Přejít na obsah

1.8 TSI (118 kW)


Rocky

Doporučené příspěvky

je to zvuková izolace, benzíny jsou všeobecně kultivovanější a tišší takže to tam nedávají. Nicméně nic tím nezkazíš když si ji tam nacvakneš, kromě zvukové izolace to pomáhá docela v zimě aby motor tak rychle nevychládl. Mám to realně vyzkoušené 3 roky a je to poznat. Za 600 Kč to je docela dobrá investice. V novém auti ji ještě nemám ale chystám se jí také pořídit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, díky.

Jinak když už jsem tu, můžu taky něco napsat o tomhle motoru a jeho provozu v trochu extrémnějších podmínkách. Jezdím s ním dva roky po centru Prahy v provedení "Pomáhat a chránit" :)

Co se týče motoru, nemá podle mě chybu. Sice oproti šestiválcům které jinak preferuji má slabý projev, ale táhne téměř od volnoběhu až k omezovači. Ideální motor do města, kdy při snaze o úspornou jízdu jede s téměř neuvěřitelně nízkou spotřebou. Na jeho výkon. Mimo město se v podstatě spotřebou může rovnat dieselům.. Na tom se hodně podepisuje šestka.

118kw sice není samo o sobě nic moc, ale díky poměrně vysokému točivému momentu a jeho téměř ploché křivce klame tělem. Bohužel motor je podstatně lepší než to, v čem je uložen. Auto je hodně nedotáčivé a šíleně houpavé ( na tom se ale může podepisovat malé zvýšení podvozku díky "paketu pro špatné cesty" ). Nadruhou stranu z aut s kterými mám zkušenosti i na dlažebních kostkách, je jeho podvozek překvapivě komfortní. Takže sice ne závoďák, ale perfektní solidně složené komfortní auto, ve verzi kombi skvělá volba pro rodinu.

Já s ním jezdím se spotřebou v průměru okolo 13l/100km ( naprosto klidná jízda po centru odpovídající normálnímu užití = 11-12l/100km, horní mez ke konci za těch 150-200km co denně najezdím je něco kolem 15l/100km ). Spojka odchází dost brzo, kolem 60-70 tis km, ale nedělám si iluze, že při podobném režimu firemních aut s kterými se nezachází zrovna v rukavičkách a na kterých se střídají řidiči by v jakémkoli jiném autě vydržela více. Z častých závad se kterými jsem se setkal, vím snad jen o častém netěsnění těsnění pod hlavou a uníku chladící kapaliny. Olej to žere uměrně způsobu užití.

Řazení je perfektní, je zábava hýbat řadící pákou, což u všech aut zdaleka neplatí a manévrování po městě díky dobrému výhledu ze zrcátek ( obzlášť po FL ) a trochu přeposilovaném řízení je hračka.

Komfortu přispívají i dlouhé převody, je prostě hodně příjemné že na vytočenou dvojku to jede nějakejch 110km/hod a že podřadit na jedničku lze v pohodě třeba v 30km/h.

Podle mého naprosto ideální auto pro toho, kdo se chce v první řade dostat bezpečně z bodu A do bodu B a přitom chce, aby mu to auto trochu jelo. Chtít Oktávii, vůbec nepřemýšlím o něčem jiném.

Editováno: , autor: kyo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Motor je to bezva, myslim, ze bezkonkurencne nejlepsi volba pro ty, kteri si umi uzivat vykon, nenajezdi rocne desitky tisic km popr neresi spotrebu vubec. ja tsi bohuzel prave z duvodu vyssi spotreby prodal, byt me to srdce trhalo. jenze pri cca 35-40tkm za rok se uz rozdil v nakladech na phm vysplha na luxusni dovolenou. spotreba je o cca 2 litry vyssi nez u 2.0tdi, myslim, ze pri castejsim vyuzivani vykonu, coz je muj pripad, klidne i litry 3. mesto skoro 4 litry (7 vs 11). takze, pri velkym najezdu se proste diesel vyplati (za predpokladu, ze nezacnou odchazet vstriky turba apod)

Editováno: , autor: frantisek1979
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor je to bezva, myslim, ze bezkonkurencne nejlepsi volba pro ty, kteri si umi uzivat vykon, nenajezdi rocne desitky tisic km popr neresi spotrebu vubec. ja tsi bohuzel prave z duvodu vyssi spotreby prodal, byt me to srdce trhalo. jenze pri cca 35-40tkm za rok se uz rozdil v nakladech na phm vysplha na luxusni dovolenou. spotreba je o cca 2 litry vyssi nez u 2.0tdi, myslim, ze pri castejsim vyuzivani vykonu, coz je muj pripad, klidne i litry 3. mesto skoro 4 litry (7 vs 11). takze, pri velkym najezdu se proste diesel vyplati (za predpokladu, ze nezacnou odchazet vstriky turba apod)

Což bohužel časem většinou začnou :) a nejen to. Takže ta úspora je v tu ránu fuč :D

Jinak ale, psal jsem do škodovky, zajímalo mě, jak vyřešili ty problémy s přeskočením rozvodového řetězu po nastartování, což se občas někomu s touto motorizací stalo dle příspěvků z různých internetových stránek. od známého jen vím, že se dávají údajně dvě olejové čerpadla a jiná napínací kladka. Nicméně zajímal mě názor přímo ze škodovky a nyní mohu ukázat odpověď:

cituji....

Vážený pane,

velice si vážíme Vašeho zájmu o vozy naší značky a děkujeme Vám za Vaši přízeň. Vámi zaslané informace o motoru 1.8 TSI/118 kW

nás velmi překvapily. V dané záležitosti s uvedeným informacemi nesouhlasíme. Z naší pozice výrobce vozů však nemůžeme bránit

autorům podobných příspěvků a článků v jejich činnosti.

Z technického hlediska Vám poskytujeme následující informace: pokud by se na vozech s výše uvedenou motorizací vyskytly Vámi

popsané potíže, zcela jistě bychom informovali naše zákazníky o potřebě provést určitá opatření k tomu, aby se zabránilo vzniku

dalších nepříjemností. Je pravdou, že na předmětné motorizaci v průběhu její výroby došlo k několika inovacím (inovace =

standardní prvek výroby). V době výroby motoru se však vycházelo z konstrukčních principů i nejnovějších poznatků, které se v

rámci našeho koncernu osvědčily. Pokud bude o vozidlo s výše uvedenou motorizací dle našich pokynů řádně pečováno, viz. Servisní

knížka a Návod k obsluze vozu, pak nehrozí, že by na motoru této koncepce vzniklo Vámi popisované poškození. Toto tvrzení

samozřejmě neplatí pouze pro tuto motorizaci, ale pro všechny naše další výrobky.

Pokud budete mít další dotazy k vozům Škoda, neváhejte se s nimi na nás obrátit. Přejeme Vám mnoho spokojeně a šťastně najetých

kilometrů s výrobkem naší firmy.

S pozdravem z Mladé Boleslavi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslám, že chybička se vloudí vždy, prostě stát se to může, každopadně jsou tsi myslím povedený motory, radost s nima jezdit, s 1.8 obzvlast, no tak zbyva jen ta spotreba :) jinak ty 2.0 tdi, zas zalezi jak se k tomu kdo chova, jakou naftu bere, jestli pridava aditiva, jak casto meni olej apod. problematicky jsou, to nepopiram, ale zejmena ty 16v, BKD, 8V snad mene, ale uvidim. ja vymenil nemce (1.8tsi) za nemce (2.0tdi), tak muzu srovnavat. uvidime, jak se bude diesel chovat, snad nebude zlobit.pri pripadnych obtizich se samozrejme uspora 2l/100km maze, i kdyz i po tom je to vzdy o poctu najetych km za rok. jinak vam vsem preju hodne bezproblemovych a radostnych km s 1.8 tsi!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je jednoduche, jako zasadni zavada to nebylo uznano => nebyla to svolavaci akce => nejakej borec na supportu o tom ani nemusi tusit.

To ze napise ze udelali inovace u tohoto motoru je pravda, ale pokud nemas pristup do jejich internich specifikaci, tak se nedozvis co byla ta inovace.

No a v neposledni rade, i kdyby to vedel tak se s tim rozhodne chlubit nebude a uz vubec ne nekomu, kdo mu napsal, ze je ucastnikem nejake e-diskuse...toho oni se strasne boji a dokonce je i sleduji ;)

Editováno: , autor: Bladik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Dostal se mi do ruky akcelerometr, tak jsem u sveho S2 1.8 TSI DSG bez chipu zkusil 0-100 a tady je vysledek. Ten vykon asi neni uplne presny, protoze to chtelo moc parametru, ktere jsem neznal, tak jsem nechal standartni hodnoty (nastavil jsem akorat hmotnost, kterou vim presne, protoze jsem byl na vaze, a CX). Docela me to prekvapilo vzhledem k tomu, ze podle tabulek bych to mel mit za 8.5s. Dole je vysledek s vyplym ESP, se zaplym vychazel vysledek o 0.5 s horsi. Mereno samozrejme na rovine.

001int.jpg

002di.jpg

003qcc.jpg

004aex.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím všechny Škodováky .........

od července 2009 máme doma OII 1,8TSI , ambiente + balík plus .....

Po dvou letech píši své zkušenosti :

Máme najeto cca.14 000 km převážně městského/mimoměstského provozu ;) . Dlouhodobá spotřeba v létě je do 7l/100km !!! V timě se pohybujem kolem 8l/100km. Motor je opravdu paráda, na třetí převodový stupeň 140km/h :aggressive: heh ....... co se týká interiéru - bez sebemenších problémů, pořád voní novotou :p Exteriér bez škrábanců stále jako nový :palec2: Po zimě jsme přezouvali na letní a zjistili jsme, že pneu jsou nějak moc ojety na vnejším okraji. Jakmile jsme postavili pneu s diskem na rovný podklad, pneu měla tendenci se vybulit do vnější strany od vozu :feve: Kola jsou správně vyvážené, vypadá to na tlumiče prej :feve:

Já sem tam jedu s vozem = minimálně , ale to je jízda ..... lol:p

Nyní jsem čekatel na 1,2Tsi Yetíka , tak potom hodím dlouhodobé zkušenosti :palec2:

Motor mohu jen a jen doporučit lol

Mějte se všichni a mnoho šťastných a bezproblémových kilometrů s Vašimi plechovými miláčky lol

Kdyby chtěl někdo se na něco zeptat k motoru 1,8TSI tak SZ ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dostal se mi do ruky akcelerometr, tak jsem u sveho S2 1.8 TSI DSG bez chipu zkusil 0-100 a tady je vysledek. Ten vykon asi neni uplne presny, protoze to chtelo moc parametru, ktere jsem neznal, tak jsem nechal standartni hodnoty (nastavil jsem akorat hmotnost, kterou vim presne, protoze jsem byl na vaze, a CX). Docela me to prekvapilo vzhledem k tomu, ze podle tabulek bych to mel mit za 8.5s. Dole je vysledek s vyplym ESP, se zaplym vychazel vysledek o 0.5 s horsi. Mereno samozrejme na rovine.

001int.jpg

002di.jpg

003qcc.jpg

004aex.jpg

pěkně :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zajimave vysledky, tzn. ze moje 1.8TSI/DSG by mela mit jeste o malinko lepsi vysledky nez SupII se stejnou motorizaci a prevodovkou, uz z pozice nizsi hmotnosti.

Nicmene vysledek 7.3 s z 0-100 kmh (pokud tedy dobre vidim) je opravdu hodne dobra hodnota, evidentne dokumentujici vyssi skutecny vykon 1.8TSI, nez jak automobilka oficialne uvadi, coz je u VW (nejen) docela obvykla vec... V mnoha pramenech se uvadi, ze skutecny vykon tohoto motoru se obvykle pohybuje kolem 180 HP (oficialne "jen" 160 HP)...

Podle toho vysledku akcelerometru to ale vypada spise na hodnotu takrka 201 HP (!), coz je neuveritelne :)

V tom SII je to TSI 1.8 zcela stejne jako v OII, ze ?

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U VW motorů (i když tohle je audi) to bývá zvykem, že uvádějí nižší výkony u svých motorů, než ve skutečnosti jsou. Naopak řada automobilek uvádí výkony vyšší a když si do vozu člověk sedne, kouká se kam ty koně utekly :) . Takže nelze srovnávat stejně papírově výkonné motory koncernu s jinými vozy, i pocitově to je hodně znát.

S touhle 1,8 TSI jsem také moc spokojen, možná ještě "víc než víc" :palec2: Automaty moc rád nemám a dost proti nim zbrojím, ale na druhou stranu tady musim přiznat, že ten sedmistupňovej DSG by tomuto motoru vyloženě slušel. Akcelerace by pak byla mnohem lineárnější, takhle člověk než to tam zakvedlá, ztratí hodně času :feve: . Jenže za DSG chtěli +50tis Kč a to už se mi zdálo hodně.

Koukám na ten tvuj průměr, já jsem na dlohodobém 7,7/100km a to lítám ve směs dálnice. Když frčím okresku tak se dostávám i pod 7. Na dálnici ovšem jedu konstantně 135-140km/h.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

200 koní je blbost to by už bylo skoro jako RS a to není. Ale takovych 170 by tam byt mohlo.

Superb a Octavie maji stejny motory a jestli se nepletu tak dokonce i stejny data.

Ten akcelerometr asi nebude mit uplne pravdice vysledky, nicmene kolem tech 180 HP by asi byla realita...

Koukam, ze RS TSI ma 197 koni. Kdyz jsem mel onehda z MB (oddeleni analyzy zavad) zapujcen po dobu "zapujcky" meho vozu u nich ten jejich znamy kanarkove zluty kombik RS 2.0 T(F)SI (pisu o tom jinde), upozornovali me, ze to ma pres 200 koni. a take se to tak chovalo :) Nicmene me take nekdo tehdy rikal, ze to neni seriovy motor.

Nicmene, nedavno jsem mel na VIP predvadeci akci Skodovky moznost si dukladne vyzkouset SII 3.6V 4x4 DSG (take jsem o tom psal na foru), a bylo pro me velke, velke prekvapeni (vedle jinych "neprijemnosti"), kdyz se me ten vykonovy rozdil (na rozdil od me 1.8 TSI DSG) zdaleka nezdal tak veliky, jak by papirove srovnani ocekavalo... ;) Jen ten zvuk byl o neco lepsi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomu akcelerometru bych celkem veril. Testoval jsem to i s tatikovym fordem a tam namerene hodnoty presne sedeli s papirovymi udaji. Navic kdyz akcelerometr prohlasi, ze jedu 100 km/h, tak na tachometru mam cca 105km/h, coz taky sedi. Nemam duvod tomu neverit. Brzo se mi dostane do rukou bmw 530d, tak uvidim, co namerim.

Ke spotrebe: Jezdim tak 50% dalnice (rychlosti 140-160, kde se to da) a 50% okresky. Na okreskach neni problem jet plynulou jizdou za 6.5, v extremu i za 6 na druhou stranu ve 160ti si to bere 10.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...