Přejít na obsah

ŠKODA OCTAVIA IV RS / RS iV


Pawouk

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...

Kluci, těšil jsem se že si přečtu "Dálkový test" jak to třeba kdysi dělal SM kdy jezdilo několik řidičů a najeli v kuse třeba 10 000km. Tak otevřu link a hele - čtu "reportáž" z dovolené. 12 let jezdím takhle do Vieste, 1600km, předtím až na Capo Vaticano, snad 2000km jeden směr. V životě by mne nenapadlo o tom napsat článek jako o dálkovém testu svého auta. A to jsem třeba jel s plně naloženou céčkovou Vectrou combi někdy v roce 2009 s ukazovanou vnější teplotou 42°C po 6-ti pruhové dálnici z Neapolu do Říma v hodně rychlém tempu.

No jo, ale RS jsem neměl. Jsem rád že "testovatel" dojel bez poruchy oběma směry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, OpelInsi napsal:

Kluci, těšil jsem se že si přečtu "Dálkový test" jak to třeba kdysi dělal SM kdy jezdilo několik řidičů a najeli v kuse třeba 10 000km. 

Takový test s Octavií nikdo neudělá. To je vhodné pro segment B.

Octavia má dávno pověst auta na dálky, u čtvrté generace vypilovali hluk a komfort.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Pověst auta na dálky" měli i Wartburgy a Trabanty - tisíce jich každý rok jelo od Berlína, Magdeburgu, Karl-Marx-Stadtu (pokud ti něco tohle město říká) až do Sozopolu. Více než 2000km táhli za sebou na tu dobu obrovské obytné přívěsy, na střechách 2 i 3 windsurfy...

No nic. Myslel jsem, že se zamyslíš. Nevadí.

Je dobře, že si spokojen s tím co máš. Ale v žádném případě být tebou bych si nesednul do auta, které by potenciálně mohlo být lepší než O4 (ani nemluvím o drahých autech ale třeba by jsi si zkusil někde posed v opravdové AGR sedačce nebo viděl v noci slušně funkční matrix světla). Buď bys musel dlouho hledat jak si před sebou obhájit to svoje a prominout mu co nedopilovali nebo co je horší a nepřeji to nikomu můžeš skončit s těžkou depresí. Ať se ti daří, přeji hodně kilometrů bez závad a nehod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 5. 2021 na 23:30, Mics0d napsal:

Ta žlutá takhle na fotkách je nádherná. :o

Jen ohledně předešlého témata RSko v TSI a v iV, tak ohledně té elektriky. Koukal jsem na mnoho
testů, protože sám teď přemýšlím nad octavií a každý tam říkal, že 2-3x na to ze začátku pořádně
šlápnul a pak ta elektrika nedávala už 100% výkon, ale třeba jen 60%. Jedná se o to a to je i 
oficiálně od škody prý, že motor ze začátku vydá nad rámec výkonu a pak se zpomalí skrze 
unavení. Takže i když člověk má dojezd na elektriku kolik chce, tak stejně po celou dobu nemá
100% výkon od toho elektra. To jen tak k tomu jak se řešilo, že 60km je dost za sportovní jízdu. 
 

 

@Mics0d No mám supa IV a to co píšeš výše asi nebude pravda. 100% elektro výkonu mám k dispozici v řezimu sport i zcela vybité baterce.  Kolikrát jsem předjížděl a baterka 0% a boost tam vždy byl. I kdybych jezdil pořád na sport režim, tak 100% elektriky a 100% motoru mám jen při kick downu. Samozřejmně když to uděláte několikrát za sebou při 0% baterky, tak auto si samo začne akumulátor dobíjet celkem intenzivně. Kapacita baterky je 13,4kwh a využitelných je 10,4kwh - ty 3kwh jsou rezerva asi pro tyto případy a i pro kapacitní pokes časem asi.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak víš, žes měl boost? Protože to indikovala kontrolka, nebo protože bylo něco jinak (zjevně na jiném kusu asfaltu na docela jiných podmínek)? Nebo to srovnáváš s autem se stejným motorem bez baterky?

Ani se nedivím, že hybrid vytuhne a pak z EV nedá 100%. Zaprvé je předem dáno, kolik kickodwnů ten systém snese. Určitě se najdou lidi, kteří by vyčerpali životnost baterie za týden (ne kapacitu, životnost). Zadruhé - každý kickdown extrémně zatíží baterii (viz první bod), ta vydává značné teplo, aby v zápětí začala vydávat další teplo, při dobíjení. Nevím, jak je řešeno chlazení, dost o něm pochybuji. Řešením je tedy používat tu EV část s rozumem a nenechat ji vybít. Protože pak se stane přesně to, co zabije studený spalovací motor - automatický start třeba při 90 km/h nebo prudké akceleraci.

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusím odpovědět:

Jak víš, žes měl boost?    ano indikace na virtual kokpitu, sešláplý kickdown,režim sport, možná kickdown a boost jde u všech jizdních režimů - nevím nezkoušel jsem

 

Ani se nedivím, že hybrid vytuhne a pak z EV nedá 100%. Zaprvé je předem dáno, kolik kickodwnů ten systém snese. Určitě se najdou lidi, kteří by vyčerpali životnost baterie za týden (ne kapacitu, životnost).  nikdy jsem nezkoušel třebas předjet ,zařadit, předjet - tj.několik kickdownu za sebou - kolik system snese asi nikdo neví ale na baterku to bude nápor a nic v dobrém pro životnost

 

Zadruhé - každý kickdown extrémně zatíží baterii (viz první bod), ta vydává značné teplo, aby v zápětí začala vydávat další teplo, při dobíjení. Nevím, jak je řešeno chlazení, dost o něm pochybuji. neumím odpovědět, tohle asi by ti řekli jen v ŠA. Ale při nabíjení doma se baterka chladí - jede ventilátor. Baterie má samostatné chlazení - nějak to fungovat bude, detaily se asi běžný člověk nedoví, důležité je že se to nějak chladí

 

řešením je tedy používat tu EV část s rozumem a nenechat ji vybít. Protože pak se stane přesně to, co zabije studený spalovací motor - automatický start třeba při 90 km/h nebo prudké akceleraci. přesně jak říkáš - s rozumem, nikdy nedávám kickdown při studeném motoru.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Michal B. napsal:

Asi to bude hlavní ventilátor, jiný tam nebude. Za baterkama vzadu je nádrž.

Takže water cooling, nice (y) Takže musí běžet i pumpa (která třeba běží během dochlazování turba po vypnutí motoru...) Jen jestli to není trošičku overkill u auta (snad to platí v tomto tématu), které je mHEV a nic jiného, jen má naprosto zbytečnou zásuvku, se kterou se pak tváří jako PHEV.

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...