Přejít na obsah

Škoda FABIA / ROOMSTER

Fora

  1. FABIA I

    Škoda Fabia je malý osobní automobil a byl oficiálně představen na 58. autosalonu ve Frankfurtu 14. září 1999 s karoserií pětidveřového hatchbacku. Byl představen jako nástupce modelu Škoda Felicia, ale rok a půl se oba vozy vyráběly souběžně. Necelý rok po hatchbacku byla představena Fabia s karoserií combi a paletu karoserií v roce 2001 uzavřela karoserie sedan. Roku 2007 byla na jarním ženevském autosalonu představena druhá generace s karoserií hatchback, což znamenalo konec výroby pro hatchback první generace. Combi druhé generace bylo představeno o půl roku později. Tímto definitivně končí výroba combi a sedanu první generace. S karoserií sedan už se v druhé generaci nepočítalo. 

    172.9k
    příspěvků
  2. 76.3k
    příspěvků
  3. 48.2k
    příspěvků
  4. 1.8k
    příspěvků
  5. Hospoda FA & RO

    Pokec pro Fabii a Roomster

    64.3k
    příspěvků
  6. 219
    příspěvků
  7. RoomsterClub.com

    Vaše připomínky, názory, postřehy a návrhy k Roomster Clubu

    510
    příspěvků


  • Aktuální příspěvky

    • Využiju toto již starší téma. Podle popisu je ve fabii 2 asi stejný systém přichycení krytů sloupku řízení. Trápil jsem se s tím celé odpoledne, ale nakonec se to podařilo.  Bohužel je nutné nejdříve sundat volant. Tedy odpojit baterii, zezadu pomocí zahnutého páčidla odjistit airbag (použil jsem 4ku zahnutý imbus), odjistit a vytáhnout konektor. Airbag odložit lícem nahoru. Pak už jen odšroubovat pomocí M12 mnohohranu volant. Nezapomeňte si poznačit polohu volantu na tisícihranu. Dále odtrhnout směrem nahoru vrchní kryt, je jen zaklapnutý, tak pozor neprovádět za nízkých teplot, aby se něco neulomilo. Následně vymačkat držák koženkové záslepky, aby horní kryt nezavazel. Horní kryt nám odhalil vepředu dva torxové vruty, které drží spodní kryt. Ještě povolit spodní šroub a spodní kryt jde směrem k sobě stáhnout přes povolenou fixační páku volantu. Odjistit a vytáhnout konektor spínačky a červeně zakápnuté červíky jdou krásně povolit tenkým plochým šroubovákem. Důvodem výměny skříňky bylo, že nešlo klíčkem otočit do druhé polohy a tím nastartovat. Měl jsem strach, aby závada nebyla v zámku. Naštěstí poškozený mechanismus který brání druhému startu je přímo ve spínačce.
    • Roman 125 - vyřešil jsi problém s levým světlem ? Mám stejný problém. Po zatočení do leva světlo zůstane viset a svítí do leva nahoru. Po vypnutí auto, se vrátí do normální polohy.
    • Dobrý den mám dotaz ohledně zvuku od předního kola při zatočení doprava přirovnal bych to drhnutí destiček o kotouč😕tento zvuk se ozýval i při starém ložisku ale byl silnější tak jsem usoudil že je na výměnu po výměně zvuk stále přetrvává jen se to o něco zmírnilo není to tak strašné ale pořád to trochu slyším výrobce ložiska byl zvolen SKV díky za pomoc.
    • Myslím, že po 15ti letech od dotazu to už asi nebude úplně aktuální 😀
    • Zkuste víc zabrat, taky jsem z toho byl vyplesklý, ale mají velkou tendenci se festovně přilepit ke kedru
×
×
  • Vytvořit nový...