Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
lu2.tom

Spotřeba oleje 1.0TSI 70kw

    Doporučené příspěvky

    Zdravím,

    v lednu 2018 jsme koupili domů předváděčku FIII 1.0TSI 70kw r.v. 2017 s nájezdem cca 10tis. km
     

    A teď k problému... aktuálně najeto 17280 km a tuto neděli se rozsvítila kontrolka "zkontrolujte hladinu oleje". Samozřejmě jsem to hned udělal a zjistil že je tam naprosté minimum oleje. 

    Další překvapení přišlo ve škodovce ( k autu je zaplacen i servis na 5let) Pán ve škodovce řekl "olej je spotřební kapalina třeba jako voda do ostřikovačů" takže za 800kč mínus doplněn olej,

     

    Mám dva dotazy:

    1, je to normální, že po nájezdu 17tis. km zánovní auto sežralo skoro všechen olej ? První výměna je myslím po 30tis. nebo 2 roky.

    2, Jak by jste vy postupovali při tomhle problému... Mě to normální nepřijde...

     

    Předem děkuji za rady tipy a hate :D

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    U LongLife olejů ano. To si skutečně myslíš, že ti tam vydrží až 30 000 km bez úbytku? Ono ho v tom motoru také není pět litrů.

     

    K druhému bodu - prostuduj si podmínky toho servisu na pět let a máš jasno =  pokud máš variantu STANDARD, není dolití motorového olej mezi výměnou její součástí. Pokud variantu PLUS, tak tě odrbali, protože "Doplnění motorového oleje a provozních kapalin mezi servisními intervaly" je její součástí. Toto ovšem není sekce k řešení podobných problémů. Takže k tomu bodu je to tady všechno.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    1. Pokud chceš, aby auto najelo i více než 100 tisíc km, měň olejovou náplň v polovině intervalu. Alespoň tu první rozhodně.

    2. Určitě je to v normě, ale jestli je to normální...nemám dlouhodobou zkušenost s nízkoviskozními oleji.

    3. Nechávat si dolévat olej v AS je dost drahá sranda.

    • Negativní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 23 minutami, Pawouk napsal:

    U LongLife olejů ano. To si skutečně myslíš, že ti tam vydrží až 30 000 km bez úbytku? Ono ho v tom motoru také není pět litrů.

     

    K druhému bodu - prostuduj si podmínky toho servisu na pět let a máš jasno =  pokud máš variantu STANDARD, není dolití motorového olej mezi výměnou její součástí. Pokud variantu PLUS, tak tě odrbali, protože "Doplnění motorového oleje a provozních kapalin mezi servisními intervaly" je její součástí. Toto ovšem není sekce k řešení podobných problémů. Takže k tomu bodu je to tady všechno.

    Děkuji za vysvětlení.... tak to tu moderátor může smazat :)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Nic se mazat nebude.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 16 hodinami, Twisted napsal:

    1. Pokud chceš, aby auto najelo i více než 100 tisíc km, měň olejovou náplň v polovině intervalu. Alespoň tu první rozhodně.

    2. Určitě je to v normě, ale jestli je to normální...nemám dlouhodobou zkušenost s nízkoviskozními oleji.

    3. Nechávat si dolévat olej v AS je dost drahá sranda.

    Ale jdi ty brute, s tím prvním bodem si snad jen děláš sám ze sebe srandu aby jsi mohl veřejně prohlásit, že když budu pravidelně měnit olej až co mě palubák sám pošle ve 30K, tak že 3. výměna oleje bude zároveň poslední výměnou co to ten motor zvládne :D

     

    Já jsem do 1.2tsi taky zhruba ve 17-20000 musel dolévat cca 0,7 litru, v tomhle budou ty motory mít asi společný neduh. Ale dávat za to 800, když si to můžeš dolít sám za čtvrtku ceny a v servisu by ti na to neřekli vůbec nic..

    Jo a že na rysce je hladina na minimum neznamená, že je “skoro všechen” olej fuč ;)

    Trochu mě to překvapilo, ale 1.4i a 1.6mpi mě dokázalo sežrát takto olej aji mezi výměnama v 15000. 

     

     

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    To jsem zase něco napsal.:lol: Sám znám služební nafťáky s dvojnásobným nájezdem a jen základním servisem. Ale pokud si pořizuji auto domů a na dlouho, tak alespoň tu první náplň vyměním podstatně dříve než v 30 tkm a nebudu si hrát na testovacího jezdce. To je vše, co se snažím říct. Ale na tohle téma se tu jistě diskutovalo desítky a stovky stran.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    A tady už se také nadále nebude.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Musím říct, že za 30000 jsem nedoléval nic a kontroloval jsem olej před servisem a byl pořád v normálu. Takže  asi taky je to kus od kusu a záleží jak si motor "sedne". Nyní najeto 36000 km ;-)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ano. U mé Fabie taky nic nedolevam. Ale taky na to asi může mít vliv používání auta. Já jezdím denně cca.150 km po dálnicích....

    Ale třeba doused má ještě starší řadu tsi a jezdí kousky po městě a také nic....

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jednak jde o to jak si motor sedne, ale taky o to v jakých podmínkách jezdí, je rozdíl naskákat 30tis po městě, na dálnici nebo v Alpách. Ale určitá malá spotřeba oleje je u turbomotorů běžná.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    • Podobný obsah

      • Od radesxx
        Dobrý den, mám problém s moji Octavii I, rok 1997, je u ní dodělávaný imobilizér (takový ten jak má čip a musí se přiložit, jako byl na feliciích). Zhruba tak jednou za 5 startu jen svítí a musí se čekat třeba i 3 minuty. Nevíte někdo kolik by stála deaktivace a jestli to vůbec jde? (omlouvám se jestli tu podobné téma je, ale nenasel jsem ho). Děkuji za rady.

    ×