Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11/16/16 ve všech sekcích
-
S tou kvalitou auta se asi trochu pos*al ne??? Jinak souhlasim,je to povedene auto,ale na kvalitu si budeme muset jeste pockat dle majitelu...po pravde ji moc neverim po tom co prichazi postupne po prichodu Rapida jde kvalita rapidne dolu.3 body
-
2 body
-
Cože? A já myslel, že si koupil druhého Rapida - má ho jako dítě. Jinak samozřejmě gratulace a ať ti dělá jenom samou radost.2 body
-
A kdo je ten fejsbuuk? Byl uz na srazu? A take gratuluji k úspěchu zeny, tys to jen odridil a predtim sis uzil.2 body
-
Ehmm...pekne ste sa rozpisali. Rozputat hadku nebol moj umysel. Islo mi o to, spristupnit nejake tie prisposobenia ostatnym. To ESC dokonca neviem ci nie je priamo z tejto temy, pripadne v sekcii Rapid. Sam som si to nevymyslel a ani by som si netrufol...mam este lar veci ulozenych co sa tyka ovladanie, volantu a podobne, ale vidim, ze si to budem musiet nechat pre seba. V kazdom pripade hned na prvej strane (ak nepocitam obal), su uvedene VAROVANIA !!! Tak snad kazdemu inteligentnejsiemu dojde, ci xasah robit moze alebo nie. Dokonca pri kapitole tykajucej sa podvozku, riadenia atd. som tusim pisal poznamku "otestovat mimo hlavnej cesty". Ci uz ide o ESC, HHC, tuhost volantu a neviem co este. Urcite hned po nastaveni nepobezim do najblizsej kolony otestovat HHC ci pred nakupne centrum sa hrat s rucnou a upravenym ESC ! To, ze sa niekto tym zivi, neovplyvnim. Predpokladam, ze aj kvoli tomu su tie narazky...Radiss-ovu robotu si cenim, no uz za cias F2 som mal nieco podobne rozpracovane, len nemal som kabel vlastny, aby som to dokoncil. Takze prakticky som bol iba pomaly a nestihol pred Radiss-om (ktory aj neviem ci nemal skor auto i kabel)... [/img]Neviem, co k tomu dodat. Snad len: - vsetko na vlastne riziko ako je v dokumente - treba citat vsetky rady a upozornenis, nie len bezhlavo menit - testy mimo premavky. Svetelne nastavenia menim na dvore alebo v podzemnej garazi a nastavujem. Podvozok a riadenie obcas dvor - a co je hlavne ! DOTERAZ MI NIKTO NENAPISAL ani len slovo, co mam opravit ci doplnit, aj ked som o to prosil/ziadal. Nemam problem konzultovat ci vyskusat priamo u seba - tiez som sa mohol na vsetkych vykaslat a nechat si vsetko pre seba, ci pre par vybranych ludi (napr. FabiaFamily). Dlho som zvazoval kedy vydat, ci to heslovat, ci zverejnit aj mimo fora a tak dalej. Manzelka mi hovorila, nech to spoplatnim aspon symbolicky par centami/eurami/korunami... Samozrejme kazde, aj negativne hodnotenie, je hodnotenim......2 body
-
Tak zde posílám souhrn toho jak to probíhalo, pomocí ELM327 jsem věděl, že půjde doopravdy o škrtící klapku (kód: P2101). 5.11.2016 19:00 Auto nechce vytáčet otáčky a má hlasitý vypnutí motoru, škrtící klapka ho netlumí. 5.11.2016 19:15 Voláno na Škoda assitence domluven odtah do servisu i se zapůjčením vozidla, ale pokud technik uzná, že nejde o vadu vozidla vše budu hradit, atuo pujčují na 3 pracovní dny. Přijet mají ve 22:00 5.11.2016 19:45 Sehnal jsem si vlastní odvoz a nahlásil jsem to do škoda assitence ti zajistili odtah na 21:00 5.11.2016 21:05 Přijela odtahová služba auto naložila a jela si po svém Pán byl příjemný a nebyl to nějaký puberťák (pubreťákovi bych auto nedal). 6.11.2016 12:00 Nyní mají auto na diagnostice a řeší se ŠA 7.11.2016 10:00 Zjištěna příčina ve škrtící klapce a objednána nová. Prý bude zítra opraveno a budu si moct přijet. (říkám si, měl jsem si to auto od nich vzít :)) 8.11.2016 14:00 Nová škrtící klapka nepřišla bude až zítra ráno. 9.11.2016 11:00 Auto je opravené můžete přijet. (buhžel jsem mimo prahu) 10.11.2016 10:00 Auto jsem převzal opravené a bylo opraveno v rámci záruky. Doma jsem zjistil, že mám skoro vybitý DO Celková zkušenost? Kdybych nemusel tak dlouho čekat na všechny hovory od ŠA tak by to bylo fajn... Ještě, že mě to nechalo u restaurace Přeji všem aby je podobná situace nepotkala2 body
-
2 body
-
Srovnávat čistou mzdu je hloupost, ovšem to dost lidí prostě nechápe. Zrovna nedávno jsem měl na pohovoru frajera, který na rovinu řekl, že chce plat, jako je český průměr. Když jsem mu řekl, že 29 tisíc hrubého na jeho pozici mi přijde málo, koukal na mě jako na idiota a řekl, že český průměr se snad počítá v čistém... a to byl človíček, který měl vysokou školu a několik let zkušeností z korporátů.2 body
-
Průměry jsou skvělé. Koupím domů grilované kuře, sním ho a v průměru měl každý jednu čtvrtinu. [emoji23] [emoji23] [emoji14]2 body
-
No, ona je pravda, že zrovna Garáž.TV to má u paže. Mají skvělé kontakty a většinou si auto (např. Rasto Chvala) berou od různých autosalónů. Ve videu v podstatě jen řekli, že to není špatné, že se jim líbí zpracování podvozku a další maličkosti.2 body
-
Souhlasim s ferdou. Z meho pohledu nejde o nejakou nevdecnost nebo dokonce o utok na autora prirucky. Vnimam to tak, ze ve chvili, kdy tato bezesporu pekna prirucka umoznuje svym vyvesenim zde na foru rade lidi s temer nulovym povedomim o kodovani se do toho pustit a realne menit ruzna nastaveni, mela by byt naprosto bezchybna. Ziskal jsem dojem, ze ani sam autor nevi (a ani ja ne, protoze se v kodovani do detailu proste nevyznam), ze publikovane postupy v nekrych pripadech meni i dalsi nastaveni, coz ale nebyl zamer. A to je pak problem. Mozna by stalo za to se pred publikaci dalsi verze proste spojit s ferdou ci jinym skutecne znalym kolegou a nechat si uvedene postupy overit/odsouhlasit. Pokud se nektery z postupu overit nepodari, proste ho z prirucky vyskrtnout i za cenu jejiho ochuzeni. Pak muze prirucka dostat razitko "OVERENO" a ziskat tak i na hodnote.2 body
-
To, že tím kódováním měníte další již nakódované věci bez znalosti, by mohlo(mělo) někomu vadit. To můžu nastavit, jiné kotouče v ABSu a na první pohled to bude taky OK....2 body
-
V mém případě se sice jedná o O1-1.8T 110kW, výbava Elegance (s xenony), ale rada bude zřejmě univerzální pro všechny Škodovky. A ta zní: musí být rozsvícená světla! Možná to někoho (nebo většinu) pobaví, ale není každý majitel staré Oktávky duchem automechanik a taktéž majitelé starých Oktávek nenavštěvují autorizované servisy s každou ptákovinou. Protože mi zamrzly ostřikovače (moje blbost - sice jsem nalil mínus 40, ale "neprotáhl" trubky), tak dnes při oblevě jsem zkoušel následky. Všechno fungovalo, kromě ostřikovačů xenonů. A protože jdu za 14 dní na STK (a víte jaký tam jsou rejpalové!), tak jsem byl nucen to řešit. Protože při poslední STK jeden takovej mamla stěrače zkoušel, až jsem mu vynadal, jestli si to neplete s filmem (stěrače stírají, houkačka houká...). Takže jsem hodinu prolézal internet a hledal. Jestli ostřikovače skel a světel nemají oddělené pojistky a kde vlastně je ten motorek umístěn. Ale nic nenalezl. Pouze jen kolik stojí a kolik e-shopů ho prodává. Až jsem si nakonec vzpomněl na jednoho známého, zavolal mu a on obratem opáčil, zda mám rozsvícená světla... :-) Protože tedy na internetu o tomto nic není, tak tenhle můj poznatek je určen pro podobné zoufalce a ještě jednou opakuji: pokud se vám neostřikují světlomety, rozsviťte!1 bod
-
Ahoj, mám taky lpg a odešly mi časem benzínové vstřiky postupně po jednom během roku, projevovalo se to neklidným volnoběhem za studena a lehkým škubnutím při jízdě na benzín, diagnostika vypsala chybu až vstřik odešel uplně a s autem se nadalo jet. Vstřiky kup nové není to zas taková pálka ja sehnal za cca 1100,- kus bosch, čistění nepomáhá stálo to 2000,- a ten načatý vstřik to dorazilo úplně vyhozené peníze.1 bod
-
1 bod
-
Kdo se s tím živí...toď úvaha. Mohlo by se napsat,kdo vystaví doklad,pro plátce i daňový. Ale to už je jiná kapitola. Když jsem byl kdysi u zrodu fóra...tehdy dnes už rozdělených,tak to bylo o vzájemných pomocích.Ani si nepamatuji,kolikrát jsem klukům-když jsem měl možnost sháněl schémata atd za děkuji.Ano,za práci-manuální už jsem si brali.Ale to je jiná kapitola.Jinak nechápu,proč chcete vypínat ABS,ESP a podobně.Jste závodníci?1 bod
-
1 bod
-
Wirer skvela praca. Vacsina ludi na forach pride k hotovemu a aj tak pinda/mudruje. Myslim ze spoplatnenie je zbytocnost, predsa si tu pomahame navzajom. Ale viem ako sa citis, obetujes tomu svoj volny cas a potom sa vyroja cakajuci trollovia.1 bod
-
Problém je v tom, že některý věci prostě by měl dělat jen někdo kdo ví na 100% co dělá, já třeba tomuhle do hloubky taky nějak extra nerozumím. Do týhle příručky jsem ani nekoukal, protože co jsem potřeboval jsem si někde našel na cizích fórech nebo vyřešil přes SZ s Ferdou pluso něco mi nastavil přes Teamviewer. Pro mě a myslím i další, kdo mají vlastní kabel, by ideální řešení bylo, kdyby např. tohle vypnutí a zapnutí ESP + některý složitější věci třeba Ferda nebo kdokoli kdo se tím živí a ví co dělá udělal taky na dálku za peníze. Třeba já to mám do Strakonic a zpátky 450km a kvůli tomuhle tam nepojedu.....s tím ale někomu za dobře odvedenou práci nemám absolutně problém....samozřejmě je tu pak riziko že někdo má klon a něco nepůjde nebo půjde špatně, ale pořád je to menší riziko, než kdy si to dělá někdo neznalý sám1 bod
-
1 bod
-
Princip ABS a velikost brzdových kotoučů mi opravdu nejde narozum.Snímací kroužek je na náboji,ten je z 99% stejně velký a čidlo je také pořád stejné. A princip fungování malý kotouč velký kotouč??1 bod
-
No snad tu češtinou brzy povolí - vzhledem k tomu, jak mi ta ženská již dobře rozumí je to jen otázka namapování na nové slovo.. Hlasové povely z volantu iniciovat jdou - stačí to tlačítko podržet déle. Ještě že tak, protože je to mimochodem také nejjednoduší způsob jak se do AA dostat, když mám na rádiu nějakou jinou věc - např. telefon, páč ta telefonní apka v AA stojí za starou bačkoru. Prostě podržím 2 sekundy tlačítko na volantu a pak krátce pro zrušení hlasového příkazu. Hledat to v tom menu na rádiu pravým kolečkem je krajně nekomfortní. Snad se blíží i ta podpora waze: http://www.androidpolice.com/2016/11/10/android-auto-v2-0-has-a-jump-shortcut-for-lists-in-audio-apps-and-prepares-to-add-several-new-settings-and-a-homescreen-shortcut-apk-teardown-download/1 bod
-
To je právě problém, na netu jsou desítky postupů. Postup, který je zde k změně typů u vypnutí ESC je v zásadě špatně, protože takto se rozhodně postupovat při nastavování nemá. Pokud já zde něco dávám vždy píšu o jednotlivých bitech v určitém bytu. Postup přepsání celého bytu na jinou hodnotu, která ignoruje původní nastavení je bohužel špatně.1 bod
-
To ani netvrdim. Jak bys chtel srovnavat ciste mzdy? Kazdy ma jine slevy a jine benefity. Srovnavat musis hrubou mzdu.1 bod
-
Průměrný plat je v hrubém. Průměrný plat má v Cajzlu i babka, co sedí na veřejných hajzlech a vybírá peníze. Se podívejte na Clinta. V práci chrápe, čumí na filmy, čas od času nastartuje motor ze stíhačky, aby vyčistil dráhu od plastových kousků z Rapid letadel a bere velký prachy.1 bod
-
Já se na to video radši ani nedívám.. Placené reklamy Škodovky, nebo menší reportéři, kteří se bojí říct něco negativního, aby je Škodovka neodřízla, mě už přestaly bavit. Nehodlám tlachat, jak na hoven to auto je, či není a design je hodně individuální, své jsem řekl a více bez dlouhodobých osobních zkušeností říci nemohu, no vadí mi poslouchat lži pro nalákání zákazníků. Připomíná mi to méně agresivní formu alá Hyundai...1 bod
-
1 bod
-
Toto chování je obrana před uživatelem. Pásy, abs, esp, tlak pneu - nařizuje zákon. Pro velmi omezené případy jdou některé věci vypnout. A pokud by se to nějak samo znovu neaktivovalo tak by se tu zachvili pohybovalo fura aut bez zapnutych systemu. Jo už to nebude jak bývalo. Howg1 bod
-
@supersoptik: Apple iPhone nepodporuje rSAP, software to neumí. https://support.apple.com/en-us/HT204387 Mimochodem, v kolika dalších tématech se budeš ještě ptát?1 bod
-
Nevzpomel... toyotu ani hondu nemam a zadne fotum kam by davali svou verzi tpi taky ne. Ale ver tomu, ze bys koukal a nasel tam uplne stejne perly. a jinak... i kdyby to byly jedine dve zavady (pytlik a plyn), tak to jsou zavady proti kterym jsou vsechny ty volanty se spatnou kuzi a blby cepy (ci co tu je opakovano do kola) jen takova nezvyznamna sranda.1 bod
-
No, tak je cupra v necem lepsi (nebo necim netrpi). v necem jinem zas bude lepsi O3....1 bod
-
U ABSa může jít i o život. Možná z toho důvodu má slova znějí tvrdě, ale ABSo není světlo, které maximálně přestane svítit(a i to může být v noci velký problém).1 bod
-
já jen že Wirer si za tu příručku zaslouží přinejmenším poděkování, protože to muselo dát dost práce. To, že jsou tam nějaké chyby je beze sporu (také jsem na něco málo přišel), ale každý pologramotný uživatel je dovede opravit. V další verzi budou určitě opraveny. Já podle příručky pár věcí dokodoval a jsem za to vděčný. Ještě jednou dík - takových lidí už není mnoho. Kritizovat dovede každý a i kritika se dá řešit formou konstruktivní připomínky, kterou by autor jistě přivítal a ne slovy:"to nemyslíš vážně" ...1 bod
-
Pawouku, nic ve zlým, ale... to, že ti nikdy ESP nebliklo, neznamená, že nepracovalo. A to, že šlo vypnout, tak to je demagogie. Nešlo, veř, že ne...1 bod
-
Utahuj ho taky na 140Nm. Spousta lidí si mění kola a šrouby utahuje originálním klíčem z kufru - zeptejte se jich, jakým momentem kola přesně utahují1 bod
-
No lidi je jako sracek, ovsem tech jinych lidi. Kdyby slo o lidi z tve rodiny tak uz tak mluvit nebudes. Jinak souhlas. Bohate staci kdyz se zakazou sazomety a je to.1 bod
-
no hlavně nesmí z kabiny vystupovat, to pak bude skoro každý kolista větší1 bod
-
Přesně tak. Radar má funkční dosah asi 120 metrů a zdaleka neřeší jen vzdálenost a rychlost...1 bod
-
neřeš značku, neřeš typ, neřeš viskozitu. Na prvním místě by tě měla zajímat požadovaná specifikace (předpokládám, že v tvém případě to má být VW 507.00). "5W-30" je příliš široký pojem...1 bod
-
Přesně jak píše havrosh, to bys takhle mohl vyházet z auta všechno a nakonec i ten motor, dřív přece byly kočáry bez něj. Trošku nechápu tu hysterii kolem front assistentu, start stop, komfortního blikání, které blikne třikrát a podle některých je i dvakrát moc, signalizace nezapnutého pásu a nevím čeho ještě. Kup si tedy auto bez toho všeho (Dacia?) a nemusíš to dokola řešit, jak Tě strašně obtěžuje to vše před jízdou vypnout. Anebo napiš do škodovky, pokud je to tak serious, jistě na Tebe dají :-D A řeči o tom, jak dvacet let perfektně řídíš jsou úplně k tématu :DOH: Tak pokud na sněhu či poľadovici jedeš tak blízko za někým, že musí zasáhnout FA, tak jsi kojot a lituji toho před Tebou. Ale snad ve ŠA, potažmo ve VW, mysleli při vývoji i na kojoty :-D1 bod
-
Super že si to odskúšal a potvrdil Ferda 25 len okomentuje ale nikdy nič neponúkol zo svojej kuchyne, hoci je odborník, hold tu nikto neplatí1 bod
-
No nevím s jakým motorem a autem jsi jezdil předtím, ale já teď měsíc sedlám SIII s tímhle motorem a častější řazení (podřazení) je prostě třeba, prt. ten motor není tak silný, jako třeba moje OIII RS TSI, takže čtyřka v obci moc nehrozí. Ale že jedu na dva válce poznám jen podle displeje, jinak je to neznatelný přechod.1 bod
-
Jj souhlas. Snad do roka, kdy mě čeká výměna se to tu uklidní :-). Hnusný to je, ale co už, budu parkovat abych k autu chodil zezadu :-D1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
U tohoto motoru vše vyřeší úprava sw. Tyto motory mají vyloženě podražený sw, zkrácený omezovač, opravdu to nejede. Konkrétně...Fuzo, pokud jsi z Prahy, není problém přijet, a testnout. Platí však pochopitelně i pro ostatní osmdesátjedničkáře.1 bod
-
Zdravim, právě vyšel update beta testu pro mojí Fabii III, ale bohužel nefunguje pro mou Fabii III Style. Testuji za pomoci: Mobil: iPhone 5s OBDII adaptér WIFI: https://www.aliexpress.com/item/ELM327-WIFI-OBD2-OBDII-Auto-Diagnostic-Scanner-Tool-ELM-327-WiFi-interface-scan-Tool-for-Smartphone/32636598369.html?spm=2114.40010208.4.36.Cwgghz Support píše: Co je v novém Carista Beta 3.2 Pokud je někdo z okolí Kolína a chcete něco zkusit "dokódovat" zdarma pomocí APP Carista Beta, tak napište.1 bod
-
Z benzinu bych asi i dnes volil 1.8. Zas tak moc to nezere a jede to dost dobre. Nekdo s tim a problemy - rozvody a spotreba oleje, ale vetsina lidi je spokojena. Radeji Superba nez Octavii, na to co Octavia nabizi je draha. Premyslel bych i o dsg, je to o tridu pohodlnejsi auto.1 bod
-
McMatej - je potřeba doplnit, že v postnutým pdf se jedná o 3-článkovej neboli 6V akumulátor, nejspíš v nějakým trabantu nebo podobným vozidle. U 12V provedení elektroinstalace jsou povolený úbytky jiný a o hnilíkovým kabelu mezi baterkou a startérem by asi dneska nikdo ani nepřemejšlel. Navíc přesný hodnoty napětí při nabíjení tam jsou uvedený nesprávně... Elektrochemicky pro Pb akumulátor platí následující hodnoty napětí - vždy uvedeno, kdy je uvedeno napětí v klidu, při vybíjení nebo při nabíjení = napětí při vybíjení se měří s připojeným spotřebičem a při nabíjení se měří s připojeným nabíječem (černě hodnoty pro 1 článek, modře hodnoty pro 3-článkový = 6V akumulátor, červeně hodnoty pro 6-článkový = 12V akumulátor): - v klidu má 1 článek v rozmezí stavu 30 až 95% nabití napětí těsně nad hodnotou 2V (6,1 až 6,15V nebo 12,2 až 12,3V) - hustota elektrolytu pro Pb akumulátor (kyselina sírová H2SO4 ředěná destilovanou nebo aspoň demineralizovanou vodou) je pro naše podnební podmínky v rozmezí 1,26 až 1,28g na mililitr (cm krychlový) ve stavu plného nabití - tato hustota s vybíjením klesá a je poměrně přesným znakem % nabití akumulátoru. - při poklesu hustoty pod hranici 1,15g/ml se akumulátor považuje za zcela vybitý a pokud se ani nabíjením po dobu trojnásobku obvyklé nabíjecí doby hustota nezvýší nad 1,2g/ml, akumulátor se vyřazuje buď k regeneraci, nebo na úplnou recyklaci - při vybíjení se akumulátor může zatěžovat jen tolik, aby na něm napětí při zatížení neklesalo pod hodnotu přibližně 1,35V na článek (cca 4V nebo cca 8V) - akumulátor vybitý pod hranici použitelnosti (zbytková kapacita méně než cca 20% využitelné kapacity) má napětí v klidu asi 1,75V na článek (cca 5,25V nebo cca 10.5V) - takový je nutno co nejdřív znovu dobít - nabíjení běžných Pb akumulátorů se provádí buď proudem 0,1C (1/10 čísleného údaje Ah kapacity akumulátoru) po dobu 14 hodin, nebo kombinovaným způsobem (vyšším proudem pouze do určité meze napětí a pak pouze pevným napětím až do dosažení znaků plného nabití - přitom je nutno hlídat teplotu a hustotu elektrolytu), lze kombinovat s udržovacím neboli konzervačním dobíjením (pouze kompenzace ztrát náboje samovybíjením) - po připojení akumulátoru k nabíječi se nejprve přiváděná energie spotřebovává na vytvoření elektrochemického stavu, při němž se procházející proud začne spotřebovávat na přenos části chemikálií z elektrolytu do desek akumulátoru - nazývá se to "1. fáze nabíjení" a trvá podle stavu akumulátoru a přiváděného proudu několik minut až několik hodin. Napětí přitom postupně stoupá a na elektrodách se téměř nevyvíjí plyn - prvním projevem úspěšného průběhu procesu nabíjení Pb akumulátoru je stoupnutí napětí na hodnotu přibližně 2,25V až 2,3V na článek (6,75V - 6,9V nebo 13,5V - 13,8V). Touto hodnotou napětí začíná tzv. "2. fáze nabíjení" - napětí na akumulátoru při dalším nabíjení dál postupně pomalu stoupá. Na deskách článků se přitom postupně začíná vyvíjet plyn v podobě bublinek - dosažením napětí přibližně 2,45V na článek (až 7,4V nebo až 14,8V) končí první fáze nabíjení a začíná druhá, vyznačující se započetím rozsáhlejšího vývinu plynů na deskách akumulátoru (akumulátor zřetelně bublá). V tento moment je akumulátor nabit na přibližně 85-90% své využitelné kapacity. Protože při plynování vinou nabíjení na vyšší napětí dochází k vyšším ztrátám vody z elektrolytu (klesá hladina = osychají desky a dochází k zasulfátování = desky se pokrývají nerozpustným sulfátem) i k rozstřiku kyselého aerosolu (leptá okolí), nastavují se regulátory v motorových vozidlech těsně pod tuto hranici napětí. Akumulátory označované jako "hermetické" (lidově "gelové") je výrobci výslovně zakazováno nabíjet na napětí vyšší než tato mez. - při nabíjení mimo vozidlo a s dostatečným dozorem lze u nehermetizovaných provedení pokračovat v nabíjení. Tato oblast se nazývá "3. fáze nabíjení" a jejím základním projevem je výrazný vývin plynů na elektrodách. Napětí přitom postupně stoupá až do dosažení hodnoty napětí 2,8V na článek (8,4V nebo 16,8V) - toto napětí je konečné a dál se nezvyšuje, akumulátor s touto hodnotou napětí je nabitý na maximum své dosažitelné kapacity (stav nelze dosáhnout nabíjením ve vozidle při jízdě) - další nabíjení je zbytečné = jen spotřebovává výkon na elektrolýzu vody z elektrolytu. Při delším ponechání akumulátoru v tomto stavu se zvyšuje sulfatace elektrod (vinou přebíjení). Hrozí i poškození okolí poleptáním od rozstříknuté kyseliny. - akumulátor, jehož napětí v klidu je v rozmezí 1,75V až 2V na článek (5,25V až 6V nebo 10,5 až 12V) se považuje za částečně vybitý a před dalším používáním se doporučuje nabít ho standartním postupem až do znaků minimálně ukončené 2. fáze nabíjení - akumulátor s napětím v klidu nižším než 1,75V na článek (5,25V nebo 10,5V) se považuje za zcela vybitý a jeho další ponechání v takovém stavu přímo ohrožuje jeho další funkčnost - JE VYSLOVENĚ NUTNO HO OKAMŽITĚ DOBÍT , nejlépe samozřejmě minimálně do znaků ukončení 2. fáze nabíjení - akumulátor, u kterého napětí v klidu nedosahuje hodnoty 0,8V na článek (2,4V nebo 4,8V) se považuje za mrtvý a nedoporučuje se ani jeho další používání, i kdyby se ho nabíjením povedlo oživit (nelze zaručit, že při dalším používání fatálně neselže - samozřejmě jsou jiná rizika někde v domácí UPS u PC a jiná v záložním napájení sálu na chirurgii).1 bod
-
zarovky Ti praskaly kvuli napetovym razum prave ze serva. predpokladam, ze mas starsi fabku. na tohle se pak prodavaji takove mezikusy k zarovkam, kde je predradny odpor. a barevna hudba? nech si zkontrolovat kabelovy svazek v motorovem prostoru. tradicni problem.1 bod