Jump to content
Sign in to follow this  
lu2.tom

Spotřeba oleje 1.0TSI 70kw

    Recommended Posts

    Zdravím,

    v lednu 2018 jsme koupili domů předváděčku FIII 1.0TSI 70kw r.v. 2017 s nájezdem cca 10tis. km
     

    A teď k problému... aktuálně najeto 17280 km a tuto neděli se rozsvítila kontrolka "zkontrolujte hladinu oleje". Samozřejmě jsem to hned udělal a zjistil že je tam naprosté minimum oleje. 

    Další překvapení přišlo ve škodovce ( k autu je zaplacen i servis na 5let) Pán ve škodovce řekl "olej je spotřební kapalina třeba jako voda do ostřikovačů" takže za 800kč mínus doplněn olej,

     

    Mám dva dotazy:

    1, je to normální, že po nájezdu 17tis. km zánovní auto sežralo skoro všechen olej ? První výměna je myslím po 30tis. nebo 2 roky.

    2, Jak by jste vy postupovali při tomhle problému... Mě to normální nepřijde...

     

    Předem děkuji za rady tipy a hate :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    U LongLife olejů ano. To si skutečně myslíš, že ti tam vydrží až 30 000 km bez úbytku? Ono ho v tom motoru také není pět litrů.

     

    K druhému bodu - prostuduj si podmínky toho servisu na pět let a máš jasno =  pokud máš variantu STANDARD, není dolití motorového olej mezi výměnou její součástí. Pokud variantu PLUS, tak tě odrbali, protože "Doplnění motorového oleje a provozních kapalin mezi servisními intervaly" je její součástí. Toto ovšem není sekce k řešení podobných problémů. Takže k tomu bodu je to tady všechno.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    1. Pokud chceš, aby auto najelo i více než 100 tisíc km, měň olejovou náplň v polovině intervalu. Alespoň tu první rozhodně.

    2. Určitě je to v normě, ale jestli je to normální...nemám dlouhodobou zkušenost s nízkoviskozními oleji.

    3. Nechávat si dolévat olej v AS je dost drahá sranda.

    • Downvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 23 minutami, Pawouk napsal:

    U LongLife olejů ano. To si skutečně myslíš, že ti tam vydrží až 30 000 km bez úbytku? Ono ho v tom motoru také není pět litrů.

     

    K druhému bodu - prostuduj si podmínky toho servisu na pět let a máš jasno =  pokud máš variantu STANDARD, není dolití motorového olej mezi výměnou její součástí. Pokud variantu PLUS, tak tě odrbali, protože "Doplnění motorového oleje a provozních kapalin mezi servisními intervaly" je její součástí. Toto ovšem není sekce k řešení podobných problémů. Takže k tomu bodu je to tady všechno.

    Děkuji za vysvětlení.... tak to tu moderátor může smazat :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 16 hodinami, Twisted napsal:

    1. Pokud chceš, aby auto najelo i více než 100 tisíc km, měň olejovou náplň v polovině intervalu. Alespoň tu první rozhodně.

    2. Určitě je to v normě, ale jestli je to normální...nemám dlouhodobou zkušenost s nízkoviskozními oleji.

    3. Nechávat si dolévat olej v AS je dost drahá sranda.

    Ale jdi ty brute, s tím prvním bodem si snad jen děláš sám ze sebe srandu aby jsi mohl veřejně prohlásit, že když budu pravidelně měnit olej až co mě palubák sám pošle ve 30K, tak že 3. výměna oleje bude zároveň poslední výměnou co to ten motor zvládne :D

     

    Já jsem do 1.2tsi taky zhruba ve 17-20000 musel dolévat cca 0,7 litru, v tomhle budou ty motory mít asi společný neduh. Ale dávat za to 800, když si to můžeš dolít sám za čtvrtku ceny a v servisu by ti na to neřekli vůbec nic..

    Jo a že na rysce je hladina na minimum neznamená, že je “skoro všechen” olej fuč ;)

    Trochu mě to překvapilo, ale 1.4i a 1.6mpi mě dokázalo sežrát takto olej aji mezi výměnama v 15000. 

     

     

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To jsem zase něco napsal.:lol: Sám znám služební nafťáky s dvojnásobným nájezdem a jen základním servisem. Ale pokud si pořizuji auto domů a na dlouho, tak alespoň tu první náplň vyměním podstatně dříve než v 30 tkm a nebudu si hrát na testovacího jezdce. To je vše, co se snažím říct. Ale na tohle téma se tu jistě diskutovalo desítky a stovky stran.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Musím říct, že za 30000 jsem nedoléval nic a kontroloval jsem olej před servisem a byl pořád v normálu. Takže  asi taky je to kus od kusu a záleží jak si motor "sedne". Nyní najeto 36000 km ;-)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ano. U mé Fabie taky nic nedolevam. Ale taky na to asi může mít vliv používání auta. Já jezdím denně cca.150 km po dálnicích....

    Ale třeba doused má ještě starší řadu tsi a jezdí kousky po městě a také nic....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jednak jde o to jak si motor sedne, ale taky o to v jakých podmínkách jezdí, je rozdíl naskákat 30tis po městě, na dálnici nebo v Alpách. Ale určitá malá spotřeba oleje je u turbomotorů běžná.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    • Similar Content

      • By M Zoul
        Ahojte,
        chtěl bych se zeptat, jestli tady z vás někdo již řešil výměnu motoru u FII RS za jiný. Konkrétně se mi honí v hlavně myšlenka že bych chtěl koupit RSo a swapnout do toho motor Octavie III RS t.j. 2.0 TSI včetně převodovky. Zajímá mě hlavně to jestli by se vešel, což si myslím že by mohl, jelikož Polo GTI už má dneska 1.8TSI.
        Dále by mě zajímalo jestli je vůbec možné legálně zapsat takhle jiný motor i s převodovkou. Nebo jaká by byla alternativa a nebo co by k tomu bylo potřeba.
        Děkuji za rady a postřehy 

      • By Wollmy
        Ahoj, mám takový problém a jdu sem pro radu.
        Centrál funguje pouze na odemknutí což je způsobeno nejspíše tím že i když zavřu dveře tak maxidot je ukazuje jako otevřené.. dále mi nejde otevřít kufr protože stejně jako u dveří maxidot taky ukazuje že je otevřený takže furt otevírám klíčem je to dost na ho*no musím pořád chcípat motor atd.. 
        Když si nastavím aby se osvětlení rozsvítilo po otevření dveří tak svítí pořád páč jsou jakoby pořád otevřený..
        a teď co s tím? někdo říká mikrospínač někdo svazky mezi dveřma a sloupkem..
        Setkal se s tím někdo? 
        Předem díky za opověd
        Škoda Superb 1 2.5 TDi BDG 120kw 
      • By radesxx
        Dobrý den, mám problém s moji Octavii I, rok 1997, je u ní dodělávaný imobilizér (takový ten jak má čip a musí se přiložit, jako byl na feliciích). Zhruba tak jednou za 5 startu jen svítí a musí se čekat třeba i 3 minuty. Nevíte někdo kolik by stála deaktivace a jestli to vůbec jde? (omlouvám se jestli tu podobné téma je, ale nenasel jsem ho). Děkuji za rady.

    ×