Martab Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 (editace) V podstatě máš několik možností, B-sloupek, velký TP, a nebo se podívat pod auto jestli tam ten filtr je. Ale 8. měsíc by měl být ještě bez filtru (předpokládám že se bavíme o 1.0 TSI). Co se týče dalších věcí, tak šroub mi v ŠA myslím neměnili (aspoň na faktuře nebyl). Ale měnit olej a nechat starý filtr, to už tam rovnou můžeš nechat ten starý olej a máš to bez práce a výsledek bude podobný... EDIT: Specifikace oleje je uvedena v manálu, v tvém autě bude nejspíše už 508.00 - 0w20. Ale co ti tam nalije servis při další výměně, to záleží na tom co zrovna mají, není to tak, že by do aut která měla 0w20 z výroby dávali striktně jen 0w20. Prostě tam nalejou to co zrovna mají a spňuje specifikaci pro daný motor. Editováno: 16. Listopad 2018, autor: Martab Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lumirnavrat Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 No nebo taky "maly technicak" ja tam mam v D.1 SKODA, 5J, ACDKRCX01 A prave to DKR je kod motoru = 1.0 TSI 81kW OPF. Jinak 8/2018 je MR 2019. A podle me plati to same co @Woody. Takze podle me uz s OPF. Nejjednoduseji to poznas, kdyz se podivas pod auto a uvidis tam druhy katalyzator. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 Všem díky za odpovědi. Dnes odpoledne až budu u auta, kouknu na B-sloupek popř. do malého TP, velký TP k autu nemám (je firemní), popř. kouknu pod auto (snad tam není kryt ). Víte někdo jaký je na B-sloupku kód motoru bez filtru a jaký je s filtrem? Abych rovnou to dle kódu motoru věděl. Přepokládám tedy, že mají kódy odlišné. Specifikaci oleje v manuálu nemůžu dohledat - je tam jen toto: Olej specif. 0W-20 se mi tam dávat nechce. Dal bych 5W-30 - uvažuji o tomto oleji: https://www.alza.cz/auto/motorove-oleje-5w-30/castrol/18857166-v6181.htm Je možné tento olej použít pro motor bez filtru i s filtrem pev. částic? Pokud jo, tak mám asi jasno. Ale stejně bych rád věděl, jestli tam ten filtr mám nebo ne . Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 DKR = OPF CHZ = bez OPF Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Z Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 Tom01 s tím olejem uvažuješ správně. Je to ten co tam dávají asi všichni, kdyby ses podíval o stránku zpět. Akorát nevim, jestli brát přes Alzu, tam už prodávají pomalu i rohlíky a trochu se bojim odkud ho mají. Filtr vyměň určitě taky. Kup original ve škodovce a máš klid. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 16. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2018 (editace) Tak hlásím, že mám už DKR s filtrem. Je to v malém techničáku. Takže dám buď 504.00 long life nebo 508.00 long life. Díky Editováno: 27. Listopad 2018, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standa Škoda Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 V 16. 11. 2018 na 8:46, slapnahrabe napsal: V návodu nebo v kufru by měl být takovýto štítek. Kód motoru je vpravo nahoře nebo v řádku s výkonem (u mě CHZC). Typ motoru mám i v TP (CHZ), poslední písmeno rozlišuje jen výkonovou variantu. Šroub mi někdy měnili, někdy neměnili, nehledal jsem v tom nějaký systém, nikdy nic neunikalo. Pro klid duše ale ten šroub nestojí tolik. Ahoj, koupil jsem si Rapida 70Kw 4.9. 2018. Údajně tam filtr pevných částic nemám - ale tvrdili to tak nějak nejistě. Včera jsem byl v servisu, že mi na měrce ubyl olej - byl na maximu a po najetí 1700 km mám sice v mezích, ale na měrce je v polovině. Mechanik mi řekl, ať se nestarám, že se to usadí, ze úbytek bude svítit oranžově a krize červeně.... Při výměně dávají 5W 30. Ještě bych potřeboval vědět, co znamená kód motoru DKLD - viz. foto. Díky za odpověď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 27. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2018 Máš tam filtr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vody Vloženo 28. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2018 Já mám kód motoru DKRC tzn 81kw, a verze 70kw by měla mít kód DKRB, takže DKLD je zase jiný typ motoru? Už se v tom nějak ztrácím. Jinak olej do 1.0TSI by měl být tento, alespoň dle manuálu... https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/g052577m9-olej-motorovy-0w-20-skoda-33245.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 28. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2018 O víkendu jsem měl konečně chvíli čas vlézt pod auto. Ten druhý katík tam je - viz foto od Pawouka (mám DKR - je to na B sloupku spolujezdce, nebo v malém techničáku). Na měrce mi olej nepřipadal nějak extra řídký (viskozitou dost podobný olejům ve starších autech co se doma vyskytují), takže koupím tu starčí 504.00. Výpustný šroub je podobně jako na naší OII 1.9 TDI, takže taky pro mě známá věc (olej si měním sám a šroub ani fíbr pod ním nechávám a pohoda). Olejový filtr koupím origo ve Škodovce. Jinak jsem po podvozku rozhlédl a pár "schválnostem" jsem se fakt tlemil - molitan v prahu za předním podběhem nacucanej jak houba a do mezery mezi plast. kryty podvozku a plechem podlahy lítá snad všechen bordel (vč. soli) od předních kol (asi budu muset sehnat zástěrky) - prostě všechno proto, aby to začalo za včasu (a na neviditelnejch místech) hnít... Pořeším postupně časem. Jsem zvyklej občas při oblevě v zimě na mých autech opláchnout chladič a klima výměník mezerou mezi přepážkou a nárazníkem (dělám u FI a OII fl co máme doma) - zde už je plast. dekl spojený dohromady s maskou, aby to nešlo atd... Doplnil jsem si aspoň těsnění pod kapotu, jak píší kluci v sekci motor u FIII kvůli čistotě motoru. Ale to vše už asi nepatří sem, moderátoři doufám prominou . 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka54 Vloženo 17. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2018 Ahoj jaky olej do mé 1.0TSI 81kw typ CHZ rv07/2018. v motorovým prostoru mam štítek VW50200. Mam promenlivy interval 30tis a chci u nej zůstat ale olej měnit po 15tis. dle některých webu tam přijde VW504 nebo VW508. Na ceně mi moc nesejde jestli dam za olej 300 nebo 400kc ale chci fakt to co tam přijde. Když už jsem dal za káru 430 tak když pak ušetřím 400kc na výměně oleje a přitom motoru ublížím to nechci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 18. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2018 Pokud budeš měnit po 15000 km, tak můžeš použít všechny tři jmenované normy (to platí pro motory bez filtru pevných částic, který motor CHZC nemá).Já bych doporučil VW504 00, který tam nejspíš dají pak i v servisu (případně si to vyžádej). 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 18. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2018 Cenově nejlépe vychází asi 504.00 s 0W30 od Shellu. Normu motoru splňuje. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Z Vloženo 18. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2018 Já koupil 5w30 LL Castrol Edge Titanium FST (norma 504.00). Budu v něm chtít pak pokračovat. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukitos Vloženo 22. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2018 Má prosím dotaz. Rozhodl jsem se měnit olej po 15000 km a zvolil jsme 5w40. Proč doporučujete 0w30. Když jsem si prošel tabulky viskozity, tak v první číslo určuje, že 0w je do -40 a 5w je do -35 občas je u nás zima, ale - 35 jsem nezažil. Co mě, ale přimělo k používání 5w40 je to, že přes léto je tady už k 40 °C. Olej 0w30 má při 100 °C viskozitu 3,8 a 5w40 mezi 12- 16. Sice u 5w40 je větší spotřeba o 0,5 l, ale dle mého rozhodně lepší mazaní při letních vedrech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 23. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2018 Dle té tabulky má 0w30 pro 100°C viskozitu 9.3 až 12.5, což je podstatně více než uvaříš ty. Ono jde hlavně o cenu a dostupnost. Pokud seženeš 5w40 dopravné normy, motoru by to uškodit nemělo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 23. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2018 Spíš jde o to, že pokud jezdíš do servisu po 30 tis. km a po 15 tis. měníš olej sám, tak je asi lepší držet normu. V servisu ti dají VW50400, takže 5 nebo 0W-30. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 2. leden 2019 Sdílet Vloženo 2. leden 2019 V 18. 12. 2018 na 7:59, Martab napsal: Cenově nejlépe vychází asi 504.00 s 0W30 od Shellu. Normu motoru splňuje. Ten vypadá dobře. Když splňuje 504/507, tak je long-life, že? Začínám si říkat, že když už je motor stavěn na 0W, tak u něj zatím zůstanu. Studeným startům to prospěje a třeba bude i lépe aditovovaný pro potřeby turbomotoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 2. leden 2019 Sdílet Vloženo 2. leden 2019 Ano 504.00 je LL norma, ale osobně bych ho tam nenechával celých 30tis, ale to je můj osobní názor laika [emoji846] . 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 2. leden 2019 Sdílet Vloženo 2. leden 2019 (editace) Jasně,ta super řidka sra..a motoru prospíva uplně stejně jako např. Start -stop... Editováno: 2. leden 2019, autor: bitttpower 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 2. leden 2019 Sdílet Vloženo 2. leden 2019 0W30 mi přijde jako dobrý kompromis pro moderní motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 3. leden 2019 Sdílet Vloženo 3. leden 2019 Ta řídká *** co myslíš je spíš 0W20 normy VW508.00, ne? 0W30 je ještě relativně "normální" olej, v podstatě se stejnými parametry jako dříve používaná 5W30 (oboje VW504.00). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 22. leden 2019 Sdílet Vloženo 22. leden 2019 Tak je tady druhá výměna oleje. Po první výměně zmizelo asi 3/4 na rysce, kontrolka ještě nesvítila, olej z továrny (0w-20?). Já jsem dával 5W-40, tady se hladina do druhé výměny nehnula, budu s ním pokračovat i dále. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SamotCZ Vloženo 20. Únor 2019 Sdílet Vloženo 20. Únor 2019 Zdravím, mám nalítáno 16900, do výměny mám tedy takřka polovinu. Chtěl bych ale vyměnit už teď, dožraly mě ovšem odpovědi od servisů, ptal jsem se čtyř autorizáků v Ostravě a okolí a všichni stejně “vlastní olej z důvody záruky není možný, cena cca 4500kč” Mám 1.0 81KW 2017. Je to podle Vás ok? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 20. Únor 2019 Sdílet Vloženo 20. Únor 2019 A co se ti na tom nezdá? Prostě to mají takto nastavené. Pokud se ti to nelíbí, tak běž jinam - nikdo tě nenutí chodit do autorizáku. Případně si olej vyměň sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.