Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

Takže auto vyrobené 4.11.2010, momentálne nabehaných 11000, hlučné štarty asi 4-5 krát, ináč pohoda ( myslím, že po dlhšom statí ), akurát tie otáčky pri 20 stupnoch a vyššie, ale to je tu asi bežné.. Čo som si ale v poslednej dobe všimol, tak krátko po štarte sa objavilo také svišťanie v motore ( asi nejaký remeň ), ktoré po chvílke prejde..

Editováno: , autor: galeo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V podpisu mám to, co VLASTNÍM - kdybych měl mít v podpisu všecko, s čím jsem kdy jezdil a jezdím, potřeboval bych na podpis půl stránky - asi jako hodně lidí tady. A přesně o tom to (někdy bohužel) je - autí pro svoje vlastní ježdění si každý vybírá (a většinou i kupuje) SÁM PODLE SVÝCH ZÁJMŮ, DOJMŮ A ZKUŠENOSTÍ. To s čím DALŠÍM potom kromě vlastního vozidla musí jezdit, ovlivňuje v drtivé většině někdo jiný...

Ptal jsem se zdali s vozy TSI jezdíš ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro pana Ekkara není důležité, jestli s nějakým vozem jezdil nebi nejezdil. Smyslem činnosti pana Ekkara je vysvětlovat majitelům vozů s motorem TSI to, že udělali blbost a že by měli svého činu nadosmrti litovat. Jak už tu kdosi naznačoval, zřejmě je to motivováno tím, že vlastní vůz s motorem, který je již poněkud za zenitem (a zřejmě je to pro něj z bůhvíjakého důvodu nepřijatelné). Jeho poslední odpovědi, kde se snaží točit na termínech vlastnit a jezdit apod. mi připomínají argumentace našich mimozemšťanů z poslanecké sněmovny. Bleeeee

Ekkare, vždyť to jsou jen auta...

Fabia 1.2 TSI, najeto 30.000 km (nemám měněný motor, nemám, opravdu ne ne ne ne)

  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zmyslom Ekkarova života na fóre je vyvolávať flame, pričom sa tvári ako odborník na všetko, od ekonómie cez techniku po mikroelektroniku v RJ a ich vzájomnú komunikáciu.

FII Activ combi 63kW TSI (3/2011) zatiaľ s 8000km, na počudovanie s pôvodnou reťazou. Ja budem radšej pokiaľ ju vymenia pri výmene oleja po 15000km, alebo 12 mes. ako by som mal ísť dva razy do servisu, navyše do vtedy mechanici pochytia dáky "griff" či "skill".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zmyslom Ekkarova života na fóre je vyvolávať flame, pričom sa tvári ako odborník na všetko, od ekonómie cez techniku po mikroelektroniku v RJ a ich vzájomnú komunikáciu.

FII Activ combi 63kW TSI (3/2011) zatiaľ s 8000km, na počudovanie s pôvodnou reťazou. Ja budem radšej pokiaľ ju vymenia pri výmene oleja po 15000km, alebo 12 mes. ako by som mal ísť dva razy do servisu, navyše do vtedy mechanici pochytia dáky "griff" či "skill".

to Lubik & Zimmeler a další..: jsem rád že se zde někdo z Vás ozval, někdo kdo na TSI nenadává, nedělá ze sebe odborníka na vše a nešíří negativistické nálady-více než je zdrávo (natož abych rozdával moudra o něčem, s čímž bych ani neměl osobní zkušenost). Měl jsem chuť toto fórum znechuceně opustit, moc to tady nesleduju a messie Ekkara neznám. Svůj vůz jsem popsal v předchozích příspěvcích v tématu, tak bych se jen opakoval a dosud jsem spokojen. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koncem měsíce jedu na první roční prohlídku. Auto je vyrobené 17KT/2010. Hlučné starty jsou na denním pořádku, řekl bych tak dobrá polovina ze všech startů. Jsem zvědavej jak dopadnu :huh:

Takže u mně výměna rozvodů. Napřed zkoušeli jen přehrát soft, to ale nepomohlo. Čekal jsem dva týdny než jim dorazil materiál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Paavel:sorry,ale podle mně jsou takováto fora,jako je zdejší pro lidi,kteří potřebují vyřešit nějaký problém. Vypisováním ,že já mám najeto x tisíc km a všechno je O.K.,asi nikomu moc nepomůže. Pro mně osobně je 1.2 TSI výborný motor na ježdění - je tichý,docela pružný,prostě uživatelsky příjemný. Jeho spolehlivost a poruchovost je ovšem ubohá,minimálně v mém případě. Z toho důvodu jsem nakonec koupil 1.4 TSI,ovšem teď si nejsem tak moc jistý,jestli to nakonec nebude to samé... V pondělí by ta Fabie 1.2 TSI měla jít do servisu na prohlídku po 30 000 km. Seznam závad týkajících se motoru je docela výživný: výměna rozvodů,vysoká spotřeba oleje (3.5 l od poslední výměny oleje),občas mizející chladící kapalina. A to už je po výměně turba. To mi přijde na ty kilometry už docela dost. Co se bude dít až to bude mít natočeno 100 000 km? Doufejme,že koncern to už vyladil,nebo v brzké době doladí,aby se už takové triviální závady (rozvody) neobjevovaly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...vysoká spotřeba oleje (3.5 l od poslední výměny oleje

Ten olej mě taky překvapil. Na garančku jsem jel o cca. 2 týdny dříve před termínem, protože začala blikat kontrolka malého množství oleje. Tohle se mi ještě u žádnýho předchozího auta nestalo, abych byl po necelém roce ježdění a najetých 6 500 km skoro na suchu :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po tom co tady ctu, bych chtel uklidnit majitele Fabii 1.2 TSi. Pred pul rokem jsem koupil Fabii III DSG 77kw jako "rocni vuz" ( referentsky vuz ze Skoda Auto). Byla vyrobena tusim v listopadu 2010 a pri koupi mela najeto 11 900 km, ted mam 26 700 km. Za tu dobu jsem si nevsiml, ze by bylo neco spatne, akorat pri nizkych otackach ( cca 1 000 az 1 800 ot/min) po nastartovani je slyset zvuk retezu. Asi to tomu hydraulickymu napinaku retezu chvili trva, nez se retez uplne napne....nevim. Ale co me zarazilo, ze u 1.2 TSi jsou volnobezny otacky jen 600....to mam min nez otec s 1.9 TDi :-D Taky jsem cetl, ze prej 1.2 TSi ma velkou spotrebu...blbost. Kdyz jsem mel 1.4 MPi 50 kw, tak prumerna spotreba byla vzdy okolo 9 litru na 100km pri cestach do Kvasin a zpet. Ted s novou Fabkou jezdim nejvic za 8 litru a upozornuju s automatem. Umim jet i za 5.5 l/100km, ale musi to bejt po rovince. Snazim se k motoru chovat slusne tzn. nevytacet studenej motor do vyssich otacek, dokud neni zahratej a teplota oleje aspon 70 stupnu. Pak mu teprve nalozim. Pred skoncenim jizdy jedu na snizeny otacky, aby se vychladil motor a taky turbo. Myslim, ze kdyz se budete k motoru chovat slusne jako ja, tak bych se niceho nebal, nakonec proc bych se tim mel zatezovat, kdyz mam jeste zaruku na 3 roky nebo do 120 000 km.

Editováno: , autor: Bedou
  • Pozitivní 3
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po tom co tady ctu, bych chtel uklidnit majitele Fabii 1.2 TSi...

Za tu dobu jsem si nevsiml, ze by bylo neco spatne, akorat pri nizkych otackach ( cca 1 000 az 1 800 ot/min) po nastartovani je slyset zvuk retezu.

No,ehm,to teda nevím koho chceš uklidnit,asi si to namlouváš sám sobě,že je všechno v pořádku?
  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Paavel - ano, "občas" mám tu čest - FII 1,2TSI 77kW, zatím má cca 20 000km a už se chystá na nový řetěz - turbo zatím drží, olej z něj neteče. Tahá dobře, akorát se poslední dobou při jeho startu klepu, jestli mi naskočí nebo přeskočí - výměna je objednána na konec října, dřív se to prý nestihne. Naštěstí toto auto není moje vlastní a nemusím ho denně používat = nejsem na jeho provozuschopnosti závislý. Pořád ještě totiž můžu jet svým vlastním...

Zimmeler & lubikSK - KDE a KDY jsem komukoliv z majitelů TSI tvrdil že udělali koupí tohoto motoru blbost ???

Pokud vím, tak zde celou dobu pouze kritizuju přístup koncernu k problémům, které jeho nejnovější výtvor provázejí u dosti velké skupiny zákazníků - nadměrným škudlením způsobené poddimenzování některých detailů plus naprosto odfláknutý zkušební program, který měl tyto nedostatky odhalit ještě před uvedením motoru do plné sériové výroby! Největšího negativa vůči motoru 1,2TSI jsem se dopustil v momentě, kdy jsem uvedl SVŮJ názor - a to že tento motor bych si já osobně DO SVÉHO VLASTNICTVÍ ještě několik let nekoupil právě z oněch kritizovaných důvodů - protože se necítím být povinován účastí při testování jakéhokoliv výrobku na lidech a ještě za to platit.

KDE je tedy onen vyvolávaný flame? Nebo vám se tento přístup koncernu líbí? Anebo si svoji životní frustraci radši vybíjíte na někom, kdo je vlastně na vaší straně, i když není šlendriánem výrobce postižen tolik jako ti, kterých se to dotýká osobně?

Ještě očekávám záporné body - abych byl komplet odsouzeníhodným individuem. Bravo, jak české/slovenské... Ale já z vás du blejt, velebnosti! lollollol

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

musim souhlasit s Ekkarem.... nikde jsem se nedocetl, ze by napadal TSickare. Busi jen do Skodovky a v jeho nazorech bych nevidel zadny atak na majitele TSi. Bohuzel jsou tady taci co si to berou osobne. lol Vedi moc dobre ze zde problem je, ale za zadnou cenu si to nechteji pripustit. Verim vsak, ze sami se kazde rano klepaji pri startovani auta. Poslouchaji, jestli jim neco nedrci,neklepe,nehuci atd...... A vo tom to je..... vo tom je tady ta debata. Take jsem malem koupil TSi a jelikoz mam informace z prvni ruky, tak stale jezdim s tim co mam. I kdyz to tady nekdo nazval s "motorem za zenitem". Ale radsi takovy motor, nez kazde rano se klepat co se stane s novym. Pristi tyden s "motorem za zenitem" jdu na vymenu oleje po 165.000km a doposud zadny sebemensi problem!!! Nekde jsem to uz psal, ze bracha si koupil TSi a po 15.000km se to snazi prodat. Ma po vymene rozvodu a turba. O oleji ani nemluvim. Bohuzel mel smulu, ale nenadaval na Ekkara ze vyvolava blbou naladu. Nebral osobne jeho nazory na kvalitu TSi ale souhlasil s jeho nazorem ohledne Skodovky. Kvalite TSi je tak znama, ze je vubec problem auto s timto motorem prodat. Brachovi rekli, ze bude muset hodne dlouho cekat nez se to podari udat. Jen v AAAAuto je na place okolo 75 aut s timto motorem a nikdo to nekupuje. Auta s "motorem za zenitem" je tam okolo 5 ks a na dotaz nam bylo receno, ze se velmi dobre prodavaji. Takze to neni tady, ze si nekdo vymysli a strasi lidi, ale konstatovani skutecneho stavu veci.

Na upresneni, Ekkara neznam. To jen, ze si asi take vyslechnu svoje a hura do me....... ;)

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím ale AAA třeba octavia 1.2 nemají ani jednu . Mam 1.2tsi a že bych se každý ráno bal vyjet to ne . Určitě bych ocenil kdyby někdo řekl kde jsou problemky tohoto motoru , nevim na jakém zakladě ty lidi ty auta prodavaj ,ale prodavat nove auto v zaruce se mě nezdá jako dobrej napad

  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl by jsi uklidnit najitele a při tom už ti řetez taky rachtá, to fakt nechápu. A nejlepší jsou fakt referenční vozidla, ty bych nechtěl ani zadarmo .Většinou mají najeto víc než udávají prodejci. A to stejný je u těchto vozů i se servisní knihou , která se dopisuje až při prodeji. Co se týká spotřeby nemohu soudit, ale dle toho co čtu, tak to zrovna není nic moc.Když pojedu opatrně dostanu se na spotřebu jak s HTP, když pojedu rychle tak to taky žere.Takže jen ta dynamika hovoří pro tento motor.JInak nic.

Dost mimo jsi ty. Tento motor je prostě velmi povedeny a nema žadne negativa. Je dynamicky,pružny,kultivovany a usporny. Věř tomu že pravě spotřeba je jednou z nejsilnějšich stranek tohoto motoru. Takže až budeš mit opravdu realnou zkušenost s timto motorem tak se rozepiš jinak raději nereaguj.

Editováno: , autor: miromen
  • Pozitivní 4
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

musim souhlasit s Ekkarem.... nikde jsem se nedocetl, ze by napadal TSickare. Busi jen do Skodovky a v jeho nazorech bych nevidel zadny atak na majitele TSi. Bohuzel jsou tady taci co si to berou osobne. lol Vedi moc dobre ze zde problem je, ale za zadnou cenu si to nechteji pripustit. Verim vsak, ze sami se kazde rano klepaji pri startovani auta. Poslouchaji, jestli jim neco nedrci,neklepe,nehuci atd...... A vo tom to je..... vo tom je tady ta debata. Take jsem malem koupil TSi a jelikoz mam informace z prvni ruky, tak stale jezdim s tim co mam. I kdyz to tady nekdo nazval s "motorem za zenitem". Ale radsi takovy motor, nez kazde rano se klepat co se stane s novym. Pristi tyden s "motorem za zenitem" jdu na vymenu oleje po 165.000km a doposud zadny sebemensi problem!!! Nekde jsem to uz psal, ze bracha si koupil TSi a po 15.000km se to snazi prodat. Ma po vymene rozvodu a turba. O oleji ani nemluvim. Bohuzel mel smulu, ale nenadaval na Ekkara ze vyvolava blbou naladu. Nebral osobne jeho nazory na kvalitu TSi ale souhlasil s jeho nazorem ohledne Skodovky. Kvalite TSi je tak znama, ze je vubec problem auto s timto motorem prodat. Brachovi rekli, ze bude muset hodne dlouho cekat nez se to podari udat. Jen v AAAAuto je na place okolo 75 aut s timto motorem a nikdo to nekupuje. Auta s "motorem za zenitem" je tam okolo 5 ks a na dotaz nam bylo receno, ze se velmi dobre prodavaji. Takze to neni tady, ze si nekdo vymysli a strasi lidi, ale konstatovani skutecneho stavu veci.

Na upresneni, Ekkara neznam. To jen, ze si asi take vyslechnu svoje a hura do me....... ;)

Tvuj přispěvek je akorat tak pro vysměch.

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když pročítám žalostné skušenosti ostatních tak jsem asi dítě štěstěny. Mám Tsi 63Kw trofam si tipovat jedno z prvních 17týden ( květen) 2010, jezdí 80000 km jak " pila" a nemám žádné negativní skušenosti s řetězy, turby včetně požírání kunami. A když jsem u těch kun, na jinem místě fóra i v některých časopisech se píše že Tsi chutná kuná obzvláště, mám také jinou zkušenost. Fabii I mě také žraly kuny a stejně i dalším známým ale u Tsi možná bohudík tuto skušenost nemám. To jsem odběhl, ale chci řici že před Tsi jsem vlastníl Htp na které se také čpí sira a nebyly problémy a zkušenosti jsou i od ostatních cr. 8 kolegů kteři maji najeto hodně nad 100tis. a krom výše zmíněného ohryzání hlodavci neměli zásadnich problému.

Je správne že se na tomto fóru sděluji negativní informace na Tsi, k tomu fórum je ale náhodný čtenář může nabyt dojmu že nové motory jsou na houby a skutečnost je jiná. Jistě se vynoři oponenti, ale problémy s Tsi jsou ve skutečnosti v 0,1 max jednotlivých procentech.

Je to už ohraná písnička nejvíce se kradou Škodovky, jsou nejporuchovější atd. ale už málo se přihlíží jaké procento tvoří.

A neodpustím si ještě jednu poznámku, nevim jestli je to v tomhle vláknu nebo na jiném místě fóra, někde se objevil názor borce který měnil během 1000Km tři turba. To je velký smolař nebo z promonutím a namyslím to vulgárně nebo posměšně trouba. Ono i když je dnes snaha vyrábět věci "blbu vzdorné" tak s novými motory a nemyslim jen Škodu se jezdí jinak, podtáči se ,je třeba dát jim vydechnout po výkonu(skutečně stačí 30s) a netýrat studené.

Těšim se na oponenty co mě zašlapou do zemně ale vše není tak černé jak to na fórech vypadá.

  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pekne si to napísal.. ozaj záleží na tom, ako sa správame k veciam, aj keď niekedy sú tu vyšššie sily a nikto nie je dokonalý.. čiže ak niekto možno "posral" niečo vy výrobe čo i len jeden deň, tak sa to potom môže dotknúť viacerých zákazníkov.

A klobúk dole pred 80.000 za takú dobu ... :palec2:

No panic, pánové... ;)

Editováno: , autor: galeo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiez mozem 'kydat' na forach Peugeotu, Kie alebo Renaultu ake maju zle a chybove motory. Ale kedze nie som majitelom ani jedneho z nich, moje akoze negativne prispevky by mali hodnotu prdu vo vetre. Tym sa nechcem nikoho dotknut, len chcem povedat ze ohovarat cudzie problemy je to najlednoduchie. Niekedy tie problemy su len nafuknute bubliny.

PS> spotreba 1.2 TSI je bozska :palec2:

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No,ehm,to teda nevím koho chceš uklidnit,asi si to namlouváš sám sobě,že je všechno v pořádku?

Dost jasne jsem napsal. ze po nastartovani. Muzu to pro tebe upresnit....nastartuju a pri rozjezdu je ten retez chvili slyset, pak pri dalsim rozjezdu, treba na krizovatce je uz klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, nebudeme sa tu predsa osočovať,že jeden je za TSI a druhy je chudak lebo ma motor bez turba (alebo naopak). Forum ma sluzit na konstruktivne nazory, oznamovanie problemov a ich riesenie alebo aj pozitiv,ze i po 80.000 km je TSI-cko bez poruch ;)

  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl by jsi uklidnit najitele a při tom už ti řetez taky rachtá, to fakt nechápu. A nejlepší jsou fakt referenční vozidla, ty bych nechtěl ani zadarmo .Většinou mají najeto víc než udávají prodejci. A to stejný je u těchto vozů i se servisní knihou , která se dopisuje až při prodeji. Co se týká spotřeby nemohu soudit, ale dle toho co čtu, tak to zrovna není nic moc.Když pojedu opatrně dostanu se na spotřebu jak s HTP, když pojedu rychle tak to taky žere.Takže jen ta dynamika hovoří pro tento motor.JInak nic.

Na rachtání řeťezu jsem už odpověďel. Jinak jestli nevíš, co to jsou referentská vozidla, tak ti to můžu vysvětlit. Kravaťáci dostanou z fabriky nějaký auto a s tím jeden rok jezdí po závodě, třeba v Mladý Boleslavi nebo v Kvasinách. Po tom odježďenym roce se musí auta prodat, většinou k autorizovaným prodejcům. Ty auta najdeš na www.skoda-plus.cz ( roční vozy ). To, o čem možná píšeš ty, jsou buď předváďecí vozidla nebo auta z akce "Mezi námi "= to si někdo pujčí auto ze Škodovky na půl roku s max. nájezdem 10 000 km a pak ho vrátí nebo si ho koupí za zbytek ceny. Vim o čem mluvim, když makám v Kvasinách. K tý spotřebě....v autě vozím ješťe další 3 chlapy, k tomu samý kopce a navíc zrovna pomalu nejezdim....takže fakt netušim, co se ti na spotřebě 8 l/100km nelíbí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víš, Jairo - v mém případě to není o názoru PROTI MOTORU - naopak, i já bych rád jezdil s motorem o malé spotřebě, kultivovaném chodu, dobré dynamice atd - ale to by tento motor nesměl být "předčasně porozen" a vyhozen na svět "bez pobytu v inkubátoru". Právě proto si zde otevírám hubu nikoliv na motor - ten za to nemůže, ale zuřím na hamižnost a nenažranost soudruhů z Vlkohradu, kteří ve snaze o to aby jim už už naskákaly další mega€ura do kešení nařídili zahájit sériovou produkci něčeho, o čem sami museli moc dobře vědět, že je "nedovařené". Ne ten motor sám sobě - ale právě nadměrné škudlení na nákladech na testování a zkoušky doslova zkazily motorům TSI pověst - kdyby se tato fungl nová koncepční větev podrobila komplexnějšímu programu testů a hlavně kdyby se od začátku nadměrně nešetřilo na důležitých součástech, nikdo by si na ně nestěžoval!!! Naopak, každý by se nad tím rozplýval... Takhle si VW doslova "předčasným porodem císařským řezem" a následným otálením s vyhlášením hromadné servisní akce trhnul ostudu až na paty - možná vydělal několik desítek miliónů, ale ztratil na pověsti sice ne zrovna nejšpičkovějších, ale o to spolehlivějších "lidových vozů", které si lidi kupují právě pro tuhle vlastnost - že "se neserou". Bohužel, "nedonošené bejby" ukázalo, co takové zanedbání může stát - hlavně jeho reklamou nalákané nové majitele... Ten motor mohl být doslova bomba a špička, protože by VW dostal do světové extraligy "downsizovaných" pohonných jednotek - kdyby mu bossové dopřáli ještě nějakou tu dobu navíc na testování spolehlivosti a nechtěli hned od začátku na všem ušetřit za každou cenu. Takhle získali horký brambor, který se musí "dodělávat za pochodu". Viz nejprve turba, pak se zvýšeným km proběhem nadměrně vytahané konstrukčně a hlavně materiálově ošizené rozvodové řetězy, "zaklepané" ventily - začínám se ptát "Co přijde jako další???" Kdyby se tyto závady začaly objevovat až po několika letech a dejme tomu po nájezdu 50-80kkm nebo ještě více, dalo by se to svádět i na něco jiného - ale pokud se závady objevily už během prvního roku a u aut s nájezdem často i méně než 10kkm, O NĚČEM to svědčí. Za tyto závady nemůže koncepce motoru ani jeho objem - za to může někdo, kdo NAŘÍDIL v tomto motoru použít takto dimenzované součásti. A ten člověk má konkrétní identitu a ten by se také měl z tohoto průseru VEŘEJNĚ zodpovídat - je ovšem krytý "tovární politikou obchodního tajemství"... Bohužel, zaplatí to všecko svými nervy a zvýšenými náklady jejich zákazníci - protože soudruzi z Vlkohradu si své zisky ujít nenechají a budou škudlit dál...

  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...