Přejít na obsah

Motor EA 211 1.2 TSI (66 a 81 kW)


Pawouk

Doporučené příspěvky

Na 1.0 Mpi bych fakt zapomel, to je tak opravdu pro dva duchodce na nakup do kauflandu a zpet nebo pro zenskou co potrebuje vozit deti do skolky a k babicce popripadne druhe auto do rodiny.

Jestli to chces pro vsemozne vyuziti pripadne i rodinne vyuziti tak do toho bych nesel a bral TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolte pánové abych vstoupil do vaší diskuze, je opravdu individuální jaký motor si kdo vybere. Opravdu musím uznat, že 81kW dokáže vykouzlit úsměv na tváři, ale já si třeba 66kW kupoval z důvodu, že nepotřebuji závodit a předjíždět kdejaké auto a 66kW bohatě stačí na svižnou jízdu (160Nm udělá s tímto malým autíčkem hodně), verzi s 81kW bych spíš doporučoval do kombi, protože tam je předpoklad plně naloženého auta a na krátkou Fabii, kde z větší části jezdím sám 66kW stačí bez problémů, těch 15 tisíc bych raději vložil do výbavy, ale je to opravdu individuální, ne každý má plovoucí finanční limit :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, za odpověď. Momentálně jezdím se starým vw golf 3 1.9D 47 kw už asi pátým rokem takže bych byl asi nadšený i z 66 kw ale spíš si říkám že si to auto budu chtít nechat co nejdýl, protože pořizovat si za pár let jiný a prodávat "starý" mi přijde hodně finančně náročná záležitost a tak bohatej abych si to moch dovolit nejsem. Asi ještě teda koupi o nějakej měsíc odložím a došetřím na 81 kw, nerad bych zažil situaci že si pořídím 66 kw, pak se projedu v 81 kw a celou dobu co to auto budu mít si budu vyčítat že jsem si nepřiplatil :D Akorát ten rozdíl cenovej mezi motorizacema mi leze už kousek "nad strop" ... 

 

A s tim jak píšeš o tom že proti 2.0 tdi mi přijde i 81kw verze slabá to si moc nemyslim aspon při prázdnym autě má třeba oktávka 2.0 tdi 103 kw zrychlení na 100 za 9,6 stejně jako ta fabia 81 kw. Při naloženym autě bude rychlejší 2.0 tdi to je jasný.

 

Tak mezi odbornů diskuziu našich bratja vkládám i svou reakci.

Myslím, že máš podobné choutky jako já, ale je to podle mě už jen hledání lepšího a lepšího, možná i zbytečně drahého. Mé úvahy byly: no silnější motor lépe pojede při zatížení....bolero je hezčí, větší a má více funkcí...atd, a takhle roztočíš spirálu k 370 000:). Řekni si spíš, co je tvým cílem....mým je bezpečnost, proto jsem dokoupil jen zadní kotoučovky, všechno ostatní je přebytečný přepych (zdůrazňuji pro mě), i tak je Style super výbava, takže jsem slevil ze svých choutek a mám 66kw, kotoučovky vzadu a střeší nosič. Cena po protiúčtu a slevách 244 000 (336 000 - 15 000 (protiúčet) - 70 000 (auto protiúčtem - Thalia) - 7000(jen tak) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Príde na to, čím si jazdil predtým..... 66kW 1.2TSI je proti 74Kw 1.6 MPI raketa aj v rovnako ťažkom aute..... Ja som mal, resp stále mám 63kW 1.2 TSI a 66kw EA211 sa mi zdala zvädnutejšia ako EA111 aj po reštrikciách 24W6, možno šlo o konkrétny kus ešte len s pár km....... Tak som neváhal a objednal 81kW, u 63kW som si stále hovoril, že tých ušetrených 170 € nestálo, 330€ som totiž pridal do výbavy, objednal som ESP, v dobe keď som objednával, bolo ESP vypínateľné s kotúčmi aj vzadu, bohužiaľ pár vecí sa za 3 mesiace zmenilo a prišlo s bubnami a nevypínateľným ESP....... Skrátka, špekulovať sa nevypláca, každá prípadná "dodělávka"  stojí 3x toľko a nie vždy je to na 100% ako z výroby......

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé, že například bezpečnostní šrouby na kola se nabízí za 500.- a v e-shopu stojí 400.- stejně tak když víš kde sáhnout tak i Simply clever paket se dá sehnat levněji, dále se dá dokodovat HHC, Corner atd. Ne že bych nechtěl přispět české značce, ale pokud chci ušetřit, tak si koupím co potřebuji a zbytek si dokoupím později až na to budu mít, protože se to dá sehnat i levněji, případně pokud je 66kW jen softwarově přiškrcené, tak za 8 tisíc ti dnes rozumná firma přehraje SW na 81kW verzi. Nebavme se o převodovce, protože převody jsou udělané tak, že 6ka je skoro to samé co 5ka u 66kW verze. Jde mi jen o to, že ne každý má hned v hotovosti vysokou akontaci a na vysoké splátky. Dá se hodně ušetřit když se chce.

Editováno: , autor: los pakos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubik.. nie nejde o to, čím si jazdil, ale čo potrebuješ a očakávaš. Podľa tejto teórie by som si nemohol fabiu vôbec vybrať.

Predpokladám, že motor bol nezabehnutý a preto sa ti zdal lenivý, alebo si len mal očakávania, že to musí byť o poznanie lepšie.

los pakos: aj ja som okrem rezervy bral rôzne veci extra. Na druhej strane viem pochopiť, že je to o niečo drahšie. Niekto musí na linke urobiť o úkon navyše a ten musí byť aj započítaný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Armyk: Jasně :kol-28:  důležité je si obě auta projet a zjistit co komu vyhovuje. Já byl s 66kW spokojený, proto jsem si ji dal. Od stolu nelze poradit, je to opravdu na každém jak se rozhodně, někomu nestačí ani třeba ani těch 81kW :D

Jasně, bral bych 110 kW, ale na to mi už peněženka nestačí :kol-28: :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte chcel by som sa zapojiť do diskusie o tomto motore. Vlastním verziu 1.2 TSI 66 kW v novej fabii hatchback a chcel by som sa poradiť ohľadom zábehu motoru, keďže sa jedná o moje prvé auto. Motor má zatiaľ najazdených približne 400 km a väčšinou jazdievam trasy medzimesto - meste - medzimesto po rovinke. Tým chcem povedať, že motor je takmer stále v nízkych otáčkach či už v mestskej 50ke na štvorke alebo medzimestkej 90ke na 5ke. Ak tento motor máte viete, že pri takejto pohodovej jazde sa pohybuje v približne 1500 otáčkach nejedná sa pri zábehu motora už o podtáčanie? Takouto jazdou viem prejsť 15 kilometrový úsek so spotrebou 4,2 l s čím som skutočne spokojný, jedná sa mi len o to či je to pre motor v zábehu správna voľba jazdy (aj keď mať v meste trojku len kvôli vyšším otáčkam neviem neviem ...)

 

Keď sa pohybujem niekde v uličkách a medzi semafórmi na druhom maximálne treťom prevodovom stupni tak autu a aktuálnej spotrebe sa to moc nepáči :) tam v podstate musím mať stále nohu na plyne a sme v dvojciferných číslach aktuálnej spotreby :) Našťastie dlhšie pohodové trasy sú pre tento motor ako stvorené. Ešte sa chcem opýtať cvaknutie pri prekročení 40 km za hodinu sa tu už riešilo ale viete mi prosím poslať zdroj na nejaké info čo sa v tomto momente s motorom resp. s autom deje? Je to pravidelný jav a ja som k nemu zatiaľ nenašiel žiadne konkrétne vysvetlenie. 

 

Ďakujem za pochopenie a za každú radu, jedná sa skutočne o moje prvé auto a teda nemám s kým až tak zdieľať skúsenosti dúfam že tu som správne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak ostatní,ale já zásadně nejezdím pod 1800 ot.Při nízkých otáčkách dochází k nedokonalému spalování a výrazné tvorbě karbonu,což je pro přímovstřikový motor smrtelně nebezpečné.A jestli převažuje městský a příměstský provoz tak 50 klidně na trojku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sú to ničím nepodložené dohady založené na pocitoch niektorých tiež pseudoodborníkov a nie sú založené na reálnych faktoch, malé otáčky nie sú problémom pokiaľ je k dispozícii dostatok momentu a tvrdenie o nedokonalom spaľovaní pri nízkych otáčkach nemá logiku, pri studenom motore je to samozrejme tak nezávisle od otáčok. Keby sa šlo o detailov, tak na životnosť motora má rádovo vyšší vplyv absolútny počet otáčok ako prípadný "pocitový" karbón, teda pokiaľ budete TSI zbytočne točiť na 2 x vyššie otáčky, môžete očakávať polovičný celkový nábeh km. Podľa mňa motor musí poznať pri zábehu celý rozsah otáčok, teda po rovinke 50 kľudne aj pri 1200 n*min-1 a pri predbiehaní krátkodobo 5000 až 6000 a kľudne aj obmedzovač......

Cvaknutie pri prvom rozjazde po štarte (ale podľa mňa po prekročení 20km/h) by malo ísť od bŕzd a jedná sa o test ESC

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lubikSK ďakujem za rozumnú odpoveď. To cvaknutie je však určite presne pri rýchlosti 40 km/h. A tie otáčky nie sú nejaké prehnané šetrenie. Pri predvádzacej jazde som sa pýtal aj predajcu pretože mi to prišlo zvláštne keď odporúčané rýchlosti sú načasované tak ako sú. Povedal však že také otáčky pre tie rýchlosti sú absolútne v poriadku. Tak som bol zvedavý či máte niekto iný názor a prečo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám tiež iný názor. Máloktorému predajcovi by som veril. Keď som vyberal auto, nestretol som takého, čo mal viac info ako ja. Ale k téme.. ohľadom podtáčania súhlasím so standavfr-om. Nemám to vycucané z prsta, potvrdili mi to viacerí mechanici. Takmer nikdy nejazdím pod 1600-1800. Možno pri plachtení - dobrzdovani motorom, krátkodobo. V meste práve často jazdím na 3ke. Veď pri 50ke sú otáčky úplne ok. 4ku radím, ak chcem ísť cca 60. No a spotrebu isto nemám dvojcifernú ani po meste sa mi nepodarilo viac ako 8 litrov priemerne.

Len dodám, že pri nízkych otáčkach skutočne nejde o nejaké nedostatočné spaľovanie. Ide o inú vec, ale nie som na toľko fundovaný, aby som to napísal bez toho, aby sa do mňa niekto neobul a nechytal ma za slovíčka. Zaujímavé je, že keď ti niekto napíše, čo chceš počuť, poďakuješ mu za rozumnú odpoveď :D

Editováno: , autor: Armyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lubiku,můžeš mi teda rozumně vysvětlit,proč u přímovstřikových motorů zarůstá sání karbonem?Takže Vaculík je podle tebe rádobyodborník,když nejen on doporučuje nepodtáčet TSI?Můžeš mi říct,proč TSI kouří černě a řeší se pro ně výhledově filtr pevných částic?A proč na Škodovácké infolince doporučují tankovat vysokooktanový benzín?Mám dojem,že rádoby odborník jseš ty.Při podtočeném motoru řj ubírá předstih aby nedocházelo k detonačnímu spalování,menší předstih rovná se horší průběh spalovaní,menší účinnost.Co je na tom nepodloženého?

Ještě ty otáčky,room mi při 50 točí 2200,fab 3 má delší převody,viděl bych to tak na 2000,to ti připadá moc??

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Armyk ďakujem za odpoveď :) aby to nebolo pochopené zle, poďakoval som za rozumnú odpoveď najmä preto, že mi vysvetlil že by motor mal poznať celé spektrum otáčok a následne aj za príklady a aj reakciu na cvaknutie pri rýchlosti 40 km/h (rozumné to bolo napríklad ako kontrast ku motosmanovej odpovedi :D). To však nie je podstatné, som rád za každú odpoveď  a nie za výsmech za reakciu. (a ospravedlňujem sa každému komu nepoďakujem osobne)

Editováno: , autor: Mattik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok :)

Motosman zrejme chcel potvrdiť len slová v príspevku vyššie. Nech je to ako chce s tým, čo sa v motore deje pri nízkych otáčkach, tak skutočne som ešte nestretol mechanika, alebo servisného technika, ktorý by dlhodobejšiu jazdu v takomto režime považoval za bezproblémovú.

No a používanie celého spektra otáčok samozrejme zábehu len prospeje. Samozrejme kým sa poriadne opries do plynu, zahrial by som dostatočne motor. Rovnako pred vypnutím motora by som zvolnil tempo.

Editováno: , autor: Armyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lubiku,můžeš mi teda rozumně vysvětlit,proč u přímovstřikových motorů zarůstá sání karbonem?Takže Vaculík je podle tebe rádobyodborník,když nejen on doporučuje nepodtáčet TSI?Můžeš mi říct,proč TSI kouří černě a řeší se pro ně výhledově filtr pevných částic?A proč na Škodovácké infolince doporučují tankovat vysokooktanový benzín?Mám dojem,že rádoby odborník jseš ty.Při podtočeném motoru řj ubírá předstih aby nedocházelo k detonačnímu spalování,menší předstih rovná se horší průběh spalovaní,menší účinnost.Co je na tom nepodloženého?

Ještě ty otáčky,room mi při 50 točí 2200,fab 3 má delší převody,viděl bych to tak na 2000,to ti připadá moc??

Saní zarůstá karbonem, protože benzín s čistícími aditivy se u přímovstřikových motorů do sání nedostane. Okolo sacích ventilů může prolínat (prolíná) olej (v sacím potrubí je v jistých okamžicích dost veliký podtlak)

S panem Vaculíkem jsem měl diskuzi o tepelném zatěžování oleje u tří válcových motoru a o své odbornosti mě nepřesvědčil.

TSI kouří černě protože při přímém vstřiku vznikají saze. To ale není karbon, co by si pak počaly dieslové motory.

Vysokooktanový benzín radí proto, že je více aditivovaný, ale viz bod 1., ale nic se tím nezkazí.

K detonačnímu spalování by docházelo při malých otáčkách a hodne otevčené skrticí klapce. ALE při hodně otevřené škrticí klapce ti PP doporučí podřadit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepřesvědčil jsi mě,já tebe také ne.To,že ti doporučí podřadit je věc jedna,jestli to uděláš druhá.Podle tvojí teorie zaroste sání tak jako tak,já tvrdím,že když budeš motor provozovat v rozumném režimu tak se to nestane.A píšu o sání,ne o ventilech.Z praxe určítě víš,jak je odolný karbon spalovacího motoru,kde nejde někdy ani oškrábat a jak vznětového,kde jde kolikrát jen utřít hadrem.Toho oleje se tam přes gufera,když jsou v pořádku,moc nedostane,pokud vůbec.Nejvíc bordelu tam pošle egr a odvětrání.Ale konec konců,já tenhle motor nemám,tak co tu vlastně řeším.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

McMatej, ďakujem, ušetril si mi námahu s vysvetľovaním.

standavfr: "Při podtočeném motoru řj ubírá předstih aby nedocházelo k detonačnímu spalování,menší předstih rovná se horší průběh spalovaní,menší účinnost." K tomuto dochádza vtedy, ak motor nie je schopný dodať požadovaný moment, preto som písal "malé otáčky nie sú problémom pokiaľ je k dispozícii dostatok momentu". Ja považujem za podčáčanie práve ten stav, keď motor už nemá požadovaný moment a dochádza k poklesu otáčok, prípadne ich už nedokáže zvýšiť, čo sa rieši podradením,  čím sa zmení prevodový pomer a klesnú požiadavky na krútiaci moment, motor odrazu pri vyšších otáčkach ožije, z čoho pramenia povery o "podtáčaní" motora, pravou príčinou je však pokles nárokov auta na krútiaci moment. Ja mám 12TSI EA111 aj EA211, ani jednému nerobí problém 5 prevodový stupeň a 1200 otáčok pri 50km*h*-1, pokiaľ chem akcelerovať, podradím podľa potreby, pri prudkom náraste požiadaviek na dynamiku radím rovno 5 => 3, nakoľko zrýchlenie je priamo úmerné prebytku momentu...... :kol-48::kol-135:

Mattik: tých 20km*h-1 mám zafixované z FII, u FIII to nie je tak počuť a je možné, že je to vyššie, u tých 40km*h-1, nesledoval som to, nakoľko mi to bolo známe z FII.

Čo ss týka zabiehania, obidva TSI som zabiehal podľa potreby prevažne 1200 - 3000 otáčok, + sem tam obmedzovač, pri obiehaní lenivcov aka TDI pri cca 140km*h-1 3=>5, resp u 81kW sem tam aj 4=>6

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netrep, niektorí počujú na fakty a výsledky meraní, nie na pocitovo založené ničím nepodložené povery založené na mylnej interpretácii príčinno-kauzálnej súvislosti. Určite nepočujem na výmenu oleja po 30 000, vymením podstatne skôr, ale nebudem to musieť platiť servisu ,ale nechápem, prečo by niekto, kto najazdí 8000 km za dva roky nemohol vymeniť olej až po dvoch rokoch, keď bude mať natočených tých 8000km. To, že tí čo zbytočne točia svoje motory zásadne cez 3000 n.min-1 by si mali olej meniť po tých 8000km normálne, je vec iná........ Niektoré veci niektorým jedincom jednoducho nevysvetlíš............

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem to všeobecně. Samozřejmě je důležité si uvědomit jakým způsobem autem jezdím a tomu přizpůsobit i olejový servis, popř. výměnu vzduchového filtru. Další věc je využití motoru s přihlédnutím k jeho konstrukci a výkonové charakteristice. Ano TSI umí i v nízkých otáčkách a ano, umí i chudou směs. Ale za jakou cenu a jak dlouho.

O negativech psali kluci víceméně v postech nademnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...