Přejít na obsah

Velmi rychle vybitá nová autobaterie


foldynp

Doporučené příspěvky

Zdravím pánové,

mám SIII Sportline 140kW MY2019. V roce 2019 na něm Ferda25 v rámci kódování provedl potlačení rekuperace tak, ať prodloužíme životnost autobaterie.

 

Půvdní autobaterie vydržela 4 roky. Před 3 měsíci mi v autorizovaném servisu autobaterii vyměnili za nový originální díl. Auto používám stejně jako dříve a přesto se mi nová autobaterie za 3 měsíce totálně vybila tak, že auto začalo hlásit, že je 12V baterie vybitá a začaly se odpojovat některé jednotky (infotainment, keyless, ..).

 

Hypotézy:

1) Po výměně autobaterie koliduje kódování potlačené rekuperace s kódováním nové autobaterie. Nevím, v čem změna kódování potlačené rekuperace, kterou prováděl Ferda, spočívá ale dovedu si takový problém představit.

2) Autobaterii v autorizovaném servisu zapomněnli nakódovat a auto novou stále nabíjí jako vadnou

3) Nová originální autobaterie je vadná z výroby

4) V autě je jiná porucha související s elektrikou

 

Vypadá to, že Ferda25 se na tomto fóru již delší dobu nevyskytuje, takže nemám jak se jej zeptat. Máte někdo představu, v čem potlačení rekuperace spočívá? Rád bych potvrdil či vyloučil hypotézu 1?

 

Děkuji za pomoc

Petr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V úterý s autem jedu do autorizovaného servisu. Už při poslední návštěvě jsem hlásil, že se mi odpojují některé jednotky. Problém vyřešili výměnou staré baterie, načež se jednotky celkem logicky opravdu přestaly odpojovat. Předpokládám, že jiný problém neviděli a neuvidí ani teď.

 

Konstatování "prostě se vybije" mě děsí. To by při denním používání by se to vyvbíjet nemělo. Napadá někoho jak začít troubleshootovat? Mám VCDS a nebojím se ho použít :-).

Editováno: , autor: foldynp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá otázka. Typicky asi 50km až 70km. Při naprosto shodném užívání mi předchozí baterie začala zlobit po 4 letech.

 

Včera jsem:

- Prohlédl chyby v jednotkách pomocí VCDS. Chyby tam jsou, ale nic, co by mě vyloženě trklo do očí.

- Měřil alternátor. Nabil jsem baterii nabíječkou. Nechal ji hodinu odpočinout a při nastartovaném motoru a maximální elektrické zátěži (světla, sedačky, rádio, ...) bylo cca po 5 minutách krásných stabilních 13V. Tady chyba nebude.

 

Mám v plánu zkusit:

- Zmeřit kvalitu baterie. Ještě jsem to nedělal, takže nevím, co uvidím.

- Změřit proudový odběr auta po cca 15 až 30 minutách - až usnou jednotky. Očekávám méně než 0,2A.

 

Začínám si trochu myslet, že se prostě jen zasekla některá z jednotek a jednorázově vybila baterii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, Stanson napsal:

Kolik pri kazdodennim pouzivani najedes? Zena mi posledni dobou auto dost "huntuje" kratkym jezdenim, mam odpojen konektor na baterce a stejne se nova baterka nestiha korektne dobijet. 

Ta moje jezdi do prace cca 4km a zpet o neco vic kdyz se stavi v obchode. Mam 2015 a vypnuty start/stop pres diag a baterka je tam uz 5 a pul roku. Jen jednou loni v zime to napsalo kdyz bylo asi -10 ze je slaba, ale to se dososala delsi jizdou a byl.uas klid

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Změřil jsem odběr v klidu 60mA. Občas to přebliklo na 100mA. Ve srovnání s 20mA, které píše @p2p mi to přijde celkem dost, ale ne dost na to, aby při mém denním používání vybilo baterii.

 

Ještě je dobré říci, že jsem měřil multimetrem z hobbymarketu na rozsahu 10A, protože po připojení baterie teče cca 6A a na jemnější rozsah bych multimetr zničil. Nejsem si jist jeho přeností, ale rozdíl 40mA by byla chyba cca 0,5% z rozsahu. Mohl jsem tedy klidně naměřit 20mA.

 

Postupným vylučováním se tedy dostávám ke dvěma variantám:

3) Nová originální autobaterie je vadná z výroby

4) V autě je jiná porucha související s elektrikou a to taková, která se objevuje pouze občas :-(. Nejhorší možnost.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, Stanson napsal:

Kolik pri kazdodennim pouzivani najedes? Zena mi posledni dobou auto dost "huntuje" kratkym jezdenim, mam odpojen konektor na baterce a stejne se nova baterka nestiha korektne dobijet. 

Toto chování by právě mělo řešet SW potlačení inteligentního nabíjení. Proto jej mám vypnuté.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam sice O3, 1,6TDI ale večšinou tiež jazdim iba do roboty 3km tam, 3 speť (ano, viem že to nieje dobre, keď treba tak ho zoberem na regeneraciu - ak jazdim čisto do roboty , tak cca 300km medzi regeneraciami). Nemam vypnute nič - proste "inteligentne" dobija a nemám problem. Ale večšinou mám zapnuté svetla a to jednotka vyhodnocuje ako odber a dobija na 14,4V (občas po štarte aj na 15,1V). Problem som mal len keď už skutočne umrela stara baterka - povodna. Super je že to síce ledva natočilo, ale po par km v pohode vyplo motor na ŠS (ten normalne vypinam ručne, len som chcel vedieť ake je to hlupe - fest hlupe)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě by se ale neměla vybít ani, když ji nechám připojenou, co myslíš? Ztrátu napětí baterie bych při odběru 20 až 60mA čekal minimální. Spíš na ní zítra konečně změřím kondici pomocí půjčeného měřáku.

Editováno: , autor: foldynp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že pokud jezdíš denně 50 km a víc, tak by jsi s aku neměl mít problém ani při 60 mA. Spíš to vidím na dobíjení, 13 V je asi málo, mělo by být alespoň 14 V, zejména u vybité baterie. Mám starou fábii a když několik dní nejedu, tak pak dobíjí i 14.5 V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes bylo auto na diagnostice v autorizovaném servisu. VAG napsal chybu baterie, ale diagnostický SW, který Škoda uznává pro reklamaci, ukázal baterii v dobré kondici. Asi počkám, až se problém objeví znovu a zkusím resetovat nastavení do továrního, jak píše @midlan. Třeba se už problém neobjeví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Pokračuji s tématem. Jsem z vybíjení baterie už celkem zoufalý.

 

- Od posledního příspěvku jsem provedl reset auta do továrního nastavení. Na chybu neměl reset žádný vliv.

- V jednotce CAN Gateway jsem si dnes všiml následující chyby. Objeví se po každém zamknutí, odemknutí a startu auta. Takto vypadá chyba po kompletním smazání chyb a startu auta.

  Z popisu se mi zdá, že CAN Gateway chybu resetuje každých 203km. Než jsem chybu resetoval ručně, tak Fault Frequency uváděl 17. Tedy opravdu často.

 

  8526361 - LV Energy Management
          B1802 F1 [008] - Warning Triggered
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 203
                    Mileage: 109268 km
                    Date: 2023.09.03
                    Time: 21:02:17

                    Supply voltage: Terminal 30: 12.2 V
                    Terminal 15: On

 

V podstatě stejný popis jsem našel zde: https://www.golfmk7.com/forums/index.php?threads/12v-battery-low-warning-solved-read-if-you-have-a-ctek-battery-charger.422526/ pro Audi A2. Pan Lewis chybu zřejmě vyřešil výměnou baterie. Netuším, jak donutit po více než půl roce autorizovaný servis reklamovat baterii, kterou označili za funkční.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 4. 2023 na 21:14, foldynp napsal:

 

 

Postupným vylučováním se tedy dostávám ke dvěma variantám:

3) Nová originální autobaterie je vadná z výroby

4) V autě je jiná porucha související s elektrikou a to taková, která se objevuje pouze občas :-(. Nejhorší možnost.

 

 Četl jsem celou tvou anabázi s tzv. nepřiměřeným vybíjením baterie.  Vysoce pravděpodobně je ta "nová" baterie co ti ji vyměnili v servisu, špatná již z výroby.  Vypadá to, že s reklamací asi u servisu nemáš moc šancí. Pokud ti to stojí za to, se s tím pořád otravovat a trápit, tak prosím, to je tvoje věc. Pokud chceš radikálnější, ale dražší řešení, tak si kup odpovídající baterii od solidního prodejce, který nemá problém s případnou reklamací . Neber to jako reklamu za někoho, ale třeba zde mám dobré zkušenosti : https://www.bateriecepek.cz/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Ahoj,

dodělávané LED nemám. Svítilnu odpojit výhledově zkusím.

 

Před 14 dny se stala zvláštní věc. Po výměně prasklého chladiče sání se přestala zřejmě přestala baterie vybíjet. Od jeho výměny se ani jednou neodpojilo kessy. Může to být náhoda, ale třeba taky kabelový svazek v motoru. To by se opravdu hledalo blbě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...