Přejít na obsah

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)


voltys

Doporučené příspěvky

Kašlu na počítač i na interval výměny vysněný marketingovým oddělením. Jako technik mám s motorem slitování a měním olej po cca 10 000km. Je zkrátka lepší třikrát vyměnit levný olej, než tam drbat celou dobu drahý long-live. Lepší technicky i ekonomicky. Teď mám připravený Mogul 5W-40. V Mountfieldu byla čtyřlitrovka za tři stovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kašlu na počítač i na interval výměny vysněný marketingovým oddělením. Jako technik mám s motorem slitování a měním olej po cca 10 000km. Je zkrátka lepší třikrát vyměnit levný olej, než tam drbat celou dobu drahý long-live. Lepší technicky i ekonomicky. Teď mám připravený Mogul 5W-40. V Mountfieldu byla čtyřlitrovka za tři stovky.

Tak vzhledem k tomu, co tady psal PyroSVK, tak to ho tak o 3000 km přetahuješ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak budeme počítat.

PP u oleje, který má za ideálních podmínek životnost 30 000 km zkrátí výmenný interval na 13 200 km, tj o 16 800 km nebo na 44%. Když použiješ olej, který v ideálních podmínkách vydrží 15 000 km, tak bys ho měl při stejných provozních podmínkách vyměnit po 6 600 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při pevném intervalu nikdo nic nepočítá - nesleduje (bohužel). Interval výměny se odhaduje. Pro ideální podmínky platí 15 tisíc, pro ztížené podmínky se interval zkracuje. Ale nikdo už neví jak moc jsou ty podmínky těžké a kolik interval zkrátit.

 

A proto zastávám názor, že u proměnlivého intervalu, když podmínky provozu sleduje PP, dělá to lépe než kdokoliv jiný. viz příspěvek výše kde PP zkrátil interval výměny při provozu cca 80 % město, 20 % dálnice na 44 % z původních (30 000 km), takže při stejném provozu a pevném intervalu by se měl interval zkrátit stejně, tj na 44 % z 15 000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...takže při stejném provozu a pevném intervalu by se měl interval zkrátit stejně, tj na 44 % z 15 000 km.

 

Tvoju logiku chápem, ale je chybná. Ak to totiž rozoberieme historicky, tak to môžeme otočiť: tie LL 504-ky sú vlastne novšie oleje, ktoré v ideálnych podmienkach môžu vydržať až 30 tisíc alebo 2 roky. Pri VW 502.00 to palubné počítadlo nebolo, lebo sa s rátalo s 15 tisíc km viacmenej v každom jazdnom režime, či už mesto alebo diaľnice.

Ďalej si treba uvedomiť, že olej so schválením VW 502.00 neznamená, že ten olej vydrží 2x menej. Stačí ak olej nie je full SAPS, alebo resp. nie je 5W-30 a už nemôže byť mať na obale VW 504.00, iba VW 502.00. Pritom môže byť oveľa kvalitnejší ako hociktorá LL VW 504.00-ka. Stačí si všimnúť, že tie isté oleje ktoré plnia VW 502.00 (tj. na 15 tisíc km alebo 1 rok), sú zároveň aj LL oleje u iných značiek, rovnako na 20-30 tisíc km ako to je u VW 504.00.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

e1.: Že by se při neprodloužených intervalech a olejích VW 502.00 nemusely zkracovat výměnné intervaly při ztížených podmínkách se mně nějak nezdá. Pravda, že v manuálu se to nepíše. Hlavně aby to nebyla odpověď na otázku: "Tak kde se v tom motoru sakra bere ten karbon??"

 

Že je VW 502.00 kvalitnější než LL nevěřím ani  trochu. Většina je stejně SM, tak se SAPS jsou na tom stejně jako LL. Jen se o obsahu SAPS u benzinových olejů tak nemluví a nesleduje se to.

 

Fosfor se v olejích omezuje od roku 1995. U API SH byl obsah fosforu limitován na max. 0,12 hm.% viz příloha.

fosfor a katalyzátory.pdf

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kromě vyšší teploty oleje u HTP je to samozřejmě jedna z příčín.Kdysi jsem někde četl,že u benzínových motorů jsou vyčerpaná aditiva po 10-12000 tis.Pak to sice maže,ale nechrání a nerozpouští.Diesely jsou na tom o něco lépe,také v nich je vetšinou jen kejda a ne napálený karbon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Mazivářské poradně jsem se dověděl, že dnes jsou všechny oleje dobré při dobržování výměnných intervalů 15 až 20 tisíc. :kol-47: , proč by ne, já paranoiou netrpím. Ale odpověď na otázku: "Tak kde se v tom motoru sakra bere ten karbon??" jsem nenašel. Zaznamenal jsem informaci, že za karbon v oleji může palivo, což se mně zdá dost těžko uvěřitelné, ale dneska už je možné všechno.

 

Nejvíce mně potěšil závěr z kapitoly "Mažou nízkoviskózní oleje dobře?"

Obavy, zda některý olej (nízkoviskózní) bude nebo nebude mazat, bude mazat málo nebo více, ponechme amatérským nadšencům, aby si měli po pátém či šestém pivu o čem povídat. Odborníci vědí své.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozri si napr. oleje so schválením MB 229.5/229.51, visokozity 5W-30 aj 5W-40 a porovnaj ich. Ak budú mať zároveň aj schválenie VW, tak 5W-30 bude pravdepodobne VW 504.00/507.00 a 5W-40 zase VW 502.00/505.00 alebo VW 502.00/505.01. Pritom oba sa dajú použiť v Mercedesoch na rovnako dlhý interval.
To, že schválenie VW 502.00 je pomerne nenáročné, neznamená, že oleje ktoré ho plnia (s veľkou rezervou a s prstom v nose), sa nevydržua na oveľa väčšiu porciu kilometrov, než ako to určuje VW. Samozrejme nikomu to neradím, ale VW 502.00 neznamená, že olej ktorý ho má na obale vydrží iba polovicu toho, čo VW 504.00.

Schválenie VW 502.00 si predstav ako ČSN napr. pre palivo BA95. To, že ho palivo spĺňa, neznamená, že nemôže mať napr. 97,9 oktánov a mať ostatné vlastnosti oveľa lepšie ako nejaká priemerná BA98-ka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri normálnej záťaži 0W-20 nemá problém mazať dnešné moderné motory, dokonca nižšia viskozita je aj výhodnejšia, lebo s takýmto olejom dosahuje olejový okruh, resp. obtokový ventil olejového filtra maximálne tlaky oveľa neskôr (pri vyšších otáčkách), a tým pádom je väčší prietok oleja a zároveň aj motor sa lepšie chladí. A k tomu ešte oveľa lepšie maže pri studenom motore, takže takýto olej je ideálny napr. na krátke jazdy v meste. Subaru BRZ/Toyota GT86 majú SAE 0W-20 oleje fabricky predpísané.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

e1.: Nějak nevím, co tím v 19:07 chceš říci. Jako LL se dají podle ACEA použít i oleje A3/B3 i A3/B4.

 

Já mluvím o oleji, který má jen VW 502.00, protože se v diskuzích často vyskytuje rada: "změň interval a dej tam obyčejnou 502....." O té si myslím, že není lepší než VW 504.00. (viz stránky lubrizolu). Ale olej, který plní jen 502 se stejně nenajde, tak je to diskuze o ničem. A když 502 plní i API SM, tak nemá ani vyšší obsah SAPS.

 

V mazivářské poradně jsem teď našel, že když olej plní BMW LL - 4, tak musí mít TBN = 7,8, což je docela pěkný a i takové mezi 504/507 jsou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...