Ahoj,
sice se to týká Passatu, ale převodovky jsou stejné a SW úprava, respektive REMAP DSG je taky stejný. Aneb není remap jako remap.
https://www.b8r.cz/2024/04/24/remap-dsg-problem-s-podtacenim-motoru/
Začíná "kapitánům" z automotive pomalu docházet, že pořád existuje dost velká část trhu, co si nenechá jen tak šlapat po hlavách? A že by bylo asi záhodno přehodnotit silně restriktivní názory na spalovací motory? A tím nemyslím jen ty země a oblasti, kde emisní předpisy jsou benevolentnější než např. v EU a kde se stále budou moci "spalováci" prodávat i po roce 2035.
A ještě jeden příspěvek, kde bychom mohli i polemizovat, jestli se EU, potažmo EK nezmýlila v prostředcích a krocích v prosazování Green dealu a jestli jí opravdu pořád jde o změnu klimatu, nebo prostě a jednoduše šlápla s jen a jen čistou elektromobilitou pořádně vedle ?
Jsme svědky paradoxu – EU brání prodeji elektromobilů z Číny (mimo jiné, protože evropské automobilky stále prostě neumí vyrobit širokou veřejností akceptovatelný a levný elektromobil). Jenže výsledkem nemusí vůbec být záchrana pozvolna destruovaného automobilového průmyslu v Evropě v podobě dnes zavedených velkých automobilek. Čínští výrobci elektromobilů totiž už začali přesouvat výrobu do Evropy – BYD staví továrnu v Maďarsku, Chery přebírá opuštěnou továrnu ve Španělsku, Leapmotor bude vyrábět v Polsku, Dongfeng jedná o výrobě v Itálii, SAIC chce své MG vyrábět v Anglii a BAIC pokukuje po produkci v Polsku. A to jsou jen už zveřejněné projekty. Situace v evropském automobilovém průmyslu tak nabírá nečekaný obrat – zatímco výrobci automobilů čelí problémům, jejich mnohdy odepisovaným dodavatelům se otevírá šance najít si nové partnery. I pro čínské firmy bude pravděpodobně výhodnější využívat místní dodavatele místo dovozu dílů přes půl světa. A tak se třeba už brzy dočkáme opravdu levných elektromobilů z evropské produkce, i když od značek, které ani nedokážeme vyslovit. Má to ovšem jednu zásadní chybu – technický vývoj postupně odchází z Evropy a ty skutečně zásadní inovace už přicházejí z jiných částí světa. EU se tak v cestě za klimatickou neutralitou krok za krokem může klidně stát pouhou montovnou pro čínské automobilky. Vypadá to, že EU je pořád o nějaký ten krok pozadu a jen hasí oheň. Čína není dnes už tak hloupá a vypadá to, že přemýšlí hodně daleko dopředu ( napřed ovládnutí nerostných zdrojů, nyní přesun výroby do Evropy) a předpovídá následné kroky EU. Neměla by EU svými následnými kroky spíše umožnit zavedeným evropským výrobcům v automotive dělat nadále to, co jim oproti i té Číně tak dobře šlo a na co máme zavedenou kapacitu?
A taky si konečně přiznat, že po roce 2035 jen povolenými elektromobily planetu nezachráníme, spíše si v globálu sami v Evropě pohoršíme...?
Nakonec i Musk a TESLA dnes přehodnocují svoje vize a sázku na elektromobilitu a přizpůsobují se trhu...
No jsou to těžké časy pro evropské automobilky...
servisak mi to opravil tak, ze kablik sekol az po C-stlpik a naletoval uplne novy, trochu hrubsi a hlavne je dlhsi, cize s tak nenatahuje. A kufor ide opat ako ma...