keras Vloženo 7. Červen 2021 Sdílet Vloženo 7. Červen 2021 Je fakt, že po deaktivaci SS vytažením kablíku pozoruji jakoby konstantní otáčky větráku. Je to vidět i na lcd klimy. Svítí tam stále stejné otáčky které nastavím. Před tím si to dělalo co chtělo. Asi díky úrovně nabití baterky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dalink Vloženo 26. Červen 2021 Sdílet Vloženo 26. Červen 2021 Kablik odpojen, měl jsem to tak na Leonu 4 roky a vše v pohodě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 1. Červenec 2021 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2021 (editace) Tak 4 roky už je vypovídající hodnota👍 Editováno: 1. Červenec 2021, autor: keras 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dalink Vloženo 13. Červenec 2021 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2021 Mám odpojené a zatím vše ok. Jednou za čas se objeví hláška na displeji závada startstop nijak to neruší, tlačítko neřeším. Teď ještě trvale vypnout laneasist a jsem spokojen. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 13. Červenec 2021 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2021 Ano, "závada SS" to napíše na maxidotu po novém startu pouze 1x když se má motor vypnout automaticky interním povelem SS. Pak už to neotravuje. pardon za o.t. lineas. stačí nakodovat aby si pamatoval poslední volbu a je to paráda. Tj. 1x vypnout na maxidotu a je stále vypnutý. Paráda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MOJE_JMÉNO Vloženo 26. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2021 V 26. 6. 2021 na 14:43, Dalink napsal: Kablik odpojen, měl jsem to tak na Leonu 4 roky a vše v pohodě. To odpojení konektoru se mi samozřejmě taky líbí, ale přijde mi to nějak moc prostoduché. Co když je na to fakt navázané něco ohledně důležitých funkcí, zejména bezpečnostních. Všichni všude píší, jak jsou spokojeni, ale 4 roky fakt nemusí znamenat vůbec nic. Zeptám se tedy prostoduše: Airbagy Ti při nárazu vystřelily? Otevřené okno ve dveřích se při nárazu zavřelo? Předpínače pásů se aktivovaly? Nebo jsi to pro jistotu raději nezkoušel? 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 26. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2021 Airbagy a předpínače překvapivě spolehlivě fungují i v autech které o S/S, rekuperaci a hlídané baterii sondou na -polu neslyšely. Další je, že pokud je o baterii postaráno po staru je mnohem odolnější nějakým proudovým nárazům než permanentně vybitá baterie rekuperací. Oba systémy S/S zastavuje motor, rekuperace je takový alahybrid jsou v autech jen proto aby se splnili emisní předpisy, tedy každá decka spotřeby dolů. A o napětí ví stejně každá druhá jednotka v autě, ale když neví o proudu baterie tak přestane řídit alternátor a nastaví trvale základní pevnou hodnotu. Tedy kdyby na tomhle konektoru závisely životně důležité věci tak by tam nebyl. Já mám S/S vyplý a konektor zapojený. Takže mi baterka vydržela 5 let a místo EFB mám AGM. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 27. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2021 (editace) Když tak o tom přemýšlím, tak s trvale vypnutým S/S pomocí toho káblíku na - pólu baterie a tím pádem i deaktivovaným tzv. inteligentním dobíjením baterie, bych ani nepotřeboval ve voze EFB/AGM baterii, ale stačila by normální, tedy taková, která se dříve dodávala do vozů bez S/S. Editováno: 27. Srpen 2021, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voltys Vloženo 27. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2021 Souhlasím. Manželce na citigu mám také odpojený kablík. Až někdy odejde baterie, koupim tam klasiku. Neviďím důvod proč kupovat EFB. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 27. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2021 před 14 hodinami, milanxx napsal: A o napětí ví stejně každá druhá jednotka v autě, ale když neví o proudu baterie tak přestane řídit alternátor a nastaví trvale základní pevnou hodnotu. Tak nastavit pevnou hodnotu proudu byl byl celkem průser. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 27. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2021 Ok špatná formulace. Myslel jsem základní standardní schema nabíjení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nobody.12 Vloženo 31. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2021 V 26. 8. 2021 na 20:47, milanxx napsal: Já mám S/S vyplý a konektor zapojený. Takže mi baterka vydržela 5 let a místo EFB mám AGM. Vyplý tlačítkem na palubce nebo nějak "zbastleně" vyplý? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 31. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2021 SW už od 2015, F3C Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
thejohndoe Vloženo 1. Září 2021 Sdílet Vloženo 1. Září 2021 V 26. 8. 2021 na 20:25, MOJE_JMÉNO napsal: To odpojení konektoru se mi samozřejmě taky líbí, ale přijde mi to nějak moc prostoduché. Co když je na to fakt navázané něco ohledně důležitých funkcí, zejména bezpečnostních. Všichni všude píší, jak jsou spokojeni, ale 4 roky fakt nemusí znamenat vůbec nic. Zeptám se tedy prostoduše: Airbagy Ti při nárazu vystřelily? Otevřené okno ve dveřích se při nárazu zavřelo? Předpínače pásů se aktivovaly? Nebo jsi to pro jistotu raději nezkoušel? Prostoduše se ptáš jestli někdo s odpojeným konektorem "inteligentního nabíjení" preventivě zkusil narazit s autem aby otestoval airbaby a předpínače pásů? No to asi ne. Nicméně domnívat se, že základní bezpečnostní funkce budou závislé na nabití baterie je absurdní - airbag určitě vystřelí za každou cenu a bude to to poslední co auto udělá. Pak už na baterii moc nezáleží a bez "inteligentního nabíjení" bude určitě nabitá na max. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že po odpojení kablíku jsem přišel o absurdní automatické chcípání studeného motoru na první křižovatce, o opravdu rušivé změny rychlosti ventilátoru v palubní desce a o automatické startování když tu m-chu podtočím a ona chcípne. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MOJE_JMÉNO Vloženo 2. Září 2021 Sdílet Vloženo 2. Září 2021 Já samozřejmě vím, jaké všechny výhody to přináší. Tak prostoduchý zase nejsem. Ale spíš mě překvapuje Tvá bezmezná jistota, že vše zůstane jak má být, a to bez jakékoliv znalosti konstrukce vozidla a systémů v něm. Prostě jsi to udělal, jsi spokojený a neměl jsi s tím žádný problém, stejně jako spousta dalších. Jako naprosto aabsolutně laické vysvětlení to beru, ale rozhodně mě Tvůj argument nepřesvědčil, ale jen o trochu víc utvrdil v tom, že by stálo zato to zkusit. Připomínáš mi každopádně jednoho, který v jiném vlákně napsal, že je jedno jaký olej se dá do motoru,a že z toho všichni dělají zbytečnou vědu... 1 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 2. Září 2021 Sdílet Vloženo 2. Září 2021 Asi nikdo nezkoušel schválně bourat, no airbagy a predpínače mají kontrolu a kdyby je cokoli vyřadilo z funkce tak svítí kontrolám na palubě. FA taky funguje jak má bez ohledu na káblík. Zde je i vyjádření ŠA: https://www.garaz.cz/clanek/stop-start-lze-vypnout-snadno-a-navzdy-trva-to-par-sekund-21003800 takže ano, muže to k něčemu problematickými vést, je treba si toho být vědom, na druhou stranu stejný problém by nastal u libovolného auta kterému odchází baterie… Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubo22 Vloženo 2. Září 2021 Sdílet Vloženo 2. Září 2021 No neviem, neviem. Dnešné autá sú tak zložité, a jednotlivé systémy na seba vo vnútri naviazané a poprepájané tak komplikovane, že vylúčiť sa nedá nič. Nikto z nás nemôže vedieť, ktorá činnosť riadiacich jednotiek je závislá od inej, a ako sa ovplyvňujú. Takže ja by som to vyjadrenie Škody, niekde v médiách, nebral len tak. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 2. Září 2021 Sdílet Vloženo 2. Září 2021 Z hladiska toho ake sof problrmy ma o4 bysom sa necudoval. Na druhej strane jednotke airbagu by malo stacit ku stastiu napajanie, a to bude skor zabezpecene pri nabitej ako mrtvej baterke. Na druhej stranebk odpaleniu by mala stacit aj chcipla baterka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 2. Září 2021 Sdílet Vloženo 2. Září 2021 Tak jasně, kdo chce nechť vytáhne konektor a zkusí funkčnost Airbagů i předpínačů... Osobně to nepovažuji za nejlepší nápad, ale se svým majetkem si každý může dělat co chce na své vlastní riziko... Myslím že nemá význam vymýšlet kolo, stejně nevymyslíme, zda to je tak či onak, kdo kabel vytáhnout chce, nechť tak učiní, kdo nechce, tak nechá zapojeno. Dnešní auta jsou hodně prošpikovaná elektronikou a jak padlo, vše závidí na všem, taky si auto všechny důležité funkce kontroluje a když je něco špatně, oznámí to. A když je baterka ve špatném stavu, tak je to stejně uplně jedno... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 4. Září 2021 Sdílet Vloženo 4. Září 2021 Přesně tak. Mě by nevadil SS. Mě vadí intel. dobíjení. Už jsem to psal jinde. Baterka se zapojeným kablíkem neměla nikdy vic jak 12,2V. Takže je baterie neustále vybitá. A to je nejhorší zlo. S vytaženým kablíkem má po ustálení 12,6-12,7V. A jako bonus je SS vypnutý 😉 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
altra Vloženo 28. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2021 Na Aliexpress mají tuto vložku mezi konektor. Obdobně to mám taky zapojeno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ExecutedDonut Vloženo 28. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2021 Nedávno jsem u sebe na vlákně zveřejňoval návod na převodník, který je teda primárně určený na podporu dodělávaného volantu z O4 do aut s předchozím volantem. Druhou funkcí je právě vypínání SS. Je to sice jak se psalo v článku výše "střílení na mouchu kanonem", no software se dá jednoduše upravit, takže si schopný programátor může případně funkcionalitu i rozšířit sám. Cenově to vychází zhruba stejně jak ta vložka výše pokud do toho nepočítám clo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 28. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2021 Škoda, že to neumí vypnout inteligentní dobíjení... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MOJE_JMÉNO Vloženo 28. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2021 Osobně jsem se velmi dlouho odpojení konektoru bránil, ale už druhý měsíc mám odpojeno a vše je naprosto OK, baterie krásně dobíjena, S-S po smrti. Nyní jsem se dokopal k výměně akumulátoru, tak uvidím, jestli vydrží víc než originál (3,5 roku života :( ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 28. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2021 (editace) To dobíjení je zlo! Taky jsem dlouho nad odpojením přemýšlel a nakonec odpojil. Jenže po třech měsících a průběžném kontrolovaní baterie kdy po dojetí 12,6 - 12,7 ale po ustálení několik hodin jen 12,1 - 12,3 jsem opět připojil a nechám žít svým životem. Jediné pozitivum bylo, že se nemusel vypínat star-stop, tak teď opět jako první po startu mačkat tlačítko. Pokud někdo poradí jak to dostat alespoň na 12,6 - 7 tak budu rád. :-( Editováno: 28. Prosinec 2021, autor: Dodi 15 Text Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.