zvedákách. 

Tam mají puky, váha je rozložená, auto se nenahýbá. 

 

Ten hydraul. pojízdnej je asi to nejlepší na doma co se dá sehnat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Taky dávám gumu a zvedám za rameno vzduchovým měchem...  Za práh se snažím minimálně zvedat.... Pokud je rovná podlaha a zvedák dobře jezdí při zdvihu tak to ani nevadí, horší je když že zvedák neposunuje při zdvihu tím se křoví ten práh potom...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to způsobeno tím tlakem na ten nástřik. Prostě ta váha auta, která v té chvíli působí na tenhle nástřik, to vždy zničí a je jedno, jestli to vypodložíš nějakou gumou. Koukni třeba na parkovišti na O3, každá druhá má ten nástřik v těch místech už pryč, nebo tam jen volně visí. 

Jedině jak se tomu vyhnout je zvedat za nápravy, nebo to po 2-3 zvednutí strhnout (jde to i rukou, ten nástřik se prostě odlepí od plechu) a natřít to znova (nejlépe karosářský tmel)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...