Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

K tej mojej spotrebe 8,4 litra: na diaľnici som išiel ako sa len dalo, tj. štýlom brzda-plyn (niekde aj viac ako 180), potom som sa trepal cez mesto v poobedňajšej špičke. Benzín tentokrát nešiel z môjho vrecka, tak som to ani neriešil. Cestou späť som išiel na spotrebu a doma pred domom som mal 5,5 litra. Pri rovnakom štýle jazdenia by 1.4-ka Roomster mala spotrebu cestou tam možno aj 10 litrov, cestou späť asi 5,9-6,2.

Ten odhad, že 1.4 bere o 0,4-0,7 víc než 1.2Tsi máš odkud? Podle mě bude rozdíl mnohem menší, spíš okolo 3dc nebo ještě míň.

Jaký je to pocit, letět v maličké fabii přes 180? To už se pomalu vznáší, ne?

Kolik točí motor otáček? A vůbec...takhle pospíchat.... Jako jestli jsi spěchal za milencem, který platí cestu.... :) , to bych pochopil (ale zpátky už hezky za svoje!!!). No, prostě mi přijde, že na tyhle rychlosti jsou lepší větší auta s pořádným podvozkem. A za peníze, co stála fabie s automatem, bys ho měl.

Editováno: , autor: skoda-roomster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem to pozoroval po jižní spojce - ustálená 80ka na tempomat a spotřeba od 3,5 do 4,5. Po rovině nejspíš 4. Ale ještě ověřím.

Nič v zlom ale to je nejaká blbosť ? že 4litre to je asi podľa PP ktorý ukazuje menej. Froggy máš to aj ty tak alebo má len zle skalibrovaný PP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele,me se taky líbí spotřeba kolegy roomstera, ALE.

I když takovou po delších trasách mám taky -na PP, tak po dotankovani a výpočtu jsem někde jinde. Např. spotřeba na PP 6,5l ale po výpočtu to vychází na 7.2l. Auto mám od nova(2009) a průměrná spotřeba +- stejná.

Tak co teď s tím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne ako píše Pawouk, korekcia sa dá spraviť bez problémov. Doporučujem ale aby si pred tým spravil priemernú spotrebu aspoň z troch nádrží, najlepšie natankovaných až po okraj. Spolu s tým si vynuluješ priemer a potom treba vypočítať že koľko percent treba k PP pridať aby ukazovalo reálnu spotrebu podľa toho čo si natankoval. Ja som na svojom aute nastavil korekciu +3% a ak tankujem 2x za sebou po okraj, tak ukazuje presne úplne, tj. už sa dá spolahnúť na údaj o spotrebe z PP. Pred tým som mal vždy rozdiel okolo 1,5 dcl na 100 km.

skoda-roomster: Prečítaj si príspevky o pár strán dozadu a budeš vedieť kde beriem rozdiely v spotrebe. Čo sa týka rýchlosti, nemám problém ísť ani cez 200, len s tým malým motorom je problém takú rýchlosť dosiahnuť (treba dlhší úsek, alebo jazda z kopca) a následne je problém s tým, že vždy sa niekto naserie do ľavého pruhu, takže nedá sa takto jazdiť dlhodobo. Na diaľnici by som preto uvítal motor z Fabie RS, alebo silnejší naftový motor.
Čo sa týka otáčok, nesledoval som ich, riešil som cestu pred sebou. Pri tachometrových 130 točí motor 2700 na sedmičku, tak pri 180 to vychádza na 3750 ak by som rýchlosť iba udržiaval. Pri akcelerácií som tam ale mal určite 6-ku, do kopca asi aj 5-ku. Neviem, neriešil som to. Doteraz som na Fabii išiel najviac tachometrových 210, následne zapískal PP že  idem na rezervu a ja som musel dať nohu z plynu aby som došiel na najbližšiu čerpačku.

Čo sa týka poznámok ohľadom toho že prečo som išiel, za koho peniaze, a prečo som išiel rýchlo alebo na spotrebu, atď. si môžeš odpustiť. Nepoznáš detaily a ani nebudeš, lebo nič ťa do toho.
S tým, že na vysoké rýchlosti by sa hodilo väčšie auto z časti súhlasím. Hodil by sa hlavne silnejší motor. Inak na diaľniciach jazdím málokedy a väčšinou nepotrebujem ísť tak rýchlo.
A za peniaze čo stála Fabia s automatom by som väčšie auto nemohol mať, lebo väčšie auto by bolo jedine s manuálom a z ďaleka nie v takej výbave akú mám teraz. A väčšie auto ani nepotrebujem, väčšinou totiž jazdím sám a v meste.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nič v zlom ale to je nejaká blbosť ? že 4litre to je asi podľa PP ktorý ukazuje menej. Froggy máš to aj ty tak alebo má len zle skalibrovaný PP.

 

PP mi ukazuje o cca 3 dcl míň než je skutečnost. Při 80 km/h se rozhodně pod 4,5 l jet nedá ani podle PP. Možná ve fabii ale ne v roomsteru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

skoda-roomster: Prečítaj si príspevky o pár strán dozadu a budeš vedieť kde beriem rozdiely v spotrebe. Čo sa týka rýchlosti, nemám problém ísť ani cez 200, len s tým malým motorom je problém takú rýchlosť dosiahnuť (treba dlhší úsek, alebo jazda z kopca) a následne je problém s tým, že vždy sa niekto naserie do ľavého pruhu, takže nedá sa takto jazdiť dlhodobo. Na diaľnici by som preto uvítal motor z Fabie RS, alebo silnejší naftový motor.

 

 

Já jsem s oběma motorama najezdil přes 10 tisíc a rozdíl přesně 1,5 dcl. A navíc ve Fabii Combi bylo TSi a v Roomsteru 16V, takže zde je 1,4 ve velké nevýhodě. Takže souhlasím, že max rozdíl může být 3 dcl, ale rozhodně ne víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

froggy,  prečo reaguješ na niečo úplne iné, ako je je v citatáte?
A keď už porovnávame Fabiu a Roomstra. Podľa spritmonitor.de s podmienkou nájazdu nad 10 tisíc km je rozdiel medzi Fabiou II 1.4 a Roomstrom 1.4 v spotrebe 0,49 litra pri rovnakej motorizácii (ak by som porovnal TSI s 1.4-kou, tak rozdiel by bol ešte väčší). Pozeral som priemer 79 resp. 30 áut, čo už asi štatisticky vypovedá o niečom. Podľa toho to vyzerá tak, že s tým TSI si buď jazdil svižnejšie, alebo s Roomstrom si jazdil moc opatrne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem s oběma motorama najezdil přes 10 tisíc a rozdíl přesně 1,5 dcl. A navíc ve Fabii Combi bylo TSi a v Roomsteru 16V, takže zde je 1,4 ve velké nevýhodě. Takže souhlasím, že max rozdíl může být 3 dcl, ale rozhodně ne víc.

Tohle přímé srovnání má opravdu smysl. Stejný řidič, stejné trasy.

Jeli jsme jednou společně 2 Roomstery, jeden 1.2 TSI a já s 1.4. Spotřeba po 30km na okreskách podle PP byla 5,3 TSI a 5,1 1.4. Takže i když mi to nejspíš o 0,5l proměřuje, tak je rozdíl maximálně o 3dc ve prospěch TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak vodiči nepoznajú trasu, tak ten v druhom auta bude mať väčšinou o málo nižšiu spotrebu aj pri rovnakej motorizácii. Je to dané tým, že kým prvý vodič na situáciu pred sebou reaguje napr. jemným brzdením pred zákrutou, vodič ktorý ide za ním to väčšinou vyhodnotí už tak, že stačí trochu skôr dať nohu z plynu a prejde zákrutu bez brzdenia. Zároveň ak vodič vzadu nemá potrebu sa lepiť na nárazník, tak kvôli inštinktu držať si potrebný odstup bude oveľa menej tlačiť aj na plyn, aby potom nemusel stále pribrzďovať.

Druhá vec. Súhlasím, že ideálne je porovnávať s rovnakým vodičom, ale treba potom mať aj rovnaké podmienky, tj. rovnaká hustota dopravy, rovnaké ročné obdobie, vonkajšia teplota, poveternostné podmienky, rovnako naložené autá, rovnaké pneu a rovnaký tlak v nich. Pri úplne rovnakom štýle jazdenia len samotný rozdiel v pneumatikách môže spraviť rozdiel v spotrebe niekoľko dcl. K tomu ešte väčší rozdiel v počasí a môže to byť aj viac ako liter pri úplne rovnakom vodičovi, štýle šoférovania a rovnakej priemernej rýchlosti.

A nakoniec, hore uvedené príklady sú jazdy na okresných cestách, preto sú tam rozdiel iba pár dcl. Je to režim, kedy autá majú najnižšiu spotrebu. Treba porovnávať aj v meste, alebo na diaľnici, a tak isto na krátkych trasách. Akonáhle sa kvôli podmienkam zväčší spotreba, aj rozdieli medzi autami budú väčšie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

už to smolím, faktory budou statisticky velmi vážené !!  pokusím se to prezentovat na vzorku cca 300 řidičů řídících stejný (doslova) vůz vůči 300 řidičům řídících druhý 

 

Edit : smůla, nanic, jeden je 1,4 16V ale ten druhý 1,2 :(

Editováno: , autor: aeronaut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som jeden krát chcel zistiť aký bude rozdiel v spotrebe medzi dvoma Fabiami jedna bola Fabia Combi rv2008 motor 1,4 16V výbava Elegance farba strieborna jeden vodič prázdne auto aj kufor natankované +- 1/2 nádrže, druhá bola Fabia Combi rv.11/2012 motor 1,2TSI 77kw výbava Elegance farba strieborna :-) jeden vodič prázdne auto v kufri jedna kapsa z NTB natankovanie +- 1/2 nádrže .

Trasa bola rovnaká bolo to o 7ej večer takže premávka taká stredná ja som išiel na fabii z motorom 1,4 a išiel som ako prvý za mnou išla druhá fabia rozostup bol asi tak 100-150m , obidvaja sme trasu poznali. Po príjazde na miesto fábia z motorom 1,4 mala spotrebu na PP 5,5l a z motorom 1,2TSI mala rovných 5l. Palubné počítače boli vynulované na rovnakých miestách.

 

Tu je vidieť že pri normálnej jazde je nový TSI motor ozaj úspornejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až budou mít oba vozy zkalibrované počítadla, tak můžete teprve filozofovat, a srovnávat další podmínky testu. Do té doby jsou to vše jen spekulace s předpokladem, že TSI je o něco úspornější ! Dokud si každý neudělá srovnání PC s kalkulací skutečné spotřeby třeba při nájezdu 2000km, tak zde jen spekulujete a teorizujete o spotřebě. A jak jsem četl skutečnou spotřebu zde má ověřenou málokdo, přesto má spousta lidí s podivem "poučné" závěry a teorie o spotřebě čehokoliv!

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PP nie je kalibrovaný, ale po nejakom čase väčšina z nás vie, že cca. o koľko zavádza. U mňa to bol rozdiel -3%  kamarát pozoruje u seba tiež podobný rozdiel (on spotrebu ale nekontroluje tak ako ja), a podľa toho čo tu čítam, u 1.4-ky to môže byť až okolo 10% (pol litrový rozdiel oproti realite pri 5 litrovom priemere). Takže ak zoberieme marfanov príklad a budeme počítať pre MPI trochu veľkoryso (rovno 4% pre TSI, a iba 8% pre 1.4 MPI) tak TSI malo reálnu spotrebu 5,2 litra, MPI zase 5,94. Ejha, už tam máme rozdiel 3/4 litra. :-)

 

P.s.: Inak je vtipné, že sa tu bavíme o takýchto číslach, keď môj dlhodobý priemer je 6,8, a aj keď odpočítam bláznenie na okruhoch, tak stále som nad 6 litrov.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro mě je vypovídající hodnota o nějaké spotřebě např. když někdo napíše-mám spočítanou dlouhodobou kombinovanou spotřebu za posledních 5000km  xxx l/100km, s dodatkem PC ale ukazuje xxx l/km. Pak se můžeme o něčem bavit. Rozhodně diskuze s tím, že většina z nás ví, nebo má vypozorováno....., je úplně o ničem. Spekulace, dohady, posměšky a mnohdy blbé kecy na odresu spořičů či naopak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zase ma nemusíš chytať za slovíčka. Väčšina z nás to má asi odsledované práve podľa PP a tankovania. Je nás tu dosť, čo si zapisujeme tankovania do zošita, do tabuľky, prípadne na spritmonitor alebo iný podobný web, a po pár tisíc km je ten údaj už viacmenej presný, takže nie je problém zistiť, že o koľko menej ukazuje PP oproti reálu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak mal podľa PP spotrebu 8,2 litra, tak asi to nebola pohodová jazdička po okreskách. :D
Mňa skôr zaráža, že o koľko vyššia je spotreba oproti "benzínu" podľa PP. Tá LPG jednotka by asi potrebovala trochu doladiť, lebo podľa týchto čisiel to je +24%. A aj keď PP klame pol litra, stále to je +17% na LPG, čo je stále moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..... A aj keď PP klame pol litra, stále to je +17% na LPG, čo je stále moc.....

 

nedá mi to opět nereagovat. Chlope co je zase moc. Dle zkušenosti nejen mojích ale i jiných a dalo by se napsat, lpgem odkojení, je reálná spotřeba LPG oproti deklarované tovární průměrné spotřebě benzínu o 15-20% větší. Uvádí to i dosti důvěryhodných firem na montáž LPG. Nemažou med klientům okolo úst. Toto co mám, je moje první LPG. Nikdy dříve bych si nemyslel, že ho někdy vůbec budu mít. Dost dlouho mi trvalo než jsem se k montáži odhodlal a dnes můžu s čistým svědomím napsat, že jsem neprohloupil a jsem maximálně spokojen. Před montáží jsem si vše 2x rozmyslel. Mám LPG od karla.lpg

a ten mi před montáži také potvrdil, že spotřeba na LPG je vyšší o cca 15-20% dle jízdy. Což přesně korespondovalo s prohlášením kamaráda, který mě vlastně k LPG dostal. Montáž byla provedena ve 108.000km a teď budu mít 280.000km. Takže najeto skoro 172.000km na LPG. Průměrná spotřeba na LPG se pohybuje dle jízdy 7.5-8.5l/100km. Což je přesně okolo deklarovaných 15-20%. Takže úspora je dosti citelná. Vezmu průměr 6,5l/100km BA95 za 35,5 je to celkem 230.75Kc -t.j.  - 2,31Kc za 1km.  U LPG při navýšení spotřeby o 20% /ať nežeru/ t.j. 7,8l/100km LPG za 17.00 je to celkem 132,60Kc

t.j  - 1,33 za 1km. Ceny jsem vzal průměr za které palivo beru. Ano, něco najedu na benál při rozjezdech. Já za sebe můžu říci, že u mě úspora dělá od 60-80 haléřů na 1 km. A je mi skutečně, ale skutečně šumák, jestli mi někdo nevěří!!!. Při mém nájezdu okolo 40,000km za rok je to dosti velká úspora.

Někdo tady dokonce zpochybnil úsporu na provoz LPG. Že se musí častěji  měnit olej, svíčky, filtry. Dále uvedl servisní kontroly na LPG, emise, STK a já už nevím co. Nemám chuť tento příspěvek hledat. Ano, oleje a svíčky měním častějí, ale né proto, že mám plyn, ale proto, že jsem to vždy dělal a dělat budu.Na servisni kontrolu jezdím jednou za rok ke karlovi.lpg kde mě to stojí do 500.-Kc s výměnou filtrů. Emise jednou za dva roky při STK za 400,- a samotná STK mě stojí 560,-Kč. Takže, když to spočitám, tak o proti benálu zaplatím navíc 400,- /emise/ +500,- /roční prohlídka LPG/ = 900,-Kč.

Má cenu se ještě bavit o úspoře? Každý si udělá úsudek sám. Všem hezký večer, chladné pivečko a teplé místečko...  :kol-27:  :kol-47::kol-44:

Editováno: , autor: Misubaro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...