Přejít na obsah

1.8 TSI (118 kW)


Rocky

Doporučené příspěvky

Pánové, stejně jako migen vám Vaše průměrné spotřeby na krátkých štrekách nevěřím ani trochu....

Scouta s 1.8TSI provozuju čtvrtým měsícem (nalítáno asi 8kkm), tady jsou průměry podle knihy jízd (je to služebák, čili údaje jsou přesné):

srpen 1200 km/průměr 8.79

září 1700 km / 8.91

říjen 3100 km / 8.65

Dneska jsem od čtyř od rána na cestách , prozatím mám na tachu 550km, do večera tam bude tisíc.... minimální provoz, na D1 pořád tachometrových 132 (tempomat), mimo dálnici 90-120, obce 55... od rána jsem brzdil prozatím asi 3x na čůrání, jinak naprosto plynule (bez nutnosti zběsile předjíždět) a relativně svižně.... vyjížděl jsem s úplně plnou nádrží, fčíl sem dobral zase doplna (+oběd+internet), průměr přesně 8litrů... (jedu sám s prázdným autem bez zahrádky na střeše)

Tož tak, no.... čili dlouhodobé spotřebě pod 7 na krátkém úseku (desítky km, zato vč. kousku po dálnici tacho 130+ a v provozu všedního dne) nevěřím ani omylem ( to ani u liftbacku a předohrabu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, stejně jako migen vám Vaše průměrné spotřeby na krátkých štrekách nevěřím ani trochu....

Scouta s 1.8TSI provozuju čtvrtým měsícem (nalítáno asi 8kkm), tady jsou průměry podle knihy jízd (je to služebák, čili údaje jsou přesné):

srpen 1200 km/průměr 8.79

září 1700 km / 8.91

říjen 3100 km / 8.65

Dneska jsem od čtyř od rána na cestách , prozatím mám na tachu 550km, do večera tam bude tisíc.... minimální provoz, na D1 pořád tachometrových 132 (tempomat), mimo dálnici 90-120, obce 55... od rána jsem brzdil prozatím asi 3x na čůrání, jinak naprosto plynule (bez nutnosti zběsile předjíždět) a relativně svižně.... vyjížděl jsem s úplně plnou nádrží, fčíl sem dobral zase doplna (+oběd+internet), průměr přesně 8litrů... (jedu sám s prázdným autem bez zahrádky na střeše)

Tož tak, no.... čili dlouhodobé spotřebě pod 7 na krátkém úseku (desítky km, zato vč. kousku po dálnici tacho 130+ a v provozu všedního dne) nevěřím ani omylem ( to ani u liftbacku a předohrabu)

Tak moment, scouta nemuzes porovnavat s klasickou tsi, resp.muzes, ale muss si proti sobe postavit za a) 1375 vs 1560kg provozni hmotnosti B) pohon 4x4. c) predp. ze mas 17 kola. nic vic nic min. se scoutem se podle me na papirovej prumer 7.8 budes dostavat mnohem hur, nez klas.tsi na 7,4 resp. 7(FL). ale nema smysl se u tohodle auta stale bavit o spotrebe ne? jasny je, ze bude vzdy brat vic nez dizl, jenze..... pocit radosti z jizdy suverene vitezi (alespon u me) nad "nedostatkem" vyssi spotreby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To pavproch: Ono se to chce s timhle motorem naucit jezdit, kdy radit, jak tomu slapat na plyn. Ja mam tenhle motor uz tretim rokem, taky sluzebak najeto 80000km a dle knihy jizd:

V lete na 17" - prumer 7,5 - 8

Zima...mam na zimu 15-ky - prumer 6,8 - 7,2

A rozhodne se nerozjizdim jako duchodce, ale proste jsem se s timto motorem naucil jezdit a na dalnicich drzim tempomat na 140/hod a to jezdim hlavne trasu Brno-Praha-Brno ... jednou do mesice z Brna do Salzburgu. 30% cest je pak mimo dalnice.

Rano nemam jet presne podle te spotreby co jsem napsal, ale staci aby se cestou nekde neco zaseklo a hned to leti o pul litru nahoru.

Ale jak nekdo psal nekupoval jsem si auto s turbem, abych porad resil spotrebu, kdyz se chci pekne projet, tak se na tu spotrebu koukat neda, ale jakmile jedu sluzebne, tak proste nikam nespecham a jedu tak abych se dostal se spotrebou co nejniz a pak nemusel doplacet na soukrome kilometry ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já sem nezpochybňoval dlouhodobé spotřeby při vysokém ročním nájezdu nebo radost z využívání 118kW výkonu bez ohledu na spotřebu, já jen chtěl upozornit na to, že jezdit s 1.8TSI na krátké vzdálenosti, ještě navíc částečně po dálnici, ato 130+ a ve všednodenní špičce po městě pod sedum je prostě výmysl.

Howgh...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1.8TSI v Superbu, najeto 49000km, dlouhodobý průměr 7l, kombinace 1/4 město, 1/4 dálnice, 1/2 okresky. Jezdím hlavně delší trasy. Při rychlosti 90-100 se dá na delší trase bez problému dostat na 6l, na dálnici to leze k osmi, ale jak někdo psal, než se motor zahřeje, je ta spotřeba cca prvních 10km velká. Když zapnu předem nezávislé topení, není to ani s tou spotřebou po startu tak zlé. Není to motor na krátké trasy a do města. Také záleží na zatížení auta - v létě jsme byli ve Španělsku, 4 lidi + plný kufr, celkový průměr byl 7,8l, ale velká část cesty byla po dálnících. Jinak kola mám šestnáctky, šířka 205.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já sem nezpochybňoval dlouhodobé spotřeby při vysokém ročním nájezdu nebo radost z využívání 118kW výkonu bez ohledu na spotřebu, já jen chtěl upozornit na to, že jezdit s 1.8TSI na krátké vzdálenosti, ještě navíc částečně po dálnici, ato 130+ a ve všednodenní špičce po městě pod sedum je prostě výmysl.

Howgh...

no..to mozny neni, protoze jstli se nekdy snizuje spotreba, pak pri konst. rychlosti (do 100km/h) na 6ku. mesto (kolona rovna se 10+..a ted myslim prahu, coz je obcas vazne extrem). dalnice 130+ znamena spotrebu taky nad 7, takze dohnat to jde jen na okreskach. ale tenhle mix co naznacujes a spotreba pod 7, to tu snad nikdo netvrdi ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Muzu tento motor vrele doporucit.

Sam jej mám v Superbu II a maximalni komfort, je tichy, zivy a zaroven i usporny.

Pri normalni jizde, +- predpisy, obcas trochu slapnuti se da na 205/55 R16 dostat kolem 7,3. Dlouhodobou mam 7,8 ale mam teprve 5200 km, takze to teprve zajizdim. jestli to pujde jeste niz,tezko rict,ale i tak jsem mile prekvapen. Spotřeba se nejvice zvyšuje na dalnici, pri rychlosti nad 140 km, pak to leze kosmicky nahoru:)) ale tak s ti mse musi pocitat.

Jak psal kolega nademnou,je potreba se s tim naucit jezdit,ale jezdim v hodne autech,takze neni problem si na nej zvyknout, jen me trosku vadi prerazeni z 1. na 2. stupen. Na 2. spadnou otacky o hodne niz nez byva u jinych motoru,takze je potreba pomaleji radit, aby otacky spadly niz a neslo poznat ze se prerazuje.

Takze asi tak:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro zajímavost postuji učební pomůcky k motoru 1.8 TSI bohužel je to německy. Je tam novější popis motoru a v druhém jsou popsány rozdíly mezi verzemi motoru.

Skvělé, konečně nějaké materiály, tedy až na tu němčinu, ale co jiného čekat od VW...

V druhém dokumentu je zmíněný i novější motor CDAA.

Nemáš náhodou přístup ke grafům měrné účinnosti motoru (spotřeba v závislosti na výkonu a otáčkách) ?

Moc dík a měj se :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Grafy účinnosti motoru bohužel nemám pokud vůbec se dají volně sehnat. Se spotřebou je to zajimavé já mám dlouhodobý průměr 6,9l za 3500km celkově to má najeto cca 19000km na 15" kolech. Jezdím vetšinou krátké trasy , do práce 23km - 16km mimo město 7km město, dálnice minimum. Snazím se jezdit na spotřebu ve městě plynule 55km/h tachometr. mimo 95km/h. Nejvíc motoru vyhovuje udržování konst. rychlosti nejhorší prudká akcelerace ale to je asi každému jasné. S motorem jsem velmi spokojen, přecházel jsem z fabie 1 1,4 50kw :) . Je to rok 07/2009 kód motoru CDAA. Závady - při plynulém přidávání plynu kolem 2000 ot pocukávání motoru, při startu chladného motoru jsou znát jemné vibrace asi 20s ale to je asi vlasnost. Software řj motoru mám ještě původní. Brzy si to nechám přehrát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si vyzkoušel cestu Nový Jičín-Praha po D1 s manželkou (má ráda jízdu podle předpisů). Jízda do Prahy ve středu (státní svátek) a zpět v sobotu, na dálnici byla pokaždé střední hustota provozu. Jel jsem celou cestu tachometrových 135 km/h celou dobu na tempomat. Kupodivu byla průměrná spotřeba v obou směrech stejná a to 7,2 litrů / 100 km. :) Převodovka 7DSG v kombinaci s tempomatem funguje fantasticky, zejména když musím zpomalit a znovu zapnu tempomat. Řadí si to samo, jak potřebuje a akcelerace je fantastická. Majitelé manuálních převodovek, když vidí jak DSG pracuje s tempomatem, vždy při jízdě se mnou konstatují, že je to další dimenze jízdy autem.

Jeden postřeh mimo téma. Opět jsem se ubezpečil, že řidiči vozidel značky Audi jako jediní mají pocit méněcennosti, který si kompenzují jízdou po dálnici vysokou rychlostí. Bylo to neuvěřitelné, ale bylo to tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si vyzkoušel cestu Nový Jičín-Praha po D1 s manželkou (má ráda jízdu podle předpisů). Jízda do Prahy ve středu (státní svátek) a zpět v sobotu, na dálnici byla pokaždé střední hustota provozu. Jel jsem celou cestu tachometrových 135 km/h celou dobu na tempomat. Kupodivu byla průměrná spotřeba v obou směrech stejná a to 7,2 litrů / 100 km. :) Převodovka 7DSG v kombinaci s tempomatem funguje fantasticky, zejména když musím zpomalit a znovu zapnu tempomat. Řadí si to samo, jak potřebuje a akcelerace je fantastická. Majitelé manuálních převodovek, když vidí jak DSG pracuje s tempomatem, vždy při jízdě se mnou konstatují, že je to další dimenze jízdy autem.

Jeden postřeh mimo téma. Opět jsem se ubezpečil, že řidiči vozidel značky Audi jako jediní mají pocit méněcennosti, který si kompenzují jízdou po dálnici vysokou rychlostí. Bylo to neuvěřitelné, ale bylo to tak.

naprostou souhlas..pokud ovšem dsg funguje. smrt těhle převodovek je někde u 200-250tkm a pak nasleduje peklo. do ty doby se toho chce asi zbavit, jinak sem s dsg chvili jezdil, clovek si musi zvyknout, ale privykne velmi rychle a velmi rad. ted mam pocit, ze se v praze uradim :) ale zas..co by pak clovek v tom aute delal, ze jo :) (a navic, chip a dsg nejdou moc dohromady, takze bych mel "problem")

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád neřešte spotřebu, a raději mi někdo napište, kam mam zajet na přehrátí firmware řídící jednotky kolem Brna :)). Jinak ted sem na služebni cestě, takže chvili jezdit nebudu, ale pořád si stojím za tím, že pokud jezdí člověk do 20 km a bude ráno mráz, tak než se auto zahřeje, tak bude spotřeba tak 12l/100 a pak to pujde pomalu dolu, ale pod 7 se nemuže dostat :). Taky si myslím, že při tempomatové hodnotě 140km/hod se nedá dostat snad ani pod 8 litru. Ale to je jedno, každýmu to bere trochu jinak a u mě to méžná dělá ten software. Hlavní je, aby se to auto nesralo. Jinak včera při nastartovani mi zase pocukaval motor a při rozjezdu na dvjku i trojku prodleva ve vykoně. Software mě už přehravali před 3 mesicema a nechapu jak se jim to nemohlo povest, nebo co se mohlo stat. Jako přiznaky jsou 100% jak tu všichni píštou, že se to vyřeší tim softem, tak fakt už nevím. Jinak zajimavy je, že to dělá jen někdy. Taky mě napadli, že by to mohlo byt už i svičkama, dle servisního manualu se mají měnit po 90 000km, ale to se mi zdá docela dost. Zavěrem, prosím o doporučení kdo má kde dobré zkušenosti ze servisem kolem brna na kontrolu verze softu, případně přehrání. diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád neřešte spotřebu, a raději mi někdo napište, kam mam zajet na přehrátí firmware řídící jednotky kolem Brna :)). Jinak ted sem na služebni cestě, takže chvili jezdit nebudu, ale pořád si stojím za tím, že pokud jezdí člověk do 20 km a bude ráno mráz, tak než se auto zahřeje, tak bude spotřeba tak 12l/100 a pak to pujde pomalu dolu, ale pod 7 se nemuže dostat :). Taky si myslím, že při tempomatové hodnotě 140km/hod se nedá dostat snad ani pod 8 litru. Ale to je jedno, každýmu to bere trochu jinak a u mě to méžná dělá ten software. Hlavní je, aby se to auto nesralo. Jinak včera při nastartovani mi zase pocukaval motor a při rozjezdu na dvjku i trojku prodleva ve vykoně. Software mě už přehravali před 3 mesicema a nechapu jak se jim to nemohlo povest, nebo co se mohlo stat. Jako přiznaky jsou 100% jak tu všichni píštou, že se to vyřeší tim softem, tak fakt už nevím. Jinak zajimavy je, že to dělá jen někdy. Taky mě napadli, že by to mohlo byt už i svičkama, dle servisního manualu se mají měnit po 90 000km, ale to se mi zdá docela dost. Zavěrem, prosím o doporučení kdo má kde dobré zkušenosti ze servisem kolem brna na kontrolu verze softu, případně přehrání. diky

Kolem Brna nevím já jezdím do Olomouce servis Frommer a Jaromiš.stejné problémy,přehráli sowt.a zatím vše o.k.jsou tam i docela vstřícní.Jinak když řešíte spotřebu tak dlouhodobá 6,9l.najeto 35000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Koukám, že tu řešíte stále tu spotřebu. Domnívám se, že když někdo chce jezdit super úsporně, měl by spíš šáhnout po dieslu. Když někdo má 1,8 TSI, má jí pro radost a požitek z jízdy, pro její spolehlivost a kultivovanost. Spotřeba je prostě daň za tento parádní motor. Nicméně rád bych se zeptal majitelů, jak jste svého mazla zajížděli. Vytáčení motoru atp. On má každý na to jiný názor, někdo tvrdí pomalu, nevytáčet motor, šetřit, jiný zas jezdit normálně, občas protáhnout, aby nebyl línej....díky za postřehy. Objednal jsem tento motor teď u své oktávky, v březnu by měla dorazit :) Už se na něj hodně těším, všude jen chvála. Měl jsem diesel, ale kromě spotřeby a zátahu jsem moc nadšenej nebyl. Ještě jednou díky...

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

gratuluji ke skvělé volbě motoru! Spotřeba ovšem není vůbec špatná, rozhodnĚ to není negativum, nebo daň za ostatní skvělé vlastnosti toho motoru. Má dlouhodobá spotřeba je 6,7 dle PP a 6,8 dle tankování. Já své auto zajížděl normálně. Motor jsem samozřejmě nevytáčel, 95% času běžel v rozmezí mezi 2000 a 3000 ot. občas jsem ho chvilkově vytocil ke 4000 - 4500 ot. ale jen na pár vteřinek. Nicméně prvních asi 1000km jsem přes 3500 nešel, teprve potom jsem mu začal postupně chvilkově zvyšovat otáčky a cca. po 3000 už jsem ho točil i skoro k omezovači. Hlavně motor nech dobře zahřát a nejezdi s ním krátké jízdy s plno starty, nastaruj a ihned vyraž nenechváej ho běžet na volnoběh a ideálně aspoň 100 - 150 km ujeď než ho vypneš a vyhýbej se dálnicím, ideální jsou okresky a hezky řadit a neustále měnit otáčky. Ani ve mĚstě bych ho netrápil. Já svůj takhle jak jsem popsal zajel a jezdí to úúúžasně. Podlé mé knihy jízd mi vychází průměrná vzdálenost na jedno nastartování přes 140 km :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc díky za rady. Budu ho muset protáhnout někam do Jižních Čech, pěkně po okreskách. S tímto motorem jsem se svezl je velmi krátce. Našel jsem náhodou jedno auto od Škofinu v bazaru a tak jsem dělal na oko zájemce. Nechali mě svézt a ten motor se mi líbil. Měl jsem diesel 1,9 96KW - 5ti kvalt v supu, ale loni mě nechal vymrznout na silnici. Ujel jsem 5km a totální zamrznutí, sotva sem dojel ke krajnici. Bylo mínus 25 a i přes to, že jsem bral výlučně od Benziny (do -20) a dolejval aditiva. Tak jsem řekl že tohle prostě ne, musím se na auto plně spolehnout a jelikož stojí na zahradě, ráno promrzlé, nemůžu se pak bát, že nedojedu v šest do práce.

Jak jsem psal jinde, dnešní diesly nejsou velká výhra. Filtry pevných částic, nekvalitní nafta s řepkou, která CR nesvědčí, problémy se vstřiky, dražší ručení, problémy v zimě s aditivy atd...vlastně kromě spotřeby na nich není nic zajímavého. Ta 1,8 TSI má navíc rozvody řetězem, o starost méně. Známej ze škodovky i povidá, od dieslů dneska raději pryč, pokud nechceš auto po třech letech prodávat. A to já nechci, potřebuju, aby vydrželo min. 6 let, než ho doplatím.

Nicméně zvykl jsem si na zátah toho dieslu a tak 1,8 TSI v benzínu je jasná volba. Zavrnul jsem 1,4 TSI (svezl jsem se) a o 1,2 sem vůbec neuvažoval :D. Ne že by 1,4 TSI byla vyloženě špatná, to určitě není, ale něco mi tam prostě stále chybělo a to je právě těch pár koníků navíc :).

Píšeš o té spotřebě, docela jsi mě mile překvapil. Zajíždění dle tvého návodu se mi zdá rozumné.

Musím se smát, jak lidé dávají do yetiho 1,2 TSI, nejprodávanější motorizace. Ano, auto je pak levné a doveze člověka z bodu A do bodu B. To je ovšem vše. Radost z jízdy a požitek výkonného motoru minimální. Čili volba pro lidi, co musí mít yetiho z akaždou cenu, pač jak všichni víme, SUV jsou v módě, (nic proti), ale pro mě to prostě není. Bůh ví, co tyhle motory vůbec vydrží, jsou prostě vyhoněné turbodmychadlem, ukáže čas.

Pokud vím, 1,8 TSI pochází vývojově z AUDI a tak si myslím, že špatné nebudou.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

souhlasím, plno lidi si kupuje auta protože jsou buď v módě a nebo se jim líbí, to je OK, jenže už nepřemýšlí nad adekvátní motorizací a tak vezmou Yetiho pač to je SUV a je to cool, ale už nemaj prachy na to aby měl pořádnou motorizaci a tak šáhnou po 1.2 TSI... však ono to taky nějak pojede a k babce do Prčič nás to doveze vždy. 1.2 TSI není určitě špatný motor, je to výborný motor, jenže do adekvátních aut, takže pokud nemám prachy a mám jen na Yetiho v 1.2 TSI, tak radší než ho si koupím Fabii s 1.2 TSI v Ambiente a mžu říct že mám fajn auto s fajn vykonným motorem. Když si soused koupí nového Supa v 3.6 FSI, tak oni musí taktéž, jenže narozdíl od něj vidí jen tu kastlu a tak koupí s 1.4 TSI, popř. 1.6 TDI, ale že to není zrovna stejnej Superb jako toho souseda bude vědět právě jen ten soused s tím 3.6 FSI.

Chci tím Říct že lidi jsou jak ovce a drtivá většina z nich co si auto kupuje, tak ho berou jako komfortní vymoženost a nebo v ještě v horším případě jako "nutné zlo" a samotnou cestu autem považují za přemístění z bodu A do bodu C přes bod B. Nepotřebují a snad je to ani nikdy nenapadlo, že "ta" cesta z jednoho písmenka do druhého, třetího, čtrvtého, patnáctého, padesátého, může být jedná velká zábava a užívání si života, radosti, rychlosti... Auta se dnes berou jako třeba mixér... je potřeba tak se koupí, ale zábavu od něj nečekají.

A máš pravdu, 1.8 TSI je AUDI motor, ve FL už v označení CDAA s dvěmi olejovými čerpadly. Budeš spokojen, porovnával jsem pocitově ihned za sebou a asi 2x napřeskáčku právě 1.8 TSI a 2.0 TFSI (starší verze montovaná do před FL RS) a mohu konstatovat že do cca. 120km/h je rozdíl zanedbatelný, respektive žádny, poté je už 2.0 TFSI rychlejší, ale nijak dramaticky, nicméně začíná TSIčku ujíždět. Největší zábava s tím je na okreskách s docela hustým provozem, užívám si ty chvíle kdy dojedu kolonu 5 a více aut, jako spořádaně jedou za sebou jak vláček a nikdo se nemá k předjetí. Stačí je dojed, počkat na kraťoučkou rovinku nebo protiprovoz v kterým se naskytne malá skulinka a hnedka je celá kolona na jedno sešlápnutí plynu tvá. Je to fajn pocit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Člověče, ty mi mluvíš z duše :palec2: Jako kdybych se sám slyšel :kol-48:

Přesně jak to píšeš ty, ten motor 1,2 TSI je skutečně dobrej, ale tak do fábie, která je lehčí a ten motor si s tim autem dovede poradit. Jenže lidi prostě nemaj na to, aby koupili větší auto s dobrym motorem, tak volí kompromis. Ano, koupěj Yetiho a do něj dvanáctku, protože četli, že ten motor je parádní a nahrazuje 1,6 MPI. Jenže já MPI 1,6 měl v jedničkový oktávce a když ho dáš do dvojkové, která je o sto kilo těžší, ono ejhle...ono to najednou nefunguje, ono to nejede :o !!

Vrcholem všeho pak je, když někdo napíše, že nepozná rozdíl u prázdného a naloženého auta, že to vlastně s tou 1,2 TSI jede stejně :D . Já poznal rozdíl mezi jednim člověkem a třemi ve voze i u TDI 130k. Jak tohle někdo může napsat?

A tak jak píšeš, buď mám na Yetiho a dám tam rozumný motor, minimálně 2,0 TDI 103KW a nebo tu 1,8 TSI 118KW, v nouzi tu 1,4, nebo prostě nekupuju Yetiho, ale koupim Fábii a tam to bude ok, navíc mohu si dovolit třeba eleganci.

Dnes člověk potřebuje výkon pod kapotou. Vidím to dnes a denně, potřebuju předjet rychle a bezpečně a ne se modlit, aby mi náhodou předjížděný vůz nezrychlil. To je pak černá můra všech řidičů se slabými motory :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...