Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/16/19 ve všech sekcích

  1. Vybržďovači bych dal 25 let nucených prací v dolech a jeho obhájci 3 roky za bagatelizaci a schvalování úmyslného obecného ohrožení s následkem smrti.
    5 bodů
  2. Zajímavá debata nad velmi tragickou situací. Pokud mohu říci svůj názor, tak chování debila v BMW samozřejmě nemá smysl komentovat, tento člověk už měl dávno chodit maximálně pěšky, ne-li sedět ve vězení nebo ho možná nejlépe postavit ke stěně. Takto zničit život tolika lidem. ?. Jinak ale ta situace dále byla typická pro situaci na českých dálnicích. Jeden lepič vedle druhého. Ta audina jela hodně rychle, o kus rychleji než ti ostatní a hlavně jela ukrutně blízko, takže při náhle se zjevívší situaci dvou v podstatě stojících aut už neměl šanci zareagovat. Kdyby jel pomaleji a nelepil se, vyhne se taky. A možná by napálil do nich někdo jiný za chvíli, protože nedodržování bezpečné vzdálenosti je opravdu velký nešvar. Pozornost řidičů je čím dál více odváděna lákadly, které ještě před pár lety nebyly. Mobily, přechytralé palubní počítače xy dalších věcí. Provoz je čím dál hustější a debilů na cestě přibývá. Na cestě trávím mraky času (jen od začátku roku přes 25 tis. km, letos to je ještě náročnější než jindy), za těch 22 let a více než milion km po Evropě mám s čím srovnávat a je to čím dál horší. I řízení pod vlivem alkoholu a jiných návykových látek je na úplně jiném levelu než kdysi. Je to boj na těch silnicích. A spousta lidí neumí předvídat, spousta z nich nedohlédne dále než na své čelní sklo a nepřemýšlejí za ostatní. Spousta z nich jednoduše nezná pravidla provozu, většina lidí neumí zvládat krizové situace, ať už díky tomu, že jednají zkratkovitě v dané chvíli (zavřít oči, držet pevně volant a čekat, jak to jako dopadne) nebo neumí zvládnout své vozidlo v krizové situaci (tomuto alespoň trochu pomůže škola smyku, alespoň pro udělání si představy, že opravdu není jednoduché vozidlo zvládnout, když se dostane mimo kontrolu, že je opravdu dobré držet volant oběma rukama atd. Za jednu, dvě školy jízdy ale samozřejmě nikdo nedostane pod kůži zvládání smyku, ale alespoň budou mít představu, co ho může způsobit a že je dobré jet tak, ať se to nestane). Situace, které zažívá bojler samozřejmě zažíváme všichni. Mne už to ani nevzrušuje, jen občas pronesu ostřejší slovo, ale to nemá smysl se rozčilovat. Z bodu A do bodu B se většinou dostanu rychleji než jiní řidiči, ale vždy tak, abych nikoho neohrozila, předvídání a bezpečná vzdálenost v každé situaci je základ, slušné a ohleduplné chování, v obci striktně podle pravidel, na dálnici tak, aby bylo volno přede mnou i za mnou, pokud to jen trochu jde. Moc bych si přála, aby tak jezdil každý, ale bohužel svět není dokonalý, takže nezbývá, než se modlit Bohužel mám s podobnou nehodou osobní zkušenost a jen díky tomu, že jsem v té době neměla děti (je to už 19 let) nebo někoho na zadních sedačkách, tak nehoda neskončila tragicky. Dávala jsem přednost chodcům na přechodu a za mnou jel kamion plně naložený dřevem. Byl za mnou dobrých 200 metrů. Viděla jsem ve zpětném zrcátku, že se na mne žene a že prostě nečumí a hlavně nezpomaluje. Troubila jsem, aby se alespoň chodci stihli rozutéct. Pak přišla šílená rána. Šílená. Kamion mi z felicie combi udělal cupé. Brzdná dráha nula, jel asi 80. Čuměl do mobilu, tehdy to byly pořádné mobily, tak na to potřeboval asi všechnu pozornost. Těžko říci. Chodci se naštěstí stihli rozutéct. Odhodil mne asi 15 metrů za přechod. Auto bylo úplně slisované až za přední sedačky. Kdokoliv na zadních sedačkách by neměl nejmenší šanci přežít. Já jsem si odnesla trvalé následky na krční páteři, posun obratlů. No a docela trauma, s kterým jsem roky bojovala. To, že to v sobě pořád mám jsem zjistila před pár týdny, když jsem přebrala služební oktávku a chyběl na ní objednaný zadní stěrač. Na výhled dozadu jsem díky těžké nehodě extra citlivá a opravdu jsem to nemohla zpracovat, že nebudu mít 100% čisté sklo. Až do dnešních dnů mám úchylku, že 50% času trávím koukáním do zpětných zrcátek. Je to naprosto automatická činnost a díky přehledu, kterou v každou chvíli mám o tom, co se děje ze všech stran auta už mi to mockrát zachránilo zadek auta. Ale kolik lidí takto kouká do zrcátek? Onehdá mi nějaká mladá dívčina vjela přímo pod kola na dálnici. Sjela na výjezd a když jsem ji už skoro míjela (cca ve 130), tak si to najednou rozmyslela a hup mi zpátky do pruhu (jela tak 40). Jen rychlá moje reakce a úhybný manévr nás zachránily od pořádné nehody. Ve služebním autě nemám kameru, těžko by se vina prokazovala. Je to prostě džungle. Ještě si vzpomínám na situaci z mých mladých nezkušených let, kdy jsem taky nepřizpůsobila rychlost stavu na silnici a za mlhy jsem jela po D1 moc rychle. A za horizontem najednou kolona, poslední auto kamion. Plné brzdy, úhybný manévr doleva mezi kamion a středová svodidla. Skončila jsem až na úrovni jeho kabiny. Od té doby jsem se řádně poučila, ale už jsem tu taky být nemusela několikrát. ?
    4 body
  3. A to je příčinou celé věci. Na silnici nejsou jen standardní situace. A většina řidičů se není schopna chovat tak, aby jednak předcházeli těm krizovým a především v nich adekvátně reagovat. Dnes jsem jel 220 km. Na trase mě: - zastavila dodávka Penamu za pravotočivou zatáčkou, protože pouštěla z vedlejší traktor - kdyby za mnou jel kamion, tak je ve mě (pro znalé poměrů to bylo pod kopcem v Želetavě) - nebyl schopen uhnout člověk jedoucí zbytečně v levému pruhu, i když by se mu nestalo vůbec nic (krom toho, že by Golf předjela Octavia); takových bylo za 120km dálnice asi pět - vedle jedoucímu autu ve stoupání vjel do pruhu kamion A na závěr cesty na křížení se silnicí číslo 2 na mě troubil pán v bílém Passatu (tímto zdravím), protože si myslel, že mám zřejmě periskop a přes vpravo odbočující vozidla vidím na cestu. Já jsem tam neviděl a tak jsem do křižovatky také nevjel. Toto jsou nestandardní situace za trasu mrzkých 220 km. A mě bohužel nemůže zajímat, že jsem nevinný. Mě zajímá, jestli dojedu zpět za rodinou.
    3 body
  4. Takže odcitoval jsem si výše sám sebe, abych navázal na moje odpojení konektoru před cca měsícem. Po cca 1. měsíci od odpojení najeto přibližně 1000 km. Dobíjení funguje stále mezi 14.1-14.4V (dle otáček motoru), měřené napětí na baterii mezi 12.65-12.75 V (měřeno vždy min. 24 hod. po jízdě, rozdíly v napětí dané dle mne asi délkou předcházející jízdy). JInak vše ostatní funguje jak má, pokračuji dále s odpojeným káblíkem.
    3 body
  5. Prdim na hokej udělal jsem si jinčí radost. ?
    2 body
  6. No a prečo by sa nedala tá Scala ísť kúpiť do Španielska? Aspoň cestou domov to poriadne zabehneš.. :)
    2 body
  7. Najnovsia odomknuta verzia 2.32.9 Ak ma mate radi, zasypte ma lajkami, som attention whore. https://uloz.to/!aHUAspW5xS2i/nmsbkddkduisoouemebkduskj983638ndnfbj-zip Zmeny podla Google Play: 2.32.9: - added CCWA engine with partial support - added DGDA engine (thanks Robert) - added DLUB engine (thanks Frank) - moved DFHA engine from group 12 to group 14 (thanks Joe Hung) - corrected regen duration time for engines of group 14 2.31.9: - corrected multiplier for "Regen Duration" field for groups 0,2,3,4,9,10,11,12,14 (many thanks Artur) - added DGTE engine with partial support (thanks Ninoslav)
    2 body
  8. Návod pro ty, kdy by chtěli realizovat výměnu mlhovek z faceliftu na předfaceliftová auto jako doladění vzhledu po výměně halogenů/xenonů za bixenony: Mřížky provedení černá satén bez lišty: 5JA 853 677C 9B9 prostřední, 5JA 807 681A 9B9 levá, 5JA 807 682A 9B9 pravá - cena za komplet cca 800,-Kč (v autodíly+) Mřížky provedení pro chrom lištu: 5JA 853 677D 9B9 prostřední, 5JA 807 681B 9B9 levá, 5JA 807 682B 9B9 pravá, chrom lišta prostřední 5JA 853 551 2ZZ, chrom lišta levá 5JA 853 767 2ZZ, chrom lišta pravá 5JA 853 768 2ZZ, cena za komplet cca 4.000,-Kč (v autodíly+) Mlhovky: levá 5JA941699D a pravá 5JA941700D, cena kolem 2000,-Kč (např. Vrakoviště Mělník). Instalace vyžaduje u předface aut trochu ořezat otvor pro světlo. Jde to dobře zalamovacím nožem, plast nárazníku je hodně měkký. Snadnější to mají ti, kdo mají např. mlhovky s LED modulem, s jejich náběhem už jedna úprava tvaru nárazníku proběhla. Jak má otvor vypadat a co je nutné ořezat je viděn na fotkách. Koresponduje to s tvarem otvoru v nových náraznících viz foto nárazníku z bazoše. Návratu k původním mlhovkám již není, zmizí jeden úchyt původní krytky mlhovky (označeno svislou šipkou). Oproti faceliftovému originálu bude ve vyřízlém otvoru také chybět materiál pro jednu boční západku (označeno vodorovnou šipkou), ale to se dá vyřešit úpravou mlhovky, viz níže. Patice na svazku souhlasí. Při nasazování je nutné dávat trochu větší pozor, aby naváděcí packy byly tam, kde mají být. Boční packa se musí trochu upravit, protože zde chybí kus plastu v nárazníku (aspoň u mého MR 2013). Já to vyřešil nanesení tavného lepidla a přizpůsobení délky západky skutečným rozměrům ořezu. No a takhle to vypadá po montáži mlhovek a krytek. Při nasazování krytek to chce trochu víc citu, aby krytka zapadla tam kam má a byla docvaknutá až na doraz. Týká se hlavně části u spodní hrany mlhovky. Vyndavání krytky je stejné jako u předchozího typu, otvor pro háček je dole v oblasti za vlnkou směrem k prostřednímu dílu. Otvor pod mlhovkou je určen pro imbus na seřízení polohy mlhovky.
    1 bod
  9. Nejsou poskládány kvůli testům linky to je nesmysl. jsou poskládány tak,aby auto vypadalo co nejlépe s max výbavou včetně nerealnych kombinaci. Asi by ho nedaly na ukázku v základu s manu klimou na plechu a se svihadly v zadu. Takhle to děla každá automobilka. Nov
    1 bod
  10. Jak už bylo několikrát řečeno, každý trh má více či méně odlišné konfigurace a ty testovací auta nemusí být nutně vyrobené podle té české. Ale je i pravda, že jsou poskládány schválně různě, aby se otestovaly procesy na montážní lince.
    1 bod
  11. S kessy nosím kľúč pri sebe, no nevytahujem ho. V lete v taštičke, ktorá skončí v laktovke, keď je chladno v bunde. Tu mam 95% na sebe, no napr. na dlhé trasy v kufri. Kľúč je v dosahu auto naštartuje. Ak by však kľúč odpojil chip od napájania, tak sa môže stať popisovana situácia napr. na železničnom priecestí. Mne osobne sa odpaja ie batérie v kľúči nepáči. Sympatickejsie mi je riešenie Jaguaru - meria čas odozvy. Preposlaný signál sa nezmestí do časového limitu. Jednoduché a elegantné riešenie. Edit. bez zapnutých pásov sa neaktivuje start-stop
    1 bod
  12. Pokud bude v lidech prevladat nazor, ze se vsechno smi a pravidla jsou jen pro ovce, tak to lepsi nebude.
    1 bod
  13. Ještě jsem zjistil že se po tom přeflešování děje občas to že se sice kabel připojí k autu (píše K1+K2+CAN OK) ale v About to píše červeně Not Licensed a když chci něco nastavit a dám DO IT tak vyběhne hláška: Only in licensed Interface Musím tedy kabel odpojit i několikrát a pak to již jede...
    1 bod
  14. Určitě hodně dělá dobrý zájezd motoru, to, na co je zvyklý. Já si to fakt jinak nedovedu vysvětlit. ?Kdo mne zná, tak opravdu ví, že koníky velmi ráda proženu, respektive je mám pořád v pozoru. A přesto, že mi mnozí s mým stylem prorokovali hrůzostrašné spotřeby, tak prostě nic se neděje. Obzvlášť jsem pracně musela obhajovat, že proč chci benzín a ne naftu do služebního vozu a že to je neekonomický krok při mém nájezdu a podobné kecy. No a jezdím za míň než většina těch žvanilů s nafťáky. Já si myslím, že motoru i spotřebě více škodí mučení v nízkých otáčkách než používání celého spektra, co motor zvládne. Pro mne je to jako chození po špičkách, když se někdo bojí přehoupnout přes 3000 otáček. ?
    1 bod
  15. @bouchy pri vsetkej ucte k foru a uzivatelom, komentovat nebudem nic. Mal som tu obcas vymeny nazorov ci uz s "komercnymi" kodermi, majitelmi fordov co tu pisali nezmysly od veci a pod. Casto som sa nechal uniest, pouzil ostrejsie slova a isty admin mi dal uz min. dva docasne bany. V inych temach u inych uzivatelov to toleruje, ale to uz je na inu debatu. Anonymny uzivatel mi poskytol jeho data, mate ich v cistej podobe v tej tabulke. Ja osobne som nemal este moznost namerat to osobne na Fab3 alebo Oct3. Mam len meranie odpojeneho konektoru na mojom Golf7 a tam je napatie skoro konstantne. Ci to potlacenie rekuperacie upravou parametrov ma zmysel? To si vyhodnotte sami @OtaH pomalicky na nieco prideme, ked kazdy prida svoje fakticke technicke informacie. Netreba hned rozdavat prdy. Zorganizuj / analyzuj ak mas chut cas a vidis vobec nejaky zmysel v tom.
    1 bod
  16. @sk0d@ Taky by to chtělo komentář k tomu grafu. Minimální hodnota okolo 13.5V je dobře nebo špatně? Totéž vy výkyvy směrem nahoru. Rekuperace při brzdění je tam správně/žádoucí? Tyhle skoky nejsou vidět v první čtvrtině - důvod?
    1 bod
  17. u nás můžeme na něco podobného zapomenout..u nás koupí zákazník všechno i podstatně méně vybavené, takže nemají důvod něco takového dělat..to jen na západě od nás se musejí náročnějšímu zákazníkovi něčím mimořádným podbízet, aby prodali..
    1 bod
  18. Jsem překvapena, jaké tady máte spotřeby. Zatím mám na novém autě najeto 6000 km (za cca 7 týdnů), rovnoměrně dálnice (140), okresky (80-110) a obec (55) s plným využíváním potenciálu motoru (zajíždím všechna auta tak, aby měla slušnou dynamiku), absolutně se vyhýbám nízkým otáčkám, neřadím dle stupidních doporučení palubního počítače. Včera jsem auto vytočila poprvé záměrně do omezovače (třetí rychlostní stupeň, rychlost cca 180, otáčky kolem 6600) - to je samozřejmě výjimka, chtěla jsem vyzkoušet. Jinak se ale rozhodně nevyhýbám vyšším otáčkám, jak jsem psala, zajíždím dynamicky. No a přes to všechno mám dlouhodobou spotřebu 5,7 l. Reálně to cca odpovídá, na poslední plnou nádrž jsem ujela něco kolem 850 km (80% jsem jela po dálnici 140) km/h a samozřejmě jsem ji nevyjezdila až na dno). Za mne spokojenost, nikdy jsem neměla takovou spotřebu ani u naftových motorů. Jinak ale obecně nemám velké spotřeby, přesto, že rozhodně nejezdím jako důchodce. Možná právě proto, motory mám zvyknuté na široké spektrum otáček a tak nejsou překvapené, když na to šlápnu. Jinak tak z půlky jezdím sama, zbytek vytížení 2-4 lidi. Nějak nerozumím těm vyšším spotřebám, co zde někteří uvádějí. ?
    1 bod
  19. Dalsi uzivatel (praje si zostat v anonymite), ktoremu ferda potlacil rekuperaciu, mi poslal logovane hodnoty. Spravil som jednoduchy graf zmien napatia. Tymto mu verejne dakujem za jeho cas a ochotu https://ibb.co/ZMTHfqB trackLog-2019-dub-07_11-18-26.csv Ak sa najde niekto sikovny a ochotny, moze nam sem hodit na porovnanie jeho log pri odpojenom konektore. @Martab chce sa ti?
    1 bod
  20. @janci47 skús nabudúce kliknúť na obrázok filtra a bude ti to aktualizovať automaticky, netreba stláčať refresh. Ukážu sa ti také zelené šípky v tom obrázku.
    1 bod
  21. Čidlo tlaku klimatizace je dole u chladiče klimatizace, zhruba před kompresorem klimatizace,na vysokotlakém vedení.Můžeš ho demontovat bez odsátí chladiva,je pod ním ventilek který nepustí chladivo ven
    1 bod
  22. Jednotka 17 (pristrojova doska), funkcia 10 (prisposobenie), deaktivacia vystrahy pasu zmenit na ano nezabudni si deaktivovat aj airbag..
    1 bod
  23. Dnes fešná Scala před Loudou ve Svitavách. Myslím, že se v autosalonu dlouho neohřeje.
    1 bod
  24. @bojler: ano souhlasím. Řidič BMW způsobil vědomě a cíleně velmi nebezpečnou situaci (obdobně jako když někdo hází šutry z mostu na projíždějící auta). Tam si myslím, že výrok o vině je naprosto v pořádku a co se týká trestu, jako rodič dítěte, které se narodilo v podobné době jako oběť, jej považuju za shovívavý. Ale zároveň se ztotožňuji s p. dr. Beranem, že řidič Audi měl být schopen zareagovat (Škodovka hned za vybržďovačem zastavila, tak proč by nemělo být schopné dobrzdit Audi, které na to navíc mělo o nějakých dvacet, třicet metrů navíc). Jo, aha, on asi přes dodávku neviděl, co se děje před ní, ale pak se nemá hnát jako pako tam, kam nevidí. Tím netvrdím, že by si měl jít sednout natvrdo, narozdíl od p. Kostnera. Ale měl by dostat nějaký vyšší podmíněný trest, na nějakou dobu papíry do čistírny a částečnou náhradu újmy. Pokud by následkem jeho jednání byly zohýbané plechy, netrvalé následky, tak ano, udělal bych na ně důrazné bububu a nechal to být (podmíněné zastavení stíhání). Ale takhle se spolupodílel, byť nedbalostí, na smrti nevinného člověka (dítěte).
    1 bod
  25. Odemčená Carista 3.8.3 Carista 3.8.3.txt Carista_v3.8.3_PRO.apk
    1 bod
  26. Toho blba v BMW měli pochcat a hodit svazaneho do řeky. A ten čtvrtý a poslední měl cca 2,5 3 vteřiny na reakci.. Kdyby se věnoval řízení mohl se vyhnout taky. Plus měl vteřinu k dobru protože musel vidět že auto 2 a 3 se vyhýbají nějaký překážce. Takže měl 3 až 4 sekundy. Žít bych s tím nechtěl Edit: ten poslední moc času neměl počítal jsem že záběru kde nebyla vidět ta bílá octavka.
    1 bod
  27. Nevím, jestli to tady už někdo nepsal (nehledal jsem), ale u mého Kodiaqa (MR 2019) lze Kessy deaktivovat tímto postupem - zamknout dálkovým ovladačem, následně se dotknout kliky (bod pro zamykání) a opět stisknout zamčení na dálkovém ovladači. Pak již auto vezmutím za kliku nebo virtuálním pedálem otevřít nejde, pouze dálkovým ovladačem.
    1 bod
  28. Svýho Rapida jsem koupil obrazně řečeno z nouze, neměl jsem od něj velká očekávání,ale musím uznat že mě to auto docela příjemně překvapilo a mám ho rád i přes jeho neduhy.Koupil jsem ho v rámci škoda plus,MR 2017 16 měsíců stáří a 23tis.km,1,2 TSI 66kw Style,jen mě u týhle výbavy překvapila absence tempomatu a ovládání na volantu které má i nižší verze no prostě Škoda.... Spotřeba super,auto svižný, poslouží,doveze na nákup i dovolenou,trochu užší interiér ale jinak prostorný až dost,kufr u liftbacku obrovský,design neoslní ale zároveň nestárne, věřím že neurazí ani po letech,za mě to je za ty prachy celkem dobrý auto, který má samozřejmě i svý mouchy ale ukažte mi který auto je nemá, takže asi tak
    1 bod
  29. V tom případě jsou to taky debilové - nedodržení bezpečné vzdálenosti. I když tu udržovat v takovém provozu dá fušku.
    1 bod
  30. @MilanHos a ostatní. Baterie ať už klasická, EFB, i AGM jsou pořád v podstatě klasické elektrolytické baterie. A ty už byly v autech před elektronikou. Celé to bylo řízeno regulátorem a hlavně vlastností baterie. A tou je proměnný vnitřní odpor a tím si sama určuje nabíjecí proud. Čím více nabitá tím menší proud do ní teče. A podle proudu fungoval regulátor, v podstatě relé podle proudu odpojovalo a připojovalo baterku. Tedy úplně stejně jak teď ve snaze nevyvařit baterku. Teď je na to kýbl elektroniky., protože je nutné více jemně udržovat napětí v palubní síti. Proto taky při ztrátě signálu o napětí a proudu převezme funkci regulátoru alternátor a udržuje napětí na úrovni vhodnou i pro AGM. Protože EFB v Š120L fungovala tak AGM by odešla rychle do věčných lovišť.
    1 bod
  31. Já jsem jednoznačně pro displeje v zorném poli, ale všeho s mírou. Navigace, palubní údaje a informace, stejně jako informace k audiu, apod. jednoznačně patří nahoru tak, jak to většina automobilek umí už 20 let. Tablet alá Renault je kekel, ale díky bohu ještě za zachování fyzických ovladačů klimatizace. Co fakt nepochopím je nutnost smířit se s novým trendem šetření nákladů za fyzické ovladače na úkor bezpečnosti, co dokáži dnes ovládat i poslepu, na to se u nových aut musím soustředit a hledat to složitě v menu, včetně základu typu ventilace.. To vnímám jako největší zlo...
    1 bod
  32. Aha, ja myslel, ze pro to elektricke ovladani mas nejaky realny duvod - treba fyzicke omezeni. Nebo ze chces machrovat na parkovisti pred Lidlem. :-) Jen tak mimochodem, kolik dveri denne kolikrat otevres a zavres a kolik z nich je na elektriku? To otvirani je dalsi slozite zarizeni, ktere se muze porouchat, po zaruce oprava nebude jednoducha, ma to svoje pro a proti. Ja otviraci viko mam - byl to standard bez moznosti volby a nejakou velkou vyhodu v tom nevidim, to uz je uzitejnejsi elektricke nastaveni volantu. Zvednout viko manualne je to nejjednodussi, co muze byt, jak zvladas otevirani dveri u ridice? Nebo jine pohyby? Taky u toho Karoka to nejspis nema detekci kolize - co udelas, az to nekdo v garazi zmackne a ono se to zastavi o strop? Nebo az se to treba pri couvani samo otevre, protoze se neco podelalo? Proste prinos tohodle zarizeni, zvlast u maleho SUV, je hodne diskutabilni, to je cele. A virtualni pedal? Sla takova reklama, kde frajer zavira zadni viko elektrikou a rozlizi se, jestli se lidi koukaj. A holka vedle to zavre nohou a z neho je sasek. Auto ma hlavne fungovat jako auto. Predstav si situaci, ze tam zenska chce dat kocar - viko se zvedne samo a ona smutne kouka do kufru, protoze zvednout ten samotny kocar je mnohem obtiznejsi. Ale viko jelo nahoru samo, tak co. Neber to osobne :-)
    1 bod
  33. dvojnásobek při max výbavě není velý rozdíl? Taky jsem se zamiloval do nového Touaregu ale 2 míče za auto nedám. 1,1M za kodiaqa byl strop
    1 bod
  34. Protože stále není v nabídce ŠA ani čínských prodejců opěrka levé nohy v designu sportovních nerezových pedálů II.generace, upravil jsem opěrku určenou původně pro OIII. Použil jsem tuto opěrku z https://www.aliexpress.com/item/For-Volkswagen-VW-Golf-7-GTi-MK7-Seat-Leon-Skoda-Octavia-A7-Rapid-Audi-A3-8V/32703332691.html?spm=2114.13010608.0.0.3ogXdc . Na tomhle webu najdete mnoho prodejců stejného produktu. I když je v popisu uvedeno, že pasuje i do RAPIDa, není tomu tak. RAPID nemá totiž originální plastový nášlap, za který by se tenhle dal jednoduše vyměnit. A tak nezbývá než improvizovat. 1. Je nutné odstanit všechny výstupky na spodní ploše a na boku nášlapu. Nejlépe to jde stopkovou modelářskou frézou o průměru 6 mm, upnutou do vrtačky. Kdo bude řezat nožem, pozor na úraz, plast je poměrně tvrdý! 2.Dále je nutné zarovnat boční zámek do roviny s plastem nášlapu - viz obrázek. 3. Dolní panel A sloupku demontujte: odcvakněte zezadu pojistku páky otevírání kapoty, odloupněte krytku plastového šroubu, šroub vyšroubujte. Vycvakněte opatrně plastový práh (asi tak tři nebo čtyři sponky) a pak vycvakněte panel A sloupku. 4. Na panelu je potřeba vytvořit jistící drážku a zub pro nášlap.Protože panel zapadá do drážky v koberci, bude nášlap dobře fixován proti posunu v obou směrech. Plast panelu je měkký, jde snadno řezat zalamovacím nožem.Je nutné odstanit i drobná žebra na rubu panelu, aby nášlap v zářezu dobře seděl. 5. Následuje snížení pravé hrany o 8 mm. V rozích není tvar hrany řezu přesně zkopírován, ale asi 2 cm od konce se ořezová křivka postupně snižuje, pokračuje stále téměř rovně. 6. Kdo se bojí s..e v síni. Tak praví lidové pořekadlo.Nyní je nutné udělat řez do koberce v rohu prahu, podlahy a podběhu, aby se tam mohl schovat roh nášlapu. Zvolil jsem toto řešení, protože by bylo nutné řezat a brousit i viditelnou část plastu nášlapu, což by nevypadalo esteticky. 6. Nyní doporučuji panel s nášlapem usadit na podběh do finální polohy včetně uchycení bočního panelu A sloupku ve svých úchytech vč. usazení do drážky kobece a nasazení lišty prahu. Dopasujte případné nepřesnosti v usazení. Nášlap nesmí o koberce odstávat, musí na něm ležet volně, bez pnutí. Dolaďte případně tvar hrany na pravé straně nášlapu. 7. Pro uchycení nášlapu na podběhu jsem zvolil systém pacek, zaklesnutých do koberce. Packy jsou z 1 mm pozinkovaného plechu. Mají tvar Z s výškou zubu 3 mm. Šířka je cca 10 mm, délka ramen 20 mm. Na nášlap přilepeny pomocí tavného lepidla. Je potřeba zvolit nějaké kvalitní, určené na plasty, aby dobře drželo. Umístění cca dle obrázku. 7. Na nášlapu si označte polohu, kde je zub u obou pacek (svisle i vodorovně). Pak zkušebně nášlap i bočním panelem usaďte. Na koberci si inkoustovou tužkou označte, kde budou řezy a...... řízněte. Udělejte řezy na každé straně o cca 5 mm delší než je šířka packy. Ničemu to nevadí, stejně to nebude vidět a usnadní to montáž. 8. Odtáhněte koberec a packy nášlapu zahákněte do prořezů. 9. Vše usaďte zpět na své místo a už se jenom kochejte výsledkem své práce. Opěrka je opravu pohodlná a s tou původní, pocházející ještě z dob první Octavie RS se opravdu nedá srovnat.
    1 bod
  35. Téch pohledů může být více. V každém případě je iniciátor všeho ten idiot co zastavil. Nevím, proč je dnes standartem, že se vše řeši házením celé viny na všechny ostatní.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...